-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2014
... , że firmy mają więcej zleceń i w związku z tym dynamicznie powiększają zespoły. Coraz więcej firm zaczyna inwestować w pracowników działów wspierających, takich jak marketing czy PR. Firmy nie inwestują w rozwój tych zespołów w okresie dekoniunktury, więc tak duży przyrost liczby ofert dla tych specjalistów, szczególnie ...
-
Zadania menedżera ds. social media
Próby znalezienia osoby odpowiedzialnej za marketing w social media często prowadzą do frustracji. Jeśli aplikant będzie w stanie wymienić jakieś sukcesy lub cele, które udało mu się osiągnąć w ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... %), podnosząc m.in. różnego rodzaju opłaty i prowizje za prowadzenie rachunków bankowych. Obawa przed mniejszymi wpływami znajduje odzwierciedlenie w cięciach wydatków na marketing i reklamę. „Porównanie sumy wydatków reklamowych branży finansowej w okresie I-IV 2014r. wskazuje na co najmniej „zadyszkę” w porównaniu z analogicznym okresem w roku ...
-
eGospodarka.pl patronem medialnym spotkania Mobility Reseller Days 2014
... tematycznymi poruszanymi podczas Mobility Reseller Days będzie m.in.: specyfikacja polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz IT, tematyka programów partnerskich, e-Handel, czy nowoczesny marketing. - Formuła spotkań biznesowych jest wszędzie podobna, każda ma cel integracyjny i wspierający rozwiązania dla firm. Formuła Mobility Reseller Days jest ...
Tematy: Mobility Reseller Days -
Kapitał obrotowy 2013
... 2-3 lat zwiększyć nakłady finansowe na inwestycje w środki trwałe. W dalszej kolejności spółki wskazują planowane inwestycje w takie obszary działalności firmy jak: marketing (20%), IT (18%), badania i rozwój (18%), a także obsługę klienta (10%), logistykę (10%) oraz wynagrodzenia (10%). Informacje o raporcie Raport KPMG w Polsce ...
-
Cyfryzacja wciąż stanowi wyzwanie dla 80% firm
... – stają się wówczas źródłem ogromnych zysków. Skalę zmian dobrze ilustruje też sektor sprzedaży detalicznej. Sklepy on-line potrafią wydać miliony na marketing cyfrowy i rozbudowę elektronicznej sieci sprzedaży. Aby odnieść sukces, powinny jednak wprowadzić interaktywne prezentacje produktów i zaawansowane rozwiązania na stronach internetowych ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2014 i prognoza III kw. 2014
... ,3% deklaruje tworzenie etatów, a tylko 5,1% ich redukowanie). Firmy MŚP będą też kupować szkolenia i płacić za wyższe kwalifikacje personelu (12,5 proc.), zainwestują w marketing i reklamę (18,5 proc.) oraz remonty i zakup lokali użytkowych (19,2 proc.). Udział firm deklarujących inwestowanie wyniósł 49,5%, co oznacza, że co ...
-
Polskie e-sklepy najlepsze?
... opinii były dla nas wskazówką i podpowiadały, jakie zmiany należy wdrożyć w serwisie, aby przyspieszyć i ułatwić proces obsługi klienta” – komentuje Katarzyna Górska, Marketing Manager w Motoricus.com Informacje o badaniu W badaniu satysfakcji zrealizowanym przez Trusted Shops przeanalizowane ponad 2 miliony opinii klientów spośród 12 974 sklepów ...
-
Ochrona baz danych osobowych
Tylko w ubiegłym roku liczba zarejestrowanych w GIODO baz danych wyniosła 16 866. To aż o 5 tysięcy więcej niż w roku 2011. Zdaniem Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, coraz więcej Polaków interesuje się kwestiami w zakresie ochrony danych osobowych. Nic dziwnego, gdyż każda działalność gospodarcza nierozerwalnie wiąże się z korzystaniem ...
-
Firmy stawiają na technologie mobilne
... fakty Aby lepiej zrozumieć wyzwania związane z opracowywaniem i wdrażaniem aplikacji mobilnych w przedsiębiorstwach zarówno dziś, jak i w przyszłości, firmy CIO Strategic Marketing Services i Triangle Publishing Services przeprowadziły sponsorowane przez Oracle badanie i opublikowały raport zatytułowany „The Connected Enterprise: Keeping Pace with ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w II kw. 2014
... . Marta Suchorska-Tomaszewska, Dyrektor Personalny, Camaieu Polska W Camaieu Polska obserwujemy wzrost zatrudnienia na stanowiskach wymagających wiedzy specjalistycznej m.in. Merchandising, Marketing czy Programy Lojalnościowe. Specjaliści Ci mają za zadanie pomóc nam zrozumieć współczesnego klienta i jego oczekiwania, zdobyć go, a także sprawić ...
-
SEO - kilka bolesnych faktów
Chcesz poznać prawdę na temat pozycjonowania w wyszukiwarkach? W środowisku internetowym istnieje wielu blogerów i "guru" zajmujących się SEO, którzy spoglądają na rzeczywistość pozycjonowania przez różowe okulary. Za każdym razem, kiedy coś tak skomplikowanego jak SEO jest Ci przedstawiane przez któregoś z nich, można spodziewać się pominięcia ...
-
Handel zagraniczny online mocno do przodu
... udało się stworzyć dobrze prosperujący sklep na lokalnym rynku, to 90% pracy ma już za sobą” - tłumaczy Paulina Wardega Chief Marketing Officer w PIXERS i dodaje - „Sprzedaż w swoim kraju i za granicą, różni się tylko kilkoma kwestiami, z których najważniejszą i jednocześnie najłatwiejszą do rozwiązania, jest ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... ), A. Milczarek, www.ulicaekologiczna.pl; „Greenwashing a świadomość ekologiczna konsumentów” (2010), N.Ćwik, www.nu.fob.org.pl. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Dzieci podejmują decyzje zakupowe
... i traktujmy konsumentów (zresztą nie tylko młodych) zawsze serio. Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, senior research manager w Grupie IQS. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Kantor internetowy: jak ocenić, czy jest bezpieczny?
E-kantory nie podlegają regulacjom prawnym, więc korzystanie z nich jest ryzykowne? - To mit – mówi Tomasz Górski, Dyrektor Marketingu Currency One SA, operatora dwóch największych serwisów na rynku wymiany walut online. - W tym biznesie wiarygodność to podstawa i żadna instytucja nadzorująca nie zagwarantuje wysokiej jakości działania firmy, ...
-
Wystartowały Ekomersy 2014 - zachęcamy do głosowania
... .com), Filip Biesek (Oponeo.pl), przedstawiciele mediów branżowych m.in. Artur Kurasiński (AK74), Krzysztof Gontarek (Dziennik Internautów), Arkadiusz Widawski (Online Marketing Polska), blogerzy m.in. Paweł Tkaczyk (paweltkaczyk.com), Michał Górecki (michal-gorecki.pl) przedstawiciele organizacji branżowych m.in. Włodzimierz Schmidt (IAB Polska ...
Tematy: Ekomersy, Targi eHandlu -
Porsche Macan S Diesel dla osób z zasobnym portfelem
Jeszcze w latach 80. Porsche oznaczało w zasadzie tylko model 911. Koncernowi spece od marketingu doszli do wniosku, że najwyższy czas rozszerzyć gamę modelową, czyli trafić do innego klienta. Nie, wcale nie mniej zamożnego. Ale po prostu, innego. W ofercie firmy pojawiły się więc Boxster, Cayenne i Cayman. W 2013 roku dołączył także Macan. Z ...
-
Customer Journey Map - idź ścieżką pragnień swojego klienta
... składnik, to zaproszenie zespołu do tworzenia Customer Journey Map. Nie jest tak, że komunikujemy się tylko poprzez dział obsługi lub marketing, mówimy cały czas. Pamiętajmy, zainteresowana osoba w punkcie styczności z firmą (strona www, e-mail, reklama, paczka, zwrot towaru) otrzymuje jakąś obietnicę, a my ...
-
Wirtualizacja: tak czy nie?
... została opanowana przez wirtualizację głównie dlatego, że aż 70-80% serwerów fizycznych nie wykorzystuje swojej mocy obliczeniowej w sposób optymalny. Dodatkowo, głośny marketing firm wdrażających rozwiązania wirtualizacyjne mówi o konsolidacji serwerów w stosunku nawet 6:1, zwracając w ten sposób uwagę na duże oszczędności. Do tego dochodzi ...
-
Eurobank wprowadza moneyback dla rodziny i przyjaciół
... bankowymi typu money back - wynikających z badania „Aktywność i wydatki Polaków w czasie wolnym” – tłumaczy Wojciech Humiński, wiceprezes w eurobanku, odpowiedzialny m.in. za marketing i produkty bankowe - Inspirowaliśmy się również badaniem, którego wyniki wskazują, że 96 proc. naszych klientów chętnie poleciłoby konto w eurobanku swoim bliskim ...
-
Opinie o sklepach internetowych nie do przecenienia
... cen ― dla opinii o produktach i cenach Współczesny konsument przez 70% procesu zakupowego unika kontaktu z działem sprzedaży. Zamiast tego ― według SALESmanago Marketing Automation ― robi research w Internecie: gromadzi wiedzę, czyta opinie, porównuje ceny. W Polsce funkcjonują cztery największe porównywarki cen i wiele mniejszych serwisów ...
-
Red Park – II etap w przedsprzedaży
... inwestycji będzie miał swoją podziemną halę garażową, dzięki czemu mieszkańcy nie muszą martwić się o bezpieczeństwo swoich pojazdów. – mówi Roma Pikulska, Marketing Manager Red Parku – Całe osiedle jest strzeżone, wszyscy posiadają specjalne karty wstępu zarówno na teren osiedla, jak i do budynku, czy ...
-
Czy reklama na Facebooku ma sens?
O tym, jak duże znaczenie w marketingu może mieć najpopularniejszy portal społecznościowy, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Problem w tym, że zwykłe reklamy notują na Facebooku znikomą liczbę kliknięć. Czego zatem potrzeba, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów? Rozwiązaniem może być reklama osobista. Mając do dyspozycji bazę ponad 1,2 ...
-
Światowy rynek płatności w 2013 r.
... dostawców tradycyjnych płatności transformacja związana z ich przetwarzaniem stała się priorytetem w krótkiej perspektywie czasowej,” mówi Jean Lassignardie, Chief Sales and Marketing Officer, Capgemini Financial Services. “Jednakże zarówno konkurencja rynkowa, jak i inicjatywy nowych regulacji wymuszają na dostawcach tworzenie innowacji nowej ...
-
Reklama a prawa autorskie
Prawo nie zna pojęcia utworu „reklamowego”, niemniej jednak większość reklam w jakimś stopniu będzie podlegać ochronie na gruncie prawa autorskiego. Jakie zatem rezultaty twórczej pracy marketingowców będą chronione i w jakim zakresie? Jaka jest specyfika związana z twórczością w zakresie reklamy? Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw ...
-
Rebranding - czy Twoja marka go potrzebuje?
... hamuje rozwój biznesu na innych rynkach. Wielu klientów ma negatywne skojarzenia z brandem. Marka zostanie przejęta lub połączy się z innym podmiotem. Marketing w firmie uległ stagnacji i ewidentnie widać potrzebę radykalnych zmian. Jak przeprowadzić rebranding? Upewnienie się, że proces rebrandingu obejdzie się bez większych ...
-
Wtórny rynek nieruchomości IX 2014
... i sierpniu. Właściciele mieszkań, ale przede wszystkim agenci, znając reguły panujące na rynku i licząc na większe zainteresowanie, we wrześniu rozpoczęli intensywniejszy marketing i sprzedaż nieruchomości. Na znacznie zwiększoną liczbę mieszkań nie znajdują się jednak nabywcy, co ostatecznie wymusza i będzie wymuszało obniżki cen ofertowych ...
-
Jak myśleć o Google?
... , jak najbardziej do tego zachęcam. Jeżeli jednak balansujesz na krawędzi, lepiej zainwestować w solidniejszą strategię, na której można polegać w długim terminie. Marketing w wyszukiwarkach to długotrwała rozgrywka. Postaraj się zbudować wiele źródeł przychodu, a nie polegać wyłącznie na jednej taktyce marketingowej. Zasada nr 5: Stawiaj ...
-
Srebrny konsument - fakty i mity
... są to hasła, działające wyłącznie na osoby starsze? Stosujmy kody, ale wystrzegajmy się myślenia stereotypami! Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Kiedy sprzedaż prywatnej nieruchomości bez podatku VAT?
Jeżeli podatnik nie podejmuje zorganizowanych działań, takich jak podział gruntu na mniejsze działki, uzbrojenie terenu, wydzielenie dróg wewnętrznych, uzyskanie przed sprzedażą decyzji o warunkach zabudowy, wykonywanie czynności marketingowych, sprzedaż gruntu należącego do jego majątku prywatnego nie będzie podlegała opodatkowaniu VAT. ...
-
Internet Media Services S.A. przechodzi z NewConnect na GPW
Spółka INTERNET MEDIA SERVICES S.A. 20 października 2014 r. przeszła z NewConnect na Główny Rynek GPW. INTERNET MEDIA SERVICES jest 465. spółką notowaną na Głównym Rynku oraz 21. debiutem na tym rynku w 2014 roku i 9. spółką, która przeszła z NewConnect na główny parkiet warszawskiej giełdy. IMS świadczy usługi z zakresu marketingu sensorycznego. ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania „ ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
Branża farmaceutyczna to jeden z liderów pod względem wielkości budżetów reklamowych. Taka sytuacja nie powinna dziwić - rocznie na farmaceutyki dostępne bez recepty wydajemy ponad 11 miliardów złotych. Tylko do sierpnia bieżącego roku wydatki reklamowe tego sektora sięgnęły 500 milionów złotych - wynika z analizy niezależnej agencji mediowej ...
-
Treści wizualne a strategia social media
... iPada w każdym pokoju, łącznie z wszystkimi popularnymi aplikacjami społecznościowymi – nic tylko dzielić się zdjęciami z wakacji. Dyrektor hotelu, Andrew Adams-Smith wierzy, że marketing w czasie rzeczywistym w wysokim stopniu przyczynił się do sukcesu hotelu, od momentu otwarcia w 2013 roku. „Instagram jest zintegrowany z całą kulturą hotelu ...