-
Jak uwolnić potencjał m-commerce?
Co dzieje się obecnie w m-commerce? O jakich tendencjach mówi się najczęściej? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badanie, którego przeprowadzenie PayPal zlecił firmie Ipsos. Z jednej strony żadnym zaskoczeniem nie jest powiększająca się rzesza kupujących przez smartfony i tablety, z drugiej - dziwić może ciągle słabe ...
-
Chatboty, voiceboty, AI dla firm. 5 kluczowych trendów 2020
... kupujemy z wykorzystaniem asystentów głosowych, jednak ten rok to nie czas na zakupowy boom. Zakupy te są bezpośrednio związane z funkcjonalnością voice commerce – czyli kupowaniem za pomocą głosu. Mówimy np. asystentowi Google produkt, jaki chcemy kupić, a poprzez połączenie karty do usługi – zakupy się ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... 2021 Q1 Shopping Index pokazuje rzeczywistą historię zakupów poprzez analizę aktywności ponad miliarda kupujących w ponad 40 krajach przy użyciu platformy Commerce Cloud. Następnie stosuje się kilka czynników, aby ekstrapolować prognozy i rzeczywiste dane dla szerszego sektora detalicznego. Aby witryna handlu elektronicznego mogła ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... rynku wzrośnie z 46% do 49%. Po pandemii, która stała się impulsem dla wzrostu e- commerce w branży FMCG w 2020 roku, marki będą poszukiwać wsparcia i rozszerzenia swoich ... demonstrowane przedmioty. Rutynowo reklamują się również na platformach e-commerce, aby napędzać sprzedaż na ścieżce zakupowej. Jak podaje Zenith, chińskie marki FMCG wydały 35% ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... pięciokrotnym wzrostem transakcji w sieci. Część marek zdecydowała się prowadzić sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe (tzw. marketplace). W trakcie pierwszej fali największe wzrosty odnotowały kategorie ... , skracanie łańcuchów, coraz szybsze dostawy (tzw. quick commerce) i robotyzacja wymagają sprawnie działającego i dobrze zaplanowanego rynku ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
... dostaw w najbliższym czasie? Polski rynek e-commerce podczas pandemii rozwija się w bardzo dynamicznym tempie, wartość obrotów e-commerce B2B w Polsce, obejmującego zarówno sprzedaż przez e-sklep lub platformę (czyli tzw. webową), jak i bezpośrednią wymianę danych w formie elektronicznej (EDI), na koniec zeszłego roku jest oceniana ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... 282 tys. sprzedawców internetowych. To o 102 tys. więcej niż jeszcze rok temu. Także globalny e commerce ma pozytywną prognozę wzrostu na najbliższe lata. Według analiz Insider Intelligence i eMarketer światowa sprzedaż detaliczna przez internet może osiągnąć blisko 7,4 bln dolarów w 2025 r. w porównaniu do niecałych 5 bln ...
-
Zrównoważony rozwój: czy tego chcą klienci i firmy e-commerce?
... firm ochrony interesów za wszelką cenę, optymalizacji kosztów przedstawia się to, co odnosi się do wartości. Od zawsze e-konsument kreuje sprzedaż i handel a ten ideę zrównoważonego rozwoju, traktuje bardzo poważnie. Co ósmy konsument obserwuje działania sklepu i weryfikuje go jako miejsce zakupowe godne ...
-
E-commerce szansą dla rozwoju sektora MŚP?
... e-commerce inaczej postrzegają przeszkody, niż firmy zaangażowane w sprzedaż on-line. Firmy, które prowadzą sprzedaż on-line, częściej niż te, które nie tego ... jednym, lokalnym rynkiem bytu. Jak wynika z badania, korzyści wynikających z rozszerzenia działalności o zagraniczną sprzedaż są również świadomi przedsiębiorcy, który jeszcze nie są obecni ...
-
Polskie sklepy online dobrze sobie radzą
... pracowników. Wiele firm oprócz internetu wykorzystuje też inne kanały sprzedaży. Prawie trzy czwarte badanych w 2008 r. prowadziło sprzedaż na aukcjach, a około 40% wśród innych kanałów wymieniło sprzedaż hurtową i sklepy tradycyjne. Już prawie połowa polskich sklepów internetowych obsługuje zamówienia zagraniczne. Wyniki finansowe e-sklepów Z roku ...
-
Masz sklep na Facebooku? Nie łam prawa!
... 21 obowiązków informacyjnych. Social commerce jest elastycznym, angażującym i coraz bardziej atrakcyjnym kanałem sprzedaży dla rodzimych e-sprzedawców. Warunki, na których klient dokonuje zakupów, także przy udziale mediów społecznościowych, powinny być zawsze określone przez regulamin, a sprzedaż zgodna z prawem o e-handlu. Niedostosowanie ...
-
Sprzedajesz na Amazonie: uważaj na problemy z rozliczeniem VAT
... promocji, generowania klientów i zyskania wiarygodności w ich oczach, a także problemy logistyczne związane z wysyłką towarów oraz obsługą klienta i zwrotów. Jak jest opodatkowana sprzedaż na Amazon, a jak być powinna? Na gruncie przepisów podatkowych korzystanie z usług giganta e-commerce, jakim jest Amazon, nie powinno generować żadnych ...
-
Sky-Shop.pl: Jak szybko uruchomić sklep internetowy?
... ograniczeniem będą produkty wymagające dodatkowych koncesji np. alkohol, broń. Jako początkujący sprzedawca rozważ 3 drogi: sprzedaż wyrobów własnych; handel popularnymi produktami, wynikającymi z aktualnych trendów np. eko; sprzedaż artykułów sezonowych np. wiatraków latem bądź zabawek przed Bożym Narodzeniem. Przy wyborze asortymentu kieruj się ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... kanałów sprzedaży, co skutkuje normowaniem się udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej poszczególnych branż. Przykładowo, przyjmując za poziom bazowy sprzedaż internetową w marcu, w przypadku żywności w czerwcu sprzedaż internetowa była niższa o ok. 10%, w kategorii mebli, RTV i AGD spadek wyniósł ok. 20%, zaś w przypadku farmaceutyków ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... do innych sektorów. Odsetek firm skupionych na segmencie B2B prowadzących sprzedaż przez Internet w sektorze kosmetycznym wyniósł 65%, a wśród wszystkich uczestników badania ... Mimo niewielkiego udziału kanału online w obrotach, tak duży udział firm prowadzących sprzedaż przez Internet świadczy o dużej otwartości branży na nowe technologie, rozwój i ...
-
Koronawirus: czy e-commerce zyska na pandemii?
... % swoich sklepów i skierował swoich pracowników do pracy zdalnej. Mieli oni aktywnie brać udział w promowaniu sprzedawanych wyrobów w mediach społecznościowych. Dzięki temu sprzedaż firmy osiągnęła poziom 200% sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku, Cosmo Lady, największy producent bielizny, po zamknięciu swoich sklepów stacjonarnych wdrożyła ...
Tematy: e-commerce, handel elektroniczny -
Jak działać na rynku e-commerce w dobie koronawirusa?
... ofertę lub wyeksponować te produkty, które mają szansę na lepszą sprzedaż w obecnych okolicznościach. Przykładowo w branży odzieżowej widać tendencję do promowania tzw. ... a także pomagają uniknąć błędów cenowych i wykorzystać szanse na większy zysk i sprzedaż. 3. Zadbaj o stronę internetową i widoczność w sieci Wiele e-sklepów zauważyło wzmożony ...
-
7 gorących okresów w branży e-commerce
... e-commerce - Święto Dziękczynienia i Czarny Piątek Koniec listopada to jeden z najgorętszych okresów dla branży e-commerce w ciągu roku, szczególnie w USA. W 2014 roku sprzedaż z okazji Święta Dziękczynienia i Czarnego Piątku znacząco wzrosła dzięki urządzeniom mobilnym. Mobilne zakupy stanowiły w tym czasie blisko 28 proc. wydatków dotyczących ...
-
Debiut 71MEDIA SA na NewConnect
... w 2016 roku. Emitent jest spółką działającą na rynku e-commerce, prowadzi sprzedaż e-czytników oraz komplementarnych do nich akcesoriów. Historia i działalność emitenta Emitent ... 71Media.pl S.A. nastąpił 21 czerwca 2016r. Spółka zależna również prowadzi sprzedaż e-czytników oraz komplementarnych do nich akcesoriów. Spółka 71Media.pl S.A. dystrybuuje ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
... dóbr luksusowych nieco wyhamował, osiągając zaledwie 1 proc. Dla porównania, rok wcześniej sięgnął 6,8 proc. Mimo to 57 spółek zdołało zwiększyć swoją sprzedaż, a wartość zysku netto marek ujętych w rankingu TOP100 wzrosła o 8,8 proc. Średnia wartość przychodów jednej spółki z zestawienia sięgnęła 2,2 mld dolarów. Aby się ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
... unormuje. Jakie branże zyskują? Branże, które odnotowują obecnie rekordową sprzedaż, związane są rzecz jasna z produktami potrzebnymi do codziennego funkcjonowania. Mateusz ... , są niezbędne zawsze, niezależnie od sytuacji. Można jednak podejrzewać, że sprzedaż np. elektroniki w pewnym momencie utraci swoją tendencję zwyżkową, ponieważ zakup artykułów ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
... wydaje się szczególnie dobrym rozwiązaniem na czas pandemii. Wzrosła również sprzedaż produktów sypkich, o długim czasie przydatności do spożycia, oraz żywność pakowana, w ... rosnąca popularność sprzętów do ćwiczeń, fitnessu i yogi. Co ciekawe, wzrosła również sprzedaż m.in. zestawów do ping ponga, które mogą zapewnić sportową rywalizację i rozrywkę ...
-
Handel online stanowi już 15 proc. wszystkich zakupów w regionie CEE
... niemal wszystkich kategorii produktów, ale w ostatnich 5 latach najszybciej urosła sprzedaż żywności i napojów. Jej udział w całym sektorze e-commerce był wcześniej znikomy, ... wysyłek produktów zamówionych online przez klientów indywidualnych. Obecnie na sprzedaż należy patrzeć szeroko. Rozdział e-commerce i tradycyjnego handlu bywa sztuczny. Klienci ...
-
Cross-border z Polski. O czym sprzedawca musi wiedzieć?
... już w 2021 roku nowe rozwiązania w zakresie wewnątrzwspólnotowej: sprzedaż towarów na odległość (WSTO), sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI), tzw. One Stop Shop ... - wyjaśnia Rafał Malujda. Kolejne nowości Polscy medrchanci, którzy decydują się na sprzedaż transgraniczną powinni na bieżąco śledzić działania rządu, który dąży do ...
Tematy: sprzedaż za granicę, sprzedaż na odległość, cross-border shopping, e-commerce, sprzedaż zagraniczna, podatek VAT, rozliczenie VAT, sprzedaż przez internet, sprzedaż wysyłkowa, miejsce opodatkowania VAT, czynności opodatkowane VAT, platforma marketplace, miejsce opodatkowania, transakcje wewnątrzwspólnotowe, dyrektywa DAC7 -
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... internetowy w nadchodzącym roku. Warto przyjrzeć się tym zmianom już teraz. 10 kluczowych trendów na 2025 rok: 1. Sprzedaż cross-border Jak wskazują dane z raportu „Sezon na sprzedaż” przygotowanego przez Shopera, aż 24% właścicieli sklepów internetowych planuje w nadchodzącym roku ekspansję na rynki zagraniczne, szczególnie w branżach ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
Święta 2008 w USA: rosną zakupy online
... końcu zrównać się z tym z 2007 r." Najpopularniejsze kategorie w sprzedaży online od "Cyber Poniedziałku" Najszybciej, w okresie od 1 do 5 grudnia 2008 r. rozwinęła się sprzedaż produktów w kategoriach: Sport i Fitness (wzrost o 35%) oraz Elektronika Użytkowa (wzrost o 24%) a przypływ sprzedaży spowodowany był znacznymi obniżkami cen wielu pozycji ...
-
Branża e-commerce a Gwiazdka 2013
... liczyła ponad 44%, a w 2010 było to odpowiednio 40% ankietowanych. Ponad 36% prowadzących sprzedaż przez internet szacuje, że obroty i wyniki sprzedaży będą na zbliżonym poziomie, jak w ... wskazali przedział 50-69% - 18,6% z nich. Co trzeci badany stwierdził, że sprzedaż w okresie świątecznym nie wzrosła w porównaniu do wcześniejszych miesięcy. - Na ...
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
... z niej rezygnują. Wspomagają funkcjonowanie firmy na dwa sposoby, po pierwsze generując sprzedaż, po drugie umożliwiając działania wizerunkowe mające na celu kreowanie marki i umacnianie ... w jednym miejscu, skuteczne budowanie marki w Internecie, co przekłada się również na sprzedaż tradycyjną oraz możliwość składania zamówień 24 godziny na dobę dla ...
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
... , że warunki umów najmu zaczną do pewnego stopnia uwzględniać także obroty generowane poza sklepem tradycyjnym, ponieważ rozwój e-commerce sprawia, że sprzedaż w sklepie staje się coraz mniej miarodajnym wskaźnikiem jego rentowności. W opinii respondentów umowy najmu nie powinny zawierać postanowień o dodatkowych usługach dotyczących ...
-
Digital goods - rozrywkowa gałąź e-commerce
... prasa papierowa do lamusa Jak wynika z prognoz PwC na lata 2016-2020 sprzedaż materiałów video do użytku domowego będzie rosnąć w najbliższych latach – i mowa tu ... z innego kraju. W tym samym czasie zaledwie 7% małych i średnich przedsiębiorstw prowadziło sprzedaż on-line również zagranicę5, podczas gdy 58% firm nieprowadzących sprzedaży internetowej ...
-
Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
... te przejmują w Polsce powierzchnie wspólne w centrach handlowych. Takie wykorzystanie tradycyjnych punktów sprzedaży potwierdza, że dostarczają one dodatkowych doznań zakupowych wspierających sprzedaż, niezależnie od kanału, w którym ostatecznie się ona dokona. Do lokali handlowych coraz mocniej wkraczają też nowe technologie. Sieć Media Markt ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
... jednak uwzględnić łączny wpływ kursów walutowych, to szybko okaże się, że sprzedaż nie pikowała, a wzrosła o 6,8 proc. Dla porównania, w minionym roku wzrost sięgnął 3,6 ... , choć rynek ten rozwija się dynamicznie. Według danych Euromonitora w 2016 roku sprzedaż w tym segmencie wzrosła w naszym kraju o 5 proc. – Polska staje się coraz bardziej ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... konsumpcyjnych, to generuje ona 40% wzrostu sprzedaży. Biorąc pod uwagę tak ogromną efektywność handlu elektronicznego, logicznym krokiem jest przejście na sprzedaż online i inwestowanie w silniejsze relacje z konsumentami. Firmy poszukują nowych metod budowania pozytywnych doświadczeń klientów, którzy robią zakupy online. Nie uda się ...
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
... Ukrainę i związana z tym emigracja stała się ważnym argumentem za tym, żeby rozpocząć sprzedaż bezpośrednio na polskim rynku. Już we wrześniu 2022 r. firma uruchomiła dostawy ... jednym zakupie przygoda klientów z Shopee się kończyła. Ogromne wydatki na marketing i słaba sprzedaż – w 2022 r. przychody wyniosły 40,74 mln zł, koszty ponad 400 mln zł, w ...
-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
... wpływające na decyzje zakupowe i zachęcające do ponownych wizyt stosuje się w handle detalicznym? Co cechuje emocjonalnie zaangażowanych konsumentów? W jaki sposób sprzedaż doświadczalna wykorzystuje elementy psychologii behawioralnej? Sklepy przestają skupiać się wyłącznie na sprzedaży, a zamiast tego kładą nacisk na tworzenie więzi poprzez ...