-
Raport Elephate "Ranking blogów w e-commerce". Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
... e-handlu oraz pokazujemy strategie, które przyniosły firmom inwestującym w content marketing i SEO mierzalny wzrost, a tym samym pozwoliły im osiągnąć przewagę konkurencyjną – mówi ... , CEO & Founder w Senuto. Ponadto w raporcie głos zabrali m.in. liderzy z firm: IdoSell, Shoper, Satisfly, Conversion, Merce, Cyber_Folks, Packeta, Casbeg, Contadu, ...
-
AI zmienia rynek pracy. Freelancing nie jest wyjątkiem
... o 56.2%, budżetów o 68.8%, przy wzroście liczby freelancerów o 14.5%. To efekt rosnącego znaczenia treści wizualnych w marketingu cyfrowym i e-commerce. Marketing cyfrowy W e-mail marketingu liczba projektów wzrosła o 2.7%, budżety o 53.5%, a liczba specjalistów o 12.2%. Firmy inwestują w personalizację i automatyzację kampanii e-mailowych ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
... wzrost sprzedaży, to wśród Firm Innowacyjnych było to 48%. Co ciekawe, najwięcej firm, w których sprzedaż wzrosła było wśród małych Firm Innowacyjnych (zatrudniających od 10 do 49 pracowników) – 62%. Wśród firm dużych odsetek ten wyniósł 57%, a w grupie mikro Firm Innowacyjnych – 50%. Jednocześnie odsetek Firm Innowacyjnych, w których sprzedaż ...
-
Mikro i małe firmy 2013
... firm, które wygrywają z polskimi mikro i małymi firmami eksportującymi efektem skali, pozycją negocjacyjną, zasobami na promocję i marketing ...
-
Mikro i małe firmy, czyli eksport i inwestycje
... badaniu przedsiębiorcy byli także pytani o inwestycje w kapitał ludzki. Właściciele firm wskazali na wiele obszarów, które wymagają podniesienia kwalifikacji. Najczęściej były to języki obce (26%), specjalistyczna wiedza związana z prowadzoną działalnością (25%), marketing i reklama (24%) oraz informatyka (18%). W okresie ostatniego roku ...
-
Raport - Wdrożenia CRM w Polsce
... Siebel Systems wydaje się pozostać niezachwianą. Drugie miejsce zajmuje system Marketing Manager, której producentem jest austriacka firma Update.com. Jej udział ... Engineering (z 8 % udziałem w ilości wdrożeń). Na dalszych miejscach znajdują się produkty firm Exact Software (6 % wdrożeń), Teta (5% wdrożeń), IFS (3% wdrożeń) oraz innych dostawców o ...
Tematy: -
Raport szkolenia w Polsce
... przede wszystkim w zakresie związanym z podstawową działalnością firmy. Warto jednak również zauważyć, że ponad 40% firm odczuwa potrzebę dokształcenia pracowników w dziedzinach takich jak marketing, promocja, reklama, PR, techniki sprzedażowe a także w dziedzinie umiejętności osobistych przydatnych w prowadzeniu biznesu. Korzystanie z funduszy ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
... takim tematom, jak np. marketing, promocja, reklama, umiejętności osobiste, czy zarządzanie) to trzeba zauważyć, że szkolenia dofinansowane z EFS stwarzają tej kategorii firm więcej możliwości zdobycia wiedzy koniecznej dla rozwoju. Z tą obserwacją koresponduje fakt, że aż 41% badanych firm – uczestników szkoleń wśród najważniejszych powodów ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... niż połowa (47%). Spośród firm nie posiadających własnej witryny, aż ... firm wymienia reklamę internetową (dla porównania reklama w prasie była wymieniona przez 73%, reklama w telewizji przez 60% badanych). 74% polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP deklaruje, że korzysta z reklamy. Najczęściej ma przez to na myśli polecanie przez znajomych (marketing ...
-
E-biznes w Polsce: kondycja finansowa 2009
... Marketing i reklama internetowa", "E-commerce" (sklepy internetowe) oraz "Usługi dla firm internetowych". Przeanalizowano wyniki finansowe 275 najważniejszych przedsiębiorstw działających w polskiej branży internetowej, zebrano też podstawowe informacje o rynkach, na których działają. Dodatkowym elementem analizy są wywiady z przedstawicielami firm ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2012 i prognoza III kw. 2012
... chce ogółem 51 proc. badanych. Firmy MŚP będą wydatkować na marketing i reklamę 25,5 proc. (w poprzednim kw. 21,5 proc.). Przedsiębiorcy w sezonie wakacyjnym zaplanowali również ... +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm sektora MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro - zatrudniających do 9 osób. W badaniu biorą udział ...
-
Plany polskich pracodawców II 2013
... dynamice zmian są IT, HR oraz marketing i PR. Zmiany dotyczą też głównie pracowników niższego szczebla, o niższych kwalifikacjach, a rzadziej kadry zarządzającej. Największe zwolnienia w ubiegłym półroczu dotyczyły budownictwa, transportu i gospodarki magazynowej oraz obsługi nieruchomości i firm.” Kolejne półrocze pod znakiem stagnacji, ale ...
-
Rejestracja REGON III 2013
... rentowność (bądź sens istnienia) po dłuższym okresie działania. Zdaniem Jakuba Domerackiego, najwięcej firm upada jednak w pierwszym roku działalności. – Powodem są zwykle zbyt duże inwestycje początkowe oraz nadmierne wydatki na nieprzemyślany marketing, niezbadanie popytu, za duża koncentracja na administracji i produkcie, a za mała na ...
-
Sektor MSP: lepsze czasy na horyzoncie
... przedsiębiorstw z branży usług biznesowych (usługi B2B jak doradztwo i konsulting, reklama i marketing, konferencje i targi). Jej przedstawiciele liczniej przewidują poprawę sytuacji swojej ... mijało pod znakiem obniżek – twierdzi tak 23,9 proc. ankietowanych firm. Podwyżkę cen deklaruje 21,9 proc. badanych. Sytuacja finansowa i zatrudnienie – ...
-
Branża turystyczna: optymizm jest umiarkowany
... , że nieco ponad jedna trzecia firm z branży turystycznej odczuła poprawę sytuacji gospodarczej. Konsekwencją czego, w przypadku prawie połowy (44 proc.) takich firm, była rozbudowa i modernizacja obiektów. Drugim najczęściej podejmowanym działaniem było zwiększenie wydatków na reklamę, promocję oraz marketing. Respondenci, którzy deklarowali chęć ...
-
Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu
... większość firm skupia swoje działania komunikacyjne na aktywizacji sprzedaży poprzez budowanie lojalności partnerów handlowych, prowadzenie działań promocyjnych w punktach sprzedaży oraz rozwinięty marketing usług. Oczywiście, tak jak w innych branżach znaczenie komunikacji w Internecie będzie rosło. Przykłady wiodących firm leasingowych pokazują ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2014 i prognoza I kw. 2015
... rezygnować z inwestycji. Co ważne, w tym kwartale zdecydowanie więcej firm zamierza zatrudniać niż zwalniać pracowników. Pracodawcy chętniej też niż kwartał wcześniej będą inwestować w kompetencje swoich pracowników. Więcej też firm będzie ponosić wydatki na marketing, wsparcie sprzedaży, remonty, technologie, maszyny i oprogramowanie. Informacje ...
-
Działalność gospodarcza: jak założyć firmę we Włoszech?
... Start z własnym znakiem towarowym wymaga znacznych nakładów na reklamę i marketing. Działalność gospodarcza Prowadzenie działalności gospodarczej we Włoszech reguluje kodeks ... (s.a.s., spółka komandytowa). Podstawowe formalności są podobne do wszystkich innych firm, a więc partita IVA, rejestr przedsiębiorstw, INPS oraz INAIL. Spółki kapitałowe ( ...
-
Technology Fast 50. Oto najlepsze spółki 2016
... 50 znalazło się aż 43 nowych firm, 1 awansowała, 6 spadło. Najwięcej, bo 16 firm powstało w 2011 roku. Średni wzrost przychodów firm, które zgłosiły się do Technology ... zdominowały firmy zajmujące się wykorzystaniem technologii informacyjnych, choć w różnych zastosowaniach: marketing, analityka dużych baz danych, Mobile UX. Stanowią one aż 74 proc. ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2017
... . W przypadku polskich firm rodzinnych największy wpływ na dobrą sytuację miały efektywne procesy wewnętrzne, które wskazało 25% badanych, skuteczne techniki sprzedaży i dbałość o klienta (22%) oraz inteligentny marketing (21%). Duże znaczenie miały też wdrożone optymalizacje i wzmocnienia kadrowe – 19% polskich firm rodzinnych uzyskało większe ...
-
Jak się miewa polska poligrafia?
... potrzeba coraz więcej wysiłku. Dotychczasowa przewaga konkurencyjności polskich firm, wynikająca z niższych kosztów pracy, zaczyna się wyczerpywać. Sektor będzie potrzebował dodatkowych nakładów inwestycyjnych, podnoszących stopień automatyzacji procesów produkcyjnych oraz wydatków na marketing i promocję. Oprócz wymienionych w raporcie rynków, tj ...
-
MŚP zainwestują w relacje i sztuczną inteligencję
... marketing i obsługa klienta. Na przestrzeni trzech lat nakłady na te cele mają wzrosnąć nawet kilkukrotnie. O tym, że sektor MSP jest motorem wzrostu gospodarczego na świecie, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Należy do niego już przeszło 90% firm ... że wykorzystuje narzędzia oparte na AI, natomiast aż 32% firm planuje wkrótce wdrożyć tego ...
-
CIO o najważniejszych trendach technologicznych w biznesie
... głosowych, takich jak Siri czy Alexa. Najczęściej technologie te wykorzystują działy zorientowane na klienta: obsługa klienta, sprzedaż i marketing. Ponad jedna trzecia (36%) ankietowanych firm używa już technologii głosowych do kontaktów z klientem. Mniej popularnym zastosowaniem (24%) jest wykorzystanie technologii głosowych do zwiększania ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... . firm z sektora MŚP zaczęło używać bądź zwiększyło wykorzystanie Internetu, mediów społecznościowych, wyspecjalizowanych aplikacji czy platform cyfrowych w celach biznesowych. Przedsiębiorstwa, które zaadaptowały się w ten sposób, zrobiły to głównie, by poprawić w swojej organizacji następujące funkcje: sprzedaż (45 proc. z nich), marketing (38 ...
-
Transformacja cyfrowa: nie ma odwrotu, ale brakuje pieniędzy
... i systemy przewidujące, a także rozwiązania z zakresu marketing automation. Tylko 13% respondentów nie zidentyfikowało żadnych barier przy wprowadzaniu rozwiązań w zakresie transformacji cyfrowej. Ponad jedna trzecia respondentów wskazała, że jedną z głównych są zbyt wysokie jej koszty. Ponad jedna czwarta firm musi stawić czoła obawom pracowników ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... w opinii ekspertów ignorowanie wyzwań ESG nie może być już akceptowane w zarządach firm chcących nie tylko minimalizować ryzyko w łańcuchu dostaw, ale także budować ... , nie tylko w sektorze TSL. Greenwashing na celowniku UE Greenwashing, czyli pseudoekologiczny marketing, stanowi tak poważne zagrożenie dla europejskiej gospodarki, że na forum ...
-
E-mail pod kontrolą
... zaczynają wywierać duży wpływ na podejście firm do kwestii komunikacji. Oczekujemy, że w przyszłym roku większość firm zainwestuje znaczne środki w systemy zarządzania pocztą elektroniczną oraz w technologie pokrewne" - powiedział Tony Reid, dyrektor regionalnego działu marketingu rozwiązań (Solutions Marketing EMEA) w firmie Hitachi Data Systems ...
-
E-biznes w Polsce 2005
... , bo wymiana informacji w gronie internetowych społeczności może być często bardzo pomocna, jest ponadto szybka i mało kosztowna. Warto zatem zachęcać pracowników firm do nawiązywania tego typu kontaktów, które umożliwiają skuteczną wymianę doświadczeń. Najczęściej odwiedzanymi stronami www w celach związanych z wykonywaną pracą są serwisy ...
-
Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007
... . Mediana wynosiła 16 625 PLN. Zarobki dyrektorów i prezesów działu marketingu firm z polskim kapitałem stanowiły 36% zarobków prezesów i dyrektorów firm z kapitałem zagranicznym. Płace kierowników tego rodzaju firm były o ponad połowę niższe od płac kierowników firm z kapitałem zagranicznym. Najniższe okazały się zarobki pracowników szeregowych ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
... jak Dialog, czy Netia korzysta niewielki odsetek firm. Z Dialogu - 12,5% firm, a z Netii - 8,0%. Sześć na dziesięć badanych firm (60,0%) posiada tylko jedną linię ... oceny takie wystawia sześciu na dziesięciu badanych. RYNEK TELEFONII KOMÓRKOWEJ Wśród firm, które korzystają z operatorów telefonii komórkowej najczęściej wymieniany jest operator Orange ...
-
Przetargi w Polsce: zwycięzcy I-XI 2009
... 2,5 przetargu o wartości powyżej 50 tys. zł. Najwięcej firm wygrało przetargi o wartości między 100 tys. a 500 tys. zł. Najwięcej zwycięskich firm pochodzi z województwa mazowieckiego (2 182 firm), śląskiego (1 427 firm), wielkopolskiego (1 187 firm) i małopolskiego (1 023 firmy). Natomiast najmniej firm, które wygrały w tym roku co najmniej jeden ...
-
Czy biznes wykorzystuje social media?
... się o wiele bardziej na zdobywaniu rozgłosu niż właściwym zrozumieniu i uczestniczeniu w dyskusjach prowadzonych na ich temat. Wyniki badania wskazują, że połowa firm wykorzystujących media społecznościowe postrzega wzrastającą świadomość klientów o organizacji oraz oferowanych przez nią produktach i usługach, jako znaczną przewagę. Jednak tylko co ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce
... roku na rynku powinno funkcjonować blisko 80% firm generujących zyski. Jedną z dróg prowadzących do poprawy rentowności przedsiębiorstw w sektorze ma być konsolidacja. Optymistyczne prognozy dla sektora poligraficznego Jak czytamy w raporcie, kryzys finansowy przyniósł cięcia wydatków na marketing i tym samym zmniejszenie ilości zamówień na ...
-
Czemu służy zmiana nazwy spółki giełdowej?
... podstawowych modelach, które dla każdego holdingu wymagają dopasowywania, aby w optymalny sposób budować i wspierać synergie grupy firm. Według deklaracji Pelion, każda ze spółek będzie samodzielnie budować swoją wartości i pozycję marki. ... , nazwa może być ograniczeniem lub elementem systemu wdrażania nowej wizji. Wynika to z faktu, że marketing ...
-
Dobra konsumenckie: sprzedaż w górę
... cen detalicznych i hurtowych oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w marketing i handel. „W 2012 r. wiele firm będzie nadal szukać możliwości rozwoju w skali globalnej i modyfikować model działalności, aby pozyskać nowych klientów i sprzedawców. Jednocześnie przedstawiciele firm będą poszukiwać skutecznych sposobów eliminacji niepewności. Rozwój ...