zarządzanie pracownikami - wiadomości i porady tematyczne
-
5 technologicznych sposobów na przetrwanie powrotu do pracy
00:15 03.09.2019
... muszą podzielić na otwieranie nowych narzędzi, odpowiadanie na wiadomości czy reagowanie na zaproszenia do kalendarza. Dużo czasu poświęcają również na zarządzanie, planowanie i dołączanie do spotkań oraz sprawdzanie, czy wszystkie istotne osoby w nich uczestniczą, jednocześnie sporządzając notatki. Obecnie CIO powinni oczekiwać, że ...
Tematy: wydajność pracy, efektywność pracy, stres w pracy, motywowanie pracowników -
5 powodów, dla których warto zainteresować się grywalizacją
09:16 29.08.2019
... gamifikacja powoduje retencję wiedzy w firmie, dzięki temu najlepsze praktyki nie odchodzą z pracownikami, ale są sprawnie przekazywane nowym. Po trzecie – fun factor, czyli gamifikacja ... będzie wręcz wyczekiwał na to, by móc zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem. 5. Zarządzanie talentami i ich rozwój Obecnie, kiedy w wielu branżach mamy do czynienia z ...
Tematy: grywalizacja, gamifikacja, wizerunek firmy, rekrutacja pracowników -
Urlop skończony. Gdzie znaleźć motywację do pracy?
08:45 21.08.2019
... muszą stawić czoła zarządzający personelem, jest dopasowanie zadań do konkretnego pracownika, co niewątpliwie łączy się z wypracowaniem dobrych relacji pomiędzy menedżerem a pracownikami. Jak podkreśla dr Victor Wekselberg, aby być w stanie skutecznie zarządzać sytuacją, lider powinien dobrze poznać swojego podwładnego. Dobrze jest jednak ...
Tematy: motywacja do pracy, motywowanie pracowników, jak motywować pracowników, motywacja pracowników -
Czy feedback w pracy ma znaczenie?
12:12 13.08.2019
Informacje zwrotne od szefa nie są w polskich firmach rzadkością. Otrzymuje je 2 na 3 pracowników. To dobrze, ponieważ - jak wynika z opracowanego przez Randstad badania Workmonitor - dla ponad połowy zatrudnionych jest to baza dla zrozumienia stawianych przed nimi celów i metod ich realizacji. Feedback jest zatem koniecznością, ale warto pamiętać ...
Tematy: informacja zwrotna, feedback, zarządzanie pracownikami, komunikacja interpersonalna -
6 kroków menedżera do zdrowych relacji z nowym zespołem
14:04 01.08.2019
... etapów procesu rekrutacji przychodzi czas na pierwsze spotkanie nowego menadżera z jego zespołem. Nie od dziś wiadomo, że relacje między kierownikiem a pracownikami mają kluczowy wpływ na wyniki całego zespołu, a pierwsze wrażenia są często trwałe. W niniejszym artykule zwracam uwagę na to, co może ...
Tematy: menedżer, nowa praca, zmiana pracy, relacje interpersonalne -
Rynek pracy: jak postępować z generacją C?
14:19 31.07.2019
... ich data urodzenia, ale przyzwyczajenie do ciągłego dostępu do informacji, budowania relacji online oraz podłączenie do social mediów. Dla pracodawców zarządzanie generacją C (od ang. Connected – podłączony) jest wprawdzie dużym wyzwaniem, ale również szansą na zbudowanie swojej przewagi na tak dziś konkurencyjnym ...
Tematy: rynek pracy, zarządzanie pracownikami, generacja C, human resources -
Jak zatrudnić menedżera, który będzie do nas pasować?
00:45 26.07.2019
... weryfikacja ich wykonania. Identyfikacja stylu kierowania ważna jest zarówno pod kątem przewidywania efektywności działań menedżerskich, jak również odpowiedniego zarządzanie i motywowania menedżera w całej strukturze organizacyjnej. Odpowiednie postępowanie z menedżerem, zgodne z jego stylem zarządzania, daje mu poczucie bycia szanowanym, ważnym ...
Tematy: menedżer, kierownik, styl zarządzania, zarządzanie pracownikami -
Multitasking umarł. Poznaj 6 sposobów na produktywność pracy
12:07 24.07.2019
Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach multitasking jest pewnego rodzaju standardem. Tymczasem często nam narzucana, wszechobecna wielozadaniowość bywa prostą drogą do wyraźnego spadku efektywności pracy. Tak uważa m.in. Matthew Jenkin, który uważa, że kluczem do zwycięstwa jest nie wielozadaniowość i podzielność uwagi, ale skupienie się ...
Tematy: multitasking, wielozadaniowość, efektywność pracowników, wydajność pracy -
Czy syndrom myślenia grupowego musi prowadzić do fiaska?
00:15 12.07.2019
Praca w grupie jest czymś, czego uczymy się właściwie od najmłodszych lat. Zupełnie słusznie, bo okazuje się ona być przydatną również na niwie zawodowej. Już na poziomie ofert pracy znajdujemy informacje, że kandydat powinien współpracować. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że relacje zachodzące w grupie poddawane są licznym dyskusjom i ...
Tematy: praca w grupie, zespół pracowników, zarządzanie pracownikami, zarządzanie zespołem -
Coaching on the job dla nowo zatrudnionych pracowników
08:26 04.07.2019
... , nie jest jednak złotym środkiem i receptą na wszystkie deficyty umiejętności podwładnych i kłopoty szefa. Postrzeganie coachingu jako sposobu rozwiązywania wszelkich problemów z pracownikami było charakterystyczne dla menedżerów w Polsce w latach 90-tych, kiedy wielu zachwyciło się nową metodą. Dziś większość osób na stanowiskach kierowniczych ...
Tematy: coaching, coaching on the job, zarządzanie pracownikami, rekrutacja