-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2017
Tegoroczne plany grupy TXM zakładają powstanie 40–50 nowych sklepów stacjonarnych oraz znaczne inwestycje w rozwój segmentu e-commerce. Na ten drugi cel według deklaracji prezesa może trafić nawet 6 mln zł. Zajmująca się handlem odzieżą i wyrobami tekstylnymi spółka liczy także na zdobycie dominującej roli na rynku rumuńskim. Dług publiczny. ...
-
E-commerce rośnie w siłę
Wartość rynku e-commerce w Polsce rośnie w tempie kilkunastu procent na rok. Zwiększa się także ilość sklepów internetowych. Wiąże się to z coraz większą popularnością zakupów w sieci zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dlatego warto poszerzyć kanały sprzedaży i otworzyć e-biznes. Sytuację na rynku analizuję specjaliści z ...
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
E-commerce pozostaje na ścieżce nieustannego rozwoju, a jednym z jego elementów jest cross-border, a więc handel transgraniczny. Z raportu opracowanego przez Pocztę Polską pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że na tym rynku dominują obecnie Chiny, Wielka Brytania, Niemcy czy Stany Zjednoczone. To właśnie w tych państwach ...
-
Digital goods - rozrywkowa gałąź e-commerce
Rynek digital goods rozwija się w błyskawicznym tempie. Według prognoz, za pięć lat globalne wydatki na internetowe usługi VoD wyniosą 65 mln dolarów, co będzie wynikiem dwukrotnie wyższym niż w 2015 roku. Do końca 2016 roku z tego typu usług ma korzystać na całym świecie 163 mln ludzi, a w ciągu pięciu lat ich liczba może wzrosnąć nawet do 383 ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
Największe sieci detaliczne znajdą dziś parę powodów do narzekań. Z pewnością nie pomaga im ani osłabiony wzrost gospodarczy w najistotniejszych gospodarkach naszego globu, ani też protekcjonistyczne nastroje wymierzone przeciw globalizacji. Mimo pewnych zawirowań, przychody największych detalistów naszego świata zdołały zanotować w minionym roku ...
-
Klauzule niedozwolone w e-commerce 2016 roku
W zeszłym roku w rejestrze klauzul niedozwolonych pojawiło się aż 395 nowych wpisów odnośnie e-commerce i sprzedaży konsumenckiej. Równocześnie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 69 decyzji dotyczących ochrony zbiorowych interesów konsumentów. Jakie błędy najczęściej popełniają e-sprzedawcy? Oto podsumowanie autorstwa Trusted ...
-
Magazyny: rekordowy popyt stał się faktem
Popyt na magazyny dopisuje. Z danych Cushman & Wakefield wynika, że zeszły rok okazał się pod tym względem wyjątkowy. Zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie magazynowe wzrosło aż o 25%. Największy w tym udział miała logistyka (32%), FMCG (12%), e-commerce (11%) oraz motoryzacja (8%) i lekka produkcja (6%). Jak podaje Cushman & Wakefield, ...
-
Sektor MŚP: liczy się eksport i e-commerce
Gospodarka cyfrowa to obecnie koło zamachowe rozwoju małych i średnich eksporterów - wynika z drugiej edycji FedEx SME Export Report. Raport opracowany przez Harris Interactive dowodzi także, że sektor MŚP zdaje sobie sprawę, że kluczowym segmentem, który odpowiadać będzie za jego rozwój, jest nic innego niż e-commerce. Czego jeszcze dowiadujemy ...
-
Rynek magazynowy w 2016 r.
AXI IMMO – firma oferująca usługi doradcze w zakresie nieruchomości komercyjnych – podsumowała rynek magazynowy 2016 roku. Przeprowadzona analiza prowadzi do bardzo optymistycznych wniosków. Rynkowa machina jest tak rozpędzona, że właściwie trudno mówić o jej zatrzymaniu. Popyt brutto pobił rekordy, sięgając 3 mln mkw., w czym 70-procentowy udział ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
E-commerce gna do przodu. Światowe wydatki na zakupy przez internet liczone są już w setkach miliardów dolarów. Więcej kupujących to również więcej reklamacji. O ile te krajowe nie przysparzają problemów, o tyle już spór z zagranicznym przedsiębiorcą może być trudniejszy. Problemy nie są odosobnione. W minionym roku z siecią Europejskich Centrów ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
Rozwój handlu internetowego nie wytraca prędkości, a grono jego zwolenników nieustannie wzrasta. Dowodem na to jest chociażby badanie "E-commerce w Polsce 2016", z którego wynika, że już niemal połowa rodzimych internautów przynajmniej raz w życiu skorzystała z oferty e-sprzedawcy. Co więcej, zakupy online już dawno przestały być wyłącznie domeną ...
-
8 wskaźników najważniejszych w e-commerce
Dane, które klienci zostawiają po sobie w Internecie to istna kopalnia wiedzy, z której właściciele sklepów mogą skorzystać do rozwoju swojego biznesu. Jak wybrać najbardziej istotne dla e-commerce wskaźniki i nauczyć się je odpowiednio interpretować? Poznaj naszą obowiązkową ósemkę. 1. Konwersja Jest to jeden z najważniejszych parametrów ...
-
E-handel w niedzielę: tak czy nie?
Polacy nie chcą, aby zakaz handlu w niedziele objął również e-commerce. Tego przynajmniej dowodzi opracowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej raport "Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach i pracy w niedziele", z którego wynika, że za wyłączeniem e-sklepów spod zakazu optuje 57 proc. Polaków. Wśród e-kupujących odsetek ten wzrasta do 70 proc., ...
-
Jakie wydatki reklamowe w e-commerce? Analizujemy 2016 rok
Ubiegłoroczne wydatki reklamowe branży e-commerce okazały się o niemal 17 mln zł niższe niż rok wcześniej. Za taki obrót spraw odpowiedzialni są m.in. dwaj najwięksi reklamodawcy czyli Allegro i Zalando, którzy okroili swoje budżety na promocję o odpowiednio 45% i 39%. Nie wszyscy jednak oszczędzali - zajmująca trzecią pozycję rankingu spółka ...
-
XII Targi eHandlu już 10 maja 2017 w Gdańsku
10 maja w Gdańsku już po raz 12. odbędą się cenione w branży E-commerce Targi eHandlu. Organizatorzy po raz pierwszy dokonują ekspansji na północ Polski, co pośrednio jest ukłonem w kierunku krajów nadbałtyckich. #TEH jest oficjalnie objęty patronatem medialnym IAB.Polska. Hale Amber Expo w Gdańsku zgromadzą ponad 120 wystawców. Staną oni przed ...
Tematy: targi eHandlu, e-commerce -
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
Zachowania konsumentów w sieci nieustannie niemal są brane pod lupę. Rezultaty tych analiz są szczególnie cenne dla firm działających w branży e-commerce. Kto zatem, jak i kiedy kupuje przez internet? Z badania "Polski konsument w sieci" wynika, że statystyczny e-kupujący to mężczyzna w wieku 30-35 lat, który zakupy internetowe robi przeważnie w ...
-
W której branży najlepiej założyć sklep internetowy?
Na polskim rynku e-commerce funkcjonuje już przeszło 20 tys. sklepów. W erze nowych technologii i powszechnego dostępu do internetu założenie tego rodzaju działalności nie jest niczym nader skomplikowanym, a już z pewnością jest mniej kosztochłonne niż w przypadku tradycyjnego sklepu. Nie oznacza to jednak, że otwierając sklep internetowy nie ...
-
32 bezpłatne prezentacje! Przyjdź na XII Targi Ehandlu.
... obsługi klienta w sklepie internetowym ● Szymon Szirch, AB S.A. Od zbierania informacji do ich wykorzystania w realizacji celów biznesowych ● Łukasz Plutecki, AtomStore Mobile commerce - wczoraj, dzisiaj i jutro ● Tomasz Kubicki, Bluerank Odczarowując Data Science Godz. 13:00 - 13:20 ● Marta Klimczak, FreshMail Grzegorz Brzęczyszczykiewicz ...
Tematy: targi eHandlu, e-commerce -
5 sposobów na zostanie gigantem e-commerce
Sezon zakupowy trwa już praktycznie przez cały rok, a wraz z jego systematycznym wydłużaniem się rosną również wymagania i oczekiwania formułowane przez konsumentów. Warto pamiętać, że działalność na niewielką skalę nie oznacza niewielkich oczekiwań ze strony klientów. Przeciwnie, kupujący oczekują, że ich doświadczenia zakupowe będą tak dobre jak ...
-
Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
E-commerce to branża, której tempo rozwoju godne jest pozazdroszczenia. Czy jednak zdoła ona zupełnie zdeklasować handel tradycyjny? Taki scenariusz, jeżeli w ogóle możliwy, z pewnością jest bardzo odległy. Póki co sklepy stacjonarne mają się dobrze, a oba kanały sprzedaży zdają się raczej przenikać i uzupełniać niż eliminować. Tym co ulega ...
-
Omnichannel. To już nie trend, ale standard
Cyfrowa rewolucja stała się faktem. Podobnie zresztą jak dynamiczny rozwój branży e-commerce. W takich realiach wyzwania, z którymi musi mierzyć się tradycyjny handel, jawią się jako coraz poważniejsze. Wymienić można tu chociażby konieczność dopasowania się do nowej rzeczywistości, w której to kluczową rolę odgrywają nowe technologie, internet ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
Wprawdzie w ostatnim roku obrotowym wyniki sprzedaży największych firm oferujących dobra luksusowe okazały się nieco niższe niż wcześniej (212 mld USD vs 222 mld USD), to sektor ten ciągle pozostaje w dobrej kondycji. Za popyt odpowiadają głównie konsumenci z rynków wschodzących, którzy w większości deklarują (70%), że w ciągu ostatnich pięciu lat ...
-
Rosja i Ukraina celują w polskie centra handlowe
... na zmianę roli, jaką odgrywają centra handlowe. Kreowanie miejsc spotkań, rosnąca popularność rozrywki i gastronomii, innowacje i nowe technologie, sprzedaż wielokanałowa, e- commerce itp. wywierają ogromny wpływ na zachowania konsumentów. Zarówno właściciele obiektów handlowych, jak i najemcy muszą poszukiwać coraz to nowszych sposobów, aby ...
-
Jak rynek pracy wpływa na sektor magazynowy?
Powierzchnie magazynowe w naszym kraju rozwijają się w bardzo dynamicznym tempie. Ostatnie, kilkunastoprocentowe wzrosty podaży pozostają właściwie bez wpływu na wskaźnik pustostanów, który już od kilku kwartałów notuje bardzo niskie poziomy. Na dobrą kondycję rynku wpływa z jednej strony wysokie, napędzane konsumpcją zapotrzebowanie na nowe ...
-
Platformy e-commerce. Wybrać licencję czy SaaS?
W dobie rozkwitu usług digitalowych, sklepy internetowe to dla wielu przedsiębiorców szansa na rozwój biznesu, a dla klientów - prawdziwa rewolucja korzyści wynikających z wygody tego rozwiązania i niemal nieograniczonej oferty produktów. Należy jednak pamiętać, że za tym wszystkim stoi technologia, od której wyboru zależy w dużym stopniu sukces ...
-
KE: zagraniczne zakupy przez internet coraz popularniejsze
Handel internetowy nie może narzekać na brak popularności. Dowodzi tego chociażby opublikowana przez Komisję Europejską tablica wyników sytuacji konsumentów. Wskazuje ona również na coraz większe zaufanie do e-commerce, a zwłaszcza do sprzedawców z innych krajów Unii Europejskiej. Okazuje się zatem, że zagraniczne zakupy przez internet nie budzą ...
-
Polski e-commerce na tle Europy: dlaczego nie jest lepiej?
W stwierdzeniu, że polski e-commerce ma się bardzo dobrze, nie ma przesady. Rynek rozwija się w dość dynamicznym tempie i właściwie nie daje powodów do narzekań. Jego wartość sięga obecnie 6,8 mld USD. Może się wydawać, że to całkiem sporo, ale wynik na podobnym poziomie uzyskują siedmiokrotnie mniej zaludnione kraje skandynawskie. W czym zatem ...
-
Naruszenia interesów konsumentów przez zagraniczne firmy: co może UOKiK?
W dobie globalizacji usług w sektorze e-commerce rzeczą powszechną jest kierowanie oferty do polskich konsumentów przez zagraniczne podmioty. Jakie działania może podjąć UOKiK, gdy w takim przypadku dochodzi do naruszenia interesów polskich konsumentów? Internet nie zna granic, a globalny rozwój sektora e-commerce powoduje, że zagraniczni ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
W I półroczu br. wydatki, które branża e-commerce przeznaczyła na reklamę, okazały się o 8% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największe budżety pochłonęła reklama w Internecie, która pozostaje ulubionym medium reklamodawców z tego sektora. Najhojniejszy w badanym okresie okazał się sklep internetowy Bon Prix, który wydał na ...
-
3 sposoby na skuteczne kampanie reklamowe przed 1 września
Sierpień to jeden z bardzo istotnych miesięcy w branży e-commerce. Po wakacyjnym sezonie ogórkowym branża zaczyna przezywać spore ożywienie związane z początkiem roku szkolnego. Dane RTB House wskazują, że właśnie w tym okresie mamy do czynienia ze znacznym wzrostem zainteresowania ofertą sklepów internetowych. Jest to zatem dogodny moment, aby ...
-
Opis produktu: po pierwsze słowa kluczowe
Na sukces w branży e-commerce składa się wiele kwestii. Do tego, ze względu na wyrastającą jak grzyby po deszczu konkurencję, nie jest o niego łatwo. Jak się wyróżnić i przy okazji zostawić w tyle konkurentów? Jak przekonać właśnie do siebie? W przypadku handlu przez internet kluczowe znaczenie ma sprawnie skonstruowany opis produktu oraz - nomen ...
-
Handel i wydatki na reklamę w I poł. 2017 r.
Dom mediowy Codemedia już po raz kolejny wziął pod lupę wydatki na reklamę. Tym razem analizie poddano pierwszą połowę br. i sektor handlowy (bez e-commerce). Z opracowania wynika m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła 492,7 mln zł, co jest wynikiem o 8% lepszym od uzyskanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. ...
-
Zakupy online: sprawdzaj sprzedawców, mają 92 mln długów
Zakupy przez internet zyskują coraz większą rzeszę amatorów. I nie ma w tym właściwie nic zaskakującego. Nie dość, że unikamy w ten sposób kolejek, to jeszcze możemy na spokojnie porównać ceny i wybrać najkorzystniejszą ofertę. Kupony odcina również branża e-commerce, ale warto mieć świadomość, że dobra koniunktura nie jest niestety w stanie ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
Wprawdzie e-commerce rozwija się w ekspresowym tempie, to jednak nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie zdołał zupełnie zdeklasować handel tradycyjny. Ten ostatni musi jednak śledzić zachowania konsumentów i dotrzymywać kroku ich potrzebom. Z badania opracowanego przez Mood Media wynika, że preferencje klientów sklepów stacjonarnych w ...
-
Polacy na zakupach. 9 faktów
Już niemal połowa 26-milionowej rzeszy polskich internautów decyduje się na zakupy online. Duża popularność e-commerce nie oznacza jednak, że porzuciliśmy sklepy stacjonarne. Wręcz przeciwnie - wciąż lubimy centra i galerie handlowe, a szczególnie przywiązane są do nich osoby, które zwykły oglądać produkty w realu, aby potem kupić je w sieci. „ ...