eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyzarządzanie

zarządzanie - wiadomości i porady tematyczne

  • Koncepcje zarządzania

    Koncepcje zarządzania

    13:25 08.11.2010

    ... koncentracji potencjału gospodarczego. Koncentracja produkcji, będąca wynikiem wprowadzenia fabrycznych metod wytwarzania (przewaga procesów maszynowych nad ręcznymi), spowodowała, że zarządzanie dużymi zakładami jedynie na podstawie osobistego doświadczenia stało się niewystarczające. Największe przedsiębiorstwo na świecie w 1907 r. – United Steel ...

    Tematy: zarządzanie, zarządzanie firmą, zarządzanie pracownikami, koncepcje zarządzania
  • Na czym polega zarządzanie przez cele?

    Na czym polega zarządzanie przez cele?

    13:38 26.10.2010

    ... kiedy cała koncepcja została po raz pierwszy sformułowana przez Druckera, powstało wiele modyfikacji i przekształceń. W tym artykule opisała została koncepcja podstawowa. Zarządzanie przez cele (ZPC) jest przede wszystkim kompleksowym podejściem do funkcjonowania przedsiębiorstwa. Polega na ciągłym dążeniu do osiągania założonych postanowień ...

    Tematy: zarządzanie, zarządzanie firmą, zarządzanie przez cele, Management by Objectives
  • Jak zwiększyć swoją produktywność w pracy?

    Jak zwiększyć swoją produktywność w pracy?

    10:11 19.11.2009

    ... się menedżerem perfekcyjnie zarządzającym czasem, ale będziesz mógł lepiej go organizować i sprawniej radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach. Zarządzanie czasem W tym kontekście zdefiniowaliśmy zarządzanie czasem jako „najbardziej produktywne wykorzystanie czasu poświęcanego na pracę”. Niektóre wskazówki będzie można oczywiście w równym stopniu ...

    Tematy: produktywność w pracy, zarządzanie czasem, organizacja pracy, efektywna praca
  • Zarządzanie projektem - analiza słabych stron

    Zarządzanie projektem - analiza słabych stron

    12:14 08.04.2009

    ... straty spadnie na ciebie. Jak radzi Richard Jones w swojej książce „Zarządzanie projektami” (Wydawnictwo MT Biznes, 2009), aby wykryć poważne problemy w projekcie, ... musi uwzględniać pozostałe zajęcia członków zespołu, takie jak: (1) inne projekty, (2) zarządzanie, (3) spotkania, (4) urlopy i święta, (5) szkolenia. Zapytaj swoich podwładnych, czy ...

    Tematy: zarządzanie projektami, zarządzanie, zarządzanie projektem
  • Zarządzanie firmą: zapewnienie ciągłości działania

    Zarządzanie firmą: zapewnienie ciągłości działania

    13:59 24.02.2009

    ... informacji na temat zarządzania ryzykiem operacyjnym (na temat m.in. bezpieczeństwa środowiskowego, pracy, informacji i ciągłości działania) znajdziesz w książce „Zarządzanie ryzykiem operacyjnym” pod redakcją Iwony Staniec i Janusza Zawiły-Niedźwieckiego (Wydawnictwo C.H. Beck, 2009). Książkę znajdziesz w księgarni www.ksiegarnia.beck.pl ...

    Tematy: zarządzanie firmą, działanie przedsiębiorstwa, zarządzanie, kierowanie firmą
  • Skuteczne zarządzanie firmą

    Skuteczne zarządzanie firmą

    14:10 10.12.2008

    ... . Do tego celu świetnie nadaje się wydana właśnie książka „Zrozumieć zarządzanie” E. Kirejczyka (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Przedstawia ona 295 pytań związanych z całym ... wiedzę na temat zarządzania firmą, ludźmi, zasobami i procesami, znajdziesz w książce „Zrozumieć zarządzanie” E. Kirejczyka (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Książkę znajdziesz ...

    Tematy: zarządzanie firmą, zarządzanie, kierowanie firmą
  • Zarządzanie biznesem: strategiczne nie-planowanie

    Zarządzanie biznesem: strategiczne nie-planowanie

    13:05 04.08.2008

    Teoria strategicznego nie-planowania jest odrzucana przez większość racjonalnie myślących menedżerów. Jej motto "najpierw działaj, potem planuj" stoi w sprzeczności z ugruntowaną praktyką zarządzania biznesem. Jest ona jednak wokół nas dostatecznie długo, że w pewnym momencie zrobi to samo co inne ukryte trendy w historii - wybuchnie i stanie się ...

    Tematy: zarządzanie firmą, kierowanie firmą, zarządzanie, planowanie w zarządzaniu
  • Współczesny dyrektor: koordynowanie zespołu

    Współczesny dyrektor: koordynowanie zespołu

    13:40 14.02.2008

    Koordynacja polega na tym, iż przełożony nie troszczy się o potrzeby emocjonalne pracowników, ponieważ ktoś inny potrzeby te realizuje (firma jako system lub sam pracownik). Koordynatorem nie może być ktoś, kto nie wywołuje żadnych uczuć u podwładnych i z kim stosunki wyprane są z osobistych akcentów. W stosunku koordynacji autorytet osobisty ...

    Tematy: zarządzanie personelem, zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi, organizacja pracy
  • Jak podejmować dobre decyzje finansowe?

    Jak podejmować dobre decyzje finansowe?

    13:12 10.12.2007

    Życie każdego przedsiębiorcy składa się z wielu niespodzianek i nagłych sytuacji, które wymagają szybkiej decyzji. Często w grę wchodzą pieniądze i są to zwykle pieniądze z własnej kieszeni. Oto kilka przykładów jak można podjąć dobre decyzje, które nie uszczuplą finansów firmy. Przykład 1 Firma otrzymała do zapłaty dwie faktury za dostawy ...

    Tematy: decyzje finansowe, zarządzanie finansami, płynność finansowa, analiza finansowa
  • Gartner: 6 porad dla dyrektorów IT

    Gartner: 6 porad dla dyrektorów IT

    13:50 16.05.2007

    Podczas gdy dyrektorzy działów IT ciągle borykają się z rosnącymi wymaganiami ze strony organizacji, Gartner zidentyfikował sześć praktyk, w wyniku których tracą oni czas, a których powinni unikać, po to, aby skupić się na kluczowych zagadnieniach i zmaksymalizować swoje znaczenie dla przedsiębiorstwa. Odrzucenie lub zmiana przyjętych zachowań ...

    Tematy: dyrektorzy działów IT, zarządzanie, błędy polskich menedżerów, błędy w zarządzaniu


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: