-
Prostota ułatwia sukces w e-commerce. Klienci chcą przejrzystości
... i Internecie. Nawet w miejskim autobusie ciężko o chwilę spokoju. Sklep internetowy mając świadomość informacyjnego natłoku powinien zadbać, aby zakupy były przede wszystkim szybkie ... inni klienci zainteresowani daną kategorią. To pomoże przekonać potencjalnego konsumenta do dokonania wyboru i sfinalizowania transakcji. W momencie kiedy klient ma ...
-
Jakie korzyści przyniosło wejście Polski do Unii Europejskiej?
... wyraźnie dostrzegalne? Które z nich mają największe znaczenie z punktu widzenia konsumenta? Odpowiedzi na te pytania udzielili respondenci ostatniej edycji cyklicznego badania ... są swoboda podróżowania oraz dofinansowanie z funduszy strukturalnych, na uwagę zasługuje świadomość wkładu, jaki dla wzrostu gospodarczego ma swobodna wymiana handlowa. ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... zrealizowane przez Mobile Institute. Opracowanie wskazuje również na coraz większą świadomość ekologiczną i to zarówno po stronie kupujących, jak i producentów oraz sprzedawców. Z ... . W ten sposób tworzy się obieg materiałów, co w przyszłości zdejmie z głowy konsumenta problem utylizacji trudnego sprzętu, jakim jest armatura. Będzie to również ...
-
Zmiany klimatu: jak wpływają na konsumentów i pracowników?
... Deloitte raportu "Climate Sentiment Index". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentuje się świadomość Polaków w zakresie zmian klimatycznych? Jak obawy o zmiany klimatu mogą wpływać ... 4 proc. ankietowanych nie podjęło żadnych działań proekologicznych. Wpływ klimatu na konsumenta Obawy o zmiany klimatu wpływają na wybory konsumenckie. Dla ponad ...
-
Rozwija się rynek suplementów diety
... bez recepty i suplementów diety. Na ten trend wpłyną następujące czynniki: rosnąca zasobność obywateli wzrastająca świadomość konsumenta w stosunku do produktów OTC (dzięki coraz większym inwestycjom w reklamę i edukację konsumenta) utrudniony dostęp do lekarzy, zwłaszcza specjalistów konsumenci/pacjenci, którzy w coraz większym stopniu chcą ...
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
... , jacy są najbardziej dochodowi konsumenci, to już połowa sukcesu. Drugą stanowi świadomość ich wartości. Bez rozumienia istoty pojęcia „wartość klienta” posiadamy wprawdzie ... , a także odpowiednie strategie działania, u podstaw których leży pozytywne nastawienie na konsumenta. Aby nie zawodzić swoich klientów, potrzebne są jednak plany - zarówno te ...
-
Polubowne sądy konsumenckie
... najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie UOKiK. W Światowym Dniu Konsumenta Urząd przypomina o sądownictwie polubownym, które pozwala rozstrzygać spory szybko, tanio i skutecznie. Badania przeprowadzone na zlecenie UOKiK pokazują, że wśród konsumentów rośnie świadomość istnienia sądownictwa polubownego. Aż 75 proc. respondentów badanych ...
-
Podświadome zakupy online
... potrafią. Eksperci są jednak zdania, że świadomość to jedynie 5 procent procesu zakupowego, reszta to emocje, stan ducha, doświadczenie, potrzeby ... oferty. Ukuło się nawet pojęcie konsumenta digitalnego, czyli takiego, który w Internecie rozpoczyna proces zakupowy albo go tam kończy. Wśród cech charakteryzujących konsumenta digitalnego firma Rubikom ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... dowodzi opracowany przez platformę MAM raport „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”. Okazuje się bowiem, że połowie klientów nie jest obojętne to, czy ... wykluczeniem np. osoby niepełnosprawne (46%). Etyka ofertowa – decyzja zakupowa Wzrastającą świadomość i rosnącą wrażliwość społeczna polskich konsumentów, warto wykorzystać nie tylko w ...
-
Misselling - jedno pojęcie, różny punkt widzenia
... , które skorzystały z tych produktów finansowych i ponoszą ich koszty. Z kolei Andrzej Nużyński, Zastępca Dyrektora Departamentu Analiz Rynku w UOKiK, stwierdził, że choć świadomość konsumenta na przestrzeni ostatnich lat wzrasta, to tempo rozwoju rynku finansowego oraz jego skomplikowania rośnie bez porównania szybciej. To dlatego konsument ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... okazje. Czy warto ulegać pokusom zakupowym? Przy okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, profesor Andrzej Falkowski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, wskazuje, jak ustrzec ... pewne refleksje, które zmniejszą emocje. Aby jednak nabyć tę wiedzę i świadomość, konieczne jest czytanie i poszukiwanie informacji. Dobrym przykładem może być Ulica Sezamkowa, ...
-
Ekologiczne warzywa podbijają rynek
... nie promuje on jedynie produktów ekologicznych, ale w perspektywie może znacznie podnieść świadomość polskich konsumentów dotyczącą zdrowego trybu życia, co w konsekwencji wpłynie również na ... produktów. Druga sprawa, która ma znaczący wpływ na rynek, to świadomość konsumenta. W Polsce może 20 proc.społeczeństwa wie, co to jest żywność prozdrowotna ...
-
5 trendów w usługach finansowych w 30 lat od wydania 1. karty płatniczej
... i płynnie przechodzący między nimi. Charakteryzuje ich podejmowanie bardzo przemyślanych decyzji i świadomość stojących przed nimi możliwości. Ich potrzeby i oczekiwania ... produktów i złoży odpowiednie zamówienie w sklepie internetowym zgodnie z preferencjami konsumenta. Niektóre z tego typu rozwiązań, zaszytych w codziennych czynnościach, są już ...
-
Inwestycje alternatywne. Jak nie stracić?
... szlachetne czy dzieła sztuki. Inwestycje alternatywne są ryzykowne i należy mieć tego świadomość. UOKiK radzi jak w nie inwestować, żeby nie stracić. UOKiK rozpoczął kampanię ... której uzyskuje brakujące pieniądze od organizatora platformy. Swoiście ten ostatni „dźwiga” konsumenta na potencjalnie wyższy poziom ewentualnych zysków, bo gdy dojdzie do ...
-
E-sport: polscy użytkownicy liderami wśród fanów
... konsumentach? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duża jest wśród europejskich konsumentów świadomość specyfiki e-sportu? Kim są polscy widzowie e-sportu? Co w ... 13 proc. badanych Polaków i 8 proc. Europejczyków. Jednocześnie wśród europejskich konsumentów rośnie świadomość specyfiki tej aktywności: w 2022 r. 41 proc. mieszkańców Europy (o 17 proc ...
-
Frankowicze nie odpuszczają. Coraz więcej pozwów
... wejścia na drogę sądową kolejnych kredytobiorców. Trzeci powód to rosnąca świadomość prawna konsumentów. Wyraźny wzrost liczby spraw frankowych ewidentnie świadczy o coraz ... sądach okręgowych są efektem nowej regulacji dot. wyłącznej właściwości sądu miejsca zamieszkania konsumenta, zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
... interwencji czy zmian legislacyjnych, a także stanowi fundament kształtowania polityki konsumenckiej. Cieszy fakt, że w porównaniu do badań sprzed czterech lat rośnie świadomość konsumencka. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, od 16 lutego do 1 marca ...
-
Leniency czyli jak uniknąć kary UOKiK
... Konsumenta prowadzi kolejne postępowanie w sprawie kartelu cenowego, który miał miejsce na rynku ... a także potwierdzają skuteczność Prezesa UOKiK. W praktyce przekłada się to na zmianę podejścia do niedozwolonych porozumień. Świadomość istnienia zakazów, jak i nieuchronności kary skutecznie odstrasza przedsiębiorców od zawiązywania nowych karteli, a ...
-
Podróże samolotem coraz częściej na własną rękę
... wakacje z jedną osobą towarzyszącą. 10% klientów podróżuje w grupach 3-osobowych i większych, 15% - w pojedynkę. Współmiernie do popularności samodzielnie organizowanych podróży lotniczych rośnie świadomość klientów. W tym roku ponad 60% z nich zakupiła bilety na 2-3 miesiące przed planowanym urlopem letnim. 15% więcej podróżnych niż przed ...
-
Walka płci: kto podejmuje decyzje zakupowe?
... konsumenta rządzi się swoimi prawami, dlatego firmy nie mogą ignorować jakichkolwiek sygnałów wskazujących na jego ... informacji o produkcie, który chcą zakupić. Są również mniej lojalne wobec marki. Konsumenci mają wciąż zbyt małą świadomość, że produkt i usługi mogą być do nich lepiej dopasowane. Ta uwaga dotyczy zwłaszcza kobiet. Dotychczas ...
-
Świadomy klient banku. Czyli jaki?
... założenie konta i aktywne korzystanie z usług – to tylko przykłady benefitów, jakie może dziś uzyskać polski klient. Jednocześnie trzeba zauważyć, że rośnie świadomość konsumenta i coraz bardziej zwraca on uwagę na jakość usług, a nie na „błyskotki”. BGŻOptima zebrała pięć przykazań świadomego klienta bankowości. To wskazówki ...
-
32 bezpłatne prezentacje! Przyjdź na XII Targi Ehandlu.
... stanie się na jeden dzień domem e-handlu. Dzięki XII edycji cyklicznej imprezy branżowej Targi Ehandlu będzie niecodzienna okazja by poszerzyć świadomość "konsumenta sieciowego". Wstęp jest darmowy - wymaga jedynie .
Tematy: targi eHandlu, e-commerce -
Kiedy należy ci się odszkodowanie od linii lotniczych?
... z tych sytuacji mogą wyglądać na mało prawdopodobne, to trzeba mieć świadomość, że mogą się wydarzyć. Co w takiej sytuacji? Sprawdź, kiedy należy ci ... niemniej jednak przewoźnik powinien zapewnić im opiekę. Czytaj także: - Lot samolotem a prawa konsumenta - Podróż samolotem: sprawdź, co może cię zaskoczyć W przypadku opóźnienia rejsu, powinniśmy ...
-
Zakupy online: sprawdzaj sprzedawców, mają 92 mln długów
... najkorzystniejszą ofertę. Kupony odcina również branża e-commerce, ale warto mieć świadomość, że dobra koniunktura nie jest niestety w stanie zagwarantować sukcesu każdemu ... kontrahentem istnieje zawsze. Dochodzi też ryzyko trafienia na fikcyjną firmę. Dla konsumenta, który płaci z góry, transakcja może zakończyć się nieotrzymaniem towaru. Dlatego ...
-
Biznes nie zdąży przed GDPR
... nowych obowiązków w zakresie ochrony i przetwarzania danych osobowych jest sporo. I wprawdzie świadomość firm odnośnie wpływu rozporządzenia na ich działalność jest całkiem pokaźna, ... Dokument ten nakłada na firmy nowe obowiązki w zakresie odpowiedzialności, praw konsumenta oraz wprowadza istotne obostrzenia w kwestii przepływu danych. Nowe ...
-
Aplikacje zakupowe, czyli jak wygrać w handlu
... większym uznaniem. Świadomość tej popularności powinna towarzyszyć każdemu detaliście. Dziś, gdy na wycofanie się ze stron ... czy eBay, to silna strategia związana z aplikacjami, a więc de facto walka o miejsce na wyświetlaczu konsumenta, wydaje się tu koniecznością. W rzeczywistości, w której apki tracą nawet 77% użytkowników w ciągu zaledwie ...
-
Czy w obecnej sytuacji gospodarczej jest miejsce na success story? UNIQ LOGISTIC udowadnia, że warto iść pod prąd. REKLAMA
... strategia w szybkim czasie zaowocowały nowymi kontraktami. Wychodząc poza szablon Nowoczesna logistyka potrzebuje nowoczesnych rozwiązań. W ostatnich latach znacząco wzrosła świadomość konsumenta o stanie środowiska i postępie globalnego ocieplenia. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zmianę starych nawyków, zastępując je ekologicznymi ...
Tematy: -
Wizerunek marki. Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerami?
... wprowadzeniem i egzekwowaniem obowiązku właściwego oznaczania treści reklamowych wzrosła także świadomość konsumentów, a co za tym idzie wymagania wobec reklamodawców ... osoby publikujące treści reklamowe przepisów prawa dotyczących ochrony konkurencji i konsumenta, ochrony danych osobowych, przepisów podatkowych czy także niepopełnianie przestępstw, ...
-
Prawo konsumenckie: zmiany w e-commerce w 10 krokach
... zamówienia jest on zobowiązany do zapłaty. Chodzi o to, aby konsument miał świadomość, że zamawiana usługa czy towar nie są bezpłatne. Ustawa proponuje ... wymogi ustawowe. Przydatne linki: - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy KROK 6 – ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... w Polsce była niska świadomość na temat znaczenia samego ... świadomość, że siła oddziaływania narzędzi ATL jest coraz słabsza. Dlatego też swoją uwagę kierują coraz częściej na działania BTL. Możemy zaryzykować tezę, że dziś to nie ekran telewizora, ale sklepowa półka jest miejscem, w którym marketerzy toczą walkę o portfel konsumenta ...
-
Usługi online a prawo odstąpienia od umowy
... , to sprzedawca internetowy musi udowodnić, że dopełnił obowiązków informacyjnych względem konsumenta. Brak informacji o prawie do odstąpienia od umowy kosztuje Przed złożeniem zamówienia na wykonanie usługi, np. projektu strony internetowej, konsumenci powinni mieć świadomość, że pełne wykonanie zamówionej usługi, przed upływem 14-dniowego terminu ...
-
Zaciągnięcie kredytu: dobre praktyki w cenie
... opłaca się żadnej ze stron umowy kredytowej. W przypadku konsumenta - nie tylko dlatego, że jest to nieetyczne. Również dlatego, że nawet w przypadku udzielenia przez kredytodawcę takiego kredytu, ponosimy odpowiedzialność za zaciągnięte zobowiązanie. Powinniśmy mieć świadomość, iż banki, chroniąc depozyty zwykłych ludzi, będą samodzielnie ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... health and wellness, których wysoka jakość nie powinna budzić żadnych wątpliwości u konsumenta. Kłopot w tym, że polski konsument, po negatywnych doświadczeniach sprzed kilku ... takich produktów. Perspektywa rozwoju jest dobra ze względu na rosnącą świadomość społeczeństwa w obszarze profilaktyki zdrowotnej, przy coraz większej skali produkcji można ...
-
Klauzule niedozwolone - raport październik 2015
... koszty przesyłki (od konsumenta do sprzedawcy), czy też koszty samodzielnego dojazdu do przedsiębiorcy. (W. Chomiczewski (w:) Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz., Warszawa, 2015). Konsument ... zakresie i przez kogo dane osobowe będą przetwarzane. Wyrażający zgodę musi mieć pełną świadomość tego, na co się godzi. Ponadto, za niedozwolone należy ...
-
Indywidualne Konto Emerytalne - poradnik
... konsumenta wniosku o wypłatę środków. Termin wypłaty nie powinien być dłuższy niż 14 dni od zaistnienia przesłanek wypłaty oraz przedłożenia przez konsumenta stosownych dokumentów. Dokumenty, których może wymagać od konsumenta ... do środków pozostających na IKE. Konsument powinien mieć świadomość możliwości częściowego zwrotu i ustalić, że umowa o ...