-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... 40 proc. przedstawicieli płci męskiej, była w związku z pozytywnymi doznaniami gotowa dokonać ponownych zakupów w tym samym sklepie internetowym. Programy lojalnościowe w Polsce i Europie Nikogo nie zdziwi więc fakt, iż kobiety częściej decydują się na udział w programach lojalnościowych niż mężczyźni. W sumie 80 proc. Polek ...
-
EUROFINAS: kredyty konsumpcyjne I poł. 2017
... i Norwegii oraz Turcji, dzięki czemu możliwa jest szeroka ocena tego, co I półrocze 2017 roku przyniosło gospodarkom i rynkom kredytowym w całej właściwie Europie. – Dobra sprzedaż kredytów, którą mogą pochwalić się członkowie EUROFINAS, nie jest żadnym zaskoczeniem. Wprawdzie statystyki nie są tak wysokie jak ...
-
Na dobra luksusowe chętni są nie tylko konsumenci
... 22 i 24 transakcje), głównie dzięki segmentowi odzież i akcesoria (odpowiednio: 8 i 11 nowych transakcji), a także zegarki i biżuteria (odpowiednio: 5 i 6 nowych transakcji). W Europie zawarto 14 nowych transakcji, przede wszystkim w segmencie osobistych dóbr luksusowych. W 2016 r. największym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się większe spółki ...
-
Od maja 2018 r. telemarketer przestanie nas nękać?
... przez niewielkie rodzinne przedsiębiorstwa, takie jak sklep internetowy. Czy to koniec call center, jakie znamy? Polska jest liderem outsourcingu usług w Europie Środkowo-Wschodniej i jednym z liderów na świecie. Lwią część usług outsourcingowych stanowią te związane z call center a na obecny obraz rynku składają się ...
-
Marketing 6.0 zmienia świat zakupów
... , ekspertka e-commerce, senior value advisor w SAP Hybris. Marketing 6.0 skupia coraz większą uwagę firm. Według Forrester Research aż 95% firm w USA i Europie ma trudności z uzyskaniem informacji z danych dotyczących klientów. Jak dodają badacze, tylko 16% sprzedających na rynku dysponuje narzędziami umożliwiającymi w czasie rzeczywistym ...
-
Będzie nowa ustawa deweloperska. Co na to branża?
... potrzebę doprecyzowania niektórych zapisów, natomiast 5 lat funkcjonowania ustawy deweloperskiej pokazało, że jest to niezwykle restrykcyjny instrument - jeden z najbardziej rygorystycznych w Europie. Ostrzejsze regulacje występują jedynie w krajach takich jak np. Dania, które są kilkukrotnie bogatsze od Polski, a ceny mieszkań są nieporównywalnie ...
-
Ceny paliw zaskoczą. Czy pozytywnie?
... stroną i redukować prawdopodobieństwo pompowania cen. Ile zapłacimy za diesla i benzynę? Na rynku ARA (Amsterdam-Rotterdam-Antwerpia), który jest wyznacznikiem hurtowych cen paliw w Europie, koszt benzyny bezołowiowej 95 spadł w nieco ponad tydzień o 16 gr i osiągnął wartość 1,58 zł/litr. To poziomy niewidziane od sierpnia ub ...
-
Płatności cyfrowe i biometria? Polacy mówią "tak"
... do adaptowania nowych cyfrowych metod płatności stwarza ogromną szansę ku temu, aby Polska wzmocniła swoją pozycję jednego z liderów innowacji płatniczych w Europie” – podsumowuje Maciej Maciejewski, dyrektor Inkubatora Innowacji Visa. Informacje o badaniu Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję ...
-
Media społecznościowe muszą chronić prawa konsumentów
... już np. pozbawieni obowiązującego na terenie Wspólnoty prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w internecie, a swoje skargi będą mogli składać w Europie, a nie w Kalifornii. Portale społecznościowe mają z kolei wziąć na siebie sprawiedliwy przydział zobowiązań wobec unijnych konsumentów, tak jak ma to miejsce ...
-
Sprzedaż poza lokalem. Jak nie dać się oszukać?
... maty rozpoczęto już po śmierci papieża. Nieprawdziwa okazała się też informacja ze strony internetowej spółki, że mata została „opatentowana w całej Europie”. 3. Sprzeczne z prawem weksle Przy sprzedaży na raty Housefire wykorzystywał weksle in blanco. Była na nich umieszczona klauzula „zapłacę bez protestu ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Oblicza rewolucji
... na polskim rynku – zauważa Anna Kicińska. W 2018 roku Polska nadal będzie przyciągać inwestorów dzięki stopom zwrotu wyższym o 2 p.p. w porównaniu z dojrzałymi gospodarkami w Europie Zachodniej. To, co może negatywnie wpłynąć na zainteresowanie Polską to zmiany w obszarze podatkowym oraz zakaz handlu w niedziele, które mogą spowolnić ...
-
Płatności bezgotówkowe wygenerują 1 proc. PKB?
... im ich zalet. W tym czasie osoby płacące kartą lub telefonem skorzystają z wielu promocji. – Polski system bankowy i płatniczy należy do najnowocześniejszych w Europie. Oferuje bezpieczne, innowacyjne, szybkie i wygodne rozwiązania, które konsumenci chętnie wykorzystują na co dzień. Aż 91 proc. Polaków uważa, że korzystanie ...
-
Polski producent opakowań potentatem?
... Polska, mogły w ostatnich latach z sukcesem rozwijać swoją produkcję opakowań, dzięki czemu są teraz regionalnym hubem przemysłowym w branży. Osiągnięcie tej pozycji w Europie było wynikiem m.in. wysokiego odsetka upadłości w krajach dotkniętych ostatnim kryzysem finansowym oraz wzrostu popytu na tańsze towary wśród konsumentów z krajów ...
-
Niespłacone zobowiązania finansowe potrzebują skutecznej windykacji
... r. 86,3 mld zł, co oznacza, że posiadają oni 97 proc. wartości polskich wierzytelności. Struktura podmiotowa Rynek zarządzania portfelami NLP jest w Europie bardzo rozproszony. Do największych europejskich graczy pod względem wartości zakupionych portfeli zaliczyć można szwedzki Intrum (20 proc. rynku) czy norweski ...
-
7 globalnych trendów, które wpłyną na przyszłość płatności
... , że tylko 10% Polaków wyobraża sobie korzystanie z usług Robo-doradcy, rozmowa z robotem przez Infolinię, przestaje już dziwić. Otwarta Bankowość, której geneza w Europie wywodzi się z rynku brytyjskiego, mocą dyrektywy PSD2, od niedawna funkcjonuje na terenie całej Unii Europejskiej. Według opinii Wojciecha Soleńca - Partnera ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... późniejsze lata życia (25 proc.), dla dzieci i wnuków (22 proc.), obawa przed utratą pracy lub innego źródła dochodów. Wiele krajów w Europie odzwierciedla te statystyki. W szczególności konsumenci w Czechach, Holandii i Portugalii są przygotowani na nieoczekiwane sytuacje. Aż 76 proc. respondentów w każdym z tych trzech ...
-
Podróże 2020: 10 kluczowych trendów
... o środowisko również w turystyce podejmowane są liczne inicjatywy mające ograniczyć wpływ na ekosystem. Trend podbił już Stany Zjednoczone i prężnie rozwija się w Europie. Również w Polsce coraz więcej hoteli podejmuje zielone inicjatywy mające na celu ograniczenie wpływu na planetę. Do najczęstszych praktyk należą m.in ...
-
Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie
... placówkach pocztowych (17%). Regularni e-konsumenci siłą napędową rynku Mimo lokalnej specyfiki i odmiennych nawyków można wskazać trendy wspólne dla e-konsumentów w całej Europie i są to: Dynamiczna aktywność w sieci i mediach społecznościowych. Zakupy online to tylko jeden z aspektów internetowej aktywności dzisiejszych e-konsumentów — miłośników ...
-
Państwowe Porty Lotnicze przejmują Baltonę. Jest zgoda UOKiK
... do przedsiębiorców z jednego państwa. Oznacza to, że po dokonaniu transakcji Państwowe Porty Lotnicze nadal będą rywalizowały o najemców z innymi portami lotniczymi w Europie lub na świecie. Udziały rynkowe Baltony również nie są na tyle wysokie, żeby koncentracja ograniczyła rywalizację najemców sklepów i restauracji na ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
... % ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatnich miesięcy poświęca im więcej uwagi, a ponad połowa przebadanych (52%) odczuwa teraz większe poczucie wspólnoty. W całej Europie, co trzeci badany czuje większą chęć kontaktu z sąsiadami, natomiast 32% twierdzi, że zna z imienia i nazwiska osoby prowadzące lokalne sklepy. W Polsce ...
-
GfK: polscy konsumenci w lepszych nastrojach
... poświęconych pandemii, co było po części spowodowane trwającą w lipcu kampanią wyborczą, a po części poprawą statystyk obrazujących stan epidemiczny w Polsce i w całej Europie. Odczyty notowań indeksu nastrojów konsumenckich po maju, czerwcu i lipcu wskazują, iż nastroje polskich konsumentów stale i szybko poprawiają się i należy zauważyć ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... mlek możemy wybierać tak naprawdę głównie z polskich produktów. Jest to kategoria, w której królują krajowi giganci, jak Mlekovita (największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej), Mlekpol czy OSM Łowicz. Mleka świeże przykładowe produkty Mlekpol – Mleko Łaciate OSM Koło – Mleko Świeże OSM Łask – Łask Mleko ...
-
Jak sieć 5g zmienia zachowania konsumentów?
... wnosi duży wkład w budowę sieci piątej generacji dzięki inżynierom R&D firmy Ericsson w Krakowie i Łodzi oraz produkcji urządzeń 5G w Tczewie. 5G w Europie może być budowana na bazie komponentów i rozwiązań „Made in Poland”. Ericsson w Polsce razem z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Politechniką Łódzką współpracuje ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
... - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy ... Według tablicy wyników MŚP w zakresie własności intelektualnej opublikowanej przez EUIPO co czwarte MŚP w Europie twierdzi, że ucierpiało z powodu naruszenia praw własności intelektualnej, a w ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... , jest bardzo niska – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry, która od dwudziestu lat prowadzi badania konsumenckie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Odpowiedzialność za budowanie świadomości społecznej w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz kształtowanie proekologicznych postaw zdaniem Polaków jest mocno rozproszona ...
-
Konsumenci wierzą w zrównoważony rozwój, ale są bariery
... 2022 opiera się na wynikach wywiadów zrealizowanych z 33 tys. konsumentów w 32 krajach – w obu Amerykach (6 007), regionie Azji i Pacyfiku (11 020) i w Europie (16 017). Dzięki badaniu marki mogą lepiej zrozumieć, co jest ważne dla konsumentów, a tym samym wspierać ich w dążeniu do zrównoważonych ...
-
BLIX AWARDS 2022: najbardziej innowacyjne sieci handlowe w Polsce
... się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Jesteśmy m.in. największą siecią sklepów autonomicznych w Europie. Obecnie działa już blisko 50 placówek, wspieranych przez sztuczną inteligencję. I mamy apetyt na więcej, a tego typu nagrody mobilizują nas do ...
Tematy: sieci handlowe, handel, sklepy, Biedronka, Lewiatan, Auchan Hipermarket, Żabka, Rossmann, OBI, Twój Market, Maxi Zoo, innowacje, nowe technologie -
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
... była ponad dwukrotnie wyższa i wyniosła 104 USD, w Niemczech wyniosła 105 USD, w Wielkiej Brytanii 78 USD, a w USA aż 118 USD. Spadek w Europie Środkowej dotknął także liczby kupowanych produktów. Średnio na jedno zamówienie przypadło 3,3 produktu co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnia wartość ...
-
Sylwester 2022 w cieniu inflacji. Rezygnujemy z city break i nart?
... więc ochronę pod kątem wysokości kosztów leczenia w danym kraju i planowanych aktywności. Poniżej 10 zł za polisę płacą podróżujący na terenie Europie, najmniej do Wielkiej Brytanii (6,31 zł). Powyżej tej kwoty trzeba zapłacić za ubezpieczenie poza nasz kontynent. Najdroższa jest polisa do ...
-
Czy bankowość internetowa i mobilna nam wystarczy?
... proc. vs 92,52 proc.), rosnąc średniorocznie o 2,61 proc. w porównaniu do 1,03 proc. dla całej Unii (CAGR 2018-2022). Jednocześnie w całej Europie popularność zyskują bankowe kanały cyfrowe. Z badania przeprowadzonego przez Kearney wynika, że 21 proc. Europejczyków całkowicie zrezygnowało z wizyt w lokalnych oddziałach banków ...
-
Kup Teraz Zapłać Później: o co ten hałas?
... się dalszego wzrostu popularności BNPL na polskim rynku – podsumowuje Daniel Malinowski, zarządzający Mokka w Polsce. BNPL głównie do zakupów online Konsumenci w Europie korzystają z opcji „Kup Teraz Zapłać Później” przede wszystkim do zakupów online. Ponad 80% badanych, którzy przynajmniej raz skorzystali z BNPL, rozłożyło ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2023 roku
... W 2023 roku kampania #Oznaczamreklamy zdobyła wyróżnienie za nowoczesną edukację twórców na Influencers Live Wrocław – jednym z największych wydarzeń dla Twórców Internetowych w Europie, a także Brązowy Spinacz w kategorii walka z dezinformacją w konkursie „Złote Spinacze” – największym konkursie PR w Polsce. Rok 2023 przyniósł nową odsłonę portalu ...
-
Czy Polacy są już gotowi na mięso hodowane komórkowo?
... z jasnym oznaczeniem, że nie pochodzą one z hodowli zwierząt – np. „komórkowe nuggetsy z kurczaka, wyprodukowane bez hodowli zwierząt”. Dzięki ponad 50 startupom w Europie, w tym polskiemu LabFarm, zajmującym się rozwojem sektora mięsa hodowanego komórkowo, to innowacyjne podejście może pomóc zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na białko ...
-
Ten tydzień da odpowiedź na pytanie co zrobi Fed
... na wzrost optymizmu i dominację kupujących, ponieważ wizja załamania gospodarczego w USA zostanie całkowicie zniwelowana. Pamiętajmy jednak, że indeksy w USA ale też w Europie (DAX) znajdują się w newralgicznym położeniu. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w niniejszym opracowaniu są jedynie wyrazem opinii autorów w dniu publikacji.
Tematy: komentarz walutowy, kursy walut, złoty, dolar, euro, funt, jen, rynek akcji, komentarz giełdowy, giełdy światowe -
Sektor MŚP udowadnia swoją siłę
... stóp procentowych w 2024 r. presja finansowa na mniejsze firmy oraz konsumentów maleje. Obecnie wydatki konsumenckie w MŚP przewyższają te w dużych przedsiębiorstwach. W Europie, jeśli chodzi o mniejsze biznesy, szczególnie wzrosły wydatki w sektorze spożywczym. Inflacja cen żywności i napojów bezalkoholowych spadła z najwyższego poziomu 19 ...