eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyprawa konsumenta

prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne

  • 3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    00:54 19.12.2021

    ... uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący otrzyma daną rzecz. Nawet więc, jeśli do uszkodzenia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika, odpowiedzialność wobec konsumenta ponosi sprzedający – wyjaśnia Małgorzata Miś. 3. Vouchery i karty podarunkowe: nie ma zwrotów, pilnuj terminu Popularną formą prezentów są w ostatnich latach różnego ...

    Tematy: zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja
  • Zakupy świąteczne - zwrot i reklamacja towaru. Sprawdź swoje prawa

    Zakupy świąteczne - zwrot i reklamacja towaru. Sprawdź swoje prawa

    00:30 17.12.2021

    ... cywilny) umowa powinna być wykonana w terminie 30 dni, jeżeli indywidualnie nie uzgodniono inaczej – wyjaśnia Michał Herde, szef warszawskiego oddziału Federacji Konsumenta, ekspert platformy edukacyjnej Kapitalni.org. Kupując produkt na prezent, sprawdź warunki zwrotu. Sprzedawca w tradycyjnym sklepie nie ma obowiązku przyjąć oddawanego ...

    Tematy: zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja
  • Jak wybrać odpowiedni prezent świąteczny?

    Jak wybrać odpowiedni prezent świąteczny?

    00:44 11.12.2021

    Wielkimi krokami zbliżają się święta Bożego Narodzenia. To już naprawdę ostatni dzwonek na zakup prezentu pod choinkę. Pośpiech jest jednak złym doradcą. Dlatego UOKiK przygotował garść porad na temat świątecznych zakupów. Czym się kierować, żeby prezent był trafiony? Na co zwrócić uwagę, żeby był także bezpieczny? Kupujmy świadomie i nie dajmy ...

    Tematy: prezent świąteczny, prezenty świąteczne, prezent pod choinkę, jak wybrać prezent
  • Ostatni taki Black Friday?

    Ostatni taki Black Friday?

    00:44 19.11.2021

    Black Friday to ulubiony dzień w roku miłośników promocji. Nieoficjalne święto zakupów przypada na koniec listopada i charakteryzuje się wzmożoną liczbą okazji cenowych w różnych sklepach. Jednak coraz większa grupa konsumentów kwestionuje, czy owe promocje są prawdziwe, czy stanowią jedynie chwyt marketingowy. Przy okazji Black Friday dochodzi do ...

    Tematy: Black Friday, e-commerce, wyprzedaże, okazje cenowe
  • Zakupy online: zwrot towaru a brak paragonu

    Zakupy online: zwrot towaru a brak paragonu

    10:53 15.10.2021

    ... spowodować nałożenie na sprzedawcę kary w wysokości do 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym, którzy poprzedza rok nałożenia kary. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wymienia następujące, niedozwolone klauzule umowne w regulaminach sklepów internetowych: Warunkiem niezbędnym do zwrotu towaru jest posiadanie dowodu zakupu na towar (faktura ...

    Tematy: zakupy online, zwrot towaru, zwrot towaru zakupionego przez internet, paragon
  • Większa ochrona praw konsumenta dzięki dyrektywie Omnibus

    Większa ochrona praw konsumenta dzięki dyrektywie Omnibus

    11:21 14.09.2021

    ... lub wycieczek. To zmiany, które mają znaleźć się w znowelizowanym pakiecie ustaw chroniących prawa konsumenta, na skutek wdrożenia unijnej dyrektywy Omnibus. Zapewnienie wysokiego poziomu ochrony konsumentów jest jednym z podstawowych filarów prawa Unii Europejskiej. Liczne regulacje z tego obszaru wpływają w sposób szczególny na sytuację obywateli ...

    Tematy: ochrona praw konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów
  • Nowe opłaty i zmiana warunków w PayPal pod lupą UOKiK

    Nowe opłaty i zmiana warunków w PayPal pod lupą UOKiK

    13:32 18.08.2021

    ... , która miała być podstawą do jednostronnego wprowadzenia zmian umów z konsumentami, w tym wprowadzenia dodatkowej opłaty za brak aktywności po stronie konsumenta. Postanowienie regulaminu nie określa jednak konkretnych przyczyn uprawniających do modyfikacji umów. Tymczasem, zgodnie z orzecznictwem, klauzule blankietowe lub zbyt ogólne ...

    Tematy: PayPal, prawa konsumenta, UOKiK, kontrola UOKiK
  • Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?

    Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?

    11:07 23.07.2021

    ... i satysfakcjonujących zakupów podczas specjalnych cenowych okazji. „Wyprzedaże – takie same prawa”, to akcja którą kierujemy zarówno do konsumentów, jak i sprzedawców - ... . Kupując na wyprzedażach w innych krajach Unii Europejskiej, konsumentom przysługują te same prawa, co w Polsce. W niektórych państwach UE, to przepisy określają maksymalny ...

    Tematy: wyprzedaże, wyprzedaż, zakupy na wyprzedażach, prawa konsumentów
  • COVID-19 a overbooking. Jakie prawa konsumentów?

    COVID-19 a overbooking. Jakie prawa konsumentów?

    12:48 21.07.2021

    ... przez linie lotnicze większej ilości biletów niż mają miejsc na pokładzie. Przewoźnicy uzasadniają overbooking pandemią COVID-19. Czy to właściwe? Jakie prawa mają konsumenci? Jak obliczyć odszkodowanie za overbooking? Oto porady ekspertów Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK. Czy pandemia usprawiedliwia overbooking? Linie ...

    Tematy: COVID-19, overbooking, prawa konsumentów, prawa konsumenta
  • Pokaz handlowy to nie miejsce na sprzedaż wyrobu medycznego?

    Pokaz handlowy to nie miejsce na sprzedaż wyrobu medycznego?

    12:03 30.06.2021

    ... wprowadzenie kilku zmian w ustawie o prawach konsumenta oraz w przepisach ustawy o wyrobach medycznych, które miałyby zmierzać do: Zakazu świadczenia usług finansowych podczas pokazów Handlowych; Zakazu przyjmowania płatności przed upływem terminu na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem. Zagwarantowania prawa do odstąpienia od niektórych umów ...

    Tematy: pokaz handlowy, wyroby medyczne, nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumenta
  • Zakup w sklepie internetowym

    Zakup w sklepie internetowym

    02:36 22.02.2014 PORADA

    Witam, dokonałem zakupu 200 sztuk alkomatów w sklepie internetowym w cenie 1,40 zł za sztukę. Dostałem potwierdzenie zakupu, pieniądze przelałem na konto firmy, po kilku godzinach sprzedający odstąpił od umowy sprzedaży informując mnie, że pomyłkowo została wprowadzona błędna ...

    Tematy: sklep internetowy, zakupy przez internet, regulamin sklepu internetowego, umowa sprzedaży
  • Oddanie pieniędzy za kurs prawa jazdy w przypadku śmierci właściciela

    Oddanie pieniędzy za kurs prawa jazdy w przypadku śmierci właściciela

    16:46 18.02.2014 PORADA

    Witam, niedawno zapisałem się na kurs prawa jazdy, gdzie miałem nauczyć się do egzaminu. Niestety właściciel nauki jazdy umarł. Przed śmiercią odbyło się tylko kilka jazd, a wcześniej zapłaciłem za cały kurs z góry. Czy mogę się ubiegać o zwrot kosztów? Jakie mam na to ...

    Tematy: kurs na prawo jazdy, zwrot pieniędzy, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta
  • Sprzedaż używanego samochodu

    Sprzedaż używanego samochodu

    12:59 03.02.2014 PORADA

    Witam, sprzedałem samochód używany sprowadzony z zagranicy. Prowadzę działalność - handel używanymi samochodami. Kupujący jest osobą prywatną, w trakcie zakupu obejrzał samochód na warsztacie samochodowym (w zdłuż i wszerz) - nie ma wad ukrytych. Na fakturze została przybita ...

    Tematy: samochód używany, sprzedaż samochodu, działalność gospodarcza, handel
  • Reklamacja towaru przerobionego

    Reklamacja towaru przerobionego

    16:16 23.01.2014 PORADA

    Kupiłam sukienkę w sklepie internetowym. Była za długa i krawcowa mi ją skróciła. Niestey po pierwszym praniu (w temp. niższej niż na metce), jedna strona sukienki jest krótsza. Chciałabym złożyć reklamację, ale nie wiem czy mi ją uwzględnią, bo ingerowałam w nią. Czy to prawda, ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, prawa konsumenta, wadliwy towar
  • Bezpodstawnie wyproszono mnie z lokalu. Czy mam prawo do zadośćuczynienia?

    Bezpodstawnie wyproszono mnie z lokalu. Czy mam prawo do zadośćuczynienia?

    12:59 12.01.2014 PORADA

    Witam, chciałabym opisać sytuację, z którą miałam do czynienia wczoraj, wybrałam się ze znajomymi na dyskotekę do miejscowego lokalu, uprzednio zarezerwowałam telefonicznie stolik, pojawiliśmy się w lokalu zapłaciliśmy oczywiście za wejście a także rezerwację stolików (było ...

    Tematy: prawa konsumenta, dochodzenie roszczeń, prawo do reklamacji, restauracja
  • Czy płytę muszę zwrócić wraz z garnkami?

    Czy płytę muszę zwrócić wraz z garnkami?

    18:15 01.12.2013 PORADA

    Witam, mam pytanie związane z reklamacją produktu. Parę miesięcy temu kupiłam płytę indukcyjną wraz z garnkami w jednym ze sklepów dość dużej znanej sieci. Po uszkodzeniu płyty złożyłam reklamację (aktualna gwarancja). Reklamacja została przyjęta, zaproponowano wymianę towaru ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego
  • Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    12:34 24.11.2013 PORADA

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot towaru, rzeczy używane
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za używaną rzecz, firma - firma

    Odpowiedzialność sprzedawcy za używaną rzecz, firma - firma

    05:14 24.10.2013 PORADA

    Witam, proszę o poradę w poniższej sprawie: 27.09.2013 zamykałem sklep i lokal, który użytkowałem wynajęła inna firma. Właścicielka firmy zaproponowała mi że odkupi ode mnie kaseton reklamowy znajdujący się na zewnątrz budynku (kaseton używany 18 miesięcy). Po negocjacji ...

    Tematy: odpowiedzialność sprzedawcy, sprzedaż, reklamacja, rękojmia
  • Uszkodzona paczka

    Uszkodzona paczka

    11:56 22.10.2013 PORADA

    Kurier przywiózł mi paczkę z zamówieniem, ale wiadomo jak to bywa - zawsze się śpieszy i zostawił mi ją praktycznie pod drzwiami. Niestety nie udało mi się sprawdzić przy nim, czy to co zamówiłem nie jest uszkodzone. Czy kurier mógł odmówić mi sprawdzenia paczki?

    Tematy: kurier, uszkodzona przesyłka, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Zwrot pieniędzy za faktury korygujące

    Zwrot pieniędzy za faktury korygujące

    09:29 18.10.2013 PORADA

    Witam, otrzymałem z firmy telekomunikacyjnej faktury korygujące na kwotę ok. 500 zł. Z uwagi na brak jakiejkolwiek reakcji ze strony firmy postanowiłem sam zająć się sprawą. Po rozmowie z konsultantem i zweryfikowaniu przez niego wszystkich faktur, które otrzymałem firma ...

    Tematy: zwrot pieniędzy, faktura korygująca, firma telekomunikacyjna, korekta faktury

poprzednia  

1 ... 9 10 11 ... 20 ... 30 ... 49

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: