zarządzanie pracownikami - wiadomości i porady tematyczne
-
Dział HR wzorem dla zespołu pracowniczego?
00:35 03.04.2019
... były jak najszybciej i jak najsprawniej. - Dzięki umiejętnościom coachingowym, facylitacyjnym i mediacyjnym HR Biznes Partnerów, bardzo często udaje się udrożnić współpracę między pracownikami czy też całymi zespołami – mówi Iwona Wencel, prezes firmy doradczej WNCL. To bardzo ważna i doceniania rola HR w organizacji, jeśli oczywiście ...
Tematy: HR-team, dział HR, specjalista hr, zarządzanie pracownikami -
Jaki jest HR biznes partner?
13:11 01.03.2019
HR biznes partner to ktoś, kto umiejętnie łączy w firmie aspekt ludzki (miękki) z finansowo-biznesowym (tzw. twardym). Jakie umiejętności posiada, a których cech mu brakuje? Z badania zrealizowanego przez firmę doradczą WNCL wynika, że osoba pełniąca tę funkcję najczęściej wzbudza zaufanie zarządu i menedżerów, ale też niedostatecznie interesuje ...
Tematy: specjalista hr, zarządzanie pracownikami, HR biznes partner, HR -
Jak wykorzystać storytelling do motywowania pracowników?
10:57 22.02.2019
... wyboru. W psychologii to zjawisko nazywamy reaktancją, oporem psychicznym. Przywództwo oparte na nakazach i zakazach na dłuższą metę zwykle się nie sprawdza. Zarządzanie pracownikami okazuje się zdecydowanie bardziej skuteczne, gdy menedżer wcale nie próbuje ich przekonywać, a za to angażuje ich np. poprzez klarowne pokazanie ...
Tematy: komunikacja w firmie, storytelling, motywowanie pracowników, zarządzanie pracownikami -
5 cech, które powinien posiadać dobry menedżer
00:49 09.02.2019
Często menedżerowie czy coachowie wpadają na sakramentalne pytanie: „Czy istnieje wzorcowy styl myślenia idealnego przywódcy?”. Osoby z pokolenia urodzonego w latach sześćdziesiątych/siedemdziesiątych ubiegłego wieku, odpowiadając na to pytanie, mówiłyby prawdopodobnie o skuteczności, rywalizacji i wygrywaniu jako pożądanych cechach. „Jesteś tak ...
Tematy: zarządzanie pracownikami, menedżer, cechy lidera, dobry szef -
System wynagrodzeń to element strategii
12:16 30.01.2019
... dbające zarówno o rekrutacje pracowników, jak i rozwój ich kompetencji czy zarządzanie wynagrodzeniami i świadczeniami pozapłacowymi. (w skrócie Comp&Ben lub C&B). O ile działy ... może być także systematyczne analizowanie wniosków z exit interview (rozmów z pracownikami odchodzącymi z firmy). W ten sposób możemy dowiedzieć się np. jakie warunki ...
Tematy: zarządzanie pracownikami, HR biznes partner, HR warunki płacy, system wynagrodzeń -
3 postanowienia noworoczne szefa
10:36 07.01.2019
... otwartego dialogu w firmie. Czy możesz powiedzieć, że praktyki i narzędzia używane dziś w twojej firmie wspierają wymianę pomysłów i informacji pomiędzy pracodawcą a pracownikami? Klasyczne rozwiązania, takie jak skrzynka na pomysły oraz ankiety zaangażowania, przestają obecnie spełniać swoje role. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest skorzystanie ...
Tematy: zarządzanie firmą, zarządzanie pracownikami, zarządzanie zasobami ludzkimi -
Co może HR biznes partner?
11:32 30.10.2018
... nierzadko można dostrzec pewnego rodzaju pęknięcie, które pojawia się na styku obszarów czysto biznesowych oraz tych, które związane są z zarządzaniem pracownikami. Prezesi, menedżerowie – których skrótowo możemy nazwać przedstawicielami „biznesu”, mocno skoncentrowani są zazwyczaj na finansach. Interesują ich przychody, zyski, wolumen sprzedaży ...
Tematy: specjalista hr, zarządzanie pracownikami, HR biznes partner, HR -
3 postawy pracodawcy, którymi dobija swoją firmę
13:35 15.10.2018
... zarządzania nie da się wydobyć z pracowników ich mocnych stron ani zaangażować ich w wykonywane zadania. Firmy, w których panuje partnerska relacja między pracownikami a pracodawcą oraz te, gdzie zwraca się uwagę na satysfakcję pracowników, cieszą się wyższą rentownością przedsiębiorstwa, niższym wskaźnikiem rotacji i zwiększoną satysfakcja ...
Tematy: zarządzanie pracownikami, dobry szef, szef, relacje przełożony - podwładny -
Efektywność pracy, czyli jak wyznaczać priorytety?
13:03 12.10.2018
Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach multitasking jest pewnego rodzaju standardem. Tymczasem narzucana nam, wszechobecna wielozadaniowość bywa prostą drogą do spadku efektywności pracy. Jak nie dać się przytłoczyć obowiązkom, skupić się na najważniejszych kwestiach i pomóc w tym swoim pracownikom? Ważne czy pilne? – oto jest pytanie ...
Tematy: multitasking, wielozadaniowość, efektywność pracowników, wydajność pracy -
5 zasad trudnej rozmowy zawodowej
00:40 28.07.2018
... natomiast to, aby prowadzący spotkanie stał. Pozwala to bowiem nie tylko na jego lepszą widoczność dla uczestników, ale też ułatwia zarządzanie energią zespołu. Czytaj także: Jak rozmawiać o podwyżce? Efektywna informacja zwrotna w 5 krokach 2. Nazwij sytuację i daj się wypowiedzieć Kolejnym ważnym punktem jest ...
Tematy: relacje w pracy, sztuka konwersacji, zarządzanie pracownikami, rozmowa