-
Powierzchnie handlowe w pogoni za najwyższą formą
Zlokalizowane nad Wisłą powierzchnie handlowe nie mogły w ostatnim czasie narzekać na brak zainteresowania ze strony inwestorów. Na rynku wiele się działo, jednak - jak wskazują eksperci BNP Paribas Real Estate Poland - erę bicia rekordów najprawdopodobniej mamy już za sobą. Taki obrót spraw to efekt ograniczenia popytu, rosnącej konkurencji, ...
-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
Grono Polaków, którzy decydują się na zakupy przez Internet, rośnie z roku na rok. Branży e-commerce sprzyjają nie tylko zmieniające się nawyki konsumentów, ale teraz również zakaz handlu w niedziele. Wydawać by się zatem mogło, że e-sklepy nie powinny mieć większych powodów do narzekań. Tymczasem okazuje się, że i wśród nich nie brakuje podmiotów ...
-
Kultura online. Jak bezpiecznie kupić bilety, muzykę i książki?
Kultura i rozrywka sprzedają się w naszym kraju coraz lepiej i coraz częściej też miejscem ich zakupu jest internet. Jak wynika z ostatniego raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2018”, w minionym roku książki, płyty i filmy zakupiło online 54% Polaków, w efekcie czego stały się one jedną z najczęściej kupowanych w sieci kategorii produktów. Przez ...
-
E-commerce vs handel tradycyjny, czyli kurczący się dystans
Tempo, w którym rozwija się branża e-commerce, godne jet pozazdroszczenia. Szacunki Boston Consulting Group wskazują, że do 2022 roku handel internetowy w Europie i USA wzrośnie o kolejne 76%. W tym samym czasie jego tradycyjny odpowiednik ma zyskać jedynie 16%. Podobne tendencje zauważalne są również na polskim rynku, gdzie kurczy się nie tylko ...
-
E-commerce, czyli niewykorzystany potencjał sąsiadów
Handel transgraniczny to ciekawa opcja dla przedstawicieli rodzimego e-commerce. Interesująco przedstawia się zwłaszcza potencjał rynków sąsiadujących z Polską, gdzie nasycenie sklepami internetowymi i aktywność światowych gigantów ciągle są stosunkowo niewielkie. Okazuje się jednak, że na rynki ościenne swoje towary wysyła jedynie 7% polskich ...
-
41% ruchu w sieci pochodzi spoza Polski. To szansa dla e-commerce
W naszym kraju za ruch w sieci w znacznej mierze odpowiadają oczywiście internauci z Polski, ale odsetek odsłon spoza naszego terytorium także przedstawia się całkiem imponująco. Z analizy 1 miliarda zapytań przychodzących na serwery spółki nazwa.pl wynika, że aż 41% z nich generują użytkownicy zagraniczni. Te wyniki rzucają zupełnie nowe światło ...
-
Jeszcze centra handlowe, czy już centra doświadczeń?
O customer experience, a więc o wrażeniach, które warto zagwarantować klientom, mówi się dość sporo m.in. w kontekście e-commerce. Sfer, których może dotyczyć to zagadnienie, jest jednak znacznie więcej, a jedną z nich są nieruchomości handlowe. Eksperci JLL wraz z agencją Freebee przyjrzeli się, jakich trendów UX możemy spodziewać się w galeriach ...
-
6 grzechów głównych w marketingu e-commerce
Grzeszki zdarzają się wprawdzie każdemu, ale w biznesie ich konsekwencje bywają o tyle poważne, że mogą negatywnie zaważyć na wizerunku i wyniku finansowym firmy. Czego powinniśmy wystrzegać się w handlu internetowym, aby osiągać zyski i nie dać się konkurentom? Oto 6 grzechów głównych w marketingu e-commerce. 1. Brak informacji o promocjach ...
-
Jak się ma cyberbezpieczeństwo w polskim e-commerce?
Jak przedstawia się cyberbezpieczeństwo w polskim e-commerce? Z badania zrealizowanego przez TestArmy CyberForces wynika, że sklepom internetowym należy się co najmniej reprymenda. Okazuje się bowiem, że ofiarą ataku ze strony cyberprzestępczego półświatka padło już 80 proc. z nich. Tymczasem podnoszące poziom bezpieczeństwa testy penetracyjne ...
-
Polska zaściankiem e-commerce?
Jeszcze kilkanaście lat temu sprzedaż detaliczna odbywała się za pośrednictwem jednego, tradycyjnego kanału sprzedaży, czyli sklepów stacjonarnych. Wraz z rozwojem nowych technologii, zwłaszcza tych wykorzystujących Internet, sytuacja zmieniła się diametralnie. Dziś można powiedzieć, że oba kanały się skutecznie przenikają – online czerpie z ...
-
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny?
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny? Z opublikowanego przez Colliers International raportu odnośnie sytuacji w sektorze logistycznym i handlowym pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) wynika, że póki co jest to mało prawdopodobny scenariusz. Prognozy krótko i średnioterminowe dla regionu CEE-6 wskazują, że sprzedaż ...
Tematy: e-commerce, handel tradycyjny -
Jak osiągnąć świąteczny sukces w e-commerce?
W tym roku pod choinką królować będą kosmetyki, perfumy, elektronika i książki. I choć w prezenty najczęściej zaopatrujemy się w sklepach stacjonarnych, to jednocześnie z roku na rok maleje dystans pomiędzy świątecznymi zakupami off i online. Ci ze sprzedawców, którzy liczą na świąteczny sukces w e-commerce, powinni zwrócić uwagę na 3 czynniki. ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
W strukturze sprzedaży produktów spożywczych coraz silniej zaznacza się rosnąca rola kanału e-commerce. W Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem sieci kupuje już 48% klientów, a w nadchodzącym roku odsetek ten ma podskoczyć do 59%. Za tak pokaźnym wzrostem kryje się zarówno szybki rozwój i upowszechnienie technologii cyfrowych, jak i rozbudowa ...
-
Polacy królami świątecznych zakupów w internecie
60% Polaków w poszukiwaniu świątecznych prezentów odwiedza sklepy stacjonarne. Mogłoby się wydawać, że to całkiem sporo, ale okazuje się, że jest to jeden z najsłabszych wyników w Europie. Dlaczego? Najprawdopodobniej wynika to z coraz większej popularności zakupów w internecie. Jak wynika ze zrealizowanego przez Deloitte badania „Zakupy ...
-
Firmy kurierskie. Dużo paczek i niemało problemów
Branża kurierska zyskuje na znaczeniu m.in. w efekcie rosnącej popularności e-commerce. Jej rola dostrzegalna jest przede wszystkim przed świętami, kiedy to kurierzy uwijają się jak w ukropie, aby na czas dostarczyć wszystkie zamówione prezenty świąteczne. Okazuje się jednak, że duży popyt na te usługi nie znajduje przełożenia na ich kondycję ...
-
Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?
Przedświąteczny szał zakupowy osiąga apogeum. Pierwsze przygotowania do świąt rozpoczęliśmy jednak dużo wcześniej. Jak one przebiegały? O analizę zachowań konsumentów Polaków pokusiła się firma Selectivv. Pod lupę wzięto sprofilowane dane 14 mln właścicieli urządzeń przenośnych w naszym kraju. Badaniem objęto użytkowników 4 aplikacji zakupowych ( ...
-
Rozszerzona rzeczywistość - rozszerzone możliwości
Usiądź, zamknij oczy i wyobraź sobie butik, którego centralnym punktem jest twoja własna kanapa, a wokół znajdują się półki zapełnione dostosowanymi do twoich potrzeb produktami z całego świata. Wszystko dostępne przez całą dobę. Brzmi nierealnie. Być może, ale jest to rzeczywistość A.D. 2019. Eksperci są przekonani, że rozszerzona rzeczywistość i ...
-
Co przyniesie rok 2019 branży FinTech?
Rozwój sztucznej inteligencji, nowelizacja nieaktualnych ram prawnych, otwarcie na zmiany technologiczne i walka o podniesienie standardów ochrony środków finansowych to tylko niektóre z zagadnień, z którymi na co dzień boryka się branża płatności internetowych, online bankingu czy e-commerce. Jaką formę przybiorą te kwestie w nadchodzącym roku ...
-
Rynek magazynowy nie traci tempa
Siłą napędową rynku magazynowego w 2018 roku był segment e-commerce, który nie tylko dużo wynajmował, ale i stawiał nowe wyzwania w zakresie lokalizacji oraz specyfikacji technicznej nowoczesnych magazynów. Podaż wciąż rośnie, dzięki czemu zasoby powierzchni magazynowo-produkcyjnej w całym kraju przekroczyły już 15 mln mkw. W pierwszych trzech ...
-
5 trendów w sektorze FinTech
Mamy początek roku, a więc tradycyjnie już czas podsumowań i snucia przewidywań na nadchodzące miesiące. O te ostatnie pokusili się eksperci TWINO. Co w najbliższym czasie czeka sektor finansowy? M.in. zmiany w zakresie uwierzytelniania płatności w e-commerce, ale także wzrost otwartości banków na FinTechy. Trendów, które mają się zarysowywać, ...
-
Trendy w e-commerce na 2019 rok
Nowe technologie nie omijają już chyba żadnej dziedziny życia i gospodarki. Branża e-commerce nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Miniony rok przyniósł jej wiele innowacji. Część tych trendów doczeka się swojej kontynuacji również w nadchodzących miesiącach, ale nie obędzie się również bez nowinek. Zdaniem Trusted Shops, 2019 rok ...
-
DOOH, czyli nowe technologie w kampaniach światowych marek
Coraz większą rolę w środkach przekazu odgrywa nowa technologia, która pozwala na trafne dotarcie do odbiorców. Doskonale rozumieją to firmy z branży e-commerce, czyli wszelkiego rodzaju platformy transakcyjne on-line, którym zależy na przyciągnięciu uwagi jak największej grupy odbiorców i przekierowaniu ich do skorzystania ze swojego serwisu. Jak ...
-
Protokół TLS + certyfikat SSL = duet doskonały
Zakupów online dokonuje już 56% polskich internautów. O wygodzie korzystania z e-commerce i wiążących się z tym oszczędnościami konsumentów właściwie nie trzeba przekonywać. Dziś jednak, jak nigdy wcześniej, potrzebują oni zapewnień, że dokonywane przez nich transakcje są bezpieczne. Kupujący są chronieni na wielu płaszczyznach: zarówno przez ...
-
Polscy konsumenci skarżą się na niemieckie firmy
E-commerce to świat bez granic. Nic dziwnego, że rzesza konsumentów decydujących się na zakupy za granicą ciągle rośnie. Niestety. Rośnie również liczba skarg na nieuczciwych sprzedawców. W minionym roku liczba skarg złożonych do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) znowu się podniosła. Polacy najczęściej skarżyli się na niemieckie firmy. Z ...
-
Twardy brexit a polskie sklepy internetowe
Wielka Brytania to największy rynek e-commerce w Europie. 86 proc. Brytyjczyków, mających dostęp do internetu, robi zakupy w sieci, według danych Eurostatu. Na wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej z niepokojem patrzą polscy e-sprzedawcy. Co oznacza brexit dla dalszego rozwoju sprzedaży transgranicznej w Polsce? Polskie firmy działające na ...
-
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce. Jak to ugryźć?
Nowe technologie wkraczają w każdy obszar gospodarki, nie omijając rzecz jasna e-commerce. To właśnie dzięki nim kupujący w internecie mogą z niemal fotograficzną dokładnością zapoznać się z nabywanym produktem. Jak zwiększyć sprzedaż, łącząc realia z wirtualnym światem e-sklepu? Odpowiedzią jest rozszerzona rzeczywistość. W “Powrocie do ...
-
Zakupy online pod lupą
Picodi, serwis oferujący kody rabatowe i kupony promocyjne do sklepów, przedstawia raport podsumowujący miniony rok w e-commerce. Analiza setki tysięcy transakcji internetowych pozwala dowiedzieć się, kim są Polacy dokonujący zakupów online i jakie są ich zwyczaje. Smartfony w tyle, kobiety górą Wprawdzie już od kilku lat każdy kolejny rok jest ...
-
5 powodów, dla których marki powinny mieć aplikacje zakupowe
... najczęściej lojalni klienci, którzy pobrali daną aplikację świadomie. Z tego względu aplikacje natywne oferują znacznie lepszy zwrot z inwestycji. Z raportu Criteo Global Commerce Review (kwartał IV, 2018 r.) wynika, że ponad 50 procent wszystkich transakcji zakupowych w Europie jest obecnie realizowanych przy użyciu urządzeń mobilnych ...
-
Sprzedajesz na Amazonie: uważaj na problemy z rozliczeniem VAT
Amazon to spółka akcyjna, która prowadzi największy na świecie sklep internetowy będący platformą sprzedażową dla kupujących i sprzedawców z całego świata. Nic dziwnego, że tak rozwinięta baza potencjalnych klientów przyciąga przedsiębiorców z branży e-commerce, jak magnes. Niestety sprzedawcy mają poważny problem z rozliczaniem podatku VAT od ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
Przed nami wyniki opracowanego przez Mastercard badania pt. „Bezpieczne e-zakupy”. Opracowanie przygląda się m.in. postawom, jakie cechują polskich konsumentów w odniesieniu do zakupów online, również w kontekście zmian w płatnościach w e-commerce, które pojawią się już we wrześniu br. Wyłaniający się z badania obraz polskiego konsumenta ...
-
Omni zakupy. W sieci i stacjonarnie
Przed nami wyniki najnowszej, drugiej już, odsłony badania raportu Izby Gospodarki Elektronicznej poświęconego omnicommerce, czyli zakupom wielokanałowym. Do jakich wniosków prowadzi? Okazuje się m.in., że Polacy coraz chętniej korzystają z wielu kanałów, deklarując jednocześnie mniejszą liczbę preferowanych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne, ...
-
Amazon inwestuje w centrum logistyczne w Okmianach
Amazon, światowy gigant handlu internetowego, uruchomi w Polsce kolejne centrum logistyczne. Tym razem wybór padł na położone koło Bolesławca Okmiany. To już trzecia inwestycja tej firmy na Dolnym Śląsku. Obiekt o powierzchni ponad 60 000 m2, ma zostać wyposażony w najnowocześniejsze technologie. Jego zadaniem będzie odbiór towarów od sprzedawców ...
-
Magazyny w Polsce. 100% wzrostu w 5 lat
... na polskie magazyny. W ciągu minionych pięciu lat ogromnym przełomem w kwestii zapotrzebowania na powierzchnie magazynowe w Polsce jest dynamiczny rozwój firm z sektora e - commerce. Pojawienie się na polskim rynku międzynarodowych gigantów, takich jak Zalando czy Amazon, pomaga zagwarantować zrównoważoną relację pomiędzy podażą i popytem oraz ...
-
Zakupy online zupełnie spowszednieją?
Wprawdzie Polacy ciągle dość tradycyjnie podchodzą do zakupów online, traktując internet jako swoistego rodzaju katalog wysyłkowy, to jednak z roku na rok zauważa się wzrost popularności szybkich i wygodnych rozwiązań e-commerce. Potwierdzeniem tego są chociażby rezultaty opracowanego przez Autopay Research badania “Jak kupujemy w internecie 2019 ...
-
PSD2 już obowiązuje. Jak zmieniają się płatności?
... fakt, iż każdy bank musi udostępnić mechanizm dostępu do prowadzonych przez siebie rachunków – możliwość sprawnego zlecania płatności obejmie wszystkich użytkowników e‑commerce, którzy posiadają rachunki bankowe. Co istotne, w trakcie całego procesu pośrednik inicjujący transakcję nie ma dostępu do naszych danych dostępowych do ...