prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne
-
P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK
09:42 22.01.2025
Prezes UOKiK postawił firmom P4 oraz Netii zarzuty nieprawidłowego prezentowania cen z rabatem - tak jak cen standardowych. Taka praktyka może wprowadzać konsumentów w błąd. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółkom grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotów. Przedstawianie ceny z rabatem Zarówno P4 (operator sieci Play) jak i Netia w przekazach ...
Tematy: P4, Netia, Play, ceny -
Lot opóźniony przez strajk na lotnisku: jakie prawa pasażera?
11:26 16.01.2025
... do statusu swojego lotu, co wymusza wielogodzinne oczekiwanie na lotniskach, brakiem jasnych informacji ze strony przewoźników, co dodatkowo potęguje stres. Prawa pasażera w przypadku strajków na lotniskach Unijne przepisy, a w szczególności rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 261/2004 w sprawie ustalania wspólnych zasad ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot -
Tutlo z zarzutami UOKiK
10:35 09.12.2024
... wysokość wynagrodzenia wyliczonego przez Tutlo oraz zrzeczenie się dalszych roszczeń przez konsumenta. Dokument był wysyłany elektronicznie w sposób sugerujący, że jego zaakceptowanie jest niezbędne do zakończenia współpracy. Podpisanie porozumienia przez konsumenta mogło w rzeczywistości pogorszyć jego sytuację. W razie sporu ze spółką mógłby mieć ...
Tematy: Tutlo, UOKiK, kursy językowe, e-learning -
Odszkodowanie za odwołany lot. Orzeczenie Trybunału wzmacnia prawa pasażerów
00:50 08.12.2024
... na nim spoczywa ciężar udowodnienia, że w ten sposób zorganizowana zmiana planu podróży została dokonana na najwcześniejszy możliwy termin”. Wykładnia przepisów prawa wspólnotowego dokonywana przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest w sposób prawny wiążąca dla sądów państw członkowskich, toteż analogicznie jak niemiecki Trybunał ...
Tematy: odwołany lot, odszkodowanie za odwołany lot, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych -
Overbooking pod kontrolą, czyli nowe udogodnienie Wizz Air
12:43 05.12.2024
... wejścia na pokład. Kluczowe regulacje dotyczące overbookingu Warto pamiętać, że prawa pasażerów w przypadku overbookingu są określone w unijnych przepisach. Kluczowe w tej sprawie jest ... roszczeń. Pasażerowie, którzy zostaną dotknięci overbookingiem, powinni znać swoje prawa i w razie potrzeby ubiegać się o odszkodowanie lub inne formy rekompensaty. ...
Tematy: overbooking, Wizz Air, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych -
Black Friday bez haczyków. Poradnik dla seniorów
10:20 28.11.2024
W tym roku Black Friday wypada 29 listopada, a Cyber Monday - 2 grudnia. Te dwa dni rozpoczynają sezon przedświątecznych wyprzedaży. Sklepy kuszą wyjątkowymi promocjami i niskimi cenami. Warto jednak zachować zimną krew i być odpornym na marketingowe sztuczki. UOKiK i Fundusz Hipoteczny DOM przygotowali kilka porad dla seniorów. Zanim skorzystasz ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, zakupy, zakupy świąteczne -
Promocje Biedronki pod lupą UOKiK
13:30 18.11.2024
... z promocji. Wybór treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumenta. Klienci Biedronki kupili produkty wskazane przez sklep z myślą o tym, że realnie zaoszczędzą na produktach, które sami będę mogli wybrać. Tymczasem ...
Tematy: sklepy Biedronka, Biedronka, promocje, promocja -
Upadłość FlyEgypt: o odszkodowaniach można pomarzyć?
09:01 29.10.2024
... , ale również z niewystarczającej ochrony prawnej polskich podróżnych. Pomimo istnienia przepisów unijnych, takich jak rozporządzenie (WE) nr 261/2004, które reguluje prawa pasażerów w przypadku opóźnień i odwołań lotów, skuteczność egzekwowania roszczeń jest w tym przypadku ograniczona przez złożoność struktury własnościowej i prawnej FlyEgypt ...
Tematy: prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych, upadłość linii lotniczych, linie lotnicze -
Opóźnione loty w Europie. Główne przyczyny zakłóceń i prawa pasażerów
00:30 26.10.2024
... z AirCashBack wskazują na kilka przyczyn tego zjawiska: konflikty zbrojne, niedobory personelu, niekorzystne warunki pogodowe oraz stale rosnący ruch lotniczy. Jakie prawa mają pasażerowie w przypadku opóźnień? Geopolityka i zmiana tras lotniczych Konflikty zbrojne na świecie mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie lotnictwa cywilnego. W wyniku ...
Tematy: odwołany lot, opóźniony lot, odszkodowanie za odwołany lot, odszkodowanie za opóźniony lot -
Platforma Temu z zarzutami UOKiK
12:32 16.10.2024
... , w którym momencie powstaje obowiązek opłacenia towarów w wirtualnym koszyku. W opinii Prezesa UOKiK oznaczenie „Złóż zamówienie” może być niewystarczające bowiem zgodnie z przepisami prawa powinno zawierać słowa „z obowiązkiem zapłaty” lub inne równoważne i jednoznaczne sformułowanie. Z kim zawieramy umowę, do kogo wysłać zwracany towar, do kogo ...
Tematy: Temu, platformy sprzedażowe, platformy internetowe, marketplace -
Okulary na gwarancji
13:43 09.11.2018 PORADA
Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja -
Zaginiony przelew zagraniczny
16:52 10.10.2018 PORADA
Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ...
Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego -
Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość
01:45 09.09.2018 PORADA
Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ...
Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie -
Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym
13:34 27.07.2018 PORADA
Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ...
Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?
15:41 21.06.2018 PORADA
Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta -
Ładowarka do laptopa
22:15 06.05.2018 PORADA
Podczas podłączania ładowarki do kontaktu iskrzyło, więc kupiłam nową ładowarkę. Na początku było dobrze, nie iskrzyło ale teraz jest znów to samo. Czy to wina laptopa?
Tematy: ładowarka, laptop, reklamacja, prawo do reklamacji -
Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?
10:34 12.03.2018 PORADA
Witam, co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki ...
Tematy: mechanik, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta, reklamacja -
Gwarancja . Kto płaci za dojazd?
14:14 30.01.2018 PORADA
Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a nasze produkty ...
Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd -
Nierzetelny mechanik samochodowy
08:57 01.12.2017 PORADA
Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ...
Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego -
Negatywne rozpatrzenie reklamacji
21:08 18.09.2017 PORADA
Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił ...
Tematy: prawa konsumenta, obowiązki sprzedawcy, reklamacja, odmowa reklamacji