-
Które marki najbardziej skorzystały na Euro 2012?
... odnotowała, również mocno obecna w wymienionych obszarach, Coca-Cola. Prawdopodobnie kojarzenie jej z turniejem dużo wcześniej było na tyle wysokie, że duża częstotliwość emisji reklam oraz logo marki, nie wystarczyły do podniesienia wskaźników tak bardzo, jak miało to miejsce w przypadku wcześniej wymienionych marek. „Monitoring działalności ...
-
Reklamy "śmieciowej żywności": KRRiT chce wyjaśnień od telewizji
... emitowania przez nie w programach dla dzieci reklam artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana, czyli tzw. "śmieciowej żywności". Prawo, w szczególności ustawa o radiofonii i telewizji zakazuje emisji reklam tego typu artykułów w trakcie audycji dla ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... oraz na poziom cen. Możliwe są dwa scenariusze. W pierwszym, wobec zwiększenia wpływów z abonamentu, telewizja publiczna może zmniejszyć 12-minutowy limit czasu emisji reklam we wszystkich kanałach lub wyłączyć w całości jeden z kanałów z oferty reklamowej. W drugim − bardziej prawdopodobnym scenariuszu − nie wprowadzi bezpośrednich zmian w ofercie ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... w 2020 roku 39% swoich budżetów na reklamę w tym kanale, w porównaniu do 24% dla przeciętnej marki, kategoria FMCG ostrożnie podchodzi do emisji reklam video w kanałach niestandardowych typu telewizja OTT (Over-the-top). Z wyłączeniem Chin, gdzie w branży FMCG reklama cyfrowa już stanowi główną formę komunikacji handlowej ...
-
Ubezpieczenie na życie dla seniora. Czy to się opłaca?
... z tymi, którzy nie pomyśleli o tym zawczasu? Czy tak często obecnie reklamowane ubezpieczenie na życie dla seniora ma w ogóle sens? Częstotliwość emisji reklam promujących polisy "za złotówkę dziennie i bez badań lekarskich" może imponować. Starsi ludzie niemal każdego dnia bombardowani są spotami, z których wynika ...
-
Zakaz reklamy piwa nic nie zmieni?
... Resort zamierza walczyć z problemami spowodowanymi ryzykownym i szkodliwym piciem alkoholu za pomocą szeregu ograniczeń. W planach ministerstwa znajduje się m.in. wydłużenie zakazu emisji reklam piwa w telewizji do godziny 23:00 czy ograniczenie dostępności napojów alkoholowych poprzez limitowanie liczby sklepów oraz godzin sprzedaży. Kantar Public ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
... emisji sięgnął 206 mln zł. Na falach radiowych reklamy sieci sklepów wyemitowano ok. 60 tysięcy razy za kwotę 98 mln zł. W prasie wydrukowano blisko 400 reklam, ... tysiące reklam, podczas gdy w pozostałych dniach tygodnia zanotowano od 15 tys. do 19 tys. emisji. Sieci handlowe mocne we wszystkich mediach Zbiorczy monitoring reklam, mediów tradycyjnych ...
-
Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam
... dostępu do treści czy też zmuszać do oglądania reklam. Inni korzystają już z alternatywnego rozwiązania jakim jest stworzony nad Wisłą UnBlock, czyli autorska technologia emisji reklamy internetowej opracowana przez Cloud Technologies, która umożliwia wydawcom wyświetlanie reklam pomimo blokującego je oprogramowania, a dzięki analityce Big Data ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
... odsłony kampanii Plus Banku, z udziałem Joanny Brodzik i Pawła Wilczaka. Choć łączny koszt emisji nie zakwalifikował Plus Banku to TOP10 reklamodawców w badanym okresie, to bank ... był RMF FM. Ewenementem jest natomiast tygodnik „Wprost”. W czerwcu 2014 wartość reklam tylko firm z branży finansowej na łamach tygodnika sięgnęła 2,3 mln zł. To ponad ...
-
Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013
... reklam miała premierę w październiku. Respondenci mieli odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych reklam ... reklam warto zwrócić uwagę na czwarte miejsce. Te lokatę zajęła kampania BZ WBK z hollywodzkim gwiazdorem Kevinem Spacey’em. Tym razem bardzo wysoka liczba GRP nie wystarczyła aby pokonać inne mające o wiele mniej telewizyjnych emisji ...
-
"Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?
... ją przeszło 1/3 wszystkich internautów korzystających z laptopów i komputerów stacjonarnych. W tym czasie emisji doczekało się niemal 55 mln spotów, które promowały szeroko podjęte usługi turystyczne, ... korzystania z Youtube.com. W serwisie tym wygenerowano blisko 18,3 mln emisji spotów, które oglądała jedna piąta użytkowników sieci. W serwisach ...
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012
... na bardziej angażujące rozwiązania. W top3 branż emitujących najwięcej reklam w sieci są: telekomunikacja, higiena i pielęgnacja oraz finanse, ubezpieczenia i maklerstwo ... lipca do września 2012 roku najbardziej efektywnymi formami kreacji pod względem stosunku emisji do kliknięć były: Preroll/Midroll/Postroll (CTR: 1,96%), Wallpaper (CTR: 1,74%) ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... monitoring mediów, obejmujący zarówno nowe media, jak i media tradycyjne oraz monitoring reklam. Właśnie zakończył się sezon popularnych programów typu talent show, dlatego ... 70 wzmianek w dniu emisji VOP; TVP2), Agnieszka Chylińska (25 wzmianek w dniu emisji Mam Talent; TVN) oraz Piotr Rogucki (20 wzmianek w dniu emisji MBTM, Polsat). Pozostali ...
-
Reklama kontekstowa ARBOmedia i Interia
... Oprócz opcji określania formatów wyświetlania reklamy i ustalania emisji w wybranych rejonach Polski, reklamodawca może zadecydować o ilości wyświetleń reklamy pojedynczemu użytkownikowi w wybranym ... systemu płaci wyłącznie za przekierowania na jego stronę. Ma możliwość emisji reklamy w formie boksów reklamowych lub jako link w tekście. Jeśli wybierze ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... ekranach całkowity wskaźnik dotarcia wzrósł o 20%, a poziom niezbędnych inwestycji spadł o 30%. Tego typu dane będą w 2014 r. sprzyjały rozwojowi emisji reklam w Internecie, zwłaszcza w przypadku reklam typu pre-roll, emitowanych przed rozpoczęciem innych treści wideo. Ponieważ marketerzy coraz częściej planują działania na wielu ekranach, fakt ten ...
-
Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł
... wyemitowanych zostało ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem św. Mikołaja. Dzięki ich emisji stacje zarobiły 331,7 mln PLN. Do tej pory szczególną popularnością „marka ... najwięcej na spotach z Mikołajem w grudniu. Tylko w grudniu 2008 r. wpływy z mikołajowych reklam wyniosły 42,9 mln PLN. W ciągu minionej dekady najwięcej na spotach z udziałem ...
-
Marketerzy a reklama online
... obecność reklamową swoich marek w Sieci. Ukazują bowiem efektywność badanych reklam przez pryzmat wskaźników deklaratywnych (opartych na wywiadach z ... CTR (ang. Click-Through-Rate): odsetek emisji, które zakończyły się kliknięciem przenoszącym na stronę docelową (landing-page) w stosunku do wszystkich emisji. W przypadku kreacji Rich Media ...
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... jego budżet złożyła się m.in. aktywna promocja wydania książki kucharskiej autorstwa Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy (ponad 650 emisji w telewizji i ponad 400 w radiu) oraz seria reklam z serii "Celebruj te święta w sposób wyjątkowy...", informująca o wybranych produktach dostępnych w sklepach tej sieci. Reklamy Media Markt stanowiły ...
-
Specjaliści od e-reklamy poszukiwani
... niewiele osób. Doradca musi umieć przedstawić klientowi wady i zalety najczęściej stosowanych modeli emisji: ROS (run on site, czyli reklama w obrębie jednej witryny), ROC (run on category, czyli ... Cost per Tousand) – opłata za ilość wyświetleń (liczbę emisji), FF , czyli Flat Fee – opłata za czas emisji, CPC, czyli Cost per Click – opłata za liczbę ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... usługę seniorom, wybór prasy drukowanej również może okazać się trafiony. Ilość reklam w poszczególnych wydaniach danej gazety jest ograniczona, więc istnieje duże prawdopodobieństwo ... odpowiedzialnych za przygotowanie spotu wideo, który będzie nadawał się do emisji. Kampania w radiu może stać się skuteczną formą promocji, ponieważ Polacy stosunkowo ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2004
... , bo aż o 57,2 procent, podobnie jak liczba emisji (wzrost o 55 proc.). W przypadku radia nastąpił wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną o ponad 2,5 razy, a liczba wyemitowanych reklam zwiększyła się dwukrotnie. W przypadku stacji telewizyjnych wydatki reklamowe i liczba emitowanych reklam samochodowych była na podobnym poziomie co rok wcześniej ...
-
Reklama społeczna w internecie
... wykorzystano mechanizm cookies, który pozwala na rozróżnianie poszczególnych użytkowników (cookies). Dzięki temu możliwe stało się zaprezentowanie informacji nie tylko o liczbie emisji reklam oraz liczbie kliknięć, ale także o liczbie użytkowników (cookies), którym wyświetlono reklamę i którzy na nią kliknęli. W analizie wykorzystano wyniki dla 22 ...
-
Reklama internetowa w Polsce XII 2009
... skuteczności kampanii reklamowych – system gromadzi dane dotyczące większości reklam typu display i mailing emitowanych w polskim internecie. ... Z kolei najwyższym wskaźnikiem CTR (Click Through Ratio), będącym miarą skuteczności reklamy wyrażonym w odsetku emisji zakończonych kliknięciem, charakteryzuje się toplayer. „Wysoki wskaźnik CTR dla ...
-
Reklama w motoryzacji VI 2005
... z danymi w czerwcu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o 38,1 procent, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 18 285 (+41,4 proc.). W rozbiciu na poszczególne media, ... wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowało radio (+133,6 proc.) przy jednoczesnym wzroście emisji do 11 248 razy (+204 procent). Dla porównania, wydatki na ...
-
Polski Internet a wybór ZUS czy OFE
... bliżej wejścia w życie ustawowego zakazu emisji reklam OFE, tym kampania bardziej przybierała na sile. Aż 13 mln zł to koszt emisji spotów telewizyjnych. Największe udziały w ... pochłonął koszt emisji spotów w rozgłośni RMF FM. „Nie wkłada się wszystkich jaj do jednego koszyka” – zachęcał lektor w jednej z najczęściej emitowanych reklam. Inny spot ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
... żaden ze spotów nie wzbudził zastrzeżeń natury etycznej. Jak dowodzi raport, w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku doczekaliśmy się emisji 148 nowych nowych reklam piwa - 19 reklam prasowych, 42 internetowych, 38 telewizyjnych, 2 radiowe oraz 47 outdoorowych. Takie statystyki świadczą o wyhamowaniu aktywności reklamowej branży piwowarskiej ...
-
Reklama online? Polacy mówią "stop"
... faktyczną i aktualną skalę blokowania reklam w Polsce. Poprzez ... reklam dzięki funkcji „Widok do czytania”, a ponadto nie posiada jeszcze wsparcia ze strony AdBlock Plusa, najpopularniejszego programu do blokowania reklam na świecie. Patową sytuację wydawców na polskim rynku Cloud Technologies chce rozwiązać za pomocą nowego mechanizmu emisji ...
-
Reklama w motoryzacji V 2005
... , 7,9 proc.). W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w maju najwięcej, przewodzi spot Hyundai Tucson. Koszty wyniosły prawie 1,5 mln zł, a liczba emisji to 426 ... . Chrysler Vogayer okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca maja. Materiał był pokazywany w telewizji ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... może zostać uratowana przez targetowanie behawioralne. Polega ono na emisji odpowiednio dobranych reklam, które selekcjonowane są na podstawie dotychczasowych zachowań danego ... skutecznie eliminujące nachalne reklamy. Dodatkowo, duża liczba pojawiających się w sieci reklam powoduje uodparnianie się na takie formy komunikatu marketingowego. Dla wielu ...
-
Nadchodzi reklama osobista
... internetową jest spowodowane nie tylko utratą widzów, ale również niższym kosztem emisji. – Nie bez znaczenia jest też możliwość dokładniejszego sprecyzowania grup docelowych, ... , reklama osobista jest nawet 2-krotnie skuteczniejsza od tradycyjnych reklam internetowych, a w przypadku reklam na urządzeniach mobilnych wyróżnia się nawet 4-krotnie ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... Time Bidding – giełdy w czasie rzeczywistym). To zautomatyzowane giełdy reklamowe. Klienci określają w nich parametry emisji, grupę docelową i ustalają stawkę za wyświetlenie reklamy konkretnemu użytkownikowi. W odróżnieniu od tradycyjnego modelu zakupu reklam online, w którym płaci się za pakiety wyświetleń lub kliknięcia, w RTB płaci się za ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
... , firmy i instytucje finansowe w Polsce najchętniej promują się w telewizji. Koszt emisji kampanii na szklanym ekranie wśród wszystkich podmiotów to 290 mln ... z danych admonit, finansiści najczęściej emitują oraz najwięcej środków przeznaczają na publikację reklam w poniedziałki i wtorki, a przez weekend dają odbiorcom odpocząć od pożyczek, kredytów ...
-
Reklama w motoryzacji IV 2005
... z danymi w kwietniu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o 4,7 procent, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 13 tys. 236 (+26,8 proc.). W rozbiciu na ... wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały gazety (+69,4 proc.) przy spadku liczby emisji do 1.442 (-16,4 proc.). Dla porównania, w telewizji reklamy samochodów osobowych pokazano ...
-
Reklama w motoryzacji VIII 2005
... z sierpnia 2004 r. wydatki na reklamę samochodów skurczyły się aż o 36,5 procent, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 9.675. W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków na reklamę ... osobowych są większe niż przed rokiem o 11,8 procent, podczas gdy liczba emisji wyniosła 113 tys. 763 razy. Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem ...
-
Ile zarobiły spoty reklamowe z Mikołajem?
... reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN, poinformował TNS OBOP. Najwięcej, ... mln PLN; TVP1 – 6,1 mln PLN oraz TVP2 - 5,1 mln PLN. W tym roku najwięcej reklam z wizerunkiem Świętego Mikołaja wyemitowanych zostało w weekend poprzedzający Święta Bożego Narodzenia ...