-
Jak będzie wyglądać reklama w YouTube?
... reklamy w formie bannera. Po kliknięciu w reklamę banner rozwija się do większych rozmiarów bądź otwiera się w nowym oknie, w tym momencie wideo, które oglądał użytkownik zostaje zatrzymane. YouTube testował nowe reklamy ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... podstawowych funkcji reklamy. Opcje reklamy ze względu na jej funkcje Zestawiając ze sobą informacyjno-perswazyjne i rozrywkowe aspekty reklamy oraz ... reklamy, jak piwa Żubr czy marki Plus, zdobywają liczne nagrody w branżowych konkursach i wyznaczają nowe kierunki współczesnej reklamy, trudno negować fakt, że na rozrywkowym aspekcie reklamy ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
... reklamy wielkoformatowej skorzystało 279 firm. Rok wcześniej było ich 255 (wzrost o 9,4%). Równocześnie średni budżet reklamowy firm, które skorzystały z reklamy wielkoformatowej, wyniósł 238 252 zł. Oznacza to spadek o 2,6%. Jednocześnie lista 10 największych reklamodawców ponownie uległa istotnym przetasowaniom. W zestawieniu pojawiły się nowe ...
-
Marketing internetowy - reklama natywna
... już sposoby, które w nieco zmienionej formie, wykorzystane w Internecie, zyskały tylko nowe nazwy. Tak jest choćby z reklamą natywną (reklama natywna jest ... klienta. Reklama natywna ma minimalizować nasze negatywne odczucie wobec reklamy. Dwa typy reklamy natywnej W raporcie dotyczącym reklamy natywnej pt. Reklama natywna w Polsce opracowanym przez ...
-
Ustawa krajobrazowa zrujnuje polskie gminy?
... reklamy uzyska tylko jedna z dwóch sąsiadujących ze sobą firm, ponieważ pomiędzy nimi przebiegać będzie granica dopuszczalnych obszarów „reklamowych” wyznaczonych w obrębie jednej gminy. Prawo działające wstecz Kontrowersje budzi dodatkowo fakt, że nowe ... lub urządzenia służącego ekspozycji reklamy (w m²) oraz 40-krotności uchwalonej stawki części ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... wykorzystują również możliwoście commerce’owe i rozwijają nowe zaawansowane interakcje pomiędzy markami a konsumentami. Marketerzy mogą korzystać z narzędzi „samoobsługowych” do tworzenia doświadczeń rozszerzonej rzeczywistości, a następnie rozpowszechniać je za pomocą ukierunkowanej reklamy, co może skutecznie podnieść świadomość i zamiar ...
-
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
... nowe regulacje) ww. ustawy podlega karze pieniężnej w wysokości do 2 mln złotych. Wnioski Niezależnie od tematyki reklamy ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... producentem lub dystrybutorem. W tym zakresie wątpliwości mogą dotyczyć więc także reklamy bezalkoholowych odpowiedników piwa, wina (czy też cięższych alkoholi). Wszelkie produkty, ... także brać pod uwagę m. in. przepisy implementujące tzw. Dyrektywę Omnibus [9]. Nowe regulacje już z początkiem 2023 r. znowelizowały m. in. ustawę o cenach [10], jak ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Raport specjalny Internet 2003
... – nowość na rynku. Wyzwaniem dla konkurentów stały się nowe funkcjonalności niedostępne w pozostałych polskich wyszukiwarkach internetowych. Z Gooru można teraz np ... jeden z głównych powodów ożywienia rynku reklamy on-line w 2003 roku. O zestawienie najchętniej wybieranych form reklamy w roku ubiegłym poprosiliśmy przedstawicieli dwóch czołowych ...
Tematy: -
Linki sponsorowane w pasku wyszukiwania?
... iż analizując te dane Google rozpoczęło sukcesywnie wprowadzać nowe miejsca dla tej formy reklamy. Prócz wyników wyszukiwania, kampanie Adwords zajęły powierzchnie ... kolejnej powierzchni reklamowej dla reklamodawców. "Musze przyznać, że całkiem skutecznej. Reklamy w tej formie zawsze pozostaną tańsze od reklam banerowych, a wyświetlając się w ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... samą reklamę. W odróżnieniu od statycznej reklamy internetowej, reklama w modelu RTB ma charakter dynamiczny. Oznacza to, że cena takiej reklamy nie jest już „uśredniona” ... . Również wydatki na taką reklamę są mniejsze, niż zakup tradycyjnej reklamy w postaci baneru czy reklamy w prasie drukowanej. W modelu RTB stawka reklamowa wyliczana jest dla ...
-
Krajobraz bo bitwie, czyli co zmieniła ustawa krajobrazowa?
... istotną kwestią stało się stworzenie kodeksów reklamowych. Niejako to właśnie reklamy najbardziej przeszkadzały lokalnym władzom. Prace podjęły m.in. Łódź, Warszawa, Kraków, ... ekonomiczny wprowadzanych zmian budzi spory niepokój. Najbardziej nowe reguły odczują oczywiście firmy z branży reklamy zewnętrznej – nie tylko stracą część powierzchni, ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... Marty Sielskiej z agencji Spicy Mobile rynek reklamy internetowej zmierza w stronę wyrafinowanej segmentacji i to mimo likwidacji 3rd party cookies: W nowej rzeczywistości wygrają ci, którzy będą w stanie zintegrować dane własne z AI. Technologia oparta na sztucznej inteligencji otwiera nowe perspektywy dla całej branży reklamowej. Algorytmy ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... 5,7% Rynek reklamy w Polsce wykazał się w 2023 r. wyjątkową odpornością na zawirowania gospodarcze, zarówno w skali kraju, jak globalne. Pozytywne sygnały płynące z gospodarki pozwalają z optymizmem patrzeć na perspektywy 2024 r., na który prognozujemy podobny do ubiegłorocznego poziom wzrostu, czyli między 6 a 7%. Media czekają nowe wyzwania, ale ...
-
Reklama na dużym ekranie
... budulec jej prestiżu, który umożliwia przekazanie większej ilości informacji. Reklamy kinowe bywają dzięki temu postrzegane jako swego rodzaju ciekawostka – jako nieznane dotąd rozwinięcie reklamy telewizyjnej. NIE TYLKO NA EKRANIE Na kategorię reklam kinowych, oprócz reklamy on-screen, składa się także promocja off-screen. Wykorzystuje się ...
-
Reklama wyrobów medycznych - duże zmiany od 1 stycznia 2023
... przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych w ramach projektu zmieniającego rozporządzenie w sprawie reklamy produktów leczniczych. Projekt Rozporządzenia Ministra ... To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania". Nowe ostrzeżenia usłyszymy w reklamach z pewnością nie wcześniej niż w przyszłym roku, gdyż ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
... reklamodawców ponownie uległa bardzo istotnym przetasowaniom. W zestawieniu pojawiły się nowe firmy, a wypadli reklamodawcy wcześniej zajmujący kluczowe pozycje w tabeli nr 3. Warto podkreślić, że aż 4 firmy z zestawienia były sponsorami EURO 2012. Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar geograficzny W II kwartale kontynuowane były trendy zmian ...
-
Nadchodzi reklama osobista
... bez znaczenia jest też możliwość dokładniejszego sprecyzowania grup docelowych, do których kierowane będą reklamy. Wraz z pojawieniem się RTB i retargetingu marketerzy zyskali nowe narzędzia, dzięki którym mogą jeszcze skuteczniej dopasowywać reklamy do potrzeb użytkowników – informuje Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Jednak czy to wystarczy ...
-
Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek
... reklamy odpowiednio wyselekcjonowanej („wytargetowanej”) publiczności. Skuteczność takiej reklamy jest wysoka: jak donosi BizReport aż 64 proc. posiadaczy smartfonów dokonało zakupu właśnie pod wpływem wyświetlenia spersonalizowanej reklamy mobilnej – dodaje Piotr Prajsnar. Mobile na fali To właśnie rynek reklamy ... całkiem nowe możliwości – mówi ...
-
5 rzeczy, których nie wiedziałeś o programmatic buying
... korzystać. Dlatego też pójście w kierunku automatyzacji i nowych technologii w świecie reklamy nie oznacza końca inwestowania w ludzi. Specjaliści zawsze będą potrzebni, wzrośnie natomiast stopień ich specjalistycznej wiedzy o narzędziach opierających się o nowe technologie. Powyższe zagadnienie będzie szerzej podejmowane na wrześniowej konferencji ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... dla "kosmetycznych" reklamodawców. Polski rynek reklamy kosmetyków - prognozy W ostatnich dwóch latach pieniędzy na reklamy kosmetyków nieco szczędzono. Odnotowana w latach ... klientom lepiej poznać produkt np. dzięki zastosowaniu nowych technologii. Nowe technologie, takie jak Augmented Reality mogą być doskonałym łącznikiem doświadczeń z ...
-
Wypić reklamowane piwo
... , szukaj", "Szukaj, przynieś, podaj". ODRĘBNOŚĆ SPRAWY KOBIET Reklamy skierowane do kobiet to głównie reklamy piwa słodkiego, z owocowym posmakiem, pozbawionego goryczki. Pierwszym piwem ... o regularne rozszerzanie asortymentu. Konsumenci mogą smakować Poema Di Cafe, Selua, Lamai. Reklamy tych dwóch ostatnich piw kojarzą się z iście rajską atmosferą, ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
... wielu dostępnych treści. Widzowie dobrze rozumieją również związek pomiędzy reklamą a finansowaniem treści, są otwarci na nowe formy reklamy. Jest wiele powodów, by z nadzieją patrzeć na przyszłość reklamy telewizyjnej.” – podkreśla Dorota Żurkowska-Bytner, Vice-President, Ad Sales Development w Discovery Networks CEEMEA Główne wnioski raportu ...
-
Marketerzy a reklama online
... ’ wynoszącym 0,22%. CTR zbliżony do średniej dla podobnych kreacji (0,11%) miała także kreacja standardowa (0,14%). REKLAMY W OCENIE INTERNAUTÓW Kreacja Rich Media z wideo, w porównaniu z pozostałymi, najwięcej komunikowała o akcji (‘nowe smaki kanapek – 30%; ‘zachęca do udziału w promocji’ – 27%) oraz częściej niż pozostałe charakteryzowana była ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... która do niedawna należała do największych reklamodawców na rynku reklamy wielkoformatowej; Podróże i turystyka – głównym czynnikiem wzrostu znaczenia sektora jest ... . Lista 10 największych reklamodawców uległa bardzo istotnym przetasowaniom. W zestawieniu pojawiły się nowe firmy, jak i wypadli reklamodawcy wcześniej zajmujący kluczowe pozycje w ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... świat badanie powstało w oparciu o wywiady przeprowadzone z 459 dyrektorami marketingu, które koncentrowały się przede wszystkim na ich opiniach na temat ewolucji reklamy i marketingu w kontekście większego wykorzystania inteligentnych technologii na cyfrowym rynku sprzedaży. 30% respondentów zajmuje stanowisko CMO (chief marketing officer), VP ds ...
-
Co agencje reklamowe powinny wiedzieć o deep learningu
Nowe technologie często nazywa się rewolucyjnymi i przełomowymi dla danej branży. Reklamodawcy ... być naszym jedynym asem w rękawie. Czy uczenie głębokie zaburza rynek reklamy cyfrowej? Aby ułatwić zrozumienie szans i wyzwań związanych z uczeniem głębokim w kontekście reklamy, postaram się w prostych słowach wyjaśnić, jak działa uczenie maszynowe i ...
-
Suplementy diety nie leczą - przypomina UOKiK
... przejrzystych kryteriów. W związku z tym, że konsumenci są wprowadzani w błąd, Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło prace nad rozwiązaniami prawnymi w zakresie reklamy suplementów diety, wyrobów medycznych i produktów leczniczych. Nowe prawo ma być odpowiedzią na potrzebę czytelności reklam, aby konsument miał pełną świadomość tego, że kupuje suplement ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... Korea Południowa i Japonia, gdzie skuteczniejsze okazują się reklamy umieszczane bezpośrednio na stronie w formie baneru. Dodatkowo reklama internetowa określana jest jako bardziej irytująca niż ta występująca w czasopismach. Takie sugestie respondentów wyraźnie sugerują, że potrzebne jest nowe podejście do marketingu internetowego. Reklama w sieci ...
-
Nowa ustawa medialna a działalność przedsiębiorstw
... warunków społeczno-gospodarczych, co najlepiej uwidacznia się na gruncie regulacji dotyczących reklamy prowadzonej w Internecie, który przecież w czasie uchwalania pierwotnej wersji ustawy w ... obszarze. Także zagraniczni przedsiębiorcy mogą negatywnie zareagować na nowe regulacje i zniechęcić się z wejściem z nowymi technologiami na rynek polski. ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
... przygotowania potraw oraz ich jakością w sieciówkach. W kontekście Świąt najczęściej wymieniano Lidla, a nie jak się spodziewano Biedronkę, która zainwestowała sporo pieniędzy w reklamy poświęcone bezpośrednio Świętom. Głównym miejscem dyskusji był tradycyjnie Facebook oraz Twitter,a także wiele forów kobiecych, takich jak: zdrowie-kobiety.com, net ...
-
Dane osobowe pod parasolem RODO. Koniec masowego targetowania?
... reklamy pod względem podstawowych danych demograficznych, a spora część udostępnia kod pocztowy (podobnie do zakupów w galeriach handlowych). Jeśli tylko nowe ...
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
... rynku. Zmieniający się rynek, rozwój technologii i narzędzi marketingowych czy PR-owych oferuje nowe sposoby skutecznego dotarcia do klientów. Co ważniejsze, o sukcesie coraz częściej decyduje ... samo ogłoszenie. Możemy wybrać dużo więcej opcji targetowania i wyświetlać reklamy osobom które weszły w interakcję z naszą firmą albo nawet konkurencją. W ...
-
Skuteczna strategia marketingowa dla sklepów internetowych
... wszystko sprawia, że nawet z niewielkim budżetem na marketing, możemy skorzystać z reklamy telewizyjnej. Do niedawna reklamowanie internetowych biznesów w telewizji uważane było za ... Kobiet, Święta Bożego Narodzenia) dla sklepów internetowych już dobrze prosperujących. Nowe sklepy internetowe, które nie mają swoich stacjonarnych odpowiedników, na ...
-
Działalność reklamowa deweloperów pod lupą UOKiK
... , przy tak skonstruowanej umowie mogły powstać wątpliwości, kto będzie ponosić koszty konserwacji tej części nieruchomości wspólnej, które spowodowane będą umieszczeniem reklamy. Negatywne skutki dla konsumenta mogły mieć też zakwestionowane postanowienia, na podstawie których deweloper zastrzegał możliwość umieszczenia na nieruchomości wspólnej ...