-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
... kojarzy. Skuteczna jest też wymiana linków i banerów ze stronami o podobnym profilu, a także linki sponsorowane. Coraz popularniejszy staje się także tzw. marketing wirusowy, czyli forma promocji polegająca na zapoczątkowaniu sytuacji, w której to sami internauci wymieniają między sobą informacje na temat firmy czy ...
-
Polskie strony internetowe: najczęstsze błędy
W listopadzie 2009 roku Adseo - marka Grupy Adweb specjalizująca się w marketingu wyszukiwarkowym - przeprowadziła promocję pod hasłem "Drzwi otwarte w Adseo". Celem akcji było sprawdzenie, jak właściciele stron radzą sobie z ich poprawnym użytkowaniem i promowaniem w wyszukiwarkach. Efektem kilkumiesięcznej pracy i przeprowadzonych badań jest ...
-
Jak banki detaliczne mogą pozyskać sektor MSP?
... dla małych przedsiębiorstw duże wyzwanie. Według raportu "Small Business Banking and the Crisis", opracowanego przez Capgemini, UniCredit i Efma (European financial marketing association), aby sprostać temu zadaniu, banki detaliczne muszą wzmocnić rolę menedżera ds. relacji i usprawnić swój system zarządzania ryzykiem kredytowym. Zrównoważenie ...
-
Serwisy społecznościowe a biznes
... wykorzystuje konsumenckie serwisy społecznościowe. Narzędzia oparte na sieciach społecznościowych upowszechniają się w kluczowych obszarach łańcucha tworzenia wartości, takich jak marketing i komunikacja, działy HR i obsługi klientów. W marketingu i komunikacji narzędzia te stały się już integralnym elementem działalności przedsiębiorstwa, ponieważ ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2009/2010
... poszukiwał informacji właśnie na takich forach). Sklepy potrafiące zapewnić doskonałą obsługę dla tej grupy klientów mogą liczyć na najlepszy szeptany marketing na świecie. Prym w tej kategorii wiedzie sklep SuperKoszyk.pl, który uzyskał ogólną ocenę 9,64. Tuż za niż, z oceną 9,63, uplasował ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
... się największymi sukcesami w skali globalnej. Prezesi i dyrektorzy finansowi na całym świecie powinni zwrócić się do swoich specjalistów odpowiedzialnych za marki i marketing z pytaniem, jak można wykorzystać marki do tego, aby jednocześnie chronić firmę w okresie trudności i dalej rozwijać jej działalność”. Informacje o badaniu Ranking ...
-
Działanie 6.1: Paszport do eksportu
Coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje targi, misje gospodarcze i konferencje jako bezpośredni sposób marketingu, zarówno własnej firmy, jak również poprawy wizerunku Polski jako producenta wyrobów i usług najwyższej jakości. Jednym z narzędzi finansowania podobnych działań jest działanie 6.1 "Paszport do eksportu" priorytetu 6 "Polska ...
-
Coraz więcej scareware w sieci
... coraz częściej posługują się technikami inżynierii społecznej. „Nasze obserwacje potwierdzają wnioski, do których doszło w swoim raporcie Google" – mówi Tomasz Zamarlik, Marketing Manager z firmy G Data Software. "Nastąpił radykalny wzrost ilości scareware w Sieci. Oszuści liczą, że jeśli przestraszą internautę fałszywym alarmem o zagrożeniu, ten ...
-
Rebranding
... , bo szansa na kolejny poprawnie przeprowadzony rebranding może trafić się dopiero za kilka następnych lat. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Polacy wybierają polskie marki
... spora grupa konsumentów w każdym społeczeństwie lubi eksperymentować, zmieniając od czasu do czasu swoje wybory, po czwarte wreszcie jest modny i umiejętny marketing, które potrafią skutecznie wypromować markę tak, że z cienia trafia ona na sam szczyt rankingu zaufania" - twierdzi prof. Janusz Czapiński. Informacje ...
-
Które karty paliwowe najpopularniejsze?
... o badaniu Badanie rynku kart paliwowych w Europie („Marktanteilserhebung 2009”) wykonała na zlecenie DKV Euro Service niemiecka firma konsultingowa Produkt + Markt marketing research z siedzibą w Wallenhorst. Analiza objęła następujące kraje: Danię, Holandię, Luksemburg, Niemcy, Francję, Włochy, Austrię, Polskę, Hiszpanię, Czechy i Wielką Brytanię ...
-
Lofty "U Scheiblera" w Łodzi
... osiągnąć kompromis pomiędzy wygodnym miejscem do zamieszkania, a odnową dawnych przemysłowych obiektów. Teraz oddajemy lofty w ręce mieszkańców” – mówi Dorota Urawska, marketing i PR manager w Opal Property Developments. Cechą wyróżniającą lofty „U Scheiblera” jest wystrój, zawierający elementy fabrycznej konstrukcji. Obiekt łączy styl przemysłowy ...
-
Polscy menedżerowie najlepsi z marketingu
... drugim miejscu znalazły się finanse - 2308 wykonanych testów. Trzecie miejsce przypadło sprzedaży z 1809 wypełnionymi testami. Najmniej popularną „klasówką” okazał się marketing - 1611 wykonanych testów. W czym polscy menedżerowie są najlepsi? Talent Club podaje, że wyniki nie są zbyt zaskakujące. Najlepiej poszedł im ...
-
Social media w różnych branżach
... , chorób i leczenia. Dotarciem do potencjalnych klientów poprzez serwisy mediów społecznościowych są zainteresowane firmy farmaceutyczne, gdyż wydają ponad 32% budżetu na marketing na pozyskiwanie nowych klientów poprzez to medium. Lekarze oraz personel medyczny zaczynają akceptować internetowe media społeczne jako sposób pozyskiwania wiedzy ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2010 i prognoza II kw. 2010
... zysków odłożono wyraźnie na przyszłość, prawdopodobnie na III i IV kwartał. Badani przedsiębiorcy jeśli będą inwestować w tym kwartale to głównie w marketing i reklamę, podnoszenie kompetencji pracowniczych oraz technologie, maszyny. Nie będzie wyraźnego ożywienia ze strony klienta MŚP dla branży sprzedającej infrastrukturę telekomunikacyjną ...
-
Relacje inwestorskie: definicja, zadania, cele
... Investor Relations Institute (najstarszej instytucji relacji inwestorskich) „relacje inwestorskie to element zarządzania strategicznego, obejmujący finanse, komunikację, marketing i przestrzeganie prawa obrotu papierami wartościowymi, który umożliwia efektywną komunikację między spółką, społecznością inwestorską i pozostałymi zainteresowanymi ...
-
Marki odzieżowe i ich strategie
... dowolnej kombinacji ubrań i zachęca użytkowników do zgłaszania wypracowanych zestawów do wirtualnego konkursu na najlepszą kombinację. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Czemu służy segmentacja rynku?
... oparciu o przeprowadzoną segmentację konsumentów racjonalny przedsiębiorca wybiera strategię marketingową. Najprostszym przypadkiem jest koncentracja jednosegmentowa, gdzie inwestor, stosując marketing skoncentrowany, osiąga silną pozycję rynkową w ściśle sprecyzowanej branży czy nawet kategorii produktu. Zupełnie innym zachowaniem jest stosowanie ...
-
Karty płatnicze specjalnego przeznaczenia
Jak pozyskać nowych klientów? To pytanie zadają sobie nieustannie spece od bankowego marketingu. I próbują stworzyć produkty, które wyróżnią się z grona kont, kart czy lokat dla wszystkich. Jeśli konsument zobaczy, że bank ma produkt specjalnie dla niego, chętniej się na niego skusi. Od dawna mamy w polskich bankach konta dla młodzieży czy ...
-
E-biznes w Polsce: kondycja finansowa 2009
... składa się z czterech części. W pierwszym rozdziale zaprezentowano ranking polskiego e-biznesu w czterech głównych grupach: "Serwisy i usługi internetowe", "Marketing i reklama internetowa", "E-commerce" (sklepy internetowe) oraz "Usługi dla firm internetowych". Przeanalizowano wyniki finansowe 275 najważniejszych przedsiębiorstw działających ...
-
Karta MasterCard Gold w banku BPH
Bank BPH rozpoczął kampanię marketingową karty kredytowej MasterCard Gold. Jest to karta kredytowa, która pozwala posiadaczowi - w zależności od jego potrzeb i stylu życia - na samodzielny wybór jednego z trzech programów korzyści: Bonus, AutoPlus albo Komfort. Program Bonus „Niektóre jedynki wracają tylko raz. A inne cały czas” to hasło, które ...
-
Projektor Sanyo PLV-HF10000L
SANYO Sales & Marketing Europe przedstawił najnowszy projektor dla wymagających użytkowników i obsługi najtrudniejszych technicznie przedsięwzięć. Projektor ma podstawową rozdzielczość 2048 x 1080, jasność 10.000 ...
-
Nowe oferty pracy V 2010
... ofert dotyczących zatrudnienia w tych branżach było o jedną czwartą więcej niż w kwietniu. Na przeciwnym biegunie – spadkowym – znalazły się takie branże jak marketing / reklama / PR (miesięczny spadek liczby ofert o 17 procent), badania i rozwój (spadek o 16,5 procent), Rolnictwo / Leśnictwo / Ochrona środowiska (spadek o 16 procent ...
-
Strategia brand butler
... przybywa z odsieczą. A aby stać się lubianym asystentem marki i klienta, należy bezwzględnie spełnić „tylko” kryterium kreatywności. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Projektory Sanyo PLC-XD2600 i PLC-XD2200
SANYO Sales & Marketing Europe zapowiada dwa nowe, lekkie (2,6 kg) projektory: PLC-XD2200 i PLC-XD2600 - z lampami o żywotności 6.000 godzin. Zarządzanie przez sieć LAN, automatyczne wykrywanie sygnału, ...
-
Projektor SANYO PLC-WL2500
ANYO Sales & Marketing Europe prezentuje nowy projektor krótkoogniskowy (ang. short throw) - model PLC-WL2500 - umożliwiający uzyskanie obrazu o przekątnej 80" (203 cm) z odległości 86 cm. ...
-
Przetargi budowlane I-VI 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o., opracowała raport, ww którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy w branży budowlanej opublikowane w Polsce, w pierwszym półroczu 2010 r. Najwięcej przetargów ogłoszono na Śląsku i na Mazowszu. W okresie od stycznia do czerwca 2010 r., w Polsce, opublikowanych zostało ...
-
Zdjęcia znalezione w Internecie a prawa autorskie
Wiele firm uatrakcyjnia swoje codzienne działania marketingowe czy promocyjne wizualizacjami zamieszczonymi w Internecie. Czy mogą one dowolnie korzystać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej np. z fotografii i obrazków znalezionych w sieci? czy np. w firmowym newsletterze można swobodnie wykorzystywać małą grafikę ilustracyjną z ...
-
Promocja produktu nie tylko w Internecie
... innych - lepiej sprawdza się coś innego. Przecież nieważne, co jest lepsze - ważne żeby było skuteczne! Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Timesharing: na co uważać?
... są przypadki oszustów pobierających opłaty od zmanipulowanych konsumentów, które nigdy nie zostaną zwrócone. Timesharingowy biznes to wszakże nie tylko nieuczciwy marketing, są weń zaangażowani różni przedsiębiorcy, także ci, którzy swoją działalność opierają na doświadczeniu, renomie i przepisach prawa. Firmy te często należą ...
-
Spam a prawo
... wcześniej coś kupił od reklamodawcy. Najważniejszą ustawą antyspamową jest prawdopodobnie amerykański CAN-SPAM Act (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act). Ustawa ta wymaga odpowiedniego oznaczenia niechcianych wiadomości komercyjnych. Na przykład, temat wiadomości musi zawierać słowo ‘AD’ lub ‘Advertisement’ (ang ...
-
Co-branding: biznesowa wymiana usług
Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że ciężko pracować należy tylko i wyłącznie na siebie. Firmy szukają przeróżnych sposobów na wyciągniecie marki z kryzysu, zwiększenie sprzedaży, kosztowne zabiegi marketingowe. A gdyby tak połączyć siły? Co-branding często jest mylony ze sponsoringiem czy udzielaniem licencji. Jest to bardzo niesłuszne ...
-
Skuteczne zarządzanie marką
Ogólna recepta na zarządzanie marką jest niezwykle prosta: jeżeli marka stanowi tak znaczący procent wartości firmy, to należy zintegrować strategie biznesowe ze strategiami marketingowymi. Strategia marketingowa musi być wizjonerska i najlepiej realizować ją we własnej niszy rynkowej. To proste, lecz trudne w realizacji. Chciałbym już we wstępie ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... młodzi są głupi”. Większość młodych pracowników agencji reklamowych musi zmierzyć się z tym stereotypem już teraz. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Mass mingling daje wiele możliwości
... swoją obecność również w świecie rzeczywistym. Oba te światy zaczną się przenikać na niespotykaną dotąd skalę... Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .