-
5 sposobów na efektywne zebranie w firmie
... współpracy, ale jest konsekwencją sposobu, w jaki spotkania firmowe przebiegają w ich firmie. Błędów można uniknąć Zdarza się, że dyskusje na forum, zamiast ... takie zespoły, które mogą pracować całkowicie „zdalnie” – mówi Agata Rajchel, trenerka w firmie szkoleniowej . - Jednakże drugą stroną zagadnienia są relacje i stosunki międzyludzkie. Wielu z ...
-
Koszty samochodu osobowego w firmie w 2020 roku
... Niestety fiskus w takich pojazdach dostrzega w pierwszej kolejności możliwość ich wykorzystywania na cele prywatne a nie służbowe, a w związku z ... gdyby sam zainteresowany wskazał, że pojazdy służą też jazdom prywatnym. Samochód prywatny w firmie W 2019 r. została zniesiona z PIT kilometrówka na samochody prywatne przedsiębiorcy wykorzystywane w jego ...
-
Zmiany w firmie. Jak przekonać do nich pracownika?
... zmian w firmie. Nie oznacza to jednak, że reagują entuzjastyczne, gdy szefowie zapowiadają, iż zmiany (nawet te pożądane) ... , jak byśmy chcieli. Niechęć do zmiany jest więc całkowicie naturalna – mówi Magdalena Robak, trenerka w firmie szkoleniowej Effect Group. Jak skłonić pracownika do zmian? Jeśli menedżer chce, aby wprowadzane zmiany były ...
-
3 aspekty bezpieczeństwa chmury w firmie
... zwiększy. Nie pomaga też fakt, że każda platforma jest podatna na inne rodzaje ataków. 2) Praktyczne rozwiązania lepsze niż ograniczenia Zatrudnieni w firmie specjaliści od bezpieczeństwa powinni skupić się na promowaniu wśród pracowników dobrych praktyk, zaczynając np. od założenia przeznaczonych do użytku służbowego ...
-
Logistyka w firmie: wady i zalety
... 26 tys. mkw. z siecią Piotr i Paweł - mówi Bartłomiej Krawiecki, partner w firmie Panattoni Europe. Ten trend potwierdzają także trzy ostatnie transakcje spółki Emperia, która ... typu współpracy - wyjaśnia Dariusz Sobieraj. Coraz więcej firm dostrzega, że zlecenie zadań TSL firmie zewnętrznej to sposób na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej poprzez ...
-
Trudna sytuacja w firmie? Nie bój się rozmowy z pracodawcą
... swoje krytyczne uwagi i wątpliwości, następnie mówi, co jego zdaniem należałoby w firmie poprawić, szef oczywiście nie odbiera tego jako osobistej zniewagi, ściska dłoń swojego ... dyskusję. Koniec z przepychankami. Jeżeli zachowasz profesjonalną postawę, pokażesz się jako osoba, która dostrzega problemy, potrafi wskazać wyjście z sytuacji, troszczy ...
-
Kryzys w firmie: jak zapobiegać?
... przez IIBR „Satysfakcja z pracy 2009” około 60 proc. pracujących internautów dostrzega objawy kryzysu gospodarczego u swojego pracodawcy. Wpływ spowolnienia gospodarczego ... pracowników w sprawy firmy. Dlatego też postaw na komunikacje i uczciwie przedstaw sytuacje w firmie. Pamiętaj, że pracownicy nie powinni być obojętni wobec problemów firmy, ...
-
60% pracowników dostrzega kryzys w firmie
... kto w ciągu ostatnich 4 miesięcy zostałby zwolniony z pracy z powodu złej sytuacji gospodarczej pracodawcy. 58,2% pracujących internautów zauważyło jednak objawy kryzysu w firmie, w której są zatrudnieni. Według badanych, wpływ sytuacji gospodarczej na działalność firmy najczęściej objawia się spadkiem liczby zamówień (55,4%) i wstrzymaniem nowych ...
-
Bezpieczeństwo wydruków w firmie
... jest zdania, że ich menedżer jest świadomy istniejącego ryzyka, podczas gdy Niemcy nie są o tym aż tak przekonani – tylko 43% dostrzega u menedżerów świadomość tego rodzaju zagrożenia. Anatomia tacy drukarki Co dzień zostawia się na tacy drukarki wszelkiego rodzaju poufne dokumenty - począwszy ...
-
Zrównoważona gospodarka odpadami w firmie to priorytet
... kosztów inwestycyjnych wyłącznie w celu maksymalizacji wskaźnika recyklingu deklaruje 45 proc. średnich oraz aż 68 proc. dużych przedsiębiorstw. – Zdecydowana większość firm dostrzega wartość, jaką daje recykling i jest otwarta na dostosowywanie swoich produktów oraz usług, aby zwiększać jego poziom. Pokazuje to gotowość przedsiębiorców ...
-
Firmy i nielegalne oprogramowanie
... całkowitej pewności czy używane w firmie oprogramowanie jest legalne. 17% firm nie dostrzega zagrożeń, które jest związane z używaniem nielegalnego oprogramowania. Wśród firm zatrudniających od 100 do 250 pracowników odsetek ten wyniósł 21%. Ryzyko wynikające z braku możliwości aktualizacji oprogramowania dostrzega jedynie 2% polskich respondentów ...
-
Portal pracowniczy. Nowe narzędzie w rękach działu HR
... by design”) czytamy, że kadra menedżerska na całym świecie dostrzega potrzebę przeprojektowania organizacji. Spora część (78%) respondentów uważa, że ... wpływając pozytywnie na wizerunek, jasność i przejrzystość zasad i komunikacji w firmie. Jest to z pewnością ‘dodatek’, który jest firmie potrzebny a posiadanie go jest przywilejem. Digitalizacja ...
-
Rynek fuzji i przejęć a bariery 2009
... jak kultura narodowa, a także kultura organizacyjna i style zarządzania w danej firmie” – komentuje Mik Kuczkiewicz. „Liderzy biznesowi nie powinni zapominać, że ... i przejęciami. Ponad jedna piąta badanych (22%) z Europy Środkowo-Wschodniej nie dostrzega potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian przy prowadzeniu transakcji M&A. Najmniej skłonni do ...
-
ISO 9001 a konkurencyjność firmy
... więc zwiększenie biurokracji, wzrost kosztów jednostkowych czy zmniejszenie wydajności pracy. Minusy dostrzega jednak tylko 15% respondentów. Ile to może trwać i ... firm zleciła kompleksowe wdrożenie systemu firmie zewnętrznej. Jak wynika z badania, najczęściej stosowane kanały zdobycia informacji o firmie zewnętrznej to rekomendacje znajomych czy ...
-
Sektor TMT a bezpieczeństwo informatyczne 2012
... w obszarze ochrony informacji, z którymi przedsiębiorcy będą musieli się zmierzyć.Takie niebezpieczeństwo dostrzega aż 78 proc. naszych respondentów” – wyjaśnia. Paradoksalnie potencjalne zagrożenie stanowią też nowe technologie, które mają ułatwić firmie działalność i pozwolić jej uzyskać przewagę konkurencyjną. Uważa tak 74 proc. badanych ...
-
Dyrektor finansowy propagatorem nowych technologii
... się najnowszymi technologiami, firmy Oracle i Accenture zleciły firmie Longitude Research przeprowadzenie ogólnoświatowych badań nt. „Zwiększenie możliwości ... wnioski: Nowoczesny dyrektor finansowy to propagator nowych technologii, który dostrzega znaczenie technologii cyfrowych i przetwarzania w chmurze dla sprawnego funkcjonowania działu ...
-
Kwalifikacje pracowników niedopasowane do stanowiska pracy
... teorii poddają w wątpliwość sami zatrudnieni, z których aż 42 procent dostrzega swoje niedopasowanie do aktualnie wykonywanych obowiązków służbowych. Według raportu „HR ... To bardzo smutne i nieracjonalne. Marnujemy potencjał, obniżając wartość kapitału intelektualnego w firmie. – komentuje wyniki badań Anna Węgrzyn, kierownik projektu mHR w BPSC, ...
-
Konflikty w miejscu pracy - przyczyny i powiązania
... tym, którzy muszą wmieszać się w konflikt, aby uzdrowić atmosferę w firmie. Dlaczego w Twojej firmie dochodzi do konfliktów? Jakie zachowanie sprzyja powstawaniu konfliktów? Kiedy ... umyka naszej uwadze. Rzecz ma się podobnie w przypadku konfliktów. Wiele osób dostrzega jedynie negatywne aspekty kolejnych sytuacji i zdarzeń. Podświadomie dążą one do ...
-
Employer branding w pigułce
... się także polskie firmy. Już prawie jedna czwarta polskich przedsiębiorców dostrzega korzyści związane z posiadaniem jasno określonej strategii kształtowania wizerunku pracodawcy. ... specjalnych akcji promocyjnych na uczelniach wyższych. Równie istotne jest aranżowanie w firmie dni otwartych, udział w targach pracy oraz umieszczanie ogłoszeń o pracę w ...
-
Whistleblower. Po co pracodawcy sygnalista?
... Pracownicy dostają konkretne narzędzia, umożliwiające przeciwdziałanie złym praktykom w przedsiębiorstwie, mają realny wpływ na kształtowanie etycznej kultury w firmie. Wdrażając system do zgłaszania nieprawidłowości w firmie pracodawca podkreśla, że jakość współpracy, efektywność i uczciwość są dla niego ważniejsze od utrzymywania zarządu w dobrym ...
-
Tydzień 2/2007 (08-14.01.2007)
... które winny rządzić awansami w dobrze funkcjonującej gospodarce kraju i w dobrze kierowanej firmie. Nawiązałem do czekających Sejm wyborów szefa NBP, a następnie nominacji ... inicjatywy, popiera ją ok. 60%. W rozwoju tych technologii społeczeństwo dostrzega możliwość zmniejszenia zależności naszego kraju od dostaw surowców energetycznych z zagranicy ...
-
PKPP Lewiatan: Pracujący Polacy 2007
... i odnoszących się do dystrybucji władzy. Przede wszystkim dostrzega się konflikty między rządzącymi a rządzonymi i między instytucjami demokracji parlamentarnej ... , że zdecydowanie lub raczej przestrzega się tych zasad w ich firmie. Na dyskryminację kobiet w wynagradzaniu wskazuje tylko 7% badanych, zaś zaprzecza występowaniu ...
-
Inwestycje w kadry nie są w modzie
... , że w takiej sytuacji są gotowi sami pokryć koszty szkoleń i kursów „Wyniki badań nie są optymistyczne. Chociaż część pracodawców dostrzega korzyści jakie przynoszą firmie inwestycje w doszkalanie pracowników to z drugiej strony przeważa liczba firm, które wydają się nie dostrzegać zalet takiej polityki lub nadal ...
-
Polskie firmy a zarządzanie talentami
... pozytywne przełożenie na ogólną kondycję firmy, lecz tylko dwa procent dostrzega w jego wdrożeniu możliwość poprawy sytuacji finansowej organizacji. Jak wynika z badania ... w zakresie wykorzystania potencjału pracowników – komentuje Edyta Szarska, Partner Zarządzający w firmie Controlling Partner. Informacje o badaniu Badanie GAVDI Polska i Controlling ...
-
Ile będzie Cię kosztowało zwolnienie pracownika bez outplacementu?
... , że zbyt rzadko zadajemy sobie pytanie o to, ile może kosztować firmę zwolnienie pracownika bez outplacementu? Sytuacja dotyczy menedżerki z kilkunastoletnim stażem w firmie, znanej wszystkim w organizacji. Z racji pozycji, stażu i zbudowanego autorytetu jej opinie i zachowania zawsze miały duży wpływ na pozostałych pracowników, z czego dział ...
-
Dobra komunikacja wewnętrzna to wyższa efektywność firmy
... zostać włączony w podejmowanie decyzji dotyczących firmy. Co piąty pracownik (23%) dostrzega zaś rosnące znaczenie nowoczesnych technologii i uważa, że ich stosowanie usprawnia procesy biznesowe. - ... komunikacji. Dbamy o to, aby włączać pracowników w procesy decyzyjne toczące się w firmie. Kiedy zespół ma wpływ na to, jak wygląda i rozwija się firma, ...
-
Trendy HR 2019: człowiek w centrum strategii
... 92 proc. pytanych (81 proc. na świecie) sposoby i procesy pozyskiwania talentów, stosowane w ich firmie, są standardowe lub nawet poniżej standardu. Taki wynik zastanawia, zwłaszcza, że 72 ... jest zdania, że łatwiej znaleźć nowe stanowisko u innego pracodawcy niż w ich obecnej firmie. To sporo więcej niż pokazują globalne wyniki. Wśród barier, które ...
-
Cyfrowy sekretariat w MŚP: Klucz do efektywności, oszczędności i lepszej organizacji pracy
... cyfrowego sekretariatu w MŚP Wdrożenie cyfrowego sekretariatu w MŚP przynosi szereg wymiernych korzyści, które bezpośrednio przekładają się na poprawę wydajności w firmie. Oto najistotniejsze z nich: Zwiększenie efektywności pracy administracji Cyfrowy sekretariat eliminuje czasochłonne, ręczne procesy, takie jak wyszukiwanie dokumentów czy ich ...
-
Praca tymczasowa czy stała?
... Zagórda. Agnieszka Nordbo opisuje natomiast funkcjonujący w jednym ze szczecińskich przedsiębiorstw system półrocznych ocen pracowniczych, obejmujący również pracowników tymczasowych: „zgodnie z przyjętymi w firmie zasadami, dwa razy do roku najlepsi pracownicy tymczasowi są przyjmowani do pracy stałej. W tym przypadku jest to około 20% wszystkich ...
-
Małe firmy traktowane są po macoszemu
... . Często zdają się zapominać, że stworzenie kolejnego nowego miejsca pracy w dużej firmie to koszty rzędu kilkuset tysięcy złotych lub nawet kilku milionów, często pochodzących z budżetu państwa, podczas gdy stworzenie nowego miejsce pracy w małej firmie wymaga wydatków rzędu kilkuset złotych lub kilku tysięcy. Podejście administracji do MSP ...
-
Planowanie i zarządzanie kluczowe dla sektora MŚP
... sposobie działania i wewnętrznej organizacji. Jednak duża ich część ciągle nie dostrzega, że dzisiaj - szczególnie w tak niepewnym otoczeniu, kiedy liczba ... firmą ma charakter demokratyczny, dopuszczający pracowników do podejmowania decyzji w firmie, ale jednocześnie utrzymujący decyzje i odpowiedzialność za nie w rękach właścicieli firm lub ...
-
Internetowa Rewolucja w sektorze MSP
... . przedsiębiorców i studentów z 23 miast z całej Polski. Według nowych badań, coraz więcej przedsiębiorców uważa, że Internet jest dobrym narzędziem promocji firmy i dostrzega jego potencjał w dotarciu do klientów z zagranicy. Dlatego 2012 będzie ważnym rokiem dla akcji Internetowa Rewolucja, w kontekście zbliżających się Mistrzostwami Europy ...
-
Rynek pracy: rozszyfrowujemy pokolenie Y i Z
... rekrutacyjnego prowadzona jest wirtualnie. Bój się, przedsiębiorco? Wyzwaniem jest nie tylko pozyskanie „Iksów” i „Igreków” jako pracowników, ale też zatrzymanie ich w firmie na dłużej. Dlatego tak ważne jest zadbanie o partnerskie relacje, zapewnienie im możliwości rozwoju i dostarczanie zawodowych wyzwań, co pozwoli uniknąć monotonii ...
-
Przedsiębiorca a sukcesja. Czy biznes zostaje w rodzinie?
... na pięciu biznesmenów mając do wyboru tą samą pensję we własnej firmie, a u kogoś na etacie, wybrałoby etat. – Ta zmiana nastrojów może wynikać z pierwszej fali ... . Co ósmy rodzic-przedsiębiorca uważa, że etat jest bezpieczniejszy niż własny interes – dostrzega Sędłak Do sukcesji trzeba się przygotować A co w przypadku, gdy właściciel firmy nagle ...
-
5 mitów na temat RODO
... się domyślają. Zdaniem Nigela Tozera, Solutions Marketing Directora w regionie EMEA w Firmie Commvault, nie nastąpi trzęsienie ziemi, a na prawdziwe efekty trzeba będzie ... większość firm właściwie zrozumie ducha rozporządzenia RODO. Firma Commvault już teraz dostrzega korzyści, jakie czerpią jej klienci z przygotowania się na wejście w życie tych ...