-
E-commerce poluje na magazyny w miastach
Firma Cushman & Wakefield przyjrzała się zapotrzebowaniu, jakie zgłasza na powierzchnie logistyczne rynek europejski. Analiza dowiodła, że nadchodzące lata przyniosą zwiększony popyt na nieruchomości zlokalizowane w obrębie największych miast kontynentu. Za taki obrót spraw w największej mierze odpowiadać ma intensywny rozwój branży e-commerce ...
-
5 kroków do skutecznej bazy klientów
Obszerna baza klientów to klucz do rozwijania działalności i to nie tylko w branży e-commerce. Jak ją stworzyć? Jednym ze sposobów jest mailing, ale praktyka pokazuje, że to narzędzie często bywa zawodne. Interesującą alternatywą może być wykorzystanie web push notyfikacji. Oto 5 zasad, o których warto pamiętać, decydując się na ich zastosowanie. ...
-
E-commerce w Europie - realia, trendy, szanse
Jak miewa się europejski rynek e-commerce? Z badania zrealizowanego latem bieżącego roku przez zespół ShopAlike wynika, że jego kondycja przedstawia się całkiem dobrze. Na to przynajmniej wskazują odpowiedzi udzielone przez ponad 100 sklepów internetowych reprezentujących 13 krajów Starego Kontynentu, w tym również Polskę. Na potrzeby badania ...
-
Zabezpiecz się na Black Friday i Cyber Monday
Wprawdzie nie wydaje się, aby tradycyjny handel miał odejść do lamusa, ale intensywny rozwój e-commerce pozostaje niezaprzeczalnym faktem. Na zakupy przez internet decyduje się coraz większa rzesza konsumentów, a Polacy nic a nic od tego trendu nie odstają. Przy okazji zbliżającego się wielkimi krokami szału zakupowego w internecie (przed nami ...
-
Dziś Cyber Monday. Poszukaj wyprzedaży
Mamy 27 listopada, a więc Cyber Monday. Ten wyjątkowy poniedziałek to święto obniżek w e-commerce i jednocześnie okazja dla poszukiwaczy cenowych hitów. To, co na co dzień jest dla nas zbyt dużym wydatkiem, właśnie dziś może znaleźć się w zasięgu naszego budżetu. To właśnie dziś sklepy internetowe na całym świecie dokładają wszelkich starań, aby ...
-
Zakaz handlu, czyli turbodoładowanie dla e-commerce
Odpowiedź na pytanie o rozwój polskiego e-handlu może być tylko jedno: wypatrujemy zwiększenia prędkości. Zakaz handlu obudzi nie tylko kreatywność marketerów, ale wymusi zmianę nawyków konsumentów, którzy w sposób naturalny zwrócą się w stronę e-commerce, dostępnego bez ograniczeń nie tylko przez całą dobę, ale i wszędzie tam, gdzie jest zasięg. ...
-
5 trendów, które zmieniają rynek nieruchomości
Rosnące znaczenie rynku e-commerce, inwestycje na rynku mieszkaniowym z przeznaczeniem na wynajem i poszukiwanie nowych formatów centrów handlowych powodują, że deweloperzy i właściciele nieruchomości muszą na bieżąco monitorować rynek i przewidywać, jakie trendy będą wpływały na ich biznes. Według firmy Esri Polska, dystrybutora oprogramowania ...
-
E-commerce w 2018 r. Prognozy i trendy
Branża e-commerce ma za sobą bardzo udany 2017 rok. Rozwój i wzrost sprzedaży daje nadzieję, że 2018 będzie jeszcze lepszy. Czego można się spodziewać, a co można uznać za pewnik? Siła większego w B2B Rok 2018 w e-commerce będzie należał do dużych graczy. Poczynione lub planowane inwestycje we własną infrastrukturę spowodują wzrost sprzedaży. Małe ...
-
Komunikacja mobilna. Co było, co nas czeka?
Miniony rok przyniósł branży komunikacji mobilnej wiele interesujących wydarzeń. Jedną z najważniejszych kwestii było wejście w życie ustawy antyterrorystycznej, która zaowocowała m.in. koniecznością rejestracji przedpłaconych kart SIM. W mediach społecznościowych pojawiły się czatboty przeznaczone do komunikacji z urzędem, a UKE i GUS informowały ...
-
6 kwestii istotnych dla e-commerce
E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Dziś niemal każdy może bardzo niskim kosztem stworzyć własny sklep internetowy i samodzielnie prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, aby dotrzeć do klientów. Aby utrzymać tendencję wzrostową w 2018 roku polscy ...
-
E-commerce w świetle cyberataków. Mały ma się czego bać
Wydawać by się mogło, że mała firma jest w mniejszym stopniu narażona na ataki ze strony cyberprzestępców niż przedsiębiorstwo działające na szeroką, międzynarodową skalę. Tymczasem okazuje się, że realia przedstawiają się zgoła inaczej. Już od lat widoczny jest trend, który pokazuje, że to właśnie firmy, w których pracuje mniej niż 250 ...
-
Magazynowy potencjał Polski tkwi w e-commerce
Polski rynek magazynowy zakończył miniony rok rekordami i wszystko wskazuje na to, że nadchodzące miesiące wcale nie okażą się gorsze. Jak donosi opracowany przez CBRE „Poland Industrial MarketView”, w konstrukcji znajduje się obecnie aż 1,4 mln mkw. powierzchni przemysłowo-logistycznej, z czego na 1/3 nie podpisano jeszcze umów najmu. Oznacza to, ...
-
Komu powinien podziękować rynek magazynowy?
Sytuacja na polskim rynku powierzchni magazynowych jest co najmniej dobra. Z najnowszego podsumowania firmy JLL wynika, że odnotowany na przestrzeni minionego roku popyt brutto osiągnął 3,9 mln mkw., za co w znacznej mierze można podziękować sektorowi e-commerce. Okazale zaprezentowała się również nowa podaż (2,3 mln mkw.). W budowie znajduje się ...
-
Dla kogo wolne niedziele są szansą?
Zakaz handlu w niedzielę stał się faktem. Ograniczenia zaczynają obowiązywać 1 marca 2018 roku i wprowadzane będą stopniowo. Wolne niedziele nie obejmą jednak e-commerce, a to może oznaczać, że zmiany w prawie przyczynią się do jeszcze większego upowszechnienia i rozwoju sklepów internetowych. Można zakładać, że zamknięcie sklepów stacjonarnych ...
-
Sklepy internetowe na niechlubnym podium
Polacy pokochali e-zakupy. Doceniają je szczególnie ci, którzy starają się unikać jak ognia zatłoczonych centrów handlowych. Wydawać by się mogło, że e-sklepy tylko zacierają ręce, patrząc na rosnące słupki sprzedażowe. Tymczasem okazuje się, że branża e-commerce ma spore kłopoty finansowe. Z danych BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej ...
-
MŚP i e-commerce napędzają rozwój Polski i regionu
Kim są „Nowe Tygrysy Europy”? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza tak właśnie zatytułowany raport PayPal i Deloitte. Z jego treści wynika, że na przestrzeni ostatnich lat we wschodniej części naszego kontynentu umocnił się szczególnie region leżący pomiędzy Bałtykiem a Morzem Śródziemnym. Skąd ten sukces? Zdaniem autorów publikacji jest on przede ...
Tematy: rozwój gospodarczy, Europa Wschodnia -
Aplikacje zakupowe. Popularne czy jeszcze nie?
OLX.pl, Allegro oraz AliExpress. To liderzy stworzonego przez Spicy Mobile zestawienia najbardziej popularnych w naszym kraju aplikacji m-commerce. Na szczególną uwagę zasługuje również aplikacja marki Rossmann, której wystarczyło zaledwie 12 miesięcy, aby z debiutantki stać się pełnoprawną konkurentką rynkowych gigantów. Mamy powody do ...
-
Zapowiada się rekordowy rok w nieruchomościach komercyjnych
Przed nami wyniki najnowszego „EMEA Investor Intentions Survey 2018” autorstwa CBRE. Czego dowodzi opracowanie? Okazuje się, że pod względem inwestycji w nieruchomości komercyjne bieżący rok zapowiada się jeszcze lepiej niż jego poprzednik. Już niemal 8 na 10 inwestorów (78%) jest przekonanych, że działać będą tak samo lub jeszcze intensywniej niż ...
-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
Zakaz handlu w niedziele, a także inne, zwiększające się regulacje nie pozostaną bez wpływu na polski handel detaliczny, w tym również na branżę FMCG, która ma zyskiwać coraz to większy udział w rynku e-commerce. Jak jednak podkreśla opracowany przez DNB Bank Polska i firmę doradczą PwC raport „Kierunki 2018. Ingerencja państwa w wybranych ...
-
Omnichannel: o co w nim chodzi i dlaczego ma znaczenie
... daje dużo przestrzeni do współpracy między uczestnikami rynku e-commerce. Dla przykładu, w branży fashion Zalando realizuje inicjatywę o nazwię „Integrated Commerce”, która otwiera nowe możliwości współpracy partnerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu asortyment partnerskich sklepów stacjonarnych dostosowany jest do formatu cyfrowego i oferowany online ...
-
Rynek magazynowy. W budowie aż 56 inwestycji
Pierwszy kwartał bieżącego roku zaowocował rekordowo wręcz wysoką aktywnością najemców na rynku powierzchni magazynowych. W efekcie tego wskaźnik pustostanów spadł do najniższego poziomu w całej historii badań. Motorem napędowym popytu była branża e-commerce (24%), ale również operatorzy logistyczni (23%) oraz sieci handlowe (19%). Najważniejsze ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
Jeszcze do niedawna mówiło się, że e-commerce może stanowić poważne zagrożenie dla handlu stacjonarnego. Dziś tego rodzaju opinie są coraz rzadsze. Na popularności zyskuje natomiast idea tzw. connected stores, a więc połączenia zalet tradycyjnego handlu z potencjałem drzemiącym w kanałach cyfrowych. Opracowany przez Deloitte Digital raport „Retail ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy wielokanałowe
Przed nami opracowanie poświęcone zjawisku omnicommerce, czyli zakupów wielokanałowych. Jego lektura dowodzi m.in., że już 73 proc. internautów przyznaje się do kupowania produktów z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym. Grupa osób, które deklarują, że w ogóle nie korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów sięga dziś ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki OEX
... , usługi promocji produktów, budowa strategii kreacji marki, usługi zarządzania zasobami ludzkimi. W ramach segmentu E‐biznes realizowane są usługi dedykowane e‐commerce, obejmujące obszary technologii, marketingu oraz fulfillment. W segmencie Back office i obsługi klienta, główne usługi to rejestrowanie, porządkowanie i procesowanie dokumentów ...
-
Milenialsi kochają zakupy w sklepach stacjonarnych
Milenialsi kochają zakupy i choć mogłoby się wydawać, że dziś ich miłość kieruje się w stronę e-commerce, to jednak okazuje się, że w ich sercach ciągle jest sporo miejsca dla zakupów w sklepach stacjonarnych. Tego przynajmniej dowodzi najnowsze badanie L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance. W skrócie 57 proc. europejskich ...
-
Customer experience pomoże zarobić na zwrocie towaru?
O tym że współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający, wiadomo nie od dziś. Okazuje się np., że dziś już 2 na 3 klientów e-commerce jeszcze przed dokonaniem zakupu sprawdza, czy stosowana przez sklep polityka zwrotów jest dla niego korzystna. E-sklepy nie powinny jednak traktować tych rosnących wymagań w kategoriach problemów - wystarczy, ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
O tym, że o relacje z klientem warto dbać, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Branża e-commerce nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Dobrym pomysłem na owocną komunikację z odbiorcami może być wysyłka SMS. Oto 12 powodów, dla których warto się zastanowić nad jej wdrożeniem. Działalność handlowa a marketing mobilny – 12 razy na tak! ...
-
Regulamin sklepu internetowego: dlaczego warto go mieć?
Regulamin sklepu internetowego jest najważniejszym dokumentem prawnym każdego serwisu lub sklepu internetowego. Stanowi on swego rodzaju wzorzec umowny, będący zbiorem praw i obowiązków zarówno klienta sklepu, jak i przedsiębiorcy prowadzącego e-działalność. Pomimo tego, że rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, nadal wielu ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
Zdobycie wiernej rzeszy klientów może udać się każdej firmie niezależnie od jej rozmiarów. Nie obędzie się jednak bez starań oraz uczciwego dialogu z otoczeniem, a to wymaga zaangażowania i cierpliwości. Jak sprawić, aby klienci poczuli więź z marką? Czy mogą tego dokonać wyłącznie sklepy stacjonarne czy także e-commerce? Jakie znaczenie dla ...
-
10 przydatnych aplikacji w e-sklepie
E-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, a firmy działające w tej branży robią co mogą, aby dopasować się do narzuconej przez rynek dynamiki. Wiele z nich świetnie wie, w jaki sposób usprawniać swoją działalność. Potwierdzeniem tego są dane platformy Shoper, z których wynika, że e-sklepy nader chętnie pobierają aplikacje wspierające pracę ...
-
Regionalizacja e-commerce. Gdzie sklep internetowy jest rzadkością?
Sklep internetowy to rodzaj działalności, dla której lokalizacja ma zupełnie drugoplanowe znaczenie. Praktyka pokazuje jednak, że są w Polsce zarówno regiony, które brylują w branży e-commerce, jak i takie, gdzie tego rodzaju działalność jest rzadkością. Z analizy przeprowadzonej przez platformę Shoper wynika, że połowa polskich e-sklepów działa w ...
-
Jakie metody płatności wybieramy przy zakupach online?
Szybki przelew, przelew tradycyjny oraz karta płatnicza. To sposoby płatności, z których korzystamy najczęściej, dokonując zakupów przez internet - wynika z opracowanego przez e-Izbę raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”. Wybiera je średnio co trzeci kupujący. Z wymienionych we wstępie metod płatności korzysta odpowiednio 33, 32 i 31 proc. ...
-
Za zakupy online płacimy tyle co za stacjonarne
Zakupy online zaskarbiły sobie przychylność Polaków. A ile na nie wydajemy? Czy jesteśmy mniej czy bardziej rozrzutni niż podczas zakupów w sklepach stacjonarnych? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport e-Izby – „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”. Okazuje się, że już 2 na 3 polskich konsumentów deklaruje, że ich e-koszyk wart jest tyle samo lub ...
-
Nawyki zakupowe Pokolenia Z
Pokolenie Z to już niemal 1/4 populacji naszego kraju i coraz bardziej licząca się rzesza konsumentów. Przede wszystkim należy pamiętać, że są to ludzie, którzy nie wyobrażają sobie życia bez nowych technologii i jako grupa konsumencka różnią się od innych niemal wszystkim - od procesu wyszukiwania produktu począwszy, na jego konsumpcji ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
W 2014 roku sektor dóbr luksusowych oparł się z powodzeniem spowolnieniu gospodarczemu, wypracowując wynik sprzedaży na poziomie 172 miliardów dolarów. W minionym roku obrotowym (zakończonym maksymalnie 30 czerwca 2017 r.) 100 największych firm z sektora wypracowało już 217 mld dolarów, a więc o 5 mld dolarów więcej niż u schyłku poprzedniego roku ...