-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
Wprawdzie polscy konsumenci strategie CSR-owe firm często traktują jak marketingowe wydmuszki, to jednocześnie chcą, aby działania etyczne i społeczna odpowiedzialność biznesu towarzyszyła im na co dzień. To ...
-
Automatyzacja: kogo roboty wyrzucą na bruk?
... nowe miejsca pracy. Ponadto istnieją profesje, których maszyna zastąpić nie umie. Chirurg, marketing menedżer, analityk systemów komputerowych. Przedstawiciele tych profesji nie muszą ... będą zajmować się właśnie automatyzacją. Obecnie najbardziej innowacyjni pracownicy z takich firm jak np. Google czy Facebook poświęcają nawet 30 proc. czasu ...
-
Jak budować relacje z klientami: Social Customer Care
... obsługę klientów na wielu poziomach. Aktualnie te działania to konieczność dla wielu firm. Chyba już wszyscy słyszeliśmy powiedzenie: „Nawet jeśli Twojej firmy nie ma w ... Marka = przyjaciel Na ten stan rzeczy zwraca uwagę również Philip Kotler w „Marketing 4.0”. W pierwszej kolejności ukazuje on słabnącą rolę przekazu reklamowego, na rzecz przekonań w ...
-
Jak szybko rosną ceny mieszkań
... Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start Drożeją grunty, koszty budowlane i wykończeniowe oraz usługi firm podwykonawczych. W związku z tym inwestycje z roku na rok są coraz droższe. Rosnące ... obserwują, jak zachowa się rynek nieruchomości i czy ceny będą spadać. Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska Nie da się ukryć, że ceny mieszkań ...
-
Jakie będą mieszkania przyszłości?
... elektrycznej. Roma Peczyńska, dyrektor e-marketingu RED Real Estate Development, marketing manager Red Park Wszystko wskazuje na to, że przyszłość należeć będzie ... i kartami długiego zasięgu. Warto pamiętać o względach ekologicznych, które dla wielu firm są trendem w budownictwie, a dla nas wyznacznikiem jakości i dbałości dewelopera: trzyszybowe ...
-
Wizerunek kobiet w reklamie i komunikacji marketingowej wymaga zmian
Wprawdzie 9 na 10 marketerów jest przekonanych, że tworzone przez nich reklamy przedstawiają kobiety w pozytywnym świetle, to jednak całkiem spora rzesza odbiorców najwyraźniej oczekuje czegoś innego. Aż 45% widzów uważa bowiem, że tworzony w komunikacji marketingowej wizerunek płci pięknej jest niewłaściwy - wynika z najnowszej analizy firmy ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
... zmianie – dominuje reklama graficzna z prawie połową udziałów tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia prawie jedną szóstą, zaś e-mail ... małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te ...
-
Linki sponsorowane, dofollow, nofollow. Jak wykorzystać linkowanie w reklamie?
... naszych potencjalnych klientów jest wyszukiwarka Google. To tutaj często kierują oni swoje pierwsze kroki, poszukując jakiegoś towaru lub usługi. Wiele firm stara się więc zadbać o to, by w wynikach wyszukiwania znaleźć się możliwie najwyżej. Możemy to zrobić w formie linków sponsorowanych lub dbając ...
-
6 rzeczy, o których muszą pamiętać e-sklepy, ruszając na podbój świata
... wszystkim know-how: sprawdzone rozwiązania dotyczące płatności, systemów kurierskich lub firm fulfillmentowych, czy integracje z popularnymi w danym kraju portalami aukcyjnymi. W ... tych opcji dostawy przy wyborze odpowiedniej wersji językowej strony. 4. Marketing i reklama W prowadzeniu e-biznesu za granicą dodatkowych trudności przysparza brak ...
-
1/2 Polaków robi zakupy online, 1/2 chce testować w sklepie
... strategii kontaktu z klientem. Szczególnie nad Wisłą, gdzie oczekiwania konsumentów wobec firm są dość specyficzne. W Polsce obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, ... i B2C. Przykładem wykorzystania potencjału tego pakietu jest wdrożenie platformy SAP Marketing Cloud w SPAR Switzerland – sieci 160 sklepów spożywczych. Jej program ...
-
Liczysz na dobrą pracę? Postaw na matematykę
... biznesowego, który mógłby działać w oderwaniu od matematyki i interpretacji danych liczbowych. - Marketing, który wydaje się opierać na kreatywności – nie funkcjonowałby bez analiz zachowań ... na naukach matematycznych na rynku. Dlatego już w tej chwili wiele firm organizuje konkursy dla studentów, aby jak najszybciej wyłowić i zagospodarować osoby, ...
-
Eksport - szanse i obawy
... wiarygodnych informacji o kontrahentach (18 proc.); sprawna logistyka (16 proc.). Co czwarta z firm przebadanych na potrzeby badania Bibby MSP Index zakłada, że w nadchodzących ... Services. – Inwestycje mają też charakter finansowy, wymagają nakładów chociażby na marketing. Dodatkową barierą dla rozwoju polskiego eksportu w najbliżej perspektywie ...
-
Mercedes-Benz Safety Experience
... także opony. To jedyne elementy łączące pojazd z nawierzchnią. Jedną z trzech firm, która dostarcza Mercedesowi ogumienie odpowiedniej jakości jest Continental. I właśnie ... precyzję prowadzenia i krótką drogę hamowania” – stwierdził Piotr Snakowski, Head of Marketing Department w Continental Opony Polska. Przejdźmy do samego szkolenia. W ostatnio ...
-
Globalne ocieplenie: internet gorszy dla klimatu od samolotów
... , przejście do chmury może spowodować redukcję emisji dwutlenku węgla aż o 38 proc. Korzyści dla małych i średnich firm są jeszcze bardziej spektakularne: nawet do 90 proc. oszczędności na rachunkach za prąd, a w efekcie 90 proc. ... tylko zmniejszają wpływ na klimat, ale także zwiększają społeczną świadomość. Marcin Zmaczyński, Head of Marketing ...
-
Jeszcze lepsze gwarancje de minimis? Zobacz zmiany
Inwestycje związane z rozwojem firmy ma dziś w planach 6 na 10 mikro i małych przedsiębiorstw oraz niemal 3/4 średnich biznesów. O ich sfinansowanie może być jednak trudno. Jak bowiem wynika z danych zawartych w raporcie Centrum Badań Marketingowych Indicator, polscy przedsiębiorcy coraz częściej narzekają na narzędzia wspierające ich działalność. ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... reklama graficzna, która odpowiada za niemal połówkę tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia jedną szóstą, zaś e-mail około 2%. ... małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają ...
-
Czego pracownik fizyczny wymaga od rekrutacji?
... rekruterów, tak by kandydaci czuli się zaopiekowani - mówi Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager w eRecruiter. Czego wymaga od rekrutacji pracownik ... kwestie związane z organizacją procesu rekrutacyjnego. Połowa badanych oczekuje od firm jasnego określenia kroków wymaganych do zatrudnienia, a 4 na 10 – szybko przeprowadzonej ...
-
iPhone, Windows 8, Google Glass. 3 porażki w projektowaniu user experience
... w jego bolączki. Te znane, jak i te nieodkryte, niezdefiniowane – komentuje Piotr Chwiedziewicz, Marketing Manager z firmy Symetria UX. Niestety doświadczenie już nie raz pokazało, ... Bo sukces to suma porażek Omówione tu przykłady dotyczą absolutnych dominatorów rynku – firm, których marka i rozpoznawalność są tak wielkie, że nawet te proste błędy ...
Tematy: user experience, projektowanie UX -
Miejsce parkingowe i komórka lokatorska. Ile kosztują?
... oferty, w których deweloper uwzględnił już posiadanie dodatkowej powierzchni. Przykładowo, do firm, które oferują nabywcom darmową komórkę lokatorską w ramach mieszkania, są: Merari, ... oferujemy w cenie mieszkania. Komórka to obecnie koszt 8 tys. zł. Ewa Skibińska, marketing manager grupy BY MADE Miejsca postojowe przed aparthotelem Legnicka 60C nie ...
-
Kredyt hipoteczny: długie procedury, małe szanse?
... klientom oferujemy pomoc w pozyskaniu finansowania, m.in. poprzez współpracę z jedną z wiodących firm doradztwa finansowego na rynku. Dodatkowo, gdyby klient nie otrzyma finansowania ... sytuacji życiowych, jak utrata pracy czy problemy z płynnością finansową. Ewa Skibińska, marketing manager Grupy BY MADE Każdego klienta traktujemy indywidualnie. ...
-
Rynek pracownika czy pracodawcy? Nowe różnice na rynku pracy
... robotyzacja. Pracę straciło również wielu handlowców, działy rekrutacyjne i HR, czy szeroko rozumiany marketing. Niepewność po obu stronach Według badań pracuj.pl około 77 ... względu na duże spowolnienie gospodarki przy jednoczesnych wyższych kosztach utrzymania przedsiębiorstw. Wiele firm po prostu nie stać na podwyżki. Proces natomiast jest bardzo ...
-
Zakup mieszkania od dewelopera. Czy pandemia zmieniła preferencje kupujących?
... przeszkód, zakup mieszkania może być dla Klientów czystą przyjemnością. Ewa Skibińska, marketing manager Grupy BY MADE Ze uwagi na to, że lokale w ... Garden. Takie położenie gwarantuje dostęp do bardzo szerokiej gamy klientów: pracowników okolicznych firm, freelancerów, a także studentów okolicznych uczelni wyższych. Duże znaczenie ma również ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... rynkowa i praktyka wprowadzająca w błąd. Z pierwszą możemy się spotkać np. w przypadku firm dzwoniących do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego bez wyraźnej, ... podpisu, o czym regularnie przypomina UOKiK - mówi Joanna Cencelewicz, Marketing Menadżer z Departamentu Kredytów Konsumenckich i Sprzedaży w Santander Consumer Banku. – W naszym ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... obecnie bardzo ciekawy wskaźnik postaw polskich konsumentów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. 2. Imponujące wzrosty zakupów - zwłaszcza w kwietniu Statystyki Google ... grupach produktów przejście na zakupy online było niemal rewolucyjne. Ostatni raport firm Shoper i SMSAPI “Komunikacja sklepów internetowych” pokazuje, że aż co trzeci ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
... branże takie jak motoryzacja i lotnictwo, opieka zdrowotna, handel detaliczny i retail, marketing i inne. Sektory te w większości wybierają pracę w modelu hybrydowym, z wyjątkiem ... , Director, Tenant Representation w Corees Polska – Czy hub & spoke to przyszłościowa koncepcja dla firm? Zdecydowanie tak, choć należy pamiętać, że nie sprawdzi się ona ...
-
Jak zmienił się rynek pracy w pandemii?
... jest to forma zatrudnienia, która sprawdzi się tylko w wybranych obszarach, jak: IT, marketing, PR, media, zarządzanie etc. Praca zdalna w długoterminowej perspektywie ... w zestawie oferowanego wsparcia rzadkością pozostaje pomoc psychologiczna. Tylko 16 proc. firm deklaruje chęć wdrożenia takiego rozwiązania. Przytoczone zjawiska to tylko jedne z ...
-
Wymiana handlowa między Polską a Hiszpanią
... 605 mln EUR, 544 mln EUR w 2017 r. i 429 mln EUR w 2016 r.). Wartość usług zakupionych przez polskie firmy od firm hiszpańskich w 2019 roku wyniosła 876 mln euro – porównując do 648,5 mln euro w 2016 roku). Przede ... zmian w technologii produkcji oraz zwiększenie stopnia dalszego rozwoju, które tworzą przewagę konkurencyjną. Natalia Szczucka, Marketing ...
-
Inwestowanie. Na jakie pułapki marketingowe uważać?
... ofertach skierowanych do potencjalnych klientów, jest nawet ważniejsze niż wskazywanie korzyści. Jak obserwujemy, na rynku inwestycji w udziały spółek deweloperskich komunikacja firm zbyt często wiąże się z marketingowymi chwytami podkreślania zysków, a zbyt rzadko z mówieniem o możliwych ryzykach - podkreśla Radosław Jodko, ekspert ds. inwestycji ...
-
Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe?
Wprowadzona ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację jest atrakcyjnym instrumentem umożliwiającym podatnikom podejmowanie działań marketingowych, promocyjnych, biznesowych oraz wsparcie działalności istotnej dla społeczeństwa, przy jednoczesnym korzystaniu z preferencji podatkowej. Odpowiednie ukształtowanie procesów w firmie oraz ...
Tematy: ulga sponsoringowa, ulga na CSR, społeczna odpowiedzialność biznesu, sponsoring, działania sponsoringowe, sponsoring sportowy, wydatki na kulturę, umowa sponsoringu, sponsoring klubu sportowego, ulgi podatkowe, reklama, marketing, wydatki na reklamę, prawo do ulgi, odliczenia podatkowe, podatek od firmy, podatek dochodowy, odliczenia od dochodu, koszty podatkowe, KUP, koszty uzyskania przychodu, CSR, Polski Ład, rok 2022 -
W których krajach jest przestrzeń dla różnorodności i integracji społecznej?
... podejmują kroki w kierunku większej integracji. Z kolei przedsiębiorstwa działające w branżach takich jak marketing, moda, hotelarstwo, bezpieczeństwo, rozrywka, media, sport, wydawnictwa i ... 2022 r. Pracownicy coraz częściej domagają się zmian systemowych i namacalnych działań od firm, które twierdzą, że poważnie traktują DEI. W samym środku ...
-
5 trendów w inwestowaniu w 2023 roku
... konsumentów, klientów i inwestorów, dla których jakość nieodzownie zaczęła łączyć się z odpowiedzialnością za środowisko. W 2022 roku obserwowaliśmy, jak wiele dużych firm swój marketing opierało niemal wyłącznie o przekaz związany z celami środowiskowymi. W taki sposób firmy nie tylko budują swój wizerunek wśród klientów czy inwestorów, ale ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
... - mówi Agnieszka Uba, Head of Marketing - Automate w SentiOne. Według przewidywań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości do 2025 r. wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji wzrośnie do przeszło 190 mld dolarów, a rozwiązania oparte na AI wdroży 97 proc. największych międzynarodowych firm. Fundacja Digital Poland podaje, że ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, chatboty, voiceboty, boty, internauci, badania internautów, media -
Rok 2023 będzie trudny dla dealerów samochodowych
... niejako posiłkuje się narzędziami marketingowymi tych platform, nie musząc angażować na marketing swojego kapitału. Motoryzacyjny e-commerce daje też ogromne możliwości dopasowania produktów ... klientów – podkreśla Michał Knitter. Pierwszy kwartał będzie testem dla firm i gospodarstw domowych Zdaniem Michała Knittera najsłabszy będzie pierwszy kwartał ...
-
Pracownicy z Ukrainy (i nie tylko). Jak współpracujemy z obcokrajowcami?
... by brać udział w działaniach zbrojnych. Jeszcze inaczej wyglądała sytuacja w przypadku firm posiadających swoje marki w Ukrainie, zatrudniających miejscowych specjalistów. Tak było w ... CV w języku ukraińskim – mówi Aleksandra Skwarska, PR, CSR & Content marketing Manager Grupa Pracuj. Jak wskazuje Deloitte w badaniu Uchodźcy z Ukrainy w Polsce. ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... w siłę influencer marketing, ale także poszerza się przestrzeń do tworzenia wysokozasięgowych kampanii dla przedstawicieli różnorodnych branż. Czego konsumenci poszukują na Instagramie? Blisko co trzeci Polak korzysta z Instagrama, by dowiedzieć się o nowościach produktowych danych marek. To wyraźny sygnał dla firm, gdzie konsumenci poszukują ...