-
Sieci detaliczne w Polsce: Tesco liderem
... wynikach badania Detal Spożywczy w Polsce 2010. Zwycięzcą rankingu zostało Tesco, z wynikiem 82,52 punktu. Tesco wyprzedziło o 0,19 punktu Jeronimo Martins (Biedronka). Tesco okazało się lepsze od Biedronki w takich kategoriach, jak: oferta towarowa, lokalizacja punktów handlowych, jakość obsługi klientów czy nowoczesność i atrakcyjność. Biedronka ...
-
Nowa strategia marki dla sieci supermarketów
... Martins w Portugalii. Firma ta znana jest w Polsce z prowadzenia sieci sklepów Biedronka. Nowa strategia marki w Jeronimo Martins polega na otwieraniu poradni medycznych ... także oferta klinik. W Walk'In Clinics konsumenci będą mogli przeprowadzić podstawowe badania medyczne. Strategia marki Walk'In Clinics, zakłada również możliwość odwiedzenia ...
-
Chemia gospodarcza: Polacy nie szczędzą pieniędzy na nowości
... . Również w badaniu, przeprowadzonym na potrzeby raportu przez PMR w maju 2016 r., Biedronka była najczęściej wybieranym przez respondentów miejscem zakupu artykułów chemii ... telefonicznych CATI badanie na reprezentatywnej próbie 605 dorosłych mieszkańców Polski. Do badania zostały zaproszone osoby, które zadeklarowały, iż w ciągu ostatnich 12 ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... oczach Polaków najlepiej realizują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, należą Lidl, Biedronka oraz IKEA. Ankietowani deklarują także gotowość zmiany własnych nawyków zakupowych ... prezes agencji badawczej Inquiry, która od dwudziestu lat prowadzi badania konsumenckie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Odpowiedzialność za budowanie ...
-
Najlepsi pracodawcy w branży handlowej, czyli YouGov Reputation 2022
... . Ranking YouGov Reputation 2022 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym znajdziemy m. in. pytanie o ocenę firmy jako pracodawcy ... ciągu ostatniego roku w Polsce największą poprawę ocen indeksu zanotowały sieci Biedronka (wzrost o 3,7 p.p.), Media Expert (+2,6 p.p.) oraz Pepco (+2,4 p.p.). Na dalszych miejscach znalazły się ...
-
Marki godne zaufania 2012
... kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania pojawiło się 18 kategorii lokalnych. W Polsce wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do ... ), Dbam o Zdrowie (Apteka),Falvit (Suplement diety), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy), Biedronka (Sklep spożywczy),Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Algida (Lody), Żywiec Zdrój (Woda), Dr ...
-
Meaningful Brands 2017: Nivea i Google poprawiają jakość życia
... większość konsumentów nie miałoby znaczenia, jeśli 74 proc. marek zniknęłoby z rynku. Tegoroczna edycja badania pokazała, że 10 najbardziej znaczących marek dla polskich konsumentów to kolejno: Nivea, Google, Rossman, Biedronka, YouTube, Tymbark, Allegro, Samsung, Mercedes Benz, Cisowianka. W ujęciu globalnym w rankingu prowadzą: Google, PayPal ...
-
UOKiK wybrał najlepsze płyny do naczyń
... , Lidl oraz dwie z sieci Biedronka. Wszystkie płyny, zgodnie z przyjętymi założeniami, zawierały od 5 do 15 proc. anionowych środków powierzchniowo czynnych oraz poniżej 5 proc. niejonowych środków powierzchniowo czynnych i/lub amfoterycznych środków powierzchniowo czynnych. Co sprawdziliśmy? W trakcie badania UOKiK przyjrzano się kilku kluczowym ...
-
Handel detaliczny w Polsce odporny na kryzys
... je zmniejszyło. Portal eBay bada aktywność konsumentów w różnych krajach świata. W Polsce badania na zlecenie eBay przeprowadził instytut badawczy Ipsos. Dane, jakich dostarcza ... poszukiwać tańszych produktów, będą ograniczać wydatki robiąc zakupy w dyskontach takich jak Biedronka, Netto czy Lidl. Na zakupy w dyskontach zdecydowało się już 57 proc. ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2009
... rok temu, a 27%, że marki własne stanowią znaczną część ich zakupów. Podczas badania zadano także między innymi pytanie o sklep, w którym respondenci najczęściej dokonują zakupów. Cztery wyraźnie najpopularniejsze sieci handlowe to Biedronka, Real, Tesco i Carrefour. Informacje o badaniu Badanie miało charakter ogólnopolski. Przeprowadzono je ...
-
Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013
... 7-9.10.2013 r. przeprowadzili testy aplikacji. Do badania wykorzystano telefony z system Android - Samsunga Galaxy Ace 2 (Android 2.3.6) oraz LG Swift L9 (Android 4.1.2). Test nie obejmował weryfikacji procesu płatności w sieci sklepów Biedronka, która została wprowadzona w PeoPay po zakończeniu badania. Analizie poddano cały proces korzystania ...
-
Roszada na rynku. E-sklepy i dyskonty wypierają hipermarkety?
... czołowych producentów artykułów codziennego użytku dostępnych w sklepach spożywczych w Europie. Wyniki badania wskazują trzy tendencje, które będą mieć istotny wpływ na kształtowanie się rynku ... dawna, to przybrał on na atrakcyjności w ostatnich latach. W Polsce tylko Lidl i Biedronka mają łącznie ponad 30 proc. udziałów w rynku. E-handel w górę. ...
-
Marnowanie żywności. Problem ekonomiczny czy etyczny?
... gazów cieplarnianych, bowiem każdy proces produkcyjny można takim wskaźnikiem zmierzyć. Badania przeprowadzone w 2010 r. na zlecenie DG ENVIRO wskazały, że tona zmarnowanej żywności ... – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A. Sieć Biedronka we współpracy z dostawcami podejmuje szereg działań mających na celu ...
-
Jak aplikacje lojalnościowe wpływają na zachowania klientów?
... lojalnościowych prawie 2 razy częściej(3,92). W ramach badania Selectivv sprawdził również zwyczaje zakupowe konsumentów w zależności od odległości danego typu sklepów od miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zakupy spożywcze w sklepach typu Lidl lub Biedronka częściej robimy bliżej domu natomiast po ...
-
Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe
... aktywnie korzystających z programów wyniósł aż 95%. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest Biedronka (31%), a najlepiej ocenianym Klub Rossmann (81%). Prawie ... również w kontekście zachowań konsumenckich. Analizując wyniki naszego najnowszego badania dotyczącego programów lojalnościowych można stwierdzić, że pandemia niewiele zmieniła ...
-
Czy programy lojalnościowe to już wyczerpana formuła?
... uczestników. Liderem na rynku pod względem liczby uczestników pozostaje program „Moja Biedronka”. Wzrost zainteresowania programami lojalnościowymi w tym roku może być reakcją na rosnące ceny ... lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania); pogłębione wywiady telefoniczne, N=10 – ...
-
Allegro, Nike i Adidas na szczycie rankingu detalistów 2023
... wydatków innych niż na artykuły spożywcze. Zgodnie z wynikami naszego badania, obserwujemy minimalnie większą ostrożność w podejściu konsumentów do wydatków w porównaniu z poprzednim rokiem – ... MaxiZoo, zaś tuż za nimi znalazła się sieć dyskontów Biedronka. W ramach tych programów konsumenci preferują bezpośrednie korzyści finansowe oraz wysoki ...
-
Wyprawka szkolna: czy i na jakie wsparcie mogą liczyć rodzice?
... w tym roku wyprawki szkolne dla dzieci osób, które zatrudnia, wynika z badania Grupy Progres. Inne – 15 proc. – deklarują, że wręczą swoim pracownikom karty ... . W grupie pracodawców, którzy oferują swojemu zespołowi wyprawki szkolne, są m.in. Biedronka (5 300 pierwszoklasistów otrzyma w pełni wyposażone plecaki), Lidl, Carrefour, Rossmann, Santander ...
-
Strategie i techniki cenowe
... warto zwrócić choćby niewielką uwagę na aspekt brandingowy takich działań. Badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazały, że ponad 60% Polaków ... ”. „Wszystko do woli”. „Zakupy w parku... do woli”, Avans — „Poniżamy ceny”, Biedronka — „Codziennie niskie ceny”, Carrefour — „Lepiej i taniej”, Castorama — „Dzień po dniu niskie ceny”, ...
-
Mieszkańcy wsi potrzebują dyskontów
... brakuje sklepów. Badania pokazują, że mieszkańcy małych wsi często jeżdżą specjalnie do miast i mniejszych miejscowości na zakupy. Jednak wieś ma ogromny potencjał i opłaca się tam otwierać sklepy - mówi Romańska. Potencjał na wsi dostrzegły przede wszystkim dwie sieci dyskontowe - Lidl i Biedronka. Te sieci ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
... marki nowe, budowane w czasie ostatniej dekady. Przykładami takich marek są Orlen, Biedronka, Allegro, Grycan, Reserved czy Sphinx. Oznacza to, że te firmy, przynajmniej ... pomiędzy tożsamością marki, celami biznesowymi i innymi wymaganiami. Mogą w tym także pomóc badania. Gdy chcemy operować na rynku międzynarodowym, nazwa powinna być uniwersalna i ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... swoich odbiorców, uważa Target BPO. Pomocą mogą również służyć badania przeprowadzone przez instytuty i firmy badawcze. Z badań Pentora (Pentor Research – Zwyczaje ... w Koszalinie. Placówka radziła sobie dobrze dopóki w jej pobliżu nie została otwarta Biedronka. Obroty w sklepie spadły i po około 2 miesiącach właściciel musiał go zamknąć. Zaczął ...
-
Wybieramy polskie produkty
... i szukają artykułów „Made in Poland”. Jak żywność, to krajowa Najnowsze badania instytutu Millward Brown SMG/KRC pokazują, że większość Polaków sięga po towary ... detalistów też niewiele jest firm z przewagą rodzimego kapitału. Bardzo ekspansywna Biedronka jest portugalska, Carrefour - francuski, Tesco - brytyjskie, Netto - duńskie, a Lidl i Kaufland ...
-
Najtańsze dyskonty X 2010
... staje się jakość produktów. Dlatego wnikliwie przyjrzeliśmy się składowi najtańszych artykułów w kilku kategoriach. Do badania Handel-Net wrócił Kaufland. Z jego oferty wybraliśmy 24 produkty w tzw. pierwszych cenach (najczęściej marek ... 98,50 zł (w porównaniu wrześniem więcej o 10,27 zł), Lidl - 102,04 zł (mniej o 0,96 zł), Biedronka - 103,92 ...
Tematy: dyskonty, sklepy dyskontowe, ceny żywności, sieci dyskontowe, POLOmarket, biedronka, Lidl, Netto, Kaufland -
Spożywcze marki własne w 2011 roku
... w ofercie co najmniej jeden rodzaj produktu oznaczony marką własną. Ponadto produkty marek własnych miały 12,8 proc. udział w koszyku spożywczym (wg badania Nielsen przeprowadzonego w okresie luty 2010-marzec 2011). W przeciwieństwie do produktów konkretnych producentów, marki własne odnotowały 18 proc. wzrost sprzedaży. Dlatego Inspekcja ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2014
... 330 lokalizacjach na całym świecie. Tradycyjnie już prezentacja najnowszej fali badania odbyła się podczas międzynarodowych targów MAPIC w Cannes, które są jednym ... otwiera wyspecjalizowane sklepy flagowe, np. Nespresso. Nowością jest otwarcie dyskontu spożywczego Biedronka i konceptu fitnesowego McFit w prestiżowej lokalizacji na rogu Nowego Światu ...
-
Wakacje 2016: gospodarka kontra terroryzm w walce o turystów
... zatrudnienia i wynagrodzeń w Polsce Jak już pisaliśmy, wyniki najnowszej edycji badania „Plany Pracodawców” przeprowadzonego przez Instytut Randstad (Polska) pokazują, że ... podwyżki o 12,5 procent (od kwietnia) zapowiedziała zatrudniająca 55 tysięcy osób sieć Biedronka, a do podobnych przymierza się zatrudniający 15 tysięcy pracowników Lidl. Trend ...
-
Wakacje 2016: Agencja Moody’s nie zaszkodzi turystyce?
... dla wzrostu wynagrodzeń. Uwidacznia się to obecnie w bardzo znacznych podwyżkach płac w wielu firmach (IKEA, Lidl, Biedronka itd.), w których dotychczas wzrosty płac nie były zbyt powszechne. Również badania pracodawców w tym zakresie dokonywane np. przez instytut Randstad wskazują na bardzo znaczący potencjał dalszej poprawy ...
-
Pieczywo chrupkie: hit czy kit?
... i wartościowym. W pierwszym przypadku sięgnęły one 5,3 proc., w drugim - 7,4 proc. Na potrzeby badania przyjęto, że kategoria "pieczywo chrupkie" obejmuje pieczywo typu wasa, a także wafle ... zwiększył swoje udziały. Magdalena Pac-Pomarnacka dodaje: „Bardzo dobrze radziła sobie Biedronka. Sieć nie tylko przyciągnęła nowych nabywców kategorii, ale ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
... zmienić. Dotyczy to szczególnie detalistów działających w branży spożywczej. Ostatnie badania wskazują, że globalna sprzedaż artykułów spożywczych poprzez e-commerce wzrosła w ubiegłym roku o 30 ... i CVS Health Corporation, który awansował z 12 miejsca. Właściciel sieci sklepów Biedronka Jeronimo Martins znalazł się w tym roku na 56. miejscu (rok ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 31/2018
... w Polsce działa wiele sieci dyskontów, super- i hipermarketów. Największe firmy dyskontowe to: portugalska Biedronka (ok. 2830 sklepów), niemiecki Lidl (ok. 650 placówek) oraz duńskie Netto ... , septycznym zapaleniem stawów, a nawet zapaleniem opon mózgowych. Podczas badania pobrano wymazy z 15 filtrów klimatyzacyjnych samochodów w Wielkiej Brytanii, ...
-
Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?
... . Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane są zakupy spożywczo-przemysłowe. Termin realizacji badania: lipiec 2018.
-
Dotrzeć do świata spoza bańki informacyjnej
... w sieciach dyskontowych. Kojarzona wcześniej z niską jakością i przaśnym, tandetnym wizerunkiem Biedronka otworzyła sklepy w formule premium. Sklep w tym formacie posługuje się innym logotypem ... A tak w dużej mierze się w Polsce dzieje, co pokazały nasze kolejne badania „Marketing i PR w Polsce w 2017 roku”. Podsumowanie Aby skutecznie dotrzeć do ...
-
Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką
... pozycję i poprawić wizerunek, nie jest liczne, ale niewątpliwie warto o nich wspomnieć. Z badania YouGov BrandIndex wynika, że naprawdę zadowolonych z minionego roku może być ... indeksu względem 2019 roku. Wyraźną poprawę odnotowały również Żabka Café i Biedronka. Wśród drogerii na wyróżnienie zasłużyła sieć Hebe, a w gastronomii - Telepizza, pyszne ...
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
... Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ranking YouGov Recommend 2021 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym zadajemy m.in. pytanie o chęć polecania marek. ... znalazły się Carrefour, kik, Dino i Żabka. Listę Top Improvers zamykają Biedronka, Aldi i McDonald’s. Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, komentuje: Na liście ...