eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyprawa konsumenta

prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne

  • P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK

    P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK

    09:42 22.01.2025

    Prezes UOKiK postawił firmom P4 oraz Netii zarzuty nieprawidłowego prezentowania cen z rabatem - tak jak cen standardowych. Taka praktyka może wprowadzać konsumentów w błąd. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółkom grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotów. Przedstawianie ceny z rabatem Zarówno P4 (operator sieci Play) jak i Netia w przekazach ...

    Tematy: P4, Netia, Play, ceny
  • Lot opóźniony przez strajk na lotnisku: jakie prawa pasażera?

    Lot opóźniony przez strajk na lotnisku: jakie prawa pasażera?

    11:26 16.01.2025

    ... do statusu swojego lotu, co wymusza wielogodzinne oczekiwanie na lotniskach, brakiem jasnych informacji ze strony przewoźników, co dodatkowo potęguje stres. Prawa pasażera w przypadku strajków na lotniskach Unijne przepisy, a w szczególności rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 261/2004 w sprawie ustalania wspólnych zasad ...

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot
  • Tutlo z zarzutami UOKiK

    Tutlo z zarzutami UOKiK

    10:35 09.12.2024

    ... wysokość wynagrodzenia wyliczonego przez Tutlo oraz zrzeczenie się dalszych roszczeń przez konsumenta. Dokument był wysyłany elektronicznie w sposób sugerujący, że jego zaakceptowanie jest niezbędne do zakończenia współpracy. Podpisanie porozumienia przez konsumenta mogło w rzeczywistości pogorszyć jego sytuację. W razie sporu ze spółką mógłby mieć ...

    Tematy: Tutlo, UOKiK, kursy językowe, e-learning
  • Odszkodowanie za odwołany lot. Orzeczenie Trybunału wzmacnia prawa pasażerów

    Odszkodowanie za odwołany lot. Orzeczenie Trybunału wzmacnia prawa pasażerów

    00:50 08.12.2024

    ... na nim spoczywa ciężar udowodnienia, że w ten sposób zorganizowana zmiana planu podróży została dokonana na najwcześniejszy możliwy termin”. Wykładnia przepisów prawa wspólnotowego dokonywana przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest w sposób prawny wiążąca dla sądów państw członkowskich, toteż analogicznie jak niemiecki Trybunał ...

    Tematy: odwołany lot, odszkodowanie za odwołany lot, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych
  • Overbooking pod kontrolą, czyli nowe udogodnienie Wizz Air

    Overbooking pod kontrolą, czyli nowe udogodnienie Wizz Air

    12:43 05.12.2024

    ... wejścia na pokład. Kluczowe regulacje dotyczące overbookingu Warto pamiętać, że prawa pasażerów w przypadku overbookingu są określone w unijnych przepisach. Kluczowe w tej sprawie jest ... roszczeń. Pasażerowie, którzy zostaną dotknięci overbookingiem, powinni znać swoje prawa i w razie potrzeby ubiegać się o odszkodowanie lub inne formy rekompensaty. ...

    Tematy: overbooking, Wizz Air, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych
  • Black Friday bez haczyków. Poradnik dla seniorów

    Black Friday bez haczyków. Poradnik dla seniorów

    10:20 28.11.2024

    W tym roku Black Friday wypada 29 listopada, a Cyber Monday - 2 grudnia. Te dwa dni rozpoczynają sezon przedświątecznych wyprzedaży. Sklepy kuszą wyjątkowymi promocjami i niskimi cenami. Warto jednak zachować zimną krew i być odpornym na marketingowe sztuczki. UOKiK i Fundusz Hipoteczny DOM przygotowali kilka porad dla seniorów. Zanim skorzystasz ...

    Tematy: Black Friday, Cyber Monday, zakupy, zakupy świąteczne
  • Promocje Biedronki pod lupą UOKiK

    Promocje Biedronki pod lupą UOKiK

    13:30 18.11.2024

    ... z promocji. Wybór treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumenta. Klienci Biedronki kupili produkty wskazane przez sklep z myślą o tym, że realnie zaoszczędzą na produktach, które sami będę mogli wybrać. Tymczasem ...

    Tematy: sklepy Biedronka, Biedronka, promocje, promocja
  • Upadłość FlyEgypt: o odszkodowaniach można pomarzyć?

    Upadłość FlyEgypt: o odszkodowaniach można pomarzyć?

    09:01 29.10.2024

    ... , ale również z niewystarczającej ochrony prawnej polskich podróżnych. Pomimo istnienia przepisów unijnych, takich jak rozporządzenie (WE) nr 261/2004, które reguluje prawa pasażerów w przypadku opóźnień i odwołań lotów, skuteczność egzekwowania roszczeń jest w tym przypadku ograniczona przez złożoność struktury własnościowej i prawnej FlyEgypt ...

    Tematy: prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych, upadłość linii lotniczych, linie lotnicze
  • Opóźnione loty w Europie. Główne przyczyny zakłóceń i prawa pasażerów

    Opóźnione loty w Europie. Główne przyczyny zakłóceń i prawa pasażerów

    00:30 26.10.2024

    ... z AirCashBack wskazują na kilka przyczyn tego zjawiska: konflikty zbrojne, niedobory personelu, niekorzystne warunki pogodowe oraz stale rosnący ruch lotniczy. Jakie prawa mają pasażerowie w przypadku opóźnień? Geopolityka i zmiana tras lotniczych Konflikty zbrojne na świecie mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie lotnictwa cywilnego. W wyniku ...

    Tematy: odwołany lot, opóźniony lot, odszkodowanie za odwołany lot, odszkodowanie za opóźniony lot
  • Platforma Temu z zarzutami UOKiK

    Platforma Temu z zarzutami UOKiK

    12:32 16.10.2024

    ... , w którym momencie powstaje obowiązek opłacenia towarów w wirtualnym koszyku. W opinii Prezesa UOKiK oznaczenie „Złóż zamówienie” może być niewystarczające bowiem zgodnie z przepisami prawa powinno zawierać słowa „z obowiązkiem zapłaty” lub inne równoważne i jednoznaczne sformułowanie. Z kim zawieramy umowę, do kogo wysłać zwracany towar, do kogo ...

    Tematy: Temu, platformy sprzedażowe, platformy internetowe, marketplace
  • Okulary na gwarancji

    Okulary na gwarancji

    13:43 09.11.2018 PORADA

    Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja
  • Zaginiony przelew zagraniczny

    Zaginiony przelew zagraniczny

    16:52 10.10.2018 PORADA

    Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ...

    Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego
  • Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    01:45 09.09.2018 PORADA

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ...

    Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie
  • Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    13:34 27.07.2018 PORADA

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ...

    Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    15:41 21.06.2018 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący  jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta
  • Ładowarka do laptopa

    Ładowarka do laptopa

    22:15 06.05.2018 PORADA

    Podczas podłączania ładowarki do kontaktu iskrzyło, więc kupiłam nową ładowarkę. Na początku było dobrze, nie iskrzyło ale teraz jest znów to samo. Czy to wina laptopa?

    Tematy: ładowarka, laptop, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    10:34 12.03.2018 PORADA

    Witam, co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki ...

    Tematy: mechanik, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta, reklamacja
  • Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    14:14 30.01.2018 PORADA

    Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a  nasze produkty ...

    Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd
  • Nierzetelny mechanik samochodowy

    Nierzetelny mechanik samochodowy

    08:57 01.12.2017 PORADA

    Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ...

    Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego
  • Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    21:08 18.09.2017 PORADA

    Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił ...

    Tematy: prawa konsumenta, obowiązki sprzedawcy, reklamacja, odmowa reklamacji

poprzednia  

1 2 3 ... 10 ... 20 ... 50

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: