-
Samochody elektryczne: co hamuje kupujących?
... światło na zagadnienia związane z mobilnością konsumentów, w tym m.in. preferowanych przez nich środków transportu. Nie jest zaskoczeniem, że ... EY, Lider Sektora Produkcja Przemysłowa i Mobilność. Te preferencje przekładają się na decyzje zakupowe. Rekordowa liczba (45% badanych) osób planuje kupić nowy samochód w ciągu najbliższych 24 miesięcy ...
-
Pośrednictwo finansowe: wyniki ZFPF IV kw. 2022
... wyników. Dominik Skrzycki, Wiceprezes Zarządu ZFPF, mFinanse: Stale rosnące ceny oraz spadek realnej wartości pieniądza mają coraz mocniejszy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Okres Świąt Bożego Narodzenia, który tradycyjnie zawsze był nacechowany zwiększoną konsumpcją, w tym roku w wyniku rekordowo wysokiej inflacji okazał się dużo ...
-
Sprzedaż nowych mieszkań w Warszawie spadła o ponad 40 proc.
... wspierającą zakupy nowych mieszkań, ale termin jej wprowadzenia opóźnia się i aktualnie jest zapowiadana na styczeń 2025 roku. Poprzedni program przyspieszył decyzje zakupowe konsumentów, a oczekiwanie na kolejny obecnie odsuwa je w czasie. W związku z tym mamy teraz do czynienia z niższą sprzedażą – wyjaśnia Agnieszka Mikulska, ekspertka rynku ...
-
Współpraca z influencerem a rozliczenia podatkowe - co musi wiedzieć przedsiębiorca?
... się jednym z najważniejszych narzędzi w strategiach marketingowych wielu firm. Dzięki autentyczności i szerokiemu zasięgowi, influencerzy mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jednakże, podobnie jak w przypadku innych form działalności gospodarczej, współpraca z twórcami internetowymi wiąże się z koniecznością przestrzegania przepisów ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... innowacji w gospodarce, łączenia świata nauki i biznesu oraz monitoruje zachowania konsumentów i trendy w polskiej gospodarce. Od kilkunastu lat zleca przeprowadzanie badań, które mają na celu analizę głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe Polaków. W tegorocznym badaniu uwzględniono również wpływ pandemii na rynek i konsumentów.
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... taki produkt. Dominujące zachowania konsumentów mogą wynikać ze wzrostu zamożności społeczeństwa oraz ciągłego dążenia jednostek do poprawiania swojej sytuacji materialno-bytowej. Patrząc całościowo na wyniki badań, można zauważyć, że cena produktu jest nadal bardzo ważnym determinantem wpływającym na decyzje zakupowe. Polacy chcą nabywać produkty ...
-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... dotrzeć do nowego segmentu klientów. Zakupy w Social Media Social commerce to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych. Część z nich kupuje produkt bezpośrednio przez Facebooka lub Instagram. Coraz popularniejszy staje się np. Instagram ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... porównaniu do 17% rok wcześniej) wskazało je jako ulubione miejsce zakupowe. To jednak nie powstrzymuje konsumentów przed zakupami online, a wręcz coraz mniejszy odsetek badanych ... systemu, właściciele firm mogą mapować zachowania konsumentów i identyfikować trendy, które będą miały wpływ na ich decyzje. Pozwala to mieć pewność, że podjęte działania ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... zarządu TRUSTMATE.io. - Manipulowanie opiniami online nie tylko zaburza uczciwą konkurencję, ale przede wszystkim wprowadza w błąd konsumentów, którzy na podstawie tych fałszywych informacji podejmują decyzje zakupowe. Nasze badanie rzuca światło na różne aspekty tego zjawiska, pokazując, że dotyka ono niemal wszystkich grup społecznych ...
-
Jak nowe technologie wspierają zakupy w sklepie stacjonarnym?
... decyzje zakupowe mają Facebook i Youtube. Zakupy ze smartfonem w ręku były naszą codziennością jeszcze w czasach przed pandemią. To, z czym mamy do czynienia teraz, jest utrwaleniem tego trendu i rozszerzeniem go na kolejne grupy społeczne. Pandemia znacząco wpłynęła na zwyczaje konsumentów ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... najprostszy i dawać jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Nie można tworzyć barier, które utrudniają decyzję o kupnie – mówi Wojciech Łaszkiewicz. Social commerce i live streaming Social commerce to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych ...
-
Czy porzuciliśmy sklepy stacjonarne na rzecz zakupów online?
... większy wpływ na decyzje zakupowe młodszych konsumentów. Ta grupa zwraca też większą uwagę na kwestie zrównoważonego rozwoju. Około połowa milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z twierdzi, że jest gotowa zapłacić więcej za towar, który jest przyjazny środowisku. Dla porównania, tylko 29 proc. najstarszych konsumentów zajmuje podobne stanowisko ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... w jaki sposób dokonujemy zakupów. – Wiedza o tym, w jaki sposób klienci podejmują decyzje zakupowe, impulsywnie, emocjonalnie, czy też w przemyślany i racjonalny sposób, pozwala markom przewidywać, i to coraz częściej w bezbłędny sposób, przyszłe działania konsumentów – zauważa Krzysztof Grabowski, ekspert ds. technologii. Big data in store Analiza ...
-
Czy deweloperzy obawiają się koronawirusa? Jak widzą przyszłość rynku?
... strumienie, bo każdy kryzys wywołuje też „efekt mrożący”, kiedy to u konsumentów decyzje zakupowe odkładane są na lepsze czasy. Nie wiązałbym zatem wprost zjawiska z ... której się aktualnie znajdujemy będzie miała wpływ na decyzje zakupowe klientów, nawet tych inwestycyjnych. Szacujemy, że decyzje te będą ograniczane, przynajmniej w najbliższym czasie ...
-
Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
... zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne? W Czarny Piątek konsumenci są gotowi, by kupować, czekają jednak na najlepsze okazje. Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma nadal znaczący wpływ na decyzje zakupowe ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... pytania: Jak lepiej zrozumieć współczesnego konsumenta? Co wpływa na decyzje konsumentów o wyborze stacjonarnego punku sprzedaży, a nie sklepu internetowego? Co najbardziej podoba się ... wpływ ogólnej atmosfery w sklepie – w tym muzyki – na ogólne wrażenia zakupowe oraz przybliżają jak konsumenci korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów. - ...
-
Polski konsument 2009
... . Poprzednie badanie przeprowadzone zostało w 2007 roku, co daje nam możliwość zaobserwowania zmian zachowań konsumenckich. W badaniu wyróżniono cztery typy konsumentów w zależności od tego jak podejmują decyzje zakupowe, co ma dla nich znaczenie oraz, czy znają i egzekwują swoje prawa. Są to: nieufni liderzy, nieostrożni optymiści ...
-
Kaufland Polska Markety ukarany przez UOKiK
... sieci Kaufland regularnie konsument dostawał mylne informacje o tym skąd pochodzą warzywa, co wpływało na jego decyzje zakupowe, dlatego wszcząłem w tej sprawie postępowanie i wydałem decyzję. Nakazałem zaniechanie wprowadzania konsumentów w błąd i zdecydowałem o nałożeniu kary finansowej na tę sieć handlową – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK ...
-
Mieszkania deweloperskie. Czy spada siła nabywcza Polaków?
... Home Podwyżki stóp procentowych wynikające z wysokiej inflacji rzeczywiście mają wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Te są teraz bardziej przemyślane. Mnóstwo informacji i komentarzy ... kredytowych czy trudność z uzyskaniem kredytu hipotecznego przez niektórych konsumentów, szczególnie tych posiadających bardzo niski wkład własny czy niewysokie zarobki ...
-
Beacony - pionierska dziedzina Polaków
... lub restauracji. Beacony, bo o nich mowa, rewolucjonizują handel i zwyczaje zakupowe Polaków. Wielu konsumentów może jednak zadać sobie pytanie: Czym one właściwie są, gdzie ... doradcami w trakcie zakupów. Zbierając dane o konsumentach, będą wpływały na ich decyzje zakupowe. Gdzie można je znaleźć? Becony wykorzystywane były już w wybranych galeriach ...
-
Co deweloperzy mieszkaniowi planują na 2021 rok?
... . Reakcją na negatywne skutki epidemii, może być zarówno większa oszczędność konsumentów oraz wydłużenie czasu podejmowania decyzji zakupowych albo wręcz ich ... się strzałem w dziesiątkę. Myślę, iż spowolnienie gospodarcze tylko częściowo wpłynie na decyzje zakupowe. Na pewno trudniej obecnie uzyskać kredyt na zakup mieszkania, a z drugiej ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
... i marketingowego punktu widzenia) klientów i konsumentów o ważnych wydarzeniach, konsultować z nimi nowe produkty lub usługi oraz wyjaśniać decyzje firmy (nawet te niepopularne ... odbiorców usługi. Z wielu badań bowiem wynika, że poważny wpływ na decyzje zakupowe mają opinie innych nabywców o danym towarze czy usłudze. W społecznościach tworzonych ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... telewizyjną szukając jej w Internecie bądź dzieląc się nią ze znajomymi. Konsumentów, którzy spotkali się z kampanią telewizyjną wspieraną Internetem wyróżniają wyższe wskaźniki ... o ile liczy się fakt, że respondenci mają istotny wpływ na decyzje zakupowe we wszystkich kategoriach produktowych i usługowych. Gdyby uwzględnić tylko tych, którzy ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... , testach produktów czy opiniach konsumenckich - jest zdecydowanie rzadziej dostrzegany przez konsumentów internautów, jednak z drugiej strony to właśnie te działania okazują się być wiarygodnymi dla internautów, jak również realnie wpływają na ich decyzje zakupowe. Nowoczesne formy komunikacji marki z konsumentem - konkursy z nagrodami, wpisy na ...
-
Sprytne zakupy przez internet. Czy Polacy są zaradni?
... - w internetowych sklepach spędzają średnio mniej niż godzinę w tygodniu. Podejmujemy decyzje ostrożnie - siedmiu na dziesięciu Polaków przed zakupem czyta opinie i recenzje ... i jak często wydajemy w sieci? Podczas przygotowywania rankingu, zapytano ankietowanych o ich zakupowe zwyczaje w internecie. Okazuje się, że statystyczny Polak na “dodawaniu ...
-
Polacy stawiają na produkty markowe
... wpływ na decyzje zakupowe – ponad 70% konsumentów ... konsumentów produktów markowych. Po raz pierwszy z badań wynika, że Polacy bardziej niż na cenę zwracają uwagę na jakość. W obecnej edycji kampanii "Wybierz Markowe" kładziemy nacisk na cechy produktów markowych w tym stosunek jakości do ceny i bezpieczeństwo". Oszczędność Podejmując decyzje ...
-
Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe
... decyzje zakupowe rodziców w zakresie usług telewizyjnych. Jednak z badania „European Media Engagement Barometer 2010” wynika, że rodzice mają wpływ na decyzje w zakresie technologii swoich dzieci tak samo często – o ile nie częściej – co ich dzieci. 33 proc. osób mających wpływ na decyzje ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... dużą koncentracją gospodarstw domowych o znaczącym potencjale nabywczym oraz takie obszary, gdzie możliwości zakupowe są mocno ograniczone. Peter Drucker w swojej książce pt. „Management: Tasks, ... konsumentów skonfrontowane z danymi sprzedażowymi (wynik handlowców, obroty sklepów oraz ich lokalizacje) w bezpośredni sposób przekłada się na decyzje ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... segmentacji klientów pozwoli ci rozwinąć potencjał twojego biznesu, wzmocnić lojalność konsumentów oraz optymalizować budżet marketingowy. Omówimy teraz ten proces krok po kroku. ... , gdyż również one wpływają na decyzje zakupowe. W ramach zaawansowanej segmentacji na bazie analizy danych tworzone są persony zakupowe, czyli swego rodzaju modele bądź ...
-
Jak oszczędzać wodę i redukować ślad wodny?
... narodowej i ludności zmniejszył się o około 9%, z poziomu 11 do 10,1 bilionów litrów. Racjonalne decyzje zakupowe mogą przyczynić się do jeszcze większego obniżenia tej wartości. Odpowiedzialne zachowania ... może być określany nie tylko dla produktów, ale również dla procesów, konsumentów, ich grup, czy też miast, firm, itd. Na przykład średni ślad ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... urządzenia? Od lat cena pozostaje najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe polskich nabywców na rynku elektroniki konsumenckiej. Detale mają tu ... . Dziś ewidentnie widać, że to właśnie cena, decyduje o przyciągnięciu i zatrzymaniu konsumentów. Niewiele przy tym wskazuje, by trend w najbliższych miesiącach uległ zmianie – mówi ...
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
... to jednak proste, ze względu na zmieniającą się modę, upodobania, a także potrzeby konsumentów. Pozwoliłam więc sobie na wypunktowanie kilku spostrzeżeń i wytycznych, które - co wynika z ... do danych. Bez świadomości, co zadowala klienta, co w rzeczywistości wpływa na jego decyzje zakupowe i czym on się kieruje podczas wyboru marki, nie da się z nim ...
-
Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne
... podsumować ich obecność w naszym kraju. Zachowaniom konsumentów korzystających z zakupów grupowych przyjrzeli się autorzy ... . Sukces zakupów grupowych próbują skopiować kluby zakupowe oferujące markowe produkty w rewelacyjnych ... turystycznej? Doświadczony klient e-commerce podejmujący decyzje szybko. W przeważającej większości klienci portalu to osoby ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
... . Z tego też względu warto bacznie przyglądać się oczekiwaniom formułowanym przez konsumentów i wdrażać rozwiązania sprzyjające efektywności biznesu. Metod wsparcia sprzedaży jest wiele ... nam w każdych okolicznościach i praktycznie na każdym kroku. Wysoki wpływ na decyzje zakupowe - wg Nielsen Polska kampanie SMS wpływają na podjęcie decyzji zakupowej ...
-
Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?
... walczą małe, osiedlowe sklepy spożywcze nie zrzeszone w żadnej sieci. Poznanie opinii konsumentów i zestawienie ich z opiniami na temat sieci konkurencyjnych może być bardzo inspirujące w ... 5 tysięcy mieszkańców, próba N=2554. Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane ...