eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyprawa konsumenta

prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne

  • Odwołany lub opóźniony lot. Najczęstsze przyczyny i prawa pasażerów

    Odwołany lub opóźniony lot. Najczęstsze przyczyny i prawa pasażerów

    00:10 01.09.2024

    ... w sytuacji odwołanego i opóźnionego lotu wyjaśnia David Janoszka z AirCashBack Pasażerowie w sytuacji odwołanego lub opóźnionego lotu mają określone prawa, które są chronione przez przepisy prawa międzynarodowego, a także regulacje krajowe i regionalne. W Unii Europejskiej kluczowym aktem prawnym regulującym te kwestie jest Rozporządzenie (WE ...

    Tematy: odwołany lot, opóźniony lot, odszkodowanie za odwołany lot, odszkodowanie za opóźniony lot
  • Overbooking a prawa pasażerów

    Overbooking a prawa pasażerów

    00:10 18.08.2024

    ... oraz alternatywne połączenia, jednak dla wielu podróżnych oznacza to poważne niedogodności, w tym opóźnienia, zmiany harmonogramu podróży czy stres związany z niepewnością. Prawa pasażera a overbooking Kluczowe w regulacjach ochrony praw pasażerów lotniczych jest Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 ...

    Tematy: prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych, lot samolotem, podróż samolotem
  • Odwołany lub opóźniony lot a prawo pasażerów do zwrotu kosztów dodatkowych

    Odwołany lub opóźniony lot a prawo pasażerów do zwrotu kosztów dodatkowych

    00:30 15.08.2024

    ... poniesionych przez pasażerów w wyniku opóźnionego lub odwołanego lotu. Zgodnie z przepisami prawa pasażerowie lotniczy mają prawo do odszkodowania za odwołany lot w ... o odszkodowanie za lot i zwrot poniesionych kosztów dodatkowych wymaga znajomości prawa oraz odpowiednich procedur. Pasażerowie mogą zacząć od bezpośredniego kontaktu z linią ...

    Tematy: odwołany lot, opóźniony lot, odszkodowanie za odwołany lot, odszkodowanie za opóźniony lot
  • Ceny na parkingach i w myjniach pod lupą Inspekcji Handlowej

    Ceny na parkingach i w myjniach pod lupą Inspekcji Handlowej

    09:23 12.08.2024

    ... . Okazało się, że 23 proc. z nich nie robi tego właściwie. Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do informacji. Przedsiębiorca nie może utrudniać dostępu do cennika usług. ... opłaty parkingowe – to nawet kilka postępowań rocznie. Konsumencie, masz swoje prawa Wjeżdżając na parking, powinieneś wiedzieć, ile zapłacisz– cena powinna być widoczna, ...

    Tematy: parkingi, myjnia, Inspekcja Handlowa, kontrola IH
  • Jakie sankcje za nieprzestrzeganie dyrektywy Omnibus?

    Jakie sankcje za nieprzestrzeganie dyrektywy Omnibus?

    12:11 08.08.2024

    ... listopada 2019 r. odnoszącą się do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (znaną jako „dyrektywa Omnibus”), upłynęło już ponad półtorej roku, ... jest przedsiębiorcą, co jest istotne, gdy konsument chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, niepodawanie najniższej ceny obowiązującej 30 dni przed ...

    Tematy: Omnibus, ochrona praw konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów
  • Odszkodowanie za opóźniony lot: Sąd Najwyższy zdecyduje o transgranicznej cesji wierzytelności

    Odszkodowanie za opóźniony lot: Sąd Najwyższy zdecyduje o transgranicznej cesji wierzytelności

    08:57 01.08.2024

    ... rozpatrzone przez Sąd to czy transgraniczna cesja wierzytelności jest zgodna z przepisami prawa Unii Europejskiej? Jakie warunki muszą być spełnione, aby cesja była uznana za ... Najwyższego zależy, czy “obiter dicta” nawiąże również do innych praw konsumenta, które normalnie nie przysługują przedsiębiorstwom. Sprawa o odszkodowanie za spóźniony ...

    Tematy: prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych, lot samolotem, podróż samolotem
  • Overbooking, opóźniony lot, zagubiony bagaż. Jakie prawa pasażera?

    Overbooking, opóźniony lot, zagubiony bagaż. Jakie prawa pasażera?

    00:41 21.07.2024

    ... pasażerowie w przypadku overbookingu? Co przysługuje pasażerom za opóźniony lot? Co przysługuje pasażerom za odwołany lot? Jakie prawa ma pasażer, który stracił bagaż? Prawa Pasażera Pasażerowie lotniczy mają prawa, które chronią ich w przypadku problemów związanych z podróżą. Kluczowe jest Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego ...

    Tematy: prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych, lot samolotem, podróż samolotem
  • Czy przysługuje odszkodowanie za odwołany lot z powodu wybuchu wulkanu?

    Czy przysługuje odszkodowanie za odwołany lot z powodu wybuchu wulkanu?

    11:42 09.07.2024

    Na Sycylii miała miejsce erupcja wulkanu Etna. Chmury dymu sparaliżowały ruch lotniczy. Zamknięcie lotniska w Katanii pokrzyżowało wakacyjne plany wielu turystów. Pasażerowie podróżujący na Sycylię powinni być przygotowani na możliwe opóźnienia lub odwołania lotów. Czy za odwołany lub opóźniony lot z powodu wybuchu wulkanu przysługuje ...

    Tematy: odszkodowanie za odwołany lot, odwołany lot, wybuch wulkanu, odszkodowanie za opóźniony lot
  • Jakie prawa ma pasażer w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu?

    Jakie prawa ma pasażer w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu?

    10:20 08.07.2024

    ... wezwaniu do zapłaty. Mało kto z pasażerów samodzielnie kieruje sprawę do sądu aby dochodzić odszkodowania. Jakie prawa ma pasażer w przypadku problemów z lotem? W przypadku problemów z lotem, warto znać prawa pasażera, które nam przysługują. Regulacje dotyczące odszkodowań i świadczeń są określone w Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu ...

    Tematy: odszkodowanie za opóźniony lot, opóźniony lot, odwołany lot, odszkodowanie za odwołany lot
  • Czy biuro podróży musi wypłacić odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?

    Czy biuro podróży musi wypłacić odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?

    08:47 05.07.2024

    ... konkretnej sytuacji. Warto znać obowiązki prawne, jakie ciążą na biurach podróży w przypadku takich incydentów, aby móc skutecznie dochodzić swoich praw. Prawa Pasażerów Poprosiliśmy o doprecyzowanie tej kwestii prawnika Davida Janoszkę z AirCashBack. Dla pasażerów lotniczych podróżujących w ramach imprezy turystycznej istotne są dwa akty ...

    Tematy: biuro podróży, odszkodowanie za opóźniony lot, opóźniony lot, odwołany lot
  • Zwrot zadatku przez wykonawcę za nie wykonanie usługi

    Zwrot zadatku przez wykonawcę za nie wykonanie usługi

    23:32 08.08.2017 PORADA

    Zatrudniliśmy DJ-a na wesele. Podpisaliśmy umowę, w której musieliśmy zapłacić zadatek (w umowie był zapis, że w przypadku naszej rezygnacji z jego usług nie otrzymamy zadatku i będziemy musieli pokryć 50 % kosztów). DJ stawił się na sali weselnej o godz. 12, czyli 5 godzin przed ...

    Tematy: zwrot zadatku, zadatek, zwrot pieniędzy, reklamacja
  • Reklamacja - niezgodność z umową

    Reklamacja - niezgodność z umową

    22:15 08.08.2017 PORADA

    Prowadzę własną dzialalność. Niedawno klient zamówił usługę montażową drzwi zewnętrznych o rozmiarze 80. Drzwi zostały zamówione i zamontowane. Protokół odbioru klient podpisał, żadnych uwag nie roszczył. Po pewnym czasie zgłosił reklamację na drzwi twierdząc, że otrzymał ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot pieniędzy, towar niezgodny z umową
  • Reklamacja okularów oceniona negatywnie. Co dalej?

    Reklamacja okularów oceniona negatywnie. Co dalej?

    14:34 04.08.2017 PORADA

    Witam, 12.05.2017r. kupiłam okulary korekcyjne w salonie optycznym. Oprawki były firmowe i drogie. 26.07.2017 r. złożyłam reklamacje w salonie. Oddałam okulary, ponieważ wyłamał się zausznik. Pracownica salonu przyjmując je, włożyła okulary w mojej obecności do myjki i podczas ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, odmowa reklamacji, niezgodność towaru z umową
  • Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    10:29 08.07.2017 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 5 lipca odebrałam kuchenkę gazową emaliowaną zakupioną w sklepie internetowym. Opakowanie ze styropianu było całe, nie nosiło podejrzanych uszkodzeń. Klapa szklana w całości, piekarni szklany w całości. Po rozpakowaniu wizualnie bez dotykania wszystko fajnie, ale ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta
  • Ochrona danych podczas naprawy gwarancyjnej notebooka

    Ochrona danych podczas naprawy gwarancyjnej notebooka

    11:17 26.06.2017 PORADA

    Jak uzyskać gwarancję ochrony wrażliwych danych przed niepowołanym dostępem podczas naprawy gwarancyjnej notebooka, jeżeli są one zachowane na nośnikach tego sprzętu? Czy można skutecznie domagać się od serwisu zwrotu uszkodzonego dysku SSD wraz z naprawionym sprzętem (taki dysk ...

    Tematy: dane osobowe, ochrona danych osobowych, gwarancja, reklamacja
  • Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży

    Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży

    18:22 13.06.2017 PORADA

    Witam, bardzo proszę o poradę, jakiś czas temu podjęłam współpracę z producentem ubrań z Chin, dla którego świadczyłam usługi i sprzedawałam ubrania, które sam producent wysyłał prosto z Chin do klienta, czyli ja dostawałam zdjęcia produktów, które producent oferował ...

    Tematy: prawa konsumenta, pośrednik sprzedaży, zwrot towaru, reklamacja
  • Zaginięcie przesyłki. Incoterms CIP

    Zaginięcie przesyłki. Incoterms CIP

    16:39 08.06.2017 PORADA

    Kto ponosi odpowiedzialność za zaginięcie przesyłki wysłanej z Chin na warunkach CIP Kraków zanim dotrze do Krakowa? Czy CIP Kraków oznacza jako miejsce przekroczenie granicy miasta czy wydanie przesyłki do dostawcy? Czytając warunki Incoterms nie mam jasności czy przy CIP KRAKÓW ...

    Tematy: CIP, Incoterms, Chiny, zaginięcie przesyłki
  • Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?

    Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?

    21:24 05.04.2017 PORADA

    Byłam w prywatnym gabinecie okulistycznym na badaniach, okulistka mnie zbadała wystawiła receptę na okulary, na której były określone parametry szkieł odpowiednie do mojej wady wzroku. Po kilku dniach z tą samą receptą zamówiłam w tym gabinecie okulary. Po tygodniu odbieram okulary ...

    Tematy: reklamacja, zwrot pieniędzy, rekompensata, recepta
  • Jak rozwiązać umowę telefoniczną

    Jak rozwiązać umowę telefoniczną

    14:17 08.03.2017 PORADA

    Witam, prowadziłem sklep internetowy. Któregoś dnia zadzwonił do mnie pan z Zumi.pl i przedstawił ofertę, która mi przypadła do gustu.Zgodziłem się przez telefon i co miesiąc otrzymywałem faktury za te warunki w umowie lecz przez telefon powiedział mi ten pan, że mój sklep będzie ...

    Tematy: sklep internetowy, abonament telefoniczny, rozwiązanie umowy, reklamacja
  • Reklamacja usługi druku - spór o wysokość i formę zadośćuczynienia

    Reklamacja usługi druku - spór o wysokość i formę zadośćuczynienia

    17:26 01.02.2017 PORADA

    Szanowni Państwo, zleciłem w drukarni druk ulotek w 4 różnych wzorach (format i papier ten sam). Łącznie nakład około 150 tys. szt. Ulotki docelowo były rozkładane w skrzynkach w 4 różnych regionach (firma trzecia). Niestety ulotki dotarły do nas pomieszane (z około 40 kartonów z ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, rabat, zwrot pieniędzy

poprzednia  

1 2 3 4 ... 10 ... 20 ... 49

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: