-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... drugim biegunie uplasowali się producenci żywności dla zwierząt, którzy obcięli budżety reklamowe o 17%. Soki i napoje górą Jak wynika z analizy Codemedia, w analizowanym ... w wydatkach (około 22 milionów złotych). Warto odnotować, że w Q3 2015 media drukowane były chętniej wykorzystywane reklamowo. Promocja w magazynach pochłonęła ponad 17 mln ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... media z wyjątkiem telewizji oraz magazynów. Najszybciej rosły wydatki na reklamę zewnętrzną – o 34,3%, tj. o 101,7 mln zł. Z analiz wolumenu wydatków wynika, że budżety internetowe wzrosły o 248,9 mln zł, reklama radiowa zanotowała wzrost o 15,5 mln zł, zaś przychody reklamowe ... reklamowe o ponad 2,3 mln zł (dynamika 12,5%). Wydatki reklamowe w ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... reklamowe, a cztery dokonały redukcji. Największy wolumenowy wzrost wydatków wygenerował sektor handel – firmy handlowe przeznaczyły na reklamę o blisko 50 mln zł więcej, co stanowi 10,6 proc. więcej rok do roku. Wśród liderów wydatków znajdziemy firmę TERG – właściciela sklepów Media ... zmniejszyły swoje inwestycje reklamowe: producenci żywności oraz ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
... analizując inwestycje reklamowe w Internecie należy pamiętać, że dane prezentują jedynie częściowy obraz rynku. Wynika to ze specyfiki badań tego medium w Polsce. Obecnie, system monitoruje tylko wydatki display ze 100 witryn internetowych (ponad 1000 stron internetowych dziennie) i według przedstawicieli Instytutu Kantar Media obejmuje ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
... Dygant czy Magdalena Różczka. Spoty reklamowe zaczęły pojawiać się 21 stycznia 2013 roku. W ciągu miesiąca po starcie kampanii, wydatki reklamowe Play sięgnęły niemal 17 mln ... na dwie poważniejsze uwagi z niego płynące. Po pierwsze: rozkład budżetów na różne media świadczy o powolnym, ale systematycznym upadku znaczenia prasy jako medium reklamowego ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... drugim miejscu Japonię. Globalne wydatki reklamowe według podziału na media Internet jest zdecydowanie najszybciej rosnącym medium. ZenithOptimedia przewiduje, że w latach 2011–2014 wydatki na reklamę w Internecie będą rosły średnio o 15% rocznie. Reklama display (której szeroka definicja obejmuje też media społecznościowe i video online) rośnie ...
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2013 r.
... , Paulinie Sykut, Adamowi Sztabie, Wojciechowi Łozowskiemu i Maciejowi Rockowi. Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w 2013 roku. W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... domowego wszystkie sektory zwiększyły wydatki reklamowe. Największy wzrost wolumenu wydatków wygenerował sektor handel (więcej o 26,6%). Istotnie więcej w stosunku do 2020 r. wydali także reklamodawcy z sektorów tj. żywność (o 10,7%), pozostałe (32%), finanse (19,2%) oraz telekomunikacja (12,2%) oraz media (o 25,5%). Rok 2021 niewątpliwie był ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
... do 63 %. Z wyjątkiem Hasco-Lek i Polpharmy wszyscy gracze z pierwszej dziesiątki zwiększyli swoje wydatki reklamowe. Jak podkreślają analitycy Equinox Polska, cennikowe wydatki powyżej 50 mln ... wzrostu wydatków kategorii farmaceutycznej jest telewizja (+22%) oraz radio (+20%). Te media są od wielu lat wiodącymi i sprawdzonymi kanałami komunikacji dla ...
-
Sieci handlowe w mediach XII 2012
... Media Markt należą do jednego koncernu Media Group. Wydatki reklamowe ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
Pomimo, iż analizy Kantar Media prezentujące wydatki reklamowe w okresie 1Q 2103 (w stosunku do 1Q 2012) wskazują na lekki - 3 % - wzrost, prawdziwy obraz sytuacji w mediach i zbliżające się ograniczenia wydatków są ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
... Tracą na tym zarówno media, jak i ich odbiorcy, zmęczeni natłokiem reklam, a przede wszystkim tracą marketerzy, którzy płacą za niepotrzebne kontakty reklamowe. Często dzieje ... optymalne i efektywne, czyli lepiej kupować nie najtańsze, a najlepiej dopasowane powierzchnie reklamowe. Bez dobrej kreacji, nawet najlepszy plan mediów nie spełni swojej ...
-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
... w siłę reklamy telewizyjnej. W ciągu 11 miesięcy mijającego roku, największe wydatki reklamowe w branży dziecięcej w mediach tradycyjnych związane były z emisją spotów na ... reklamodawcy zostawili cennikowo ok. 3,4 mln zł. Szklany ekran pozostawił daleko w tyle inne media tradycyjne. Pierwszy tytuł prasowy (miesięcznik „Mamo, To Ja”) znalazł się ...
-
Sieci handlowe w mediach II 2013
... Media Expert, Media Markt, Neonet i Saturn. Analiza przekazów mediowych obejmuje materiały, które nie stanowiły przekazów promocyjnych. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 1 a 28 lutego 2013 roku. Wydatki reklamowe ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
... wydatki reklamowe, które w I półroczu br. branża modowa poniosła w związku z promocją swoich wyrobów. Największa część reklamowego tortu to ... rokiem znaczenie tego kanału wzrosło, a firmy wydały więcej o ok. 17% – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Kampanie reklamowe były najczęściej realizowane na portalach: Wp.pl, Onet.pl i O2.pl. Zaraz za ...
-
Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?
Media In-store, czyli innymi słowy kanały reklamowe ... Media In-store mają istotny wpływ na decyzje zakupowe – co czwarta badana osoba przyznała, że kupuje pod wpływem informacji, które usłyszała z głośników lub zobaczyła na ekranach Mall TV. Taki rodzaj reklam przyciąga uwagę klienta - badanie wykazało, że co druga osoba zauważyła treści reklamowe ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
... internetowe podniosły wydatki na reklamę o 17%, a pasaże handlowe aż o 73%. Budżety reklamowe cięły natomiast serwisy z ogłoszeniami, aukcje i narzędzia aukcyjne oraz porównywarki cen. Spadki wyniosły ... co stanowi 48% inwestycji w reklamę całej kategorii sklepy internetowe. Media Najczęściej wybieranym medium przez reklamodawców z branży e-commerce w ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... Dyrektor Zenith. Widoczny wzrost popytu na powierzchnię reklamową w ekosystemie e-commerce (retailer media) Tegoroczny wzrost znaczenia e-commerce przyczynił się do ... 2022 roku, gdy Ameryka Północna powróci do poziomu wydatków sprzed pandemii, nakłady reklamowe powinny wzrosnąć o 4,5%. Z kolei, prognozy dla Europy Zachodniej, Ameryki Łacińskiej oraz ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
... wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2 495 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,51% populacji Polaków w wieku od 7 do ... kreacji - 52,21%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (5,8 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 7,6%) oraz Leisure Time (4,6 mld ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... okresem ubiegłego roku. Dynamiczne zmiany wśród czołowych reklamodawców Według danych Instytutu Kantar Media, 3 pierwsze instytucje były odpowiedzialne za 24% całkowitych wydatków reklamowych w pierwszym ... prawie 33% zredukował swoje wydatki GETIN Bank, przeznaczając na działania reklamowe 29,4 mln zł i spadł z 4 (w 2011) na 7 pozycję. Na 8 miejscu w ...
-
Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy
... wydatki związane z kampaniami informacyjnymi czy nową wizualizacją mogą spowodować wyższe nakłady na działania reklamowe, o tyle ograniczenia graczy na rynku, spowoduje iż, ogólnie wydatki w tej ... medium tv do 81 % z 85 rok wcześniej. Na kolejnej pozycji pozostają dwa media radio i kina – każde po 5,2% udziału. Szczególnie znamienity jest wzrost w ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
... granicę. Nic zatem dziwnego, że branża turystyczna postanowiła zwiększyć budżety reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły ... źródło: Codemedia), a wzrost w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku wynosi 52%. Najczęściej kampanie reklamowe były realizowane w takich portalach jak Wp.pl, Onet.pl i ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
... przestrzeni trzech pierwszych kwartałów br. budżety reklamowe banków, ubezpieczycieli i innych instytucji finansowych zostały obcięte o 20%. Największym reklamodawcą ... ubezpieczenia prym wiodły: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, AXA Direct i PZU. Media W media miksie wydatków sektora finanse zdecydowanie dominuje telewizja, na ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... modelu programmatic (wzrost o prawie 40%), wideo online (+32%) oraz reklama w social media (+22%). Branża reklamy internetowej nieustannie ewoluuje. Przejście z mediów cyfrowych ... zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na ...
-
Reklama w internecie i telewizji. Kto jest liderem?
... i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2,8 tys. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,8% populacji Polaków w wieku od 7 do ... reklamę online Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Media Expert, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział ...
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
... i lato to tradycyjnie już okres, w którym branża turystyczna intensyfikuje swoje działania reklamowe. Nie inaczej było i w tym roku - wynika z analizy wyników badań gemiusAdRea oraz Mediapanel. Jej autorzy wzięli pod lupę kreacje reklamowe emitowane online, w telewizji oraz w radiu, a także przyjrzeli się ruchowi na stronach ...
-
Wydatki na reklamę online wzrosną
... na zasięg, skuteczność, efektywność i inne aspekty, zbadania struktury wydatków na poszczególne media reklamowe, porównanie dynamiki i wydatków reklamowych na poszczególne media w pierwszym półroczu danych lat oraz plany struktury wydatkowej na poszczególne media reklamowe na najbliższe sześć miesięcy. Co ważne, Barometr IAB, dotyczący roku 2008 ...
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... spożywczej, handlowej, telekomunikacyjnej i finansowej. Łączne przedświąteczne wydatki reklamowe w tych pięciu topowych branżach to ponad 1,2 mld złotych ... Media Expert, który najwięcej przeznaczył na emisje spotów telewizyjnych: tych, z udziałem celebrytki i gwiazdy pop - Dody. Telekomunikacja bez limitu Grupa Orange zwiększyła wydatki reklamowe ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... sytuację na rynku reklamy internetowej potwierdza Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska: - Wydatki reklamowe dokonane w pierwszym półroczu bieżącego roku to dobitny dowód na to, ... dane Sotrender, które służą do kalibracji wydatków na social media. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. ...
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
... . Reklama w radiu pochłonęła 19,4 mln zł, a przekazy prasowe kosztowały 4,8 mln zł. Budżety reklamowe lokowano głównie w poniedziałki i niedziele - reklama emitowana w te właśnie dni kosztowała 43 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe (18,4 mln zł) dotyczyły piątków. Najhojniejszym reklamodawcą czerwca okazał się Credit Agricole, który ...
-
Wydatki na reklamę radiową 2011
... zasługa wysokiego wzrostu w trzecim kwartale 2011 roku (o 14,8 proc.). Wpływy reklamowe radia w całym 2011 roku wyniosły 561,3 mln zł. Udział radia w torcie reklamowym wyniósł 7,5 proc. (w 2010 – 7,2 proc.). Według danych cennikowych Kantar Media, najwięcej w radiu wydali producenci produktów farmaceutycznych i leków, których wydatki wzrosły ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... niż bannery są to mobilne aplikacje konkursowe czy dopasowane kampanie w social media, których naturalnym środowiskiem jest mobile − wyjaśnia Marta Zielonka, Buying Manager ... rok minął pod znakiem kontrowersji wokół ustawy krajobrazowej i inwestycji w nowe nośniki reklamowe. Jest też kolejnym rokiem, w którym branża nie doczekała się wyników ...
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
... nieuczciwym praktykom rynkowym z 2007 r. Dlatego też Prezes UOKiK prowadził działania monitorujące media społecznościowe długo wcześniej przed wydaniem Rekomendacji. Jak wynika z ... wśród szeregu innych hasztagów czyniło go jeszcze mniej zrozumiałym. Aby materiały reklamowe były zrozumiałe dla każdego odbiorcy, Prezes UOKiK rekomenduje posługiwanie ...
Tematy: kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, reklama w internecie, oznaczanie reklam, UOKiK, influencerzy, social media, media społecznościowe, post sponsorowany, kryptoreklama, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing -
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego i ... zakupy wybierzemy się do sklepu tej, a nie innej sieci? Tendencja „wypoczynkowa” w media planach była widoczna zwłaszcza w czasie majówki. W tygodniu 28.04 - 04.05. ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... czy PR-owych – dokładnie wskazuje kompleksowy monitoring mediów, obejmujący zarówno nowe media, jak i media tradycyjne oraz monitoring reklam. Właśnie zakończył się sezon ... typu talent show i inwestują w czas antenowy w czasie ich emisji. Łącznie wszystkie bloki reklamowe 15.11 lub 16.11.2014 zgodnie z aplikacją admonit Instytutu Monitorowania ...