-
10 sposobów na rekrutację pracowników lokalnych
... Ważna kwestia: Wśród odbiorców, którzy czytają opinie na temat marek, 89% chętniej współpracuje z podmiotami, które odpowiadają na nie.4. Warto zadbać ... potencjalnych kandydatów. Źródło: badanie Pracuj.pl „Polacy w nowym środowisku pracy”, 2022r. Źródło: GUS, badanie „Społeczeństwo informacyjne w Polsce”, 2020 r. Źródło: CBOS, badanie "Korzystanie z ...
-
Jak pokolenie Z konsumuje media społecznościowe?
... chodzące reklamy, które kierują się chęcią zysku i nie sprawdzają promowanych marek i produktów”. Zdecydowana większość młody uważa też, influencerzy promują sztuczne życie, ... Clue PR: „Więcej treści wideo i nieustanne zanurzenie w mediach społecznościowych” Zleciliśmy badanie, aby lepiej zrozumieć, jak i jakie treści konsumują nasi odbiorcy. Jako ...
-
Inflacja zwalnia, ale koszyk zakupowy nadal drożeje. Raport o cenach w sieciach handlowych
... bada ceny tych samych 40 produktów w 14 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce. Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z rożnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach ...
-
Czym grozi źle przeprowadzona rekrutacja pracowników?
... Doświadczenia kandydatów a sukcesy rekrutacyjne Najnowsze badanie Pracuj.pl ujawniło, że niemal wszyscy ... Badanie Pracuj.pl pokazało również, że Polki i Polacy są spolaryzowani pod względem tego, czy negatywne doświadczenia rekrutacyjne (ich osobiste lub ich bliskich) mają wpływ na to, czy chętniej lub mniej chętnie kupują produkty lub usługi marek ...
-
Najpopularniejsi wśród Internautów
... najważniejsze wydarzenia i trendy w pierwszym półroczu tego roku. Dodatkowo badanie omawia najciekawsze zmiany w zainteresowaniach internatów w porównaniu z 2002 rokiem. ... kosztem Sony. W zestawieniu umocniła się pozycja wszystkich producentów samochodów (łącznie 5 marek w pierwszej dziesiątce), a największym awansem w stosunku do ubiegłego roku mogą ...
-
Jak kupujemy leki
... .2003r. na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej. OTC Track to badanie o charakterze syndykatowym prowadzone dla marek leków dostępnych bez recepty. OTC Track obejmuje monitoring znajomości marek, reklam oraz używania leków OTC na przestrzeni całego roku. Każdego tygodnia w badaniu uczestniczy 250 ...
-
Telekomunikacyjne debiuty
... upływie podobnego okresu od jej debiutu. Badanie TNS Telecoms Index pozwala na porównanie efektów działań marketingowych marek, które w ostatnim roku pojawiły się na polskim rynku telefonii komórkowej. Prezentowane dane pochodzą z trzeciego miesiąca od momentu wejścia nowych marek na rynek, tj. z października 2004 dla ...
-
Marki godne zaufania
... roku nagrody - Srebrne Godło European Trusted Brands - dla tych marek, które według respondentów zdobyły najwyższe uznanie w minimum 3 z pięciu kryteriów określających ... konsumentów na pozycję rynkową marki." - mówi Alicja Fuksiewicz odpowiedzialna za badanie European Trusted Brands w Polsce. W ramach tegorocznej edycji badania Srebrnymi Laureatami ...
-
Inwestycje w SSE: zbyt wygórowane kryteria
... wyniosła ponad 156 tys.” W kwietniu firma doradcza Deloitte zakończyła badanie przeprowadzone wśród 400 przedstawicieli inwestorów strefowych w celu poznania ich opinii na temat ... W niektórych przypadkach może to skutkować koniecznością zapłaty podatku” – podkreśla Marek Sienkiewicz, menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte. Eksperci ...
-
Jakie marki samochodów szukane w sieci?
... auta terenowe i szybkie, sportowe kabriolety? Informacje o badaniu Dane pochodzą z analizy statystyk dotyczących wyszukiwań na mobile.eu – Grudzień 2009, mobile.eu. Badanie preferencji dzieci zostało przeprowadzone za pomocą rozmowy z dziećmi Akademii Zabaw i Twórczego Rozwoju Edukado oraz Przedszkolu nr 282 w Warszawie.
-
Social media w różnych branżach
... kampanii promocyjnych rośnie nawet o 40%. Badanie przeprowadzone przez conScore, GroupM oraz M80 wskazuje, że internauci lepiej zapamiętują marki jeżeli widzą je zarówno w wyszukiwarkach, jak i w sieciach. W polskiej sieci WWW możemy znaleźć narzędzia do monitorowania dyskusji na temat marek w mediach społecznościowych. Jednym z takich narzędzi ...
-
Coca-Cola najlepszą marką spożywczą
... . Znakomite wyniki wizerunkowe w branży artykułów spożywczych zanotowała także Delecta, Heineken, Nestle oraz Pepsi. Delecta straciła tylko jeden punkt do lidera. Badanie Top Marka zostało przeprowadzone na podstawie monitoringu 1000 tytułów prasowych – między innymi prasy ogólnopolskiej, regionalnej, czy specjalistycznej. Pod uwagę wzięto ...
-
Polscy pracownicy a postanowienia noworoczne 2010
... komputerze pornografii, możemy mieć z tego tytułu tylko kłopoty”, dodaje Marek Karczewski. 6. Będę lepiej odżywiał się w pracy Nadwaga i choroby serca, to ... absolwentów najważniejszym kryterium wyboru pracodawcy jest możliwość rozwoju i zdobywania doświadczenia (badanie Deloitte 2010). W późniejszym etapie kariery zawodowej pęd do zdobywania ...
-
Marketingowcy tracą czas pracy
... akceptacją materiałów (20%). „Zastosowanie odpowiedniej metodyki i oprogramowania pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia tego typu problemów.” – dodaje Marek Roj. Informacje o badaniu Badanie Barometr Project Management) zostało przeprowadzone w marciu na grupie 582 pracowników firm marketingowych: agencji reklamowych, interaktywnych, PR ...
-
Naming na eksport
... wszystkim proces lingwistyczny i zaniedbania w analizach znaczenia słów skutkują koniecznością wymiany nazwy. Badanie znaczenia nazwy jest szczególnie ważne dla produktów oferowanych na rynkach ... czytają. Nazwa PUPA nie jest pod względem znaczenia bezpieczna. Wśród marek modeli samochodów: Matchbox, Hot Wheels, Tomica, Majorette działa firma Sieper ...
-
Marki na portalach społecznościowych
... samych konsumentów. Treściami, których ciągle przybywa, a jak pokazało badanie Digital Life, obecnie 59% polskich konsumentów wypowiada się na temat marek w Internecie. W rezultacie powstaje ogromny szum informacyjny, który zaśmieca cyfrowy świat i bardzo utrudnia dążenia marek do zostania dostrzeżonym przez konsumentów. Wszystko to sprawia, że ...
-
KIG a sytuacja gospodarcza
... ofert. Dyrektywa wskazuje zamawiającym na potrzebę efektywnego wydatkowania środków i na każdorazowe badanie relacji jakości do ceny. Przepis polski nie oddaje istoty wskazówek z ... ma szansę trafić do elity 25 najmocniejszych marek narodowych świata (mierzonych np. wg Indeksu Marek Narodowych / GMI Nation Brands Index). Obecnie system promocji ...
-
Praca dla specjalistów: CSR i employer branding
... Na razie małe zainteresowanie kandydatami specjalizującymi się w CSR potwierdza też badanie przeprowadzone na zlecenie Harvard Business Review Polska i CSR Consulting. Wynika ... bowiem budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na kapitale ludzkim.– tłumaczy Marek Kozłowski, Attraction&Recruitment Assistant Manager w PwC. Ekspert podkreśla, że w tej ...
-
Polacy piją jasne piwo
... – mówi Marek Skrętny, ... Marek Puta, właściciel łódzkiej Piwoteki Narodowej, w której można dostać piwa z różnych zakątków kraju i świata. Jego obserwacje potwierdzają badania Homo Homini. Np. piwa górnej fermentacji (m.in. Stout, Ale) rozpoznaje 16,9 proc., a piwa dolnej fermentacji (m.in. koźlak, porter) – 22,6 proc. Informacje o badaniu Badanie ...
-
Infrastruktura drogowa w Polsce
... o 186 mld PLN niższe niż w sytuacji braku załamania produkcji budowlanej – tłumaczy Marek Rozkrut. Szereg projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE na lata ... minimalizację ewentualnych błędów. Niezbędne jest również bardziej efektywne badanie ofert składanych przez wykonawców pod kątem deklarowanego doświadczenia oraz potencjału, jakim ...
-
Konsumpcjonizm w odwrocie? Teraz liczy się współdzielenie
... które szukają sposobów mających pomóc klientom w ograniczeniu marnotrawstwa. Coraz większa liczba marek ułatwia swoim klientom odsprzedaż lub oddanie niepotrzebnych im już towarów. ... , RPA, Hiszpanię, Turcję, Ukrainę, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i Wietnam. Badanie zostało opracowane przez Havas Worldwide i ...
-
Coraz więcej chętnych na Maserati
... 31,5 tys. zarejestrowanych w 2014 roku samochodów klasy premium najwięcej znalazło się aut marek BMW (7,7 tys. rejestracji), Audi (7,0 tys. rejestracji) i Mercedes (7,0 tys. rejestracji). ... luksusowego samochodu wynika z kilku powodów. Po pierwsze, jak pokazuje badanie KPMG, część respondentów o ponadprzeciętnych dochodach dość nisko ustawia ...
-
Emotional branding dla kobiet
... odmienne komunikaty emocjonalne. Najpełniejszy obraz segmentów psychograficznych polskich konsumentek przedstawia badanie „Polki same o sobie”, zrealizowane przez agencję komunikacji marketingowej ... dbałość o rozsądne wydanie każdej złotówki. Są one najwierniejszymi konsumentkami marek z tradycjami, typu Winiary lub Ludwik, mimo że zwykle nie są one ...
-
"Zacne suchary" podbijają Internet
... znaczeń dziś podstawowe jest inne niż kiedyś – ocenia w komentarzu do raportu IMM prof. Marek Łaziński. Podkreśla, że np. „heca” jeszcze przed 20 laty była młodzieżowym ... , a zgromadzonej w ramach plebiscytu „Ocalimy od zapomnienia”, oraz na badaniach własnych IMM. Badanie oparto na publikacjach z okresu 01.01.2014 – 31.01.2015. Autor badania: Łukasz ...
-
Top Marka w mediach 2015 - bankowość
... się zdobyć za wydźwięk publikacji w latach 2008-2015. Badanie stanowiło swoistego rodzaju podsumowanie aktywności branż i marek w okresie od lipca 2014 do czerwca 2015. ... Na czwartym miejscu uplasował się Bank Pekao, a za nim – nieobecny w pierwszej piątce marek prasowych – Alior Bank. Użytkownicy social media najczęściej wymieniali Bank BPH – 324 tys ...
-
Polacy i prezenty świąteczne: liczy się cena, ale i reputacja marki
... udziale mediów przestają być wystarczające. Ostatnie lata przyniosły pokaźny wzrost znaczenia reputacji marek i firm. Okazuje się zatem, że budując sukces i przewagę ... , które zakupy zostawią na ostatnią chwilę, tuż przed Wigilią (12%). Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane dla Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez Dom ...
-
Rozwój przedsiębiorstw przez wzrost płac?
... zarabia on zbyt mało, a pracodawca, bo koszty zatrudnienia są wysokie – tłumaczy Marek Jarocki, Dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY. Wyniki badania EY znajdują też potwierdzenie ... zwiększyć inwestycje i nakłady na badania i rozwój – podsumowuje Michał Grzybowski. O badaniu: Badanie „Wzrost przedsiębiorstw przez wzrost płac” przeprowadzono we ...
-
Zobacz, jak zwiększyć szanse na kredyt hipoteczny
... badanie, co trzeci Polak miewa problemy z regularnym, terminowym opłacaniem wszystkich rachunków, co może być oznaką słabszej kondycji gospodarstwa domowego – zauważa Marek ... 8% deklaruje, że zauważyło przyrost swoich oszczędności dzięki uzyskanym odsetkom – mówi Marek Przybylski z Aviva Investors TFI. – Nasze decyzje dotyczące oszczędzania rzadko ...
-
Roszada na rynku. E-sklepy i dyskonty wypierają hipermarkety?
... . Bain & Company wraz z ze stowarzyszeniem producentów dóbr konsumpcyjnych AIM, przeprowadził badanie dotyczące największych wyzwań stojących przed branżą handlu detalicznego. Wzięli w nim ... . Od samego początku sklepy te opierały swoją ofertę na dostarczaniu produktów własnych marek w najlepszej jakości za rozsądna cenę (ang. value for money). Z ...
-
Innowacyjne firmy zatrudniają chętniej niż tradycyjne
... planowali. Rewolucjoniści to zazwyczaj firmy na początku swojego rozwoju – mówi Marek Jarocki, Dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY. – Rozwijają się dynamicznie i szybko potrzebują ... się rozwijać, to nasze badanie wyraźnie pokazuje, że polityki wspierające przedsiębiorców napędzają całą gospodarkę, mówi Marek Jarocki. – Przy czym nie ma związku ...
-
PKP Intercity na ustach internautów. Co social media mówią o kolei?
... z danych IMM. W dyskusji na temat kolei najbardziej wyróżniają się komentarze na temat marek przewoźników. Na pierwszym i drugim miejscu uplasowali się przewoźnicy ogólnopolscy - PKP ... pasażerom w pamięci zapada nie tylko podróż, ale i inni pasażerowie. O badaniu: Badanie IMM zostało przeprowadzone w okresie 26.08 – 5.09.2016 w oparciu o dane z ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2016. Podsumowanie Deloitte
... liczne słabości samych urządzeń medycznych. W 2016 roku w 9 krajach Deloitte przeprowadził badanie 24 szpitali pod kątem bezpieczeństwa urządzeń medycznych podłączonych do sieci. Wynika ... w oprogramowaniu). Na konferencji Usenix badacze mieli pokazać, że pojazdy takich marek jak Volkswagen, Audi, Skoda, Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Ford, Mitsubishi, ...
-
Ochrona danych osobowych. RODO zmieni rozkład sił
... przedsiębiorcom, więc zawczasu powinni oni przygotować odpowiednie procedury” – mówi Maciej Marek, Senior Associate, adwokat z Deloitte Legal. (Nie) kontrolowany wyciek danych W ocenie większości ... Senior Managing Associate, radca prawny w kancelarii Deloitte Legal. O badaniu: Badanie zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2017 roku ...
-
Obraz zamożnego konsumenta. Jaka jest polska klasa wyższa?
... mediów. Przeanalizowano również jej podejście do luksusu i jego wyznaczników oraz stosunek do marek luksusowych i czynniki, jakie decydują o wyborze dóbr z segmentu premium. Kluczowe wnioski z badania Polska klasa ... samego zakupu, tym ważniejsze okazują się być Owned i Earned. Metodologia: Badanie Obraz Zamożnego Konsumenta 2017 składało się z dwóch ...
-
BIZ dopisują. Atrakcyjność inwestycyjna Polski potwierdzona
... do umiędzynarodowienia polskich firm i ich integracji z globalną gospodarką – zauważa dr Marek Rozkrut, Partner i Główny Ekonomista EY, a także lider Zespołu Analiz Ekonomicznych ... Niemcy i Rumunia osiągnęły po 15% wskazań. O badaniu „Atrakcyjność inwestycyjna Polski” Badanie EY „Atrakcyjność inwestycyjna Polski” (EY’s Attractiveness Survey Poland: ...