-
Zakupy online: maleje zaufanie klientów
... zupełnie innego niż w zamówieniu. Niektóre zagraniczne witryny nie zgadzają się na sprzedaż towarów klientom z Polski. Kierują ich do polskiej wersji sklepu, gdzie ... , jak sprzedaż towarów i usług (książki, usługi finansowe i turystyczne), internetowe serwisy informacyjne (gazety internetowe), reklamę internetową, usługi medyczne, prawnicze, sprzedaż ...
-
M-commerce 2013
... mówią, że w tym roku kwota ta wzrośnie do 12, a w 2015 może osiągnąć nawet 22 miliardy dolarów. Jednocześnie prognozuje się, że sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych będzie najdynamiczniej rozwijającym się kanałem dystrybucji. Europa Zachodnia również przeżywa prawdziwy boom m-commerce co 15 sekund ...
-
Handel zagraniczny online mocno do przodu
... zaliczyć: G2A.com – witrynę oferująca gry wideo, TME – firmę specjalizującą się w sprzedaży elementów elektronicznych, a także sklepy oferujące sprzedaż ubrań czy akcesoriów. „Uruchomiliśmy międzynarodową sprzedaż online ponieważ chcemy docierać do każdego klienta zarówno lokalnego, jak i globalnego. Ważna jest dla nas również możliwość swobodnego ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 43/2014
... wyniosły ok. 3 mld USD... Według analityków Amerykańskiej Izbie Handlu (U.S. Chamber of Commerce) jest bardzo prawdopodobne, że w perspektywie najbliższych 10 lat rozpoczną się ... w istotny sposób wpłynęła na sytuację firmy. Dzisiaj Microsoft rozkwita, a jego sprzedaż znacznie napędzają smartfony opracowane jeszcze w Finlandii. Najnowszy raport ...
-
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
... rozproszonych po różnych ustawach. Z drugiej, rozszerzając prawa konsumenta nakłada na przedsiębiorców liczne obowiązki i może spowodować znaczne podwyższenie kosztów działalności. Prowadzący sprzedaż przez Internet po 25 grudnia 2014 obudzą się w nowej rzeczywistości – mówi r.pr. Mikołaj Bryl z Kancelarii Radców Prawnych Butrym & Bryl. Przede ...
-
5 trendów w e-commerce na 2015 rok
... ma duży wpływ na ostateczny koszt zamówienia. Już dziś wiele z nich decyduje się na całkowite zniesienie takich opłat. 3. Personalizacja zwiększy sprzedaż i pomoże budować lojalność W nadchodzącym roku na znaczeniu zyska też personalizacja. Analiza posiadanych już danych o klientach pozwoli właścicielom sklepów internetowych tworzyć ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... nad Wisłą rozwija się bardzo dynamicznie – zauważa Maciej Wyszyński, managing director CEE w Sociomantic Labs. Co robią sklepy, by zwiększyć sprzedaż? Czynnikiem, który napędza sprzedaż w sklepach internetowych jest oczywiście reklama. W tej kategorii również przoduje Wielka Brytania, gdzie wydatki na promocję w sieci sięgają 8,5 mld ...
-
5 skutecznych rad na zatrzymanie klienta e-commerce
... na pierwszy rzut oka wygląda na efekt masowej wysyłki. Zaprezentowanie w nim produktów, które faktycznie interesują klienta wymiernie zwiększa szansę na sprzedaż. Elitarność – to zagadnienie polityki lojalnościowej dzięki reklamie osobistej może nabrać zupełnie nowej jakości. Przekaz oparty na znajomości preferencji, potencjału i zachowań ...
-
Internet nie zastąpi sprzedawcy
... bardziej konserwatywny sposób i woli bezpośredni zakup od konsultanta. Ankieta dowodzi również, że sprzedaż bezpośrednia w Internecie znana jest 51,8 proc. ankietowanym, którzy zetknęli się ... W ocenie prof. Płoszajskiego „Taki model potrafi niekiedy zwiększyć sprzedaż w placówkach „realnych” kilkakrotnie”. Ponadto – jak twierdzi prof. Płoszajski – ...
-
Omnichannel. Tego nie można lekceważyć
... 93% ze 100 najpopularniejszych sprzedawców współpracujących z idealo w Polsce już oferuje sprzedaż wielokanałową. Co więcej, 46% z nich oprócz witryny sklepu ... supermarkecie, z drugiej zaś – feed z ciekawymi informacjami dotyczącymi branży, w której prowadzona jest sprzedaż. Odważnym pomysłem może być też próba stworzenia społeczności klientów, ...
-
Rekordowe Boże Narodzenie. E-commerce odcina kupony
... handlu internetowego w zakupach świątecznych sięga już 21% (wzrost o 13,6%), przy czym sklepy stacjonarne mają zanotować w tym roku spadki rzędu 0,7%. W Hiszpanii sprzedaż w Internecie ma wzrosnąć nawet o 1/3, ale równocześnie tradycyjny handel straci 0,9%. Analogiczna sytuacja będzie miała miejsce we Włoszech, gdzie e-commerce w okresie ...
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
... się zjawisk w e-commerce. Największym wyzwaniem e-sklepów, które chciałyby prowadzić sprzedaż transgraniczną, są regulacje prawne oraz kwestie natury administracyjnej. Są to ... obserwacja dynamiki zmian w eCommerce w Polsce, Europie i na świecie pozwala nam uważać, że sprzedaż cross-border będzie mieć ogromny wpływ na polski eCommerce. Dlatego ...
-
Omnichannel. To już nie trend, ale standard
... konieczność wielokanałowego rozwijania marki. Właściwie trudno sobie wyobrazić, aby w dobie cyfrowej rewolucji sprzedaż online i offline pozostawały w oderwaniu od siebie. Idea omnichannel zakłada w końcu, że przyszłością handlu jest sprzedaż online przy równoczesnym zachęcaniu konsumentów do zakupów drogą tradycyjną. To jedno z największych wyzwań ...
-
Platformy e-commerce. Wybrać licencję czy SaaS?
... sklepu Selly.pl oferuje w każdym pakiecie ponad 90 integracji z systemami zewnętrznymi, w tym wspomagającymi sprzedaż w wielu kanałach: Allegro, eBay, Facebook, porównywarki cen, Google Zakupy, sieci afiliacyjne czy sprzedaż stacjonarna. Wiele procesów jest mocno zautomatyzowanych, aby praca w panelu sklepu była przyjemnością. Oprogramowanie można ...
-
6 kwestii istotnych dla e-commerce
... Facebook, są do tego idealnym narzędziem. W październiku ubiegłego roku Facebook uruchomił dla polskich użytkowników własną platformę zakupową, umożliwiającą im bezpośrednią sprzedaż swoich produktów. Można się spodziewać, że marketplace Marka Zuckenberga będzie w 2018 roku rósł w siłę, przejmując nowych sprzedawców z platform gromadzących oferty ...
-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
... osiedlowymi, robią większe niż zazwyczaj zakupy szczególnie w piątki i soboty – dodaje Paweł Olkowicz. W 2017 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 7,3 proc. – Polacy chcą i mogą kupować coraz więcej. Rosnąca sprzedaż była też wynikiem dobrej sytuacji gospodarczej oraz programów społecznych wprowadzonych przez rząd, takich jak 500 ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
... jedynie w sklepach tradycyjnych. – Oznacza to, że detaliści muszą odpowiednio i całościowo planować i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie czy w internecie – mówi Olgierd Cygan. Różne modele działalności Eksperci Deloitte uważają, że w przyszłości największy sukces osiągną sklepy ...
-
10 przydatnych aplikacji w e-sklepie
... tego są dane platformy Shoper, z których wynika, że e-sklepy nader chętnie pobierają aplikacje wspierające pracę księgowo-magazynową czy automatyzujące marketing oraz sprzedaż. Popularnością cieszą się również rozwiązania ułatwiające wdrożenie RODO i kreatory regulaminów. Na gotowym już szablonie platformy e-commerce powstaje nowy sklep internetowy ...
-
Polska zaściankiem e-commerce?
... sprzedaż detaliczna odbywała się za pośrednictwem jednego, tradycyjnego kanału sprzedaży, czyli sklepów stacjonarnych. ... cyferce. To jednak zawsze był ten sam telewizor, nieważne, gdzie klient miał zamiar go kupić. Dziś sprzedaż RTV skonsolidowana jest w kilku dużych sieciach – trudno kupić tego typu asortyment w innych, małych sklepach internetowych ...
-
Jak zmieni się handel? 5 kluczowych trendów na 2020 rok
... handel. Od łańcucha dostaw, przez dystrybucję, aż po samą sprzedaż detaliczną. Już dziś powstają inteligentne fabryki, które wykorzystują internet rzeczy (IoT), szybko ... działalności. Sieć sklepów Walmart (których tylko w USA jest ponad 4,7 tys.) łączy sprzedaż detaliczną i opiekę medyczną. Niedawno otwarto pierwsze centrum medyczne Walmart Health ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... które trwały latami, uruchomiło się z miesiąca na miesiąc. W sieci zaczęły sprzedawać Stokrotka czy PoloMarket. Okazję wykorzystali również producenci, którzy uruchomili sprzedaż bezpośrednią, z pominięciem dystrybutorów i pośredników, np. Mlekovita czy Wawel. Do tego doszła cała grupa projektów spod znaku „digitalizacji procesów”, np. telemedycyna ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... rosła sprzedaż zabawek i gier planszowych. Później nadzwyczajnie duże wzrosty sprzedaży odnotowały sklepy z kategorii Dom i ogród, zaś pod koniec wiosny rosła sprzedaż akcesoriów sportowych, ... rozciągnięcie zakupowego święta na cały miesiąc. Już w pierwszy weekend listopada sprzedaż naszych sklepów poszła mocno w górę i ten poziom utrzymywał się ...
-
Inwestycje w e-commerce to konieczność. Co warto zrobić?
... analityka w sklepie internetowym Tuż na początku pandemii prognozowano (dane Forrester Research), że budżety, jakie amerykańskie firmy przeznaczą na technologie wspierające sprzedaż, będą rosnąć o 4 proc. rok do roku. Wskazywali również, że w e-commerce inwestują już nie tylko firmy handlowe, a sami producenci - szukający łatwiejszego ...
-
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
... miejsce największa transakcja 2021 r. czyli sprzedaż M1 Marki w Warszawie przez Chariot Top Group spółce Redefine, oraz transakcje portfelowe, takie jak sprzedaż przez Pradera Central European Fund trzech centrów handlowych (Pasaż Łódzki, Galeria nad Jeziorem i CH Osowa) oraz sprzedaż do WP Carey portfela 7 sklepów ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... International, debiutując na dziewiątym miejscu. Z pierwszej dziesiątki wypadł za to Swatch Group, w przypadku którego sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (35 proc.), które ...
-
E-commerce powoli hamuje
... notowany jeszcze na poziomie 8,9 proc. Spadek w lipcu dotyczył grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,0% przed miesiącem do 21,5%) oraz „meble, rtv, agd” ... że sprzedaż w Internecie i tak przekracza te prognozy sprzed kilku lat. Więc ogólnie branża jest nad wcześniej prognozowaną "kreską". Mniejsza sprzedaż w ...
-
Opodatkowanie platform e-commerce
... z którym przez ten termin należy rozumieć korzystanie z interfejsu elektronicznego w celu umożliwienia nawiązania kontaktu pomiędzy nabywcą i dostawcą, który oferuje towary na sprzedaż poprzez interfejs elektroniczny, co skutkuje dostawą towarów poprzez ten interfejs. Przepisy przewidują też szczególne regulacje, gdy platforma nie ułatwia dostępu ...
Tematy: marketplace, platforma marketplace, podatek VAT, rozliczenie VAT, obowiązek podatkowy VAT, powstanie obowiązku podatkowego VAT, miejsce opodatkowania VAT, sprzedaż wysyłkowa, transakcje wewnątrzwspólnotowe, czynności opodatkowane VAT, usługi elektroniczne, interfejs elektroniczny, sprzedaż na odległość, pośrednictwo sprzedaży, e-commerce, sprzedaż przez internet -
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
... ostatnich pandemicznych lat liczba e-sklepów rosła każdego roku o 14 proc., co stawia nasz kraj w gronie najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Europie. Sprzedaż produktów i usług przez internet prowadzi dziś ok. 150 tys. przedsiębiorców. Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Choć ...
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
... przedstawiających niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych, bezprawne udostępnianie prywatnych obrazów bez zgody, cyberstalking, sprzedaż produktów niespełniających wymogów lub podrobionych, sprzedaż towarów lub świadczenie usług z naruszeniem prawa ochrony konsumentów, nieuprawnione wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim ...
-
4 kluczowe trendy w e-commerce. Czym stoi e-handel?
... w Polsce platforma sprzedażowa przy podsumowaniu zakupów proponuje kupującym, aby wystawili na sprzedaż rzeczy, które w tym samym miejscu kupili kilka miesięcy wcześniej. Z kolei jedna z największych internetowych księgarń niedawno uruchomiła sprzedaż używanych książek. Na bazie tej mody kolejne sklepy internetowe rozwijają swoje działy ...
-
Handel elektroniczny w Europie
... – dodaje. Jak szacuje eMarketer, w 2006 roku internetowe sklepy w Zachodniej Europie sprzedadzą produkty i usługi o wartości 97 miliardów dolarów (włączając w to sprzedaż wycieczek, biletów na różne wydarzenia i multimediów). „Patrząc z perspektywy, wartość e-commerce w Stanach Zjednoczonych osiągnie w 2006 roku 186 miliardów dolarów lub dwukrotnie ...
-
Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
... .com. Zdaniem ekspertów do tych działań idealnie nadają się narzędzia e-marketingu: newsletter, indywidualne polecenia produktów w oparciu o dotychczasowe wybory klienta lub sprzedaż wiązana. Nie wymagają one takich nakładów finansowych jak tradycyjna reklama i są znacznie skuteczniejszymi sposobami budowania więzi z klientem. Informacje o badaniu ...
-
Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
... od listopada 2011 do lutego 2012. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zakupy grupowe z 250 tysiącami transakcjami. Największy wolumen obrotów wygenerowała natomiast sprzedaż biletów lotniczych, których zakupiono 200 tysięcy, z największą liczbą transakcji w styczniu bieżącego roku. Z opracowania wynika także, że reklama w modelu „płać za ...
-
Wzrosły wydatki konsumenckie w USA. Najbardziej na paliwo
... dwie trzecie amerykańskiego wzrostu gospodarczego, dlatego zmiany w tym sektorze są obserwowane szczególnie uważnie przez ekonomistów. Opublikowane w piątek dane Commerce Department wskazują, że w sierpniu sprzedaż wzrosła o 0,5% w stosunku do lipca. To największy wzrost od lutego i drugi co do wysokości w całym roku. To bardzo dobry ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
... ) na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny i ponoszenia dodatkowych opłat. Termin liczony jest od dnia dostarczenia produktu (sprzedaż towarów) lub od daty zawarcia umowy (sprzedaż usług). We wskazanym czasie wystarczy wysłać do sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu, a potem sam produkt. Jeśli kupiony przez Internet ...