-
Majówka 2014 lepsza niż spodziewały się biura podróży
... wyjazdy na ostatnią chwilę a na ich decyzje w dużym stopniu wpłynęły kiepskie prognozy pogody dla Polski – wyjaśnia Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – Dodatkowo na tegoroczną majówkę touroperatorzy przygotowali bogatą ofertę, dlatego nietrudno było znaleźć zagraniczną wycieczkę porównywalną cenowo do wypoczynku ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
Najpóźniej do 13 czerwca bieżącego roku w każdym z państw Wspólnoty Europejskiej wdrożone muszą zostać przepisy dyrektywy harmonizującej unijne prawo dotyczące e-commerce. 9 maja Sejm przegłosował ustawę. Jakie niesie to skutki dla e-konsumentów? Przede wszystkim rozszerzenie ich uprawnień względem praw, które przysługują klientom sklepów ...
-
Strona internetowa w obcym języku może odstraszać
W dzisiejszych czasach jednym ze sposobów na wyższe zyski z e-commerce jest z pewnością ekspansja na rynki zagraniczne. Tutaj pojawia się jednak problem - na jaki język przetłumaczyć stronę? Czy angielski jest tu wystarczający? To dość istotna kwestia, bowiem - jak pokazują badania Common Sense Advisory - aż 60 procent klientów preferuje ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2014
Sektor dóbr luksusowych oparł się z powodzeniem spowolnieniu gospodarczemu, wypracowując w minionym roku podatkowym niemal 172 miliardy dolarów - wynika z pierwszej edycji raportu Deloitte „2014 Global Powers of Luxury Goods”. Prognozy na przyszłość są optymistyczne, przy czym najdroższe marki muszą na szerszą skalę wykorzystywać e-commerce oraz ...
-
Dropshipping: przepis na tanie i bezpieczne zakupy online
Trzeba przyznać, że polski rynek e-commerce rozwija się w oszałamiającym tempie. Już w tym roku wartość handlu internetowego w naszym kraju ma sięgnąć 30 miliardów złotych. Tak duża dynamika nierozerwalnie wiąże się z pojawianiem się nowych form sprzedaży oraz dystrybucji towarów w sieci. Jedną z nich jest dropshipping czyli rodzaj współpracy ...
-
Najlepsze plaże Europy
... to tylko jeden z aspektów, którymi kierują się polscy turyści, wybierając miejsca, w których chcą spędzić wakacje – tak Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl komentuje raport Agencji. Szef marketingu największego polskiego multiagenta turystycznego zwraca uwagę, że oprócz większego odsetka czystych plaż ogromne ...
-
Zakupy online: serwisy płatności zyskują na znaczeniu
Rośnie popularność serwisów płatności - obecnie korzysta z nich blisko połowa więcej internautów niż w minionym roku. Najczęściej są to mężczyźni pomiędzy 24 a 35 rokiem życia oraz osoby z wyższym wykształceniem - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Jak wynika z badania najczęstszą metodą płatności za produkty ...
-
E-sklepy ponownie zmierzą się w konkursie "e-Commerce Polska awards"
Właśnie rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do drugiej edycji konkursu dla sklepów online "e-Commerce Polska awards 2014" organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Kto w tym roku miał najlepszy pomysł promocyjny? Jakie rozwiązanie było najbardziej innowacyjne? Komu udało się skutecznie przełamać nieufność? „e-Commerce Polska awards ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Branżo e-commerce: quo vadis?
Dziś polskim rynkiem sklepów internetowych rządzą małe i średnie przedsiębiorstwa, a nasz kraj jest koniem pociągowym branży e-commerce w Europie Środkowej. To dla wielu przedsiębiorców prawdziwa żyła złota. Ale co będzie za 10 lub 20 lat? Zdaniem ekspertów, zwyciężą te firmy, które w pogoni za zyskiem nie stracą z oczu… klienta. Według „Europe ...
-
Zakupy online: liczą się koszty dostawy
Rzesza internautów dokonujących zakupów w sieci wzrasta nieustająco. Co nakłania ich do częstszego korzystania z serwisów zakupowych? Z jakimi problemami muszą się borykać podczas zakupów online? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy raport przygotowany przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Gdyby koszty dostawy były niższe, produkty tańsze, ...
-
Zakupy online głównie na Allegro
Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że absolutnym numerem jeden wśród najbardziej rozpoznawalnych serwisów zakupowych jest w Polsce allegro.pl (76 proc. spontanicznych wskazań). Na drugim miejscu znalazła się tablica.pl (obecna nazwa OLX.pl), a na trzecim – e-Bay. Jako miejsce zakupu ubrań 40% internautów ...
-
Jak nie dać się oszukać robiąc zakupy w Internecie?
Poznaj zasady rządzące rynkiem e-commerce, znajdź w Internecie rzecz, którą chcesz kupić, sprawdź rzetelność sprzedawcy, oceń wiarygodność jego strony, sprawdzając m.in. regulamin oraz szyfrowanie. Innymi słowy nie daj się oszukać nieuczciwemu e-przedsiębiorcy. ― W ubiegłym roku w Polsce zdarzyło się ponad 35 tysięcy wypadków drogowych. Czy z tego ...
-
Już niedługo zakupy na Facebooku?
Za jakiś czas na Facebooku pojawią się oferty produktów i usług, które będzie można kupić bezpośrednio poprzez serwis społecznościowy. Firma testuje właśnie nową usługę. Czy może ona zagrozić największym graczom na rynku e-commerce? Usługa ma umożliwiać użytkownikom serwisu społecznościowego dokonywanie zakupów bez opuszczania go. Przy niektórych ...
-
Biznes Raty: sprzedaż ratalna dla firm w Meritum Banku
... rat. Biznes Raty to produkt dla firm zajmujących się handlem w obszarze B2B: specjalistycznych sklepów, salonów i hurtowni, także tych działających w obszarze e commerce, które kierują swoją ofertę do przedsiębiorców. Dzięki rozwiązaniu Meritum Banku mogą one zapewnić swoim klientom szybki i prosty sposób finansowania oferowanego ...
-
Sprzedaż i Marketing - jakie zarobki w branży?
Pracodawcom z branży sprzedaży i marketingu zależy przede wszystkim na osobach utalentowanych, posiadających przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na danym stanowisku. Szczególnie poszukiwani są specjaliści z sektora e-commerce, co wiąże się z jego dynamicznym rozwojem. Na najlepsze zarobki mogą z kolei liczyć pracownicy w branży nowych ...
-
Facebook w Polsce VII 2014
... kategorię "Agencje interaktywne i e−PR", awansując w zestawieniu pod względem "liczby osób, które o tym mówią" o 124 pozycje. W tym samym zestawieniu, ale w kategorii "E−commerce" wyróżnił się natomiast fanpage inVIPTUS, który po skoku o 122 pozycje, wylądował na piątym miejscu. W lipcu dużo mówiło się również o multitap ...
-
Handel zagraniczny online mocno do przodu
Polscy przedstawiciele e-commerce coraz częściej handlują z zagranicą - ze statystyk PayPal wynika, że w pierwszej połowie bieżącego roku płatności zagraniczne, dokonywane za pomocą tej platformy, wzrosły aż o 45 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Najczęściej eksportowano oprogramowanie komputerowe i gry, sprzęt sportowy, ...
-
Wakacje 2014: jak wypoczywali Polacy?
... (wystarczy wspomnieć sytuację w Egipcie w 2013 r.). Ale rekordowe zainteresowanie wyjazdami z biurami podróży ma kilka innych przyczyn – tłumaczy Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – Tegoroczna oferta była niezwykle bogata, przeceny last minute były znaczne, a ceny spadły do takich poziomów, że trudno było ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
66 procent polskich pracodawców deklaruje, że w ciągu kolejnych trzech miesięcy bieżącego roku będzie rekrutować specjalistów i menedżerów - wynika z szesnastej już edycji badania dynamiki zatrudnienia zrealizowanego przez Antal Global Snapshot. Największe zapotrzebowanie na pracowników zgłasza tradycyjnie już sektor SSC/BPO, a także branża IT ...
-
Gdzie na urlop jesienią?
... spadają do kilkunastu stopni Celsjusza. - Od kilku sezonów obserwujemy, że sezon „rozciąga się” na jesień – zauważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – Ale obecnie wzrosty są porównywalne z letnim boomem na wyjazdy, kiedy to odnotowaliśmy przeszło 40 procentowy skok zainteresowania ofertą ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania „ ...
-
Jesienny city break wg Polaków
... jest ponad dwukrotnie wyższa (6,2 proc.). - Mniej więcej połowa z nich wybiera tzw. city break w europejskich miastach – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. Spośród grona turystów, którzy tej jesieni zaplanowali kilkudniowy wypad za granicę (w tym do śródziemnomorskich kurortów), najbardziej popularne miasto ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 43/2014
... na powierzchni ok. 210 tys. hektarów, a dochody z jego sprzedaży wyniosły ok. 3 mld USD... Według analityków Amerykańskiej Izbie Handlu (U.S. Chamber of Commerce) jest bardzo prawdopodobne, że w perspektywie najbliższych 10 lat rozpoczną się prace nad umową o wolnym handlu między USA a Chinami. Chińczycy mówią ...
-
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
Polski e-commerce rozwija się niezwykle prężnie, a rosnąca aktywność kupujących przez internet wskazuje, że ta sytuacja raczej nie ulegnie zmianie. Zmianie ulega natomiast rzeczywistość, w jakiej przychodzi funkcjonować e-przedsiębiorcom. Przykładem może być chociażby nowa ustawa konsumencka. Jej przepisy, które zaczną obowiązywać od 25 grudnia ...
-
Laureaci konkursu "e-Commerce Polska awards 2014"
W środę, 5 listopada 2014 r. w kinie Praha w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenie nagród w konkursie dla sklepów internetowych "e-Commerce Polska awards 2014". Przyznano 10 nagród w kategoriach głównych oraz 2 nagrody w głosowaniu konsumentów. Wszyscy nominowani otrzymali wyróżnienia. W kategoriach z zakresu brandingowego wyłoniono ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Odbiór osobisty czy dostawa do domu? Co lepsze?
O tym, że polscy konsumenci przekonali się do e-commerce, przekonywać nie trzeba już chyba nikogo. Najnowsze badanie Deloitte pokazało, że w tym roku aż 40 procent Polaków kupi podarki świąteczne właśnie przez Internet. Okazuje się również, że kupujący bardzo często rezygnują z dostawy towaru do domu na rzecz jego osobistego odbioru. Powinni ...
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
Właściciele i zarządcy nieruchomości, reprezentanci niemal 1500 centrów handlowych przebadani na potrzeby najnowszego badania Cushman & Wakefield, zgodnie przyznają, że największy obecnie wpływ na rynek centrów handlowych w Europie wywiera nic innego tylko rozwijająca się w dynamicznym tempie branża e-commerce. O ile duże i mniejsze centra dobrze ...
-
Boże Narodzenie: żniwa w e-commerce, łupy dla oszustów
Okres przedświąteczny. Branża e-commerce zaciera ręce z myślą o zyskach, jakie wygenerują tegoroczne zakupy świąteczne, na które Polacy zamierzają wydać kilkanaście procent więcej niż przed rokiem. Niestety nie tylko e-sprzedawcy zacierają ręce - cieszą się również cyberprzestępcy, dla których tradycyjnie już Święta staną się okazją do zmasowania ...
-
5 trendów w e-commerce na 2015 rok
Koniec roku to tradycyjnie już czas podsumowań, ale nie tylko. To także okres, w którym bacznie przyglądamy się prognozom trendów, które obowiązywać będą w nadchodzących miesiącach. Minione dwanaście miesięcy przyniosło e-commerce wiele nowinek. Rekordy popularności biły technologie lokalizacyjne, upowszechnił się handel mobilny. Klienci chcą ...
-
Click & collect przyszłością e-commerce?
Zmiany zachowań i oczekiwań współczesnych konsumentów, w połączeniu z popularyzacją zakupów online, mają dziś znaczący wpływ na rozwój polskiej branży e-commerce. Coraz więcej sklepów i sieci detalicznych, w tym z branży FMCG, decyduje się na rozszerzenie dystrybucji w internecie. Z kolei zapracowani i zabiegani klienci coraz częściej doceniają ...
Tematy: Click & collect, handel detaliczny, handel, e-commerce, zakupy online, sklepy online, sklepy -
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
Polski rynek e-commerce rozwija się w dość dynamicznym tempie. Ciągle jednak niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie pozostaje Wielka Brytania. W 2013 roku mieszkańcy Wysp wydali na zakupy internetowe aż 112 miliardów euro. Dla porównania - w przypadku Polski roczne wydatki na e-zakupy sięgnęły zaledwie 5 miliardów euro. O tym, że to właśnie do ...
-
5 skutecznych rad na zatrzymanie klienta e-commerce
Polski rynek e-commerce rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie. Tylko w minionym roku jego wartość wzrosła o 3,5 mld złotych i sięgnęła 25 mld. Okazuje się jednak,że w parze ze zwiększonymi wydatkami nie idzie niestety lojalność klientów, o których wyborach decyduje zazwyczaj najniższa cena. Okazuje się również, że pozyskanie nowych klientów ...
-
Cyberprzestępcy kradną dane w e-sklepach
Niemal połowa przedsiębiorców z sektora e-commerce i ponad 40 procent firm świadczących usługi finansowe może paść w najbliższym czasie ofiarą kradzieży informacji finansowych - prognozuje Kaspersky Lab. Za utratą danych stać będą ukierunkowane ataki, luki w zabezpieczeniach oraz inne cyberincydenty. Jak już wspomniano we wstępie, zagrożenia ...
-
10 trendów e-commerce w 2015 roku
Rozwój m-commerce, wielokanałowość, personalizacja oferty oraz darmowe dostawy i zwroty. To zdaniem analityków biznesowych PayU tylko niektóre z najważniejszych trendów, które w kolejnych miesiącach mają się dość wyraźnie zaznaczyć na rynku handlu elektronicznego. W bieżącym roku wartość zakupów dokonywanych z poziomu urządzeń mobilnych ma sięgnąć ...
-
Masz sklep na Facebooku? Nie łam prawa!
... koszty transportu reklamowanego towaru w obie strony. Najpóźniej w chwili dostawy towaru sprzedawca musi na trwałym nośniku potwierdzić 21 obowiązków informacyjnych. Social commerce jest elastycznym, angażującym i coraz bardziej atrakcyjnym kanałem sprzedaży dla rodzimych e-sprzedawców. Warunki, na których klient dokonuje zakupów, także przy ...