-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2017
... polskie produkty doceniane są nie tylko nad Wisłą. Jak wskazują wyniki tegorocznego sondażu instytutu RAIT (2017), nawet 70 proc. Litwinów pozytywnie ocenia polskie produkty, a najbardziej rozpoznawalne polskie marki na Litwie to Kubuś, Tymbark, Sobieski i Orlen. Polskie ...
-
Internetowy Samochód Roku 2016
... pozycji straciły Toyota oraz Renault. W 2016 r. sporo na popularności zyskały Mercedes-Benz i Citroën, marki, które wcześniej znajdowały się w drugiej dziesiątce. Tym razem w TOP 10 nie znalazły się Peugeot i Fiat. Powracają polskie youngtimery W tym roku po raz pierwszy serwis przygotował zestawienie najczęściej poszukiwanych klasycznych ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... polskie pochodzenie, czyli cechy produktów i usług wyróżnionych Godłem „Teraz Polska”. Każdy przedsiębiorca potrzebuje rozpoznawalnej marki i pomysłu, jak ją promować. Na decyzję zakupową składa się nie tylko ocena walorów produktu, ale także emocje. Klienci wybierają marki ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... . Prawdziwą i właściwą tylko sobie. Widać to szczególnie, kiedy analizuje się komunikację reklamową produktów typu lifestyle. Na tle zachodnich brandów, polskie marki wypadają blado. Szczególnie dobitnie potwierdzają to aranżacje miejsc sprzedaży. Praktycznie na próżno szukać można indywidualnych, ciekawych rozwiązań. Większość najemców galerii ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... – dobrze nam znane marki, od lat znajdujące się w czołówce rankingu Best Global Brands, to jednocześnie mistrzowie zarządzania doświadczeniem klienta. Marki Apple, Google, Coca-Cola czy wspomniany McDonald’s, osiągnęły swoją pozycję poprzez zgromadzenie wokół siebie rzeszy lojalnych klientów czy wręcz wyznawców. Polskie marki jeszcze nie pojawiają ...
-
Polski eksport stabilnie do przodu
... , jak najlepiej wykorzystać ten potencjał. Globalizacja jest wyzwaniem dla polskich firm. Brak polskiej marki i brak marki polskich produktów. Tylko 3 z 1000 polskich firm ma marki zarejestrowane za granicą (w Niemczech 53/1000). Polskie firmy są poddostawcami wielu globalnych koncernów i „polski udział” w sprzedawanych przez nie towarach nie ...
-
Social media w różnych branżach
... internetowych w Polsce, polskie grupy dyskusyjne oraz serwisy mikroblogów (Twitter, Blip, Pinger, Flaker). Ecco Network podaje, iż sieci powiązane z branżą detaliczną, marketingową, mediami i reklamą można pogrupować według kilku różnych kategorii. Jedną z nich są sieci adresowane do konkretnych grup docelowych, gdzie marki mogą bezpośrednio ...
-
Patriotyzm gospodarczy w social media, czyli burza wokół Poli
... i kwietnia dyskusję na ten temat rozbudził m.in. materiał wyemitowany przez niemiecką stację TV ośmieszający aplikację „Pola”, która pomaga odróżnić produkty polskie od tych wyprodukowanych za granicą. Jak wynika z monitoringu IMM, tylko w ciągu ostatnich dwóch tygodni publikacje na temat „Poli” mogły zostać ...
-
Czy żywność i chemia z Niemiec rzeczywiście są lepsze?
... marki są rzeczywiście lepsze od tych, które trafiają na polskie półki? Z badania, które Kantar Public przeprowadził na zlecenie UOKiK, wynika ... Wyniki swoich badań UOKiK przekaże Komisji Europejskiej, która rozpoczyna testy porównawcze produktów i włączy polskie analizy do tego badania. Ponadto na poziomie unijnym trwają prace nad pakietem zmian – ...
-
Jak galerie handlowe dbają o wizerunek w Internecie?
... , niż same centra handlowe. Jeśli idzie o dywersyfikację poszczególnych rodzajów mediów społecznościowych, to wyraźnie widać, że marki międzynarodowe, takie jak Sephora i H&M potrafią to robić, natomiast polskie marki i centra handlowe ograniczają się do obecności na FB. Panel możemy wykorzystać także do sprawdzenia aktywności potencjalnego ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2013
... tys. nowych pojazdów – komentuje Mirosław Michna, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Szef Zespołu Doradców dla Branży Motoryzacyjnej, KPMG w Polsce. W 2013 roku marki popularne stanowiły blisko 91% rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce (262,8 tys. sztuk). Liczba rejestracji w tym segmencie wzrosła o 6,1% r/r. Widoczny jest ...
-
Znamy wyniki XXVII edycji ogólnopolskiego konkursu WIKTORIA - Znak Jakości Przedsiębiorców
... KOSMIDER LIDER RYNKU OPAKOWAŃ JEDNORAZOWYCH AMBASADORZY MARKI SUPER WIKTORIA AMBASADOR MARKI Z PIERWSZYM DIAMENTEM Jacek RutkowskiI PREZES FIRMY MAT - BUD SUPER WIKTORIA AMBASADOR MARKI RESTAURACJA RYBNA RYBAŚKA SUPER WIKTORIA AMBASADOR MARKI KOPALNIA ZŁOTA ZŁOTY STOK SUPER WIKTORIA AMBASADOR MARKI BUKAT SP. Z O.O. SUPER WIKTORIA OSOBOWOŚĆ ROKU ...
-
Polska motoryzacja: blaski i cienie
... w Polsce, najlepszymi partnerami pod kątem jakości są polskie firmy – dodaje Gos. W tym miejscu należy także wspomnieć o strefach ekonomicznych, w ramach których inwestorzy mogą uzyskać atrakcyjniejsze warunki pod uruchomienie zakładu produkcyjnego lub centra badawczego. Brak własnej marki i niska produkcja, czyli o naszych słabościach Motoryzacja ...
-
Ciemne strony internetu
... na podstawie których można zbudować całościowy obraz marki. Napotkamy tu informacje dla marki pozytywne, neutralne oraz negatywne. Te ostatnie stanowią szczególnie interesujące źródło ... Klasy i Grand Championa całego konkursu. W klasie, w której wystawiono polskie piwa, Championem wybrano amerykańskiego Samuel Adams Boston Lager, a Grand Championem ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... Marketing 2014”, zrealizowanego wspólnie przez agencję reklamową Digital One i firmę badawczą Polskie Badania Internetu (PBI), pokazują, że Polaków cechuje dość racjonalne podejście ... na dostarczaniu ciekawych treści i rozrywki przez marki konsumentom). Udział marki w nowoczesnych formach kontaktu z odbiorcą - konkursach, testach produktów czy ...
-
Franczyza w Polsce 2006
... . W 2006 r. działały 218 sieci polskie (70,6%) i 91 sieci zagranicznych (29,4%). W przypadku sieci agencyjnych również przeważają rodzime marki (83,3%). Nie brakuje jednak systemów ( ... odzieżowej jak Tatuum, House czy Reserved, ale na ekspansję decydują się także polskie marki z innych branż, jak Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris. Rosnąca przewaga ...
-
Polski branding narodowy w powijakach
... powodzeniem zachodnie rynki. Najdotkliwszą słabością polskiego kapitalizmu okazuje się brak marki narodowej – słaba znajomość Polski na arenie międzynarodowej, anonimowość gospodarki, brak rynkowej tożsamości oraz wciąż pokutujące negatywne stereotypy powodują, że polskie marki są wciąż mało widoczne na rodzimych i zachodnich rynkach. Dlaczego tak ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... tej korzyści konsumentom. Dlatego żeby działać prorynkowo, należy być blisko swoich klientów. Należy permanentnie analizować swój łańcuch dostaw i wartości funkcjonalne marki. Polskie przedsiębiorstwa muszą zapomnieć o nawyku sprzedawania tego, co się wyprodukuje. Marketing jako wiedza jest dzisiaj o wiele bardziej potrzebny niż wielu zarządom ...
-
Tajemniczy klienci odwiedzili salony samochodowe. Który najlepszy?
... marki, które starają się o jak najlepszą obsługę swoich klientów - wynika z badania, w którym zastępy tajemniczych klientów ruszyły w Polsce, aby sprawdzić, na jaką obsługę powinni być przygotowani klienci salonów samochodowych. Polskie ... w Polsce Ogólny średni wynik, jaki osiągnęły polskie salony samochodowe wyniósł 73,4 proc. Dobrze oceniony ...
-
Co planuje Polski Holding Nieruchomości? Wywiad z prezesem Maciejem Jankiewiczem
... realizacji projektów deweloperskich. W strategii pojawia się też często spotykane „zaklęcie” – wzrost wartości marki. Jest nowe logo. Co dalej? Rebranding, tak. Mamy ciekawe i ... Po pierwsze, w naszych lokalizacjach mogą znaleźć doskonałe miejsce do rozwoju polskie start-upy. Po drugie, na takich gruntach logistycznych, inwestycyjnych przedsiębiorcy ...
-
Zagraniczne inwestycje, polska elektromobilność. Będziemy potęgą?
... elektromobilności. Zwłaszcza że będzie też kolebką powstającej polskiej marki e-samochodów. Pod koniec ubiegłego roku Electromobility Poland ogłosiło strategiczną współpracę ... na zakład produkujący sole niklu i kobaltu. Swoje szanse widzą też polskie startupy – przykładem jest zapowiedź biznesmena Adama Drewnianego, współzałożyciela Northvolt Polska ...
-
Plus wprowadza nową Mistrzowską Ofertę
... abonamentów i dwóch smartfonów w cenie jednego. Trwająca promocja „Mistrzowskie 25 GB na 25-lecie”. Smartfony marki Samsung w niższych cenach. Oferta dla klientów indywidualnych Plus przygotował Mistrzowską Ofertę, a w niej ... Klienci Plusa mogą odebrać 25 dodatkowych gigabajtów Internetu za każdy wygrany przez polskie reprezentacje mecz w ramach CEV ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2014
... polska firma mogła sprostać konkurencji takich gigantów jak H&M czy właściciel marki ZARA, musi stosować te same reguły, wedle których działają tamte ... byłyby równe. A tak, skoro raje podatkowe funkcjonują i zagraniczne firmy z nich korzystają, polskie również muszą, żeby dać radę w globalnej i brutalnej konkurencji o rynki zbytu i o pieniądze – mówi ...
-
Mamy rekordowy eksport żywności
... oraz profesjonalna obsługa klientów. Niemal co drugi badany przedsiębiorca (47%) twierdzi, że polskie pochodzenie żywności jest czynnikiem wpływającym na jej korzyść, przeciwnego zdania jest jedynie 11% ankietowanych. Budowanie świadomości marki „Polska” i pozycjonowanie polskiej żywności ważne jest szczególnie na rynkach, na których obecnych ...
-
Jaką prasę czytają bogaci Polacy?
Polskie Badania Czytelnictwa postanowiły przyjrzeć się, po jaką prasę sięgają bogaci Polacy. Badanie ... więcej niż kupujących z dochodami powyżej 5 tys. zł, ale połowa z nich to osoby wybierające marki tylko z jednej kategorii. Kupują oni podobne marki jak zamożni, tylko rzadziej, i generalnie mniej wydają na kosmetyki, ubrania i biżuterię. O wyborze ...
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
... wyborze samochodu (46% wskazań). Na drugim miejscu plasuje się postrzeganie marki - zaufanie do niej, czy przekonanie o jej wysokiej renomie (40%). „Ekonomiczność” - ... niski koszt utrzymania oraz eksploatacji samochodu - jest wciąż istotnym powodem wyboru auta danej marki, choć w coraz mniejszym stopniu. Aspekt ekonomiczności - ważny dla 26% badanych ...
-
Dlaczego warto inwestować w employer branding?
... na wewnętrznym employer brandingu. Dzięki temu uzyskała 8 proc. wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2017 r. Powodem skoku było zbudowanie lojalności klientów wobec marki. Konsumenci chętniej korzystają z ofert oraz są w stanie zapłacić wyższą cenę firmom, które szanują i doceniają swoich pracowników. Satysfakcja z pracy przełożyła się ...
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
... trendów w branży PR stała się hiperpersonalizacja. Firmy – z uwagi na optymalizację budżetów – zaczęły oczekiwać spersonalizowanych ofert, idealnie dopasowanych do historii ich marki. Zakończyła się era tworzenia uniwersalnych strategii, a rozpoczęto dogłębną analizę potrzeb firmy. Co więcej, ten trend nie dotyczy jedynie tworzenia ofert ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2016
... m.in. w Nowym Jorku, Szwecji, Finlandii, Luksemburgu i Szwajcarii. Zagraniczni klienci są w stanie zapłacić więcej Wszystkie polskie firmy, które eksportują swoje produkty na zagraniczne rynki, pracują na wizerunek krajowej marki na całym świecie. Im więcej pierwszorzędnych produktów wytworzonych w Polsce czy usług oferowanych przez rodzime ...
-
Problemy z nazwami marek
... jakiekolwiek powiązania z koncernem z Cupertino. Producent uważa się za właściciela praw do marki i nazwy produktów na chińskim rynku, a sprzedaż w Chinach iPada w traktuje jako naruszenie ... narazić na problemy. Sytuacji podobnych jest więcej, ale ze zrozumiałych względów polskie firmy skrzętnie ukrywają informacje o nich. Przykłady Apple i RIM ...
-
Polacy a zakupy online za granicą
... Adidas czy Casio, o wyborze których decyduje cena jak i drogie marki niszowe, których w Polsce jeszcze nie ma. Wnioski oparto o badanie PayPal "Dostępność ... kolejności jest elektronika (15%), ubrania (11%) oraz kosmetyki i biżuteria - poniżej 10%. Polskie skrajności W danych zebranych w ramach badania „Dostępność marek w Europie Środkowej i ...
-
Budowlana Marka Roku 2014
... najbardziej miarodajną klasyfikacją w Polsce. Ranking Budowlana Marka Roku to jedno z największych i najważniejszych tego typu badań prowadzonych w Polsce. Dla każdej marki zdobycie tytułu Budowlanej Marki Roku, lub samego wyróżnienia w Rankingu ASM to wielki sukces. Projekt odzywa się szerokim echem w Internecie i w prasie dzięki szeroko ...
Tematy: Budowlana Marka Roku -
Tefal i Krups - najlepsze prezenty za lojalność
... . Wśród najbardziej pożądanych upominków znajdują się m.in. ciśnieniowy ekspres do kawy marki Krups oraz urządzenia kuchenne Tefal. Jak już wspomniano we wstępie, w programach ... miejscu przez 9% badanych. Co ciekawe, niemal połowa Polaków (49%) nie zna jakiejkolwiek marki ekspresów do kawy, jednak parzenie kawy w ten sposób stopniowo staje się coraz ...
-
Amazon porywa Polaków. Dyskutujemy o nim 3 razy częściej
... polskie firmy będą mogły sprzedawać swoje produkty na jego platformie. I choć Polska nadal czeka ... wpisów krytycznych najczęściej dotyczyła Amazona jako pracodawcy. Kwestie zatrudnienia to jeden z motorów dyskusji w kontekście tej marki. Wszystko wokół pracownika Od 1 stycznia 2015 roku Polscy internauci wymieniali markę "Amazon" w dyskusjach blisko ...
-
Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
... . Z badania wynika, że polskie sklepy internetowe są coraz bardziej świadome korzyści wynikających z działań lojalnościowych, które świadczą o zaangażowaniu przedsiębiorców w zatrzymanie swoich dotychczasowych klientów na dłużej i budowania swojej pozycji nie tylko w oparciu o wyniki sprzedażowe, ale i świadomość marki. Jest to szczególnie istotne ...