-
Co shopper ma w koszyku?
... zweryfikowania, jak jest naprawdę. Zachęcam więc do lektury „Dlaczego kupujemy?” Paco Underhilla, który mówi: „Marketing, reklama, promocja i lokalizacja mogą sprawić, że klient przyjdzie do sklepu, ale już tylko towary, pracownicy ... Category Management. kontakt: joanna.dzierzbicka@acnielsen.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Forex - jak uniknąć oszustwa
... przestępstwa w stylu "boiler room" były charakterystyczne głównie dla państw, gdzie tego rodzaju marketing telefoniczny (tzw. ) jest dozwolony przez prawo i często stosowany na rynku maklerskim. Jednakże wraz z rozwojem Internetu marketing telefoniczny znalazł przedłużenie w masowym rozsyłaniu spamu oraz ofertach za pomocą stron internetowych ...
-
Product placement w grach wideo
... pokaźna, nawet jeśli porównamy ją z kosztem produkcji całej gry. Podobnie jak na rynku filmowym Entertainment Marketing Association (EMA)15, na rynku elektronicznej rozrywki United Talent Agency, Massie Inc. i wiele innych ... Piotr Ratajczyk pracuje w Katedrze Marketingu Produktu AE Poznań. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Techniki sprzedaży - strategia sprzedaży
... i pewniej jest stosować trochę wyższe ceny, przeprowadzając jednocześnie selektywny marketing. Oznacza to, że działania marketingowe ograniczasz do tych grup klientów, ... sprzedajesz. Jeśli na przykład sprzedajesz luksusowe samochody, powinieneś skierować sprzedaż i marketing do zamożnych klientów. Najpierw zdecyduj, jaki podział najbardziej pasuje ...
-
Wypić reklamowane piwo
... , zachowywali zwyczajnie. Wywołało to prawdziwą lawinę domysłów w internecie i nie tylko. Zagadkowa sytuacja była nawet poruszana w poważnych programach informacyjnych w telewizji. Buzz marketing zadziałał rewelacyjnie, tym bardziej że na spacerach się nie skończyło - niewidzialne psy były głaskane, czasem nawet ciągnęły właścicieli w tylko sobie ...
-
Reklama internetowa skierowana do dzieci
... odgrywają produkty danej marki), zawiera od jednej do ponad 60 tego typu gier. Ponadto, 64 proc. stron internetowych wykorzystuje tzw. marketing wirusowy (marketing zachęcający dzieci do rozmowy z rówieśnikami na tematy dotyczące danych produktów), a ponad połowa stron daje dzieciom dostęp do reklam telewizyjnych ...
-
Relacje z klientem w e-biznesie
... klienta lub użytkownika, usieciowienie, czyli wykorzystanie potencjału innych klientów w budowie wartości dla klienta, marketing doświadczeń, czyli wykorzystanie rozrywki, nauki czy estetyki w procesie budowy trwałych więzi z klientami, wykorzystanie ... 11. https://adwords.google.com 2006.05.28 Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Studia podyplomowe - gdzie i za ile?
... , logistyka, inżynieria czy ochrona środowiska. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się również marketing, reklama, komunikacja i public relations, a także prawo i ... cały cykl studiów (od 2 do 4 semestrów). Najmniej kosztuje zarządzanie w oświacie, najwięcej - marketing i reklama. "Wybór kierunku studiów musi być przemyślany. Warto, aby już ...
-
Stanowiska w firmie: jaka nazwa na wizytówce?
... decyduje się na „managerów", a nie „kierowników". Trudno jednak dostrzec uzasadnienie posługiwania się w ofertach pracy takimi określeniami, jak promotion coordinator, czy marketing manager, można bowiem łatwo je przetłumaczyć na koordynator ds. promocji i kierownik ds. marketingu. Do najczęściej stosowanych nazw anglojęzycznych, które możemy ...
-
CEDC: kolejny debiut na GPW
... na WZ). CEDC jest producentem i dystrybutorem oraz importerem napojów alkoholowych w Polsce. Działalność spółki obejmuje marketing i dystrybucję produktów wytwarzanych w dwóch zakładach produkcyjnych, jak również import, marketing i dystrybucję na zasadach wyłączności znanych marek międzynarodowych piw, win i wyrobów spirytusowych oraz hurtową ...
-
Znajomi i rodzina decydują o naszych zakupach
... prawdą. To, czym najczęściej się kierujemy, to opinie naszych znajomych i rodziny. Innymi słowy, największy wpływ na decyzje dzisiejszych konsumentów wywiera marketing szeptany, znacznie przewyższając swoją skutecznością wpływ telewizji, dzienników, czasopism czy internetu. 30 proc. respondentów badania przyznało, że podczas decyzji dotyczącej ...
-
Więź klienta z luksusową marką
... . Ponieważ krąg bywalców takich miejsc jest dość wąski, wystarczy, gdy informacje o produktach luksusowych rozchodzą się z ust do ust. Tak zwany marketing szeptany ułatwia producentom dóbr selektywnych zdobycie pożądanej klienteli, a jednocześnie otacza produkt aurą tajemniczości i ekskluzywności. Rynek dóbr luksusowych dynamicznie się rozwija ...
-
Cena prądu zdecyduje o wyborze dostawcy?
... czasie IX Konferencji Marketingowej ("Komunikacja, Marketing i obsługa klienta po wydzieleniu operatora systemu dystrybucyjnego") firma świadcząca usługi call center - ContactPoint zaprezentowała wyniki badań rynku, stanowiących odzwierciedlenie bieżącego ...
-
Najpopularniejsze blogi w polskim Internecie
... , a co czwarty z nich dotyczy wyszukiwarki Google. Informacje o Tomaszu Karwatce i jego blogu webusability.pl pojawiają się głównie w serwisach marketingowych: Marketing Przy Kawie, Marketing w Praktyce i Mediafm.net. Z kolei Artur Kurasiński najczęściej wymieniany jest w Internet Standard, Gazeta.pl oraz przez innego blogera - Macieja Budzicha ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
Od kilkunastu lat systematycznie rozwija się w Polsce branża dotąd mało znana, choć działająca prężnie w krajach "starej" Unii, czy USA - branża badań rynku. Zachodnie korporacje i mniejsze firmy dobrze wiedzą, że przy strategicznych decyzjach nie można niczego zakładać z góry, ani wierzyć na słowo - podstawą bezpiecznych i właściwych decyzji ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... – czyli w których terytoriach sprzedażowych należy motywować firmowych przedstawicieli handlowych do bardziej wytężonej pracy. Taka wiedza pomaga wskazywać trade marketing managerom punkty sprzedaży, gdzie przeprowadzanie akcji handlowych jest najbardziej obiecujące, zaś osobom odpowiedzialnym za dystrybucję podejmować decyzję o dystrybucji ...
-
Portfel spółek: jak zbudować architekturę?
... . Oddziaływanie jest odwrotne, bez dobrego wizerunku nie ma efektywnego marketingu, słaby marketing nie wspiera grupy w realizacji strategii, więc i cele i grupy firmy są ... pozycji biznesowej grupy lub konieczność poniesienia bardzo wysokich nakładów na marketing i odbudowę reputacji. Można uogólnić i powiedzieć, że suma elementów nie daje większej ...
-
Osoby po 50 roku życia - atrakcyjna grupa docelowa
... +. Lojalność wobec marki w przypadku segmentu 55+, np. według raportu Datamonitor z badań lojalności poszczególnych grup wiekowych w Stanach Zjednoczonych „Older Consumers: Destoying Marketing Myths” (z 2004 r.), jest tylko nieco wyższa niż w przypadku młodszych grup konsumentów i do tego w ostatnich latach znacząco maleje. Jest to spowodowane ...
-
Menedżerowie a zakładanie własnej firmy
... ten jest mniejszy i wynosi 47 proc. Reed Index realizowany jest wśród menedżerów i specjalistów w trzech sektorach: IT i inżynieria, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Wyniki w poszczególnych sektorach prezentują się następująco: zainteresowanie założeniem własnej firmy w sektorach sprzedaży i marketingu oraz IT jest bardzo zbliżone. Wynosi ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... badania, które niektóre firmy wykonują na potrzeby swoje i swoich klientów (np. „Badanie skuteczności merchandisingu w polskich bankach” zrealizowane przez PMT Marketing System). Publikacja wyników takich badań pomoże upowszechnić prawidłowe rozumienie terminu w świadomości masowego odbiorcy. Konieczna jest też współpraca z dziennikarzami mediów ...
-
Skuteczne zarządzanie ZOZ-em
... usługowej, to jednak to, co powstaje, jest zawsze wyrazem stosunku wykonawcy do nabywcy, ponieważ tylko pierwszy z nich jest podmiotem stosującym marketing. Wyłącznie w zakresie jego możliwości, między innymi decyzyjnych, leży kształtowanie takich warunków, by pacjent mógł się zaangażować w projektowanie i realizację produktu. Z przedstawianego ...
-
Debiut EM Lab na NewConnect
... 85 tys. zł od 36 inwestorów. EM Lab SA zakładał trzy cele emisji: rozwój organiczny usług wewnątrz firmy (m.in. marketing szeptany, incentive, marketing mobilny) do ok. 1 mln zł, podniesienie kapitału obrotowego do ok. 1 mln zł, akwizycje podmiotów oferujących usługi z zakresu ambient media ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2008
... w przypadku branży edukacyjnej, turystycznej i prawnej. W porównaniu do I kwartału nieco większym zainteresowaniem osób poszukujących pracy cieszyły się oferty z branży marketing, media, reklama, co w odniesieniu do danych dotyczących spadku liczby ofert z tego sektora może świadczyć o mniejszych możliwościach znalezienia satysfakcjonującej pracy ...
-
Współpraca franczyzowa: jak zacząć?
... marki oznacza zaistnienie w istniejącej rzeczywistości rynkowej oraz zwrócenie się do lojalnych klientów. Pozyskani klienci oznaczają mniejszą potrzebę przeznaczenia czasu na marketing a tym samym więcej czasu na rozwianie przedsiębiorstwa, Kolejną korzyścią zakupu marki o ugruntowanej na rynku pozycji jest łatwość rekrutacji pracowników. Z drugiej ...
-
E-społeczeństwo: zagrożenia
... były najmniejsze) do roli podstawowego towaru na rynku (giełda, marketing) to rewolucja. Obecnie często mianem rewolucji określa się wprowadzenie na rynek ... Informacji, powstał w zamierzeniu dla celów militarnych, potem się mocno skomercjalizował (marketing, reklamy, handel), spłaszczył (masowa rozrywka i masowa kultura, nie mówiąc o prymitywnym ...
-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
... obejmują zatem osiąganie równowagi między ciągłością a zaangażowaniem. Większość firm opracowuje marketing, plany sprzedaży i plany strategiczne, a pomija plan rozwoju marki. Ten ... większej popularności marki. Dolary, euro czy złotówki wydawane na marketing należy inwestować w najlepsze kanały, upewniając się, żeby w ogniwach szczególnej uwagi ...
-
Telemarketing zbyt natarczywy wg Polaków
Telemarketing to stosunkowo rzadko stosowana forma promocji i sprzedaży produktów: polscy konsumenci znacznie częściej stykają się z reklamą telewizyjną, radiową, prasową czy zewnętrzną. Połowa Polaków uważa, że telemarketing to zbyt natarczywa forma reklamy, choć znaczny odsetek konsumentów docenia wygodę kontaktów z telefonicznymi biurami ...
-
Rekrutacja i wybór pracowników przez Internet
... , że jest pasjonatem nowych technologii, a w innym, że interesuje go głównie marketing i public relations, to warto dowiedzie się w czasie rozmowy, co ... to np. wyraz niezaspokojonej pasji literackiej. Agnieszka Ciesiółka-Jankowiak, Business Development & Marketing Manager, firma Intercom: W dobie sieci 2.0 i szybkiego dostępu do informacji ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... małe audytorium np jedna, dwie osoby, a prezentacja, wprowadzona między nie, osłabia bezpośredni kontakt. I co z tego, że estetyka grafiki przygotowanej przez marketing czy nas samych z pomocą narzędzi elektronicznych, jest najwyższej próby. Niejednokrotnie dużo skuteczniejszym dla zadziałania obrazem jest odręczny rysunek, a nie przygotowana ...
-
Prosument - konsument przyszłości
... współpracy stał się internet, dzięki któremu przepływ informacji, wiedzy i kapitału jest realnie swobodny i szybki. Objawy prosumeryzmu online Personalizacja Dzięki personalizacji marketing masowy dociera do jednostki. To konsument w procesie tworzenia produktu podejmuje ostateczne decyzje, przez co wyraża własne wymagania czy też upodobania ...
-
Przetwarzanie danych osobowych w celach innych niż ustalone
... nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą. Przykładowe prawnie usprawiedliwione cele wskazuje art. 23 ust. 4 pkt 1) Ustawy; są to: marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych lub dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. W konsekwencji, dozwolone jest np. przetwarzanie przez ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... to: w krótkim okresie: zdobycie niskim kosztem informacji o otoczeniu segmentu, inwentaryzacja możliwości, nowe miejsce spotkań, w średnim okresie: wspólna marka, wspólny marketing (pozyskiwanie nowych klientów, rynków, reklama), wspólne projekty, nowe możliwości biznesowe, zmiana nastawienia władz publicznych - lobbing, tańsze i szybsze dostawy ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
... innymi, na podstawie wniosków z warsztatów Akademii Marketingu organizowanych przez firmę Questus dla uczestników i absolwentów programów The Chartered Institute of Marketing, a w szczególności wystąpień dr. J. Pogorzelskiego (Prime Code), T. Żórawskiego (Universal McCann), A. Mykowskiego (TNS OBOP). Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika ...
-
Płace w Polsce: trendy I-VI 2009
Agencja doradztwa personalnego HAYS Poland opracowała raporty płacowe za pierwsze półrocze 2009 r. dla różnych branż oraz stanowisk. Zestawienie prezentujące poziom wynagrodzeń na terenie Polski zostało przygotowane na podstawie prowadzonych przez HAYS projektów rekrutacyjnych. HAYS podaje, iż w porównaniu do danych z tego samego okresu z zeszłego ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... Grzegorza Miłkowskiego, najlepiej sprawdzają się niestandardowe metody dotarcia do targetu, jak marketing szeptany i wirusowy. Takie formy przekazu marketingowego angażują internautów, co w efekcie przekłada się na dużo lepsze zapamiętywanie marki. - Marketing szeptany i wirusowy działają podobnie. Dają możliwość wejścia w świat wykreowany przez ...