-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2013
Polska gospodarka lepiej niż inne kraje radzi sobie ze spowolnieniem i widać wyraźne oznaki zbliżającego się ożywienia. 58% pracodawców planuje zatrudniać specjalistów i menedżerów w III kwartale br, a tylko 11% zwalniać - wskazują najnowsze wyniki badania Antal Global Snapshot. Pracowników będą w szczególności poszukiwać firmy z obszaru ...
-
Zakupy online: koszty dostawy zbyt wysokie
Im wyższe zarobki, tym więcej zakupów w sieci - wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska. Zachętą do wydawania pieniędzy przez internet byłyby też niższe koszty dostawy. Mniejsze znaczenie ma natomiast wyższa jakość oraz bezpieczeństwo. Jak wynika z raportu, wyższe dochody oraz niższe ceny to główne czynniki, które ...
-
M-commerce 2013
Według najnowszych danych Polska ma wszelkie możliwe atuty, by stać się liderem w zakresie handlu mobilnego w tej części Europy. Już dziś 2 na 3 kupowane telefony są smartfonami, 5 milionów osób korzysta z internetu mobilnego, a na 1 mieszkańca średnio przypada 1,4 karty SIM. Według szacunków wartość rodzimego rynku m-commerce ma osiągnąć w tym ...
-
Zakupy online: potencjał niekupujących
Mieszkańcy wsi oraz oglądający w sieci a kupujący w tradycyjnych sklepach bardziej skłonni do e-zakupów w przyszłości. Brak możliwości obejrzenia produktu najczęstszym powodem niekupowania przez internet - wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska. Badania pokazują, że 28 proc. ankietowanych Polaków nigdy nie robiło ...
-
Urządzenia mobilne: rządzą serwisy informacyjne i publicystyka
Lifestyle i e-commerce na ekranach tabletów, sport na smartfonach a serwisy społecznościowe w telefonach komórkowych starej generacji. W zależności od typu urządzenia, internauci poszukują w sieci innych informacji. Gemius po raz kolejny wziął pod lupę mobilny ruch internetowy i sprawdził, z jakich urządzeń przenośnych najczęściej łączymy się z ...
-
e-Commerce Polska awards 2013 - czas ocenić e-sklepy!
Właśnie wystartowała pierwsza edycja konkursu „e-Commerce Polska awards 2013” organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Konkurs skierowany jest do e-sklepów. Zgłoszenia należy nadsyłać do 13 września br. „e-Commerce Polska awards 2013” podzielony jest na dwie główne kategorie – brandingową oraz sprzedażową. Przy ocenianiu sklepy online ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Zakupy online za granicą: co warto wiedzieć?
Branża e-commerce wejdzie wkrótce w najgorętszy okres w roku. Osoby, które planują świąteczne zakupy w sieci, zwłaszcza na zagranicznych portalach, powinny już zacząć przeglądać oferty. Perfumy tańsze o 50 proc., elektronika o 30-40 proc. to naprawdę kuszące propozycje. Jak zabrać się do takich zakupów, aby faktycznie były tańsze i bezpieczne? W ...
-
Nominacje w konkursie "e-Commerce Polska awards 2013"
Właśnie zakończył się III etap konkursu „e-Commerce Polska awards 2013”, a tym samym pierwszych obrad Jury. W każdej kategorii wyłoniono maksymalnie trzech nominowanych Uczestników do nagrody głównej. 3 października 2013 odbędzie się spotkanie Jury przy okrągłym stole, podczas którego sędziowie wybiorą zwycięzców. Wśród Jurorów znaleźli się ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Amazon inwestuje w Polsce. Powstanie nawet 15 tysięcy miejsc pracy
Amazon, amerykański gigant e-commerce, do 2015 roku otworzy w Polsce trzy centra logistyczne, w których pracę znajdzie łącznie około 15 tysięcy osób. Centra powstaną w okolicach Wrocławia oraz Poznania. Amazon otworzy trzy centra logistyczne i utworzy w każdym z nich po 2 tys. stałych miejsc pracy oraz po ok. 3 tys. sezonowych. Dwa pierwsze centra ...
Tematy: Amazon, inwestycja, Wrocław, Poznań, praca, praca Wrocław, praca Poznań, e-handel, e-commerce -
Responsive Web Design: innowacja czy konieczność?
Temat Responsive Web Design od dawna jest na ustach właścicieli stron internetowych. Wdrażać RWD czy nie? Aktualnie to już kwestia paląca, zwłaszcza dla sklepów internetowych oraz wszelkich podmiotów świadczących usługi online. Czy płynny Web design jest w m-commerce rzeczywiście najlepszym z dostępnych rozwiązań? Słowem wstępu RWD, czyli ...
-
PayPal: m-commerce rośnie w siłę
W 2013 r. konsumenci w Polsce wydadzą za pomocą urządzeń przenośnych ponad 1 mld zł – wynika z badania instytutu IPSOS, przeprowadzonego na zlecenie firmy PayPal. Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60% rocznie, by w roku 2015 sięgnąć 3 mld zł. Tylko w ubiegłym roku, wartość płatności mobilnych dokonanych z kont PayPal na świecie ...
-
Laureaci konkursu "e-Commerce Polska awards 2013"
Wczoraj w teatrze Capitol w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenie nagród w konkursie dla sklepów internetowych "e-Commerce Polska awards 2013". Przyznano 11 nagród w kategoriach głównych, 2 nagrody w głosowaniu konsumentów oraz 3 wyróżnienia. KATEGORIA BRANDINGOWA – w tej kategorii sklepy online były oceniane przez ekspertów z branży ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Polacy a zamawianie jedzenia przez Internet
Serwisy umożliwiające zamawianie jedzenia przez Internet zadomowiły się już na dobre w polskiej sieci. Przy wartości rynku szacowanej na 50 milionów takie transakcje stanowią jeszcze niewielki odsetek całej wartości rodzimego e-commerce, jednak już dziś można zauważyć trendy specyficzne dla tej grupy zakupów online. Według najnowszego badania ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
Właściciele sklepów internetowych mają czas do czerwca 2014 roku, aby dostosować się do nowych przepisów dotyczących e-commerce. Zmiany wynikają z obowiązku implementacji w całej Unii Europejskiej dyrektywy regulującej między innymi sprzedaż w Internecie. Nowe prawo ma na celu zwiększenie ochrony konsumentów, czego skutkiem jest nałożenie na ...
-
Branża e-commerce a Gwiazdka 2013
Niemal 40% badanych właścicieli sklepów internetowych uważa, że nadchodzący okres zakupów świątecznych będzie lepszy lub znacznie lepszy niż przed rokiem. Widać wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to 35% ankietowanych było optymistami w tym temacie. W 2011 roku grupa ta liczyła ponad 44%, a w 2010 było to odpowiednio 40% ankietowanych. ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
Klienci często mają wątpliwości, czy ich prawa będą respektowane, tym bardziej jeżeli dokonają zakupu w sklepie on-line zarejestrowanym w innym kraju niż Polska. Brak zaufania nie powinien jednak ograniczać możliwości, jakie daje Internet, szczególnie kiedy e-commerce może umniejszyć nam trudy zakupów w ruchliwych centrach handlowych. Zgodnie z ...
-
Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?
Jak co roku w grudniu, wpadamy w szał poszukiwania świątecznych prezentów. Pomimo rosnącej popularności e-commerce, wielu Polaków wybiera zakupy w centrach handlowych. Co więcej, ponad 1/3 traktuje je, jako ciekawą formę spędzenia wolnego czasu. Jak galerie handlowe powinny rywalizować o klienta ze sklepami internetowymi pokazuje raport „Jak ...
-
Zarządzanie sklepem internetowym: integracje
Rozwój na rynku e-commerce powoduje, że powstaje coraz więcej firm, które oferują usługi wspierające efektywne zarządzanie sklepem internetowym. Dzięki nim możemy łączyć ze sobą różne systemy niezbędne do prowadzenia działalności polegającej na sprzedaży przez Internet, takie jak program księgowo-magazynowy, systemy płatności, firmy kurierskie czy ...
-
M-commerce w Polsce: trendy 2014
Rozpoczynający się rok przyniesie szereg istotnych zmian i nowości na rynku m-commerce w Polsce. Upowszechnienie filozofii „mobile first”, mobilnych płatności, inteligentnych cen czy ekspansja sklepów internetowych do świata rzeczywistego, to tylko niektóre z nich. Według szacunków wartość tego sektora podwoi się i zbliży w tym roku do miliarda ...
-
M-commerce: kultura i rozrywka w modzie
... mobilne prześcigną komputery pod względem ruchu generowanego w internecie. To w konsekwencji powinno przełożyć się do zwiększenia sprzedaży i wartości rynku m-commerce. Mobile commerce w Polsce jest jeszcze we wczesnym stadium rozwoju. Na przykładzie sprzedaży rozrywki i kultury w tym kanale, widać jednak duży potencjał drzemiący w tej ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 4/2014
Branża e-commerce przygotowuje się do wdrożenia nowego prawa wynikającego z unijnej dyrektywy o prawach konsumentów. Niektóre jej zapisy budzą obawy przedsiębiorców, zwłaszcza że prace nad polską ustawą jeszcze się nie zakończyły. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego 2011/83/UE, która ma wejść w życie w połowie 2014 r., ma ujednolicić przepisy ...
-
E-commerce w Polsce: trendy 2014
Zgodnie z przewidywaniami ekspertów spółki arvato Polska, w 2014 roku będziemy świadkami dalszego, intensywnego rozwoju branży e-commerce w Polsce. Zwłaszcza w przypadku dużych sieci handlowych wykorzystanie kanału elektronicznego stanie się standardem, nie zaś czynnikiem przewagi konkurencyjnej. Coraz większy napór międzynarodowych gigantów ...
-
Jak e-sklepy wykorzystują social media?
Aż 84 procent sklepów wykorzystuje serwisy społecznościowe do wsparcia sprzedaży online - tak wynika z badania "Co nakręca e-commerce". Partnerem części dotyczącej social media jest NapoleonCat.com. Badanie przeprowadzone zostało przez CubeResearch. Wśród e-sklepów, które są obecne w mediach społecznościowych 90 proc. używa Facebooka. Jak ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
Pomimo trudnych warunków gospodarczych łączne przychody 250 największych na świecie sieci handlowych wyniosły w ubiegłym roku obrotowym 4,3 biliona dolarów. W porównaniu rok do roku był to wzrost na poziomie 4,9 proc. Podobnie jak w poprzednim roku detaliści zawdzięczają ten wzrost głównie ekspansji na rynkach wschodzących. Jak wynika z najnowszej ...
-
Formy obsługi klienta w e-commerce
Jak wiadomo, udane zakupy często zależą od dobrego doradztwa. Tak uważają nie tylko klienci w centrach handlowych, lecz – jak potwierdzają badania przeprowadzone przez E-Commerce Center Köln we współpracy z oferentem live chatu iAdvize – również ci, którzy decydują się na zakupy w sieci. 65% ankietowanych klientów przyznało wtedy, że co najmniej ...
-
Co czeka social media w 2014 r.?
... , które służą nam do osiągnięcia celu i to nie tylko tego „angażującego”, ale również sprzedażowego. Dlatego coraz mocniej wierzę również w Social Commerce. Bo co ma wpływ na decyzje zakupowe? Opinia rodziny i znajomych, czyli social – dodaje Katarzyna Zadworny z K2. Relacje z klientami – W końcu pozostałe ...
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Polsce. Rodzimy e-handel to także najprężniej ewoluujący tego typu rynek w Europie. Dzisiaj już każdy zdaje sobie sprawę z tego, że obecność w Internecie to konieczność. Nie wszyscy jednak mają świadomość, że taka obecność nie ogranicza się do najbardziej popularnej formy, jaką jest ...
-
Zakupy online: liczy się bezpieczeństwo i czas dostawy
Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wskazują, że bezpieczeństwo oraz czas dostawy to kluczowe kryteria przy wyborze sklepów internetowych. Poczta Polska oraz Trusted Shops, firmy specjalizujące się w usługach dla branży e-commerce opracowały rozwiązania, które odpowiadają na główne ...
-
Promocje w sklepach internetowych - najczęstsze mity
Internet pełen jest usług i towarów w promocyjnych cenach. Intratne oferty i okazyjne ceny kuszą nas niemal z każdej strony. Czy jednak kupowanie w promocji nie ogranicza naszych praw konsumenckich? Na to pytanie odpowiada Julia Mandel, prawniczka w firmie Trusted Shops, specjalizująca się m.in. w zagadnieniach związanych z e-commerce. Brak ...
-
Handel detaliczny przed wyzwaniami
... wyróżnić się na tle konkurencji twierdzą respondenci przeprowadzonego przez Forrester Consulting badania „Customer Desires Vs. Retailer Capabilities: Minding the Omni-Channel Commerce Gap” (Potrzeby klientów vs. możliwości detalistów: eliminowanie luk w handlu za pośrednictwem wszystkich kanałów). Dlatego też, nie powinno dziwić, że jednym ...
-
Ochrona praw konsumenta w Internecie po zmianie przepisów
Trwają prace nad projektem ustawy o prawach konsumenta (druk nr 2076), implementującej dyrektywę 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów. W związku z wejściem w życie nowych przepisów zmienią się w istotny sposób ramy prawne sektora e-commerce. Poniżej przedstawiliśmy autorski wybór 10 kwestii wiążących się z planowanymi zmianami, które w naszej ...
-
Na Wielkanoc 2014 podróż w tropiki
... decyduje się ok. 2- 3 razy mniej turystów w porównaniu z wyjazdami na długi weekend. - Powody są oczywiste – twierdzi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – Mimo zwiększającego się trendu do spędzania Bożego Narodzenia i Wielkanocy za granicą, mobilność polskich turystów w tym ostatnim wypadku ogranicza ...
-
Majówka 2014: dokąd wybierają się Polacy?
... roku planują weekend z biurami podróży, za tegoroczny wyjazd płacą o 4,4% więcej. Średni koszt wypoczynku to 2 400 złotych. Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce w Travelplanet.pl: – Mniejsze zainteresowanie majówką to jednak nie rynkowy odwrót. W ubiegłym roku dwa dni wolne wypadały w dni powszednie, teraz 3 maja ...
-
Wakacje na własną rękę czy z biurem podróży?
... do ponad 700 zł od osoby za tydzień wypoczynku. - Większe możliwości daje zorganizowanie egzotycznej wyprawy – przyznaje Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – Jednak tylko kilka proc. polskich turystów jeździ na drugi koniec świata. Ponad 80 proc. od wielu sezonów w letnie ...
-
Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
Co czwarty polski internauta przyznaje się do robienia zakupów spożywczych przez Internet - wynika z badania zrealizowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska. To prawie dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu. Najnowsze badania polskiego rynku e-commerce dobitnie pokazują, że zakupy spożywcze w sieci robi coraz ...