-
Polska zaściankiem e-commerce?
... Przedsiębiorstwo z San Jose nabywa firmę Marketo – światowego tuza w zakresie marketing automation i lead management. Wartość transakcji wynosi 4,75 miliarda dolarów. ... zmian odnaleźć, a przecież dotykają one całej organizacji: od sprzedaży, poprzez marketing, a na sposobie organizacji pracy kończąc (lean/agile management, turkusowe zarządzanie etc ...
-
Skuteczna reklama firmy w internecie. Jakie formy reklamy wybrać?
... chwili kojarzy nam się pewnie z dużymi ilościami wiadomości spam, które zapewne otrzymujemy na swoją skrzynkę e-mail. Jednak wbrew pozorom, e-mail marketing jest jednym ze skuteczniejszym narzędzi marketingu. Warunkiem skuteczności jest jednak odpowiednie profilowanie grupy docelowej oraz opracowywanie perswazyjnych i dobrze dopasowanych wiadomości ...
-
Usługa marketingowa na gruncie przepisów o VAT
Usługa marketingowa świadczona przez spółkę, gdzie wydawanie towarów podmiotom trzecim w ramach usługi marketingowej jest jednym z jej elementów, nie jest uznawana na gruncie przepisów o VAT za jedno świadczenie. Przekazanie zaś przedstawicielom grupy docelowej w ramach usługi marketingowej materiałów promocyjnych, informacyjnych i reklamowych, ...
-
Kompleksowa organizacja eventów w ustawie o VAT zdaniem fiskusa
W ramach działalności gospodarczej przedsiębiorcy organizują różnego rodzaju spotkania o charakterze marketingowym lub szkoleniowym, a także konferencje przeznaczone dla pracowników, kontrahentów, partnerów biznesowych oraz dziennikarzy. Powyższe działania są wykonywane najczęściej przez podmioty trzecie (np. agencje marketingowe). Konsekwencje ...
-
5 strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych
... danych na etapie ewaluacji kampanii pozwala zadbać o to, aby specjaliści ds. marketing podchodzili do jej oceny w bardziej strategiczny sposób. Analiza CLV (ang. Customer Lifetime ... lokalizacji, a także przewidywanie wydajności sklepów w przypadku ich powiększania. Współczesny marketing oparty na wydajności bazuje na danych. To dzięki nim można ...
-
Startupy: dlaczego ważna jest analiza konkurencji?
... chcemy zweryfikować? Uwagę powinny przykuć przede wszystkim: finanse, model biznesowy i marketing. Finanse – to element, od którego warto rozpocząć. Wskaźniki makroekonomiczne jak np ... co klienci najbardziej narzekali i co mogło prowadzić do ich ew. niezadowolenia. Marketing – zbadanie tego obszaru pozwoli nam poznać narrację spółki w odniesieniu do ...
-
Sektor MŚP tnie wydatki. Na czym oszczędza najwięcej?
... planów i zmusiła do cięcia wydatków. Okazuje się, że najczęściej rezygnowano z: zwiększania zatrudnienia (27%), nakładów na szkolenia (20%), wydatków na reklamę i marketing (18%) inwestycji w innowacje (18%). zakupu towarów (13%), zakupów sprzętu elektronicznego (12%), kupna auta (11%), planów rozszerzenia swojej działalności, np. otwarcia ...
-
Zakupy online: jakie prezenty świąteczne najpopularniejsze?
... częściej niż w ubiegłych kupujemy prezenty świąteczne w sieci - dodaje Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Pod choinką znajdziemy komputery i sprzęt domowy kupione w sieci W porównaniu ... częściej niż w ubiegłych kupujemy świąteczne prezenty w sieci - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Moda na mobilne zakupy online Wzrost udziału ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... graficzna (obejmująca formaty statyczne oraz wideo) z udziałem na poziomie 43%. Marketing w wyszukiwarkach, który zanotował dość wysoki indeks wzrostu, istotnie nadrobił w stosunku do lidera ... content marketing”, dotychczas nie prezentowaną w badaniu AdEx. Jej wartość na tyle urosła, że przegoniła pod względem udziału e-mail marketing. W ostatnim ...
-
Organizacja targów bez podatku u źródła
... jako działania związane ze sprzedażą, dystrybucją, reklamą czy badaniem rynku. Marketing określa i kształtuje produkt z punktu widzenia potrzeb nabywców dla utrzymywania popytu ... jako jego uczestnik może reklamować świadczone przez siebie usługi. Tym samym marketing, o którym mowa we wniosku, stanowiący jedyny element usług świadczonych na rzecz ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... display oraz wideo) z prawie połową udziałów w torcie reklamowym online. Marketing w wyszukiwarkach nadal pozyskuje około jednej trzeciej tortu, choć – warto ... że e-mail marketing, który dotychczas notował konsekwentne spadki, w kryzysowym okresie wzrósł o ponad 3%. Z kolei największymi wygranymi roku 2020 okazały się mobile marketing oraz ...
-
Usługi pośrednictwa w sprzedaży niekiedy bez podatku u źródła
... usługi reklamowej nie jest realizowane w ramach ich podstawowej działalności gospodarczej. W tym miejscu należy również przytoczyć definicję pojęcia „marketing”. „Mały słownik języka polskiego” definiuje marketing jako działalność gospodarczą polegającą na badaniu rynku, tworzeniu i utrzymywaniu popytu, ustalaniu cen, form sprzedaży, reklamie, itp ...
-
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
... brzmi, co robić dalej, kiedy gospodarka nadrabia spadki w ciągu 2021 roku. Będziemy świadkami rosnącej konkurencji w zakresie wydatków na marketing efektywnościowy (performance marketing) wraz z rozwojem handlu społecznościowego, a lokalni giganci detaliczni staną się bardziej zaawansowanymi graczami w zakresie wydatków na reklamę w e-commerce ...
-
Najcenniejsze marki świata 2022. Apple na szczycie
... pozycję w ich bilansach. W niepewnych czasach menedżerowie mogą oprzeć decyzje dotyczące inwestycji w marketing na sprawdzonych danych i wskaźnikach. Wyceny marek dokonywane w ramach badania Kantar BrandZ wyraźnie pokazują, że doskonały marketing jest nierozerwalnie powiązany z wartością marki – zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. O rankingu ...
Tematy: ranking najcenniejszych marek, najlepsza marka, ranking marek, marki, rok 2022, Apple, Google, Amazon -
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
... borykają się obecnie producenci i detaliści, a mianowicie rosnące koszty produkcji, logistyki, robocizny itp., które znacznie obniżają ich marże? W porównaniu z danymi z Feed Marketing Raport z kwietnia 2022 r., w pierwszym tygodniu listopada liczba przecenionych produktów wzrosła zaledwie o 12,8%. Ale są wyjątki. Do czołówki należą Polska, Włochy ...
-
12 prognoz dla sztucznej inteligencji na 2024 rok
... i nowych ról, które pomogą napędzać wzrost gospodarczy - Udo Sglavo, wiceprezes ds. zaawansowanej analityki, SAS. Sztuczna inteligencja wzmocni odpowiedzialny marketing Odpowiedzialny marketing ma dziś ogromne znaczenie. Oznacza uwzględnienie błędów i uprzedzeń, które mogą być spowodowane przez wadliwe działanie algorytmów. Podczas gdy sztuczna ...
-
Umowa o zachowaniu poufności (NDA) a współpraca z freelancerem
... intencje, tylko o ochronę najważniejszych informacji w firmie – tłumaczy Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie do rozliczeń na linii klient-freelancer. Czym jest umowa o ... i zapobieganiu ich ujawnieniu na zewnątrz – komentuje Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme. Co powinno znaleźć się w umowie o zachowaniu poufności? Prawo ...
-
10 etapów onboardingu freelancerów
... firmy, promująca poczucie przynależności i celu. Dzięki temu tworzy się relacja sprzyjająca spójnej i efektywnej pracy w zespole – wyjaśnia Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie do rozliczeń freelancerów. Etapy wdrażania freelancera 1. Brief to podstawa Przy współpracy z niezależnymi specjalistami, dobrze opracowany brief jest ...
-
Czy czeka nas zalew freelancerów z Chin?
... w Chinach. Około 30-40% absolwentów specjalizuje się w IT oraz dziedzinach pokrewnych takich jak nauka, technologia, inżynieria, matematyka. Kierunki Marketing Marketing zazwyczaj jest częścią kierunków biznesowych. Około 10-15% absolwentów specjalizuje się w marketingu lub powiązanych dziedzinach biznesowych. Kierunki Design Design obejmuje różne ...
-
25 tys. zł miesięcznie dla specjalistów z branż IT, automatyki i telekomunikacji
... oferowany w większości ogłoszeń o pracy w sektorach takich jak IT (69 proc. ogłoszeń), marketing (64 proc.), sprzedaż (61 proc.) czy prawo (55 proc.). Z kolei w logistyce, inżynierii ... pracy zdalnej jest tu już sporo niższy i wynosi 29 proc. Kolejny jest marketing (26 proc.), następnie sprzedaż (18 proc.) i konsulting (15 proc.). Jeszcze 2-3 ...
-
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Małopolsce: 18-24 XI 2024 r. Weź udział bezpłatnie.
... Czemu nie!” Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie: • warsztaty „Kreatywne myślenie”, • prelekcja „Marketing sportowy - jak budować markę klubu?”, • prelekcja „Czy ... rynek pracy i się po nim poruszać”, • warsztaty „Jak działa influencer marketing?”, • prelekcja „Jak stworzyć bezpieczny sklep internetowy od zera?”, • prelekcja „Czy w Polsce będą dostępne ...
Tematy: -
10 trendów na rynku pracy, o których trzeba wiedzieć
... równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. W niektórych branżach, jak IT czy marketing, model ten zaczyna być testowany. Skrócony tydzień pracy to nie tylko ... – podkreśla Agnieszka Niebutkowska, Sector Manager & Team Leader Antal, Sales & Marketing. 8. Trójmiasto liderem atrakcyjności Trójmiasto wyprzedziło Warszawę i inne duże miasta pod względem ...
-
Zarobki w IT w I 2025 wciąż są najwyższe, ale ich wzrost wyhamował
... branżach kwoty pięciocyfrowe znajdziemy tylko w Finansach i księgowości oraz w górnych widełkach w kategoriach Sprzedaż i Marketing: Finanse i księgowość: 10-14,7 tys. zł netto (+ VAT) na kontrakcie B2B i 8-11,5 ... (+ VAT) na kontrakcie B2B i 7,5-10 tys. zł brutto na umowie o pracę; Marketing: 7,5-11 tys. zł netto (+ VAT) na kontrakcie B2B i 7-10 tys. ...
-
Etat + freelancing = większy budżet domowy i rozwój zawodowy
... jednak pamiętać, że konkurencja jest duża, dlatego kluczowe jest budowanie dobrego portfolio i aktywne aplikowanie do ofert – tłumaczy Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme. Oprócz platform internetowych warto także korzystać z mediów społecznościowych – zwłaszcza LinkedIn i grup tematycznych na Facebooku, gdzie regularnie pojawiają się ...
-
Internet w 2003 r.
... większości prognoz wynika, że w 2003 r. wzrosną wydatki na reklamę i marketing w internecie, a szczególnie na ich interaktywne formy. Pamela Parker z serwisu ClickZ Today przedstawiła listę dających nadzieję na wzrost w rozpoczętym właśnie roku ...
-
Ranking newsletterów
... zostaną nagrodzeni rocznymi licencjami SARE, pierwszego polskiego narzędzia sprzedawanego w modelu ASP, które wspomaga e-mail marketing. - Chcieliśmy wyróżnić tych, którzy świadomie i skutecznie wykorzystują e-mail marketing w swojej strategii marketingowej. SARE jest doskonałą nagrodą, dzięki której zwycięzcy będą mogli udoskonalać swoje ...
Tematy: ranking newsletterów, newslettery -
TPSA: najważniejsi są Klienci
... Zarządu TP. Pierrick Hamon odpowiada za kontakty z klientami, sprzedaż i marketing. Z kolei Konrad Kobylecki zajmuje się informatyką i siecią. Nadzoruje też Centrum Systemów ... POLPAK. W Zarządzie zmieniła się rola Bruno Duthoit, który odpowiadał za marketing Firmy. Obecnie będzie koordynował działania związane ze strategią, inwestycjami oraz synergią ...
-
Ekstranet dla zaufanych i wybranych
... często występują dodatkowe mechanizmy wspierające komunikację, jak np. forum dyskusyjne partnerów, chat z właścicielem ekstranetu, sekcja FAQ itp.; Marketing - dział ekstranetu koncentrujący się na realizacji celów marketingowych kierowanych do: a) klientów końcowych poprzez partnerów biznesowych - udostępnienie materiałów reklamowo-promocyjnych ...
-
Niedostępny dział marketingu
Idea istnienia działu marketingu w firmie nie powinna być przypadkiem, gdyż ma on do spełnienia bardzo ważne zadania. Dobrze działający marketing ma zapewnić dostosowanie produktów lub usług do oczekiwań rynku, dbać o dobry wizerunek przedsiębiorstwa, posługując się ceną, produktem, promocją i dystrybucją. W długiej ...
-
Dostępność - walor niezbędny witryny
... i wyłącznie służbom IT. Wręcz przeciwnie, wymaga on synergii działania między informatykami a osobami odpowiadającymi za marketing. Nierzadkie są sytuacje, gdy e-projekt pali na panewce albo ma bardzo trudny start po tym ... e-marketingowym, doktorantem SGH, kontakt: piotr@poznanski.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Kampania reklamowa FSC dla partnerów
Od listopada 2004 roku Fujitsu Siemens Computers rozpoczyna kampanię marketingową, której celem jest stymulacja sprzedaży produktów przez kanał partnerski. Cały projekt składa się z dwóch części: akcji telemarketingowej skierowanej bezpośrednio do kilku tysięcy klientów końcowych, czyli firm z sektora MSP oraz z przygotowania oferty produktowej w ...
-
Konkurs "Klejnoty PR 2004"
Epr.pl, wortal public relations i komunikacji marketingowej w Internecie, rozpoczął konkurs "Klejnoty PR 2004". Konkurs przyjął niecodzienną dla Internetu formę krzyżówki. Hasła krzyżówki to gra słów lub skojarzeń bezpośrednio nawiązujących do znanych kampanii medialnych. W ten sposób konkurs przypomina o najważniejszych akcjach marketingowych - ...
-
Przegląd wydarzeń PR
Epr.pl - wortal public relations i komunikacji marketingowej oraz eprasa.com - agencja monitoringu mediów rozpoczynają współpracę. Raz w tygodniu, w oparciu o wyniki monitorowania mediów przygotowane przez eprasa.com, prezentowane będą najważniejsze wydarzenia z branży public relations i marketingu ostatnich dni. Dodatkowo jedno wydarzenie, tzw. " ...
-
Firmowy PR na zagranicę
... planowane są określone działania w danym kraju. Podobnie rzecz wygląda w przypadku większych firm, które w zagranicznym oddziale mają osobę odpowiedzialną za marketing i public relations. Lokalni PR-menedżerowie sami, na miejscu, najczęściej w drodze przetargu, dobierają agencje public relations, z którymi współpracują. Schemat taki obowiązuje ...
Tematy: PR, Public Relations -
Projektowanie stron WWW: co irytuje internautów
... ankietowanych jest skłonna zgłosić uwagi właścicielowi strony! [1] Artur Maciorowski jest niezależnym konsultantem, absolwentem SGH i programu CIM –„Professional Diploma in Marketing”. Od 1998 r. związany z biznesowym wykorzystaniem internetu, realizując projekty m.in. dla Alcatel Polska i PKN Orlen. Pracował w branży IT, internetowej i finansowej ...