-
Idealna domena internetowa
... nie można znaleźć w słowniku. Są to najczęściej nieistniejące słowa, stworzone na potrzeby marki (np. Blox.pl). Jedna trzecia domen to wyrazy obcojęzyczne. To sporo, ... stron. Ponad połowa adresów to słowa w języku polskim, jednak tylko 5 nazw zawiera polskie znaki. Ich właściciele w większości zabezpieczyli wersje IDN swoich domen (np. Kraków.pl). ...
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
... się w outsourcingu sprzedaży to przedsiębiorstwa polskie, a wielu z ich klientów pochodzi z zagranicy. To czysty zysk dla polskiej gospodarki. - Wiele obsługiwanych przez nas firm to duże zagraniczne koncerny, intensyfikujące działania na polskim rynku. Wśród naszych klientów są takie marki jak Mars, FoodCare czy Tchibo ...
-
Bezpieczne wakacje z kartą płatniczą
... , Prezes First Data Polska, największego centrum rozliczeniowego w Polsce i właściciela marki Polcard. Polacy wyjeżdżają na wakacje za granicę aby zaznać słonecznej pogody ... uwagę, jaki agent rozliczeniowy będzie pośredniczył w przetwarzaniu płatności. Wszystkie polskie centra rozliczeniowe, takie jak Polcard nie udostępniają danych karty punktom ...
-
Galerie nie zniszczą ulic handlowych
... Najemcy woleli więc przeczekać gorszy okres i nadal handlować w centrum miasta. Polskie ulice handlowe przetrwały też ekspansję banków, które kilka lat temu groziły wykupieniem ... Przede wszystkim - większa rozpoznawalność, czasem wręcz taki jest wymóg międzynarodowej marki, która w centrach handlowych pojawić się nie ma prawa. Handlowcy liczą ...
-
Debiut na giełdzie: plusy i minusy
... na giełdzie stwarza szanse pozyskania relatywnie taniego kapitału, rośnie jej prestiż, a wraz z tym wiarygodność i rozpoznawalność marki. Z coraz większej ilości debiutów, można wywnioskować, że polskie przedsiębiorstwa są w stanie ponieść stosunkowo wysokie koszty oraz obowiązki związane z upublicznieniem w celu odniesienia późniejszych korzyści ...
-
Wydatki na reklamę jako koszty podatkowe
... koszty uzyskania przychodów. Warto na wstępie podkreślić, że polskie przepisy podatkowe nie zawierają definicji reklamy. Z tego też względu należy ... plakaty, napisy, ogłoszenia, filmy itp. W praktyce występuje: reklama towaru, usługi, reklama marki, a także reklama samej działalności przedsiębiorcy. Kosztami uzyskania przychodów, zgodnie z ustawą z ...
-
Wars-Sawa-Junior w Warszawie po remoncie
... w ścisłym centrum Warszawy. Centrum to ok. 29 000 m2 powierzchni handlowej i ok. 7 000 m2 powierzchni biurowej. Najemcami centrum są znane polskie i zagraniczne marki takie jak H&M, C&A, TK Maxx, Reserved, Marks & Spencer, Zara, Empik, Carrefour, Sephora, Esprit, Camaieu, Cropp Town i House. Właścicielem ...
-
Samochód z kratką w leasing do końca roku?
... określony rodzaj pojazdu, na który zostaje podpisana umowa leasingu i jego wartość. Wskazanie marki pojazdu czy też faktu, że będzie to samochód ciężarowy nie ... obowiązywać, auta z kratką ponownie staną się towarem bardzo pożądanym przez polskie firmy. Przedsiębiorcy, aby inwestować i napędzać koniunkturę gospodarczą, potrzebują zachęt podatkowych, a ...
-
Marketing społecznościowy 2010
... . na nasilenie się ruchu na stronie, 96 proc. na wzrost świadomości marki. Inne wskazywane przez marketerów bariery to m.in. nieznajomość wszystkich możliwości marketingu w ... Kolejne miejsce zajął YouTube.com z 67 proc. odpowiedzi. W porównaniu z tymi wynikami polskie serwisy wypadają wyjątkowo słabo. Jedynie 20 proc. uczestników badania wskazało NK. ...
-
Polska liderem usług biznesowych
... . Sektor usług biznesowych staje się naszą specjalizacją i wyróżnikiem biznesowej marki Polski na świecie. Nie ma drugiej takiej branży, w której możemy, ... w regionie, przed takimi krajami jak Czechy, Węgry, Rumunia, Słowacja i Bułgaria. - Największe polskie miasta swobodnie już konkurują z wiodącymi ośrodkami biznesowymi w regionie Europy ...
-
Sektor kreatywny szansą polskiej gospodarki
... mówi Jacek Sadowski, Prezes Demo Effective Launching, firmy, które opracowała dla Łodzi strategię marki opartą o koncept miasta przemysłów kreatywnych. Jak zauważają w najnowszym raporcie poświęconym sektorowi ... gospodarki to dynamiczne środowisko. Mamy ogromny potencjał i dobry start, ale to czy polskie miasta wykorzystają swoją pozycję, zależy od ...
-
Usługi marketingowe: podatek u źródła
... częściej inwestują w różnego rodzaju akcje promocyjno- marketingowe. Pozwalają im one bowiem na zwiększenie przychodów poprzez pozyskanie nowych klientów i popularyzację ich marki. Często akcje te organizowane są za granicą przez zagraniczne podmioty. Powstaje wtedy pytanie, czy w przypadku gdy taki podmiot z zagranicy świadczy ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w II kw. 2011 r.
... dominowali inwestorzy niemieccy i austriaccy, a obiektów handlowych inwestorzy brytyjscy i holenderscy. Polskie podmioty miały marginalny udział w rynku. „Przy założeniu utrzymania ... była decyzja grupy hotelowej Hilton o wprowadzeniu na polski rynek swojej marki ekonomicznej Hampton by Hilton w Świnoujściu. Kolejne hotele Hampton by Hilton planowane ...
-
Jest praca dla informatyków
... . Informatyk to zatem jeden z najlepiej, jeśli nie najlepiej opłacany zawód w Polsce. Polskie zagłębia informatyczne Największym i wciąż dominującym rynkiem pracy dla informatyków jest Warszawa ... korporacji oraz Wrocław. W stolicy Dolnego Śląska swoje siedziby mają takie marki jak Tieto, NSN i IBM IDC. Do czołówki dołączają kolejne miasta. W Gdańsku ...
-
Rynek spożywczy w Polsce 2012-2014
... spożywcze i bardzo racjonalnie dysponowali swoim budżetem. Coraz więcej wydają na zakupy w dyskontach oraz na marki własne detalistów. Jednak jak wynika z naszych badań, w swoich wyborach klienci kierują się nie tylko ... czwarty respondent. Pierwsza polska sieć w rankingu, Polomarket, zajęła 8 pozycję, a poza pierwszą dziesiątką znalazły się polskie ...
-
Debiut Miraculum S.A. na Catalyst
... którego dotychczas zanotowano na rynku obligacji. Działalność emitenta: Miraculum S.A. to polskie przedsiębiorstwo działające w branży kosmetycznej, o bogatej tradycji i historii ... także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio Spółki znajdują się następujące marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Brutal, Wars, Lider, Gracja, Być ...
-
Prezydencja w radzie Europy a własność intelektualna
... ograniczeń związanych choćby z używaniem nazw firm i produktów. Ten podstawowy element identyfikacji marki jest traktowany jedynie jako proste zestawienie kilku liter w celu odróżnienia ... oraz zasądzone odszkodowania za naruszanie praw własności intelektualnej są przez polskie firmy ukrywane, dlatego tak mało o tym słyszymy. Przegrane spory świadczą ...
-
Aktywność fizyczna młodzieży w Polsce
Na zlecenie marki Coca-Cola, Instytut Badawczy TNS OBOP przeprowadził, ogólnopolskie badanie opinii publicznej na próbie reprezentatywnej 1000 osób w wieku 15-19 lat oraz na ...
-
Hotel Best Western Poleczki
... wyposażenie. Tym samym spełniono międzynarodowe wymogi Best Western oraz polskie standardy hotelowe. Jeszcze w tym roku hotel planuje ukończenie rewitalizacji ... Poznaniu, Szczecinie, Lublinie i Bydgoszczy. Jeszcze w tym roku planujemy także wprowadzenie na rynek kolejnej marki naszej sieci, Best Western Plus, a do końca pierwszego kwartału 2013 ...
-
Kadra zarządzająca w social media IV 2012
... wyeksponowanym medialnie wydarzeniem dotyczącym szefów największych polskich firm w ostatnich tygodniach. „Polskie uczelnie to fabryki bezrobotnych” - ocenił szef PZU i tą opinią wywołał ... się w połowie miesiąca, w związku z konferencją prasową dotyczącą oficjalnego wprowadzenia marki handlowej Orange dla Telekomunikacji Polskiej. Z kolei pod koniec ...
-
Media społecznościowe w Polsce
... na nim być, to błagam, z głową! - dodaje. Nie wszyscy jednak podzielają tę opinię. - Z pewnością pomijanie Facebooka przy planowaniu strategii obecności marki online jest błędem. I nie chodzi tutaj o modę, ale o względy czysto praktyczne - zasięg, skuteczność prostych narzędzi promocyjnych, umożliwiających dotarcie do precyzyjnie ...
-
Polska Ekstraklasa 2012
... frekwencję, zwiększającą się dostępność meczów w TV, atrakcyjność rozgrywek, wiarygodność marki Ekstraklasa, a także poszerzającą się grupę mocnych partnerów i sponsorów Ekstraklasy - ... Na plus Mistrza Polski wpływają przede wszystkim bardzo dobre, jak na polskie warunki, wyniki sportowe w minionym sezonie, spora liczba zawodników drużyn ...
-
Polski handel przed wzrostami
... dopiero od 2016 roku. W dłuższej perspektywie polskie firmy będą zacieśniały współpracę nie tylko z Chinami, ale także z innymi rozwijającymi się krajami azjatyckimi. Polscy eksporterzy już planują rozwój działalności na tych rynkach. „Nasze plany ekspansji przewidują wprowadzenie marki Inglot na kolejne rynki, jak również ...
-
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition
... naszych drogach pojawił się kompaktowy Rapid, który ma spore szanse na zdobycie wielu klientów. Nie tak dawno do salonów tej marki trafił również nowy przedstawiciel segmentu A – model Citigo. I właśnie ten samochód jest naszym dzisiejszym bohaterem. Czy zostanie bestsellerem w Polsce i stanie na ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2013
... w kolejnych latach: w 2015 ma ona przekroczyć 518 miliardów metrów sześciennych.Polskie roczne potrzeby wynoszą ok. 15 mld metrów, z czego Gazprom dostarcza ... Turyński koncern potwierdza wzrost zainteresowania produkcją luksusowych, a więc droższych samochodów marki Alfa Romeo i Maserati, chociaż filarami przyszłości Fiata pozostaną 500 i Panda. ...
-
Handel międzynarodowy zmienia kształt
... i geograficzną bliskość. Jednocześnie są to rynki otwarte na polskie produkty, w szczególności na żywność, maszyny i urządzenia, sprzęt transportowy, produkty przemysłowe (np. ... wartości towarów wyeksportowanych na te rynki, ale poprzez rozpoznawalność marki kraju, z którego dany produkt pochodzi. Dobrym przykładem są produkty niemieckie, cieszące ...
-
Rynek pracy dla polskich inżynierów w Niemczech 2013
... na zachodzie dzięki pracy polskich specjalistów. Np. Redukcja tarcia powietrza w samochodach marki Daimler Benz, luksusowe wnętrza samochodów jak BMW czy Audi. Polscy ... Polsce, mogą przekonać polskich fachowców do wyjazdu mimo chęci pozostania w kraju. Polskie firmy powinny włączyć się do walki o inżynierów, oferując lepsze warunki. Pracy ...
-
Klastry a rozwój regionalny
... przyciąganie i lokalizacja bezpośrednich inwestycji zagranicznych w regionie, budowanie marki regionu. Klastry a innowacyjność Badania nad innowacyjnością przedsiębiorstw przeprowadzone ... zwłaszcza w skali międzynarodowej. Małe w skali europejskiej i światowej firmy polskie zostały skazane na przegraną w konkurencji rynkowej w konfrontacji z dużymi ...
-
Dacia Lodgy 1,2 TCE Prestige
... dziurze. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, nawet te poprzeczne, ale na polskie drogi czasem nie ma mocnych... Okiem przedsiębiorcy Podstawowa Dacia Lodgy z silnikiem o ... dokonuje się natomiast w równych ratach przy stałej stopie procentowej. W ofercie rumuńsko-francuskiej marki jest również leasing – od 24 do 60 miesięcy, wpłata własna od ...
-
Kolejna rozbudowa Magnolia Park we Wrocławiu
... także Jack Wolfskin i adidas. Obecnie trwają pracę nad przygotowaniem nowych lokali dla marki Deichmann oraz drogerii Super-Pharm, które wkrótce zmienią swoją lokalizację, a ... Park należy do portfela King’s Street Retail, platformy grupującej wysokiej jakości polskie centra handlowe. Od października 2011 roku za zarządzanie Magnolia Park odpowiada ...
-
Jak kantory internetowe walczą o klienta?
... oraz zdobył chyba najwięcej nagród, ostatnio otrzymując na przykład Program Najwyższej Jakości QI, czy tytuł Marki Wartej Poznania. Natomiast Cinkciarz zaczął być ostatnio notowany na Bloombergu i otworzył polskie biuro w Londynie. 24/7 Większość klientów nie zdaje sobie sprawy, iż wymiana walut na rynku ...
-
Kupony rabatowe zdobywają polski rynek
... Bycie serwisem pomiędzy sklepem a siecią afiliacyjną utrudnia też budowanie silnej marki i nawiązywanie bliższych relacji ze sprzedawcami. Przykładem ryzyka związanego z byciem ... ? Czy wyłoni się jeden lider, jakim jest RetailMeNot w USA? Wreszcie, czy polskie sklepy jednogłośnie uznają kupony za odpowiednie narzędzie wspierające sprzedaż? ...
-
Usługi bankowe science fiction
... swoich produktów na podstawie liczby „like’ów”. A jak wyglądają na tym tle polskie instytucje? Pytani o podobne rozwiązania ich przedstawiciele zazwyczaj nabierają wody w usta. Niewiele banków ... żali na słabą jakość obsługi. Banki, mimo że chętnie promują swoje marki w portalach społecznościowych, to jednak nie zawsze potrafią zachować się fair, gdy ...
-
Koniec BRE Banku i Multibanku. Zostaje tylko mBank
Od jutra, 25 listopada 2013, z polskiego krajobrazu bankowego znikną dwie znane marki - BRE Bank i Multibank. Z całej bankowej "stajni" grupy BRE Banku zostanie tylko jedna marka: mBank. Marka mBanku będzie wykorzystywana we wszystkich ...
-
Start-up: analiza konkurencji
... , w których twórcy start-upu chwalą się liczbą użytkowników, oraz liczba fanów danej marki na Facebooku czy Twitterze. Powyższe dane zapewne nie do końca odzwierciedlają ... , na których można spotkać wielu światowej sławy inwestorów i pomysłodawców. Niektóre polskie fundusze inwestycyjne organizują kilkudniowe wyjazdy do San Francisco, których celem ...