-
Reklamy dla dzieci trzeba ograniczyć
... powinny oglądać telewizji. Dlaczego w Polsce nie ma żadnych ograniczeń? Prezydent zawetował ustawę medialną, w której były stosowne przepisy i dlatego nie weszły one w życie. W Polsce, gdzie koncerny spożywcze mają pełną swobodę, widoczny jest wzrost liczby reklam kierowanych do dzieci. Dzieci biorą dosłownie każdy ...
-
Ceny mieszkań: preferencje kupujących IX-XI 2013
... dwa główne czynniki – wysokość zarobków i będący jego pochodną poziom cen mieszkań. Widać to najlepiej porównując dane z Łodzi i Warszawy – różnią się one diametralnie. W drogiej i stosunkowo zamożnej stolicy ofert w cenie do 150 000 zł jest jak na lekarstwo; te nieliczne, które można znaleźć ...
-
Zakupy świąteczne: jak nie dać się zaczarować?
... konkretnie się wybieramy i ile pieniędzy możemy przeznaczyć na każdą rzecz, żeby nie przepłacać. Sprawdźmy też ofertę sklepów internetowych, często mają one mniejsze marże, a zatem niektóre towary mogą być tańsze. Gdy wejdziemy do sklepu, zwróćmy szczególną uwagę na cenę. Przede wszystkim sprawdźmy ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... strategie wydawców jest dużo bardziej znaczący niż sugerowałyby liczby: zmieniają one definicję prasy z wyłącznie drukowanej gazety na marki informacyjne, pod którymi treści ... ją na drugim miejscu. „Debiut konsol ‘nowej generacji’ Sony (Playstation 4) oraz Microsoft (Xbox One) pod koniec 2013 r. okazał się ogromnym sukcesem i stał się dodatkową siłą ...
-
Reklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?
... , niektóre zainteresowania wzbudzające niższe zaangażowanie mogą być mocno związane z Twoją działalnością i prowadzić do znakomitych efektów jeśli zostaną one odpowiednio wykorzystane w kampanii. Całkiem często, skuteczność wykorzystania poszczególnych zainteresowań będzie można zaobserwować dopiero po przeprowadzeniu kilku kampanii marketingowych ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... stricte sami reklamodawcy, lecz tzw. platformy DSP (Demand-Site Platforms). To one decydują – w imieniu reklamodawcy i na podstawie wypracowanego przez siebie algorytmu – czy ... i usług, które przeglądaliśmy online jakiś czas temu. Wyświetlają się one nawet podczas przeglądania witryn niepowiązanych kontekstowo. To właśnie o zakup tych powierzchni ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... Wyniki badania „Content Marketing 2014”, zrealizowanego wspólnie przez agencję reklamową Digital One i firmę badawczą Polskie Badania Internetu (PBI), pokazują, że Polaków cechuje dość ... Marketing Polska 2014 w postaci ankiet online (CAWI) zrealizowała na zlecenie Digital One i PBI firma Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. W badaniu wzięło udział ...
-
System Mac pod ostrzałem trojanów reklamowych
... zagrożenia. Antywirus Dr.Web dla Mac OS X z powodzeniem wykrywa trojany należące do rodziny Mac.Trojan.VSearch, tym samym nie stanowią one zagrożenia dla użytkowników Dr.Web.
-
Przekazanie materiałów reklamowych bez podatku VAT?
... sprzedaży produktów dystrybuowanych przez spółkę i jej kontrahentów. Nie mogą być one wykorzystywane do innych celów jak też nie służą reklamie innych ... reklamujących jej produkty, nie będzie podlegało opodatkowaniu ponieważ nie posiadają one wartości konsumpcyjnej dla kontrahentów. Dlatego też przedmiotowe przekazanie nie wypełnia dyspozycji art. ...
-
Ile prądu zużywają lampki choinkowe?
... można ograniczyć koszty ich świecenia? Lampki choinkowe. Dla wielu z nas są one niemal synonimem świąt. I nic w tym dziwnego - tradycja dekorowania nimi choinki ... mówi Damian Lindner z Energetycznego Centrum SA. Wielu producentów lampek energooszczędnych zapewnia, że mogą one świecić nawet do 10 tysięcy godzin. Inwestując w nie, możemy mieć pewność, ...
-
Jak reklamują się małe firmy?
... klientów są dla nich wciąż najcenniejsze. Według ogólnodostępnych danych, aż 85% konsumentów podejmuje decyzje o kupnie dopiero po przeczytaniu recenzji. Mają one również wpływ na zaufanie. Większość badanych prędzej skorzysta z usług firmy, która wyświetla oceny bądź opinie na swojej stronie niż takiej ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... jest również pokazać emocje, a nie oszukujmy się, w dzisiejszych czasach to właśnie one najskuteczniej sprzedają. Atutem przekazów telewizyjnych jest także to, że reklamy w nich ... , które do nas docierają jest tak duża, że zaczynają nam one przeszkadzać, a ich skuteczność drastycznie spada. W tym przypadku, aby zwiększyć efektywność przekazu, ...
-
Lewiatan: zakaz reklamy aptek musi zniknąć z przepisów
... ” także procedowaną obecnie ustawę o zawodzie farmaceuty w części, która wprowadza możliwość świadczenia w Polsce pierwszych usług opieki farmaceutycznej. Regulacja zakłada, że będą one dostępne w wybranych (chętnych do tego) aptekach, więc farmaceuta lub właściciel apteki, którzy będą chcieli o tym poinformować, także wpadną w sidła zakazu ...
-
Bot Telegram: phishing na OLX i Allegro
... sytuacjami, że nasi klienci padali ofiarami tego typu ataków, najczęściej dotyczyły one platformy OLX. Dlatego zalecamy zachowanie wyjątkowej ostrożności podczas ... Należy uważać na duże rabaty i niewiarygodnie niskie ceny, ponieważ często stanowią one przynętę w atakach phishingowych - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... konsumenci pili mniej alkoholu, a napoje, które spożywali, kupowali w sklepach, gdzie kosztowały one mniej, przy znacznie niższej marży. To spowodowało, że marki ... w Niemczech i 23% we Francji. Szybkie ożywienie na tych rynkach spowoduje, że do 2023 r. powrócą one mniej więcej do poziomu z 2019 r. Branża alkoholowa ucierpiała z powodu pandemii ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... Kolejne lata mają przynieść nieco mniej imponujące, ale jednak wzrosty. Będą one przede wszystkim następstwem wykorzystywania reklamy do pobudzania rozwoju w obszarze e-commerce. ... dostarcza treści za pośrednictwem różnych urządzeń i wielu ekranów, a zanim dotrą one do odbiorców przechodzą przez różne technologiczne platformy i systemy oraz procesy ...
-
UOKiK ostrzega przed reklamami wykorzystującymi wizerunek znanych osób
... . Kryptowaluty. Powstaje wiele modeli biznesowych, które bazują na coraz większej popularności kryptowalut. Są one wykorzystywane w tworzeniu oszustw, tzw. piramid finansowych i innych nieuczciwych systemów. Przyciągają one osoby bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w inwestowaniu, które mogą paść ofiarą oszustów wykorzystujących ich naiwność ...
-
Wybory parlamentarne: czy ekologia i klimat są ważne dla młodych wyborców?
... , a także częściej niż mężczyźni wskazują, że chcą mieć w okolicy zieleń i dobry transport publiczny. Ponieważ to one stanowią przeważającą część wśród niezdecydowanych wyborców, więc to właśnie one mogą zadecydować o finalnym wyniku wyborczym tej jesieni. Statystycznie to właśnie my, dziewczyny, jesteśmy często niezdecydowane co ...
-
Kiedy satyra stanowi naruszenie dóbr osobistych konkretnej osoby?
... niezbędne dla osiągnięcia celu utworu satyrycznego. Ocena sformułowań naruszających dobra osobiste powinna być dokonana z uwzględnieniem całego kontekstu utworu, w którym były one zawarte oraz ukształtowanych zwyczajów w ramach tej dziedziny kultury, do której zalicza się dany utwór. Niewątpliwie rozstrzygnięcie takiego zagadnienia wymaga więc ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... poprosiliśmy przedstawicieli dwóch czołowych polskich sieci reklamowych - ADnet i IDMnet. Jak można było się spodziewać, nadal dominują bandery i billboardy – wyświetlają się one w ponad 50% realizowanych kampaniach. Reklamodawcy chętnie stawiają także na mailing reklamowy (ok. 15%) czy sponsoring (aż 11%). Stosunkowo często wybieraną ...
Tematy: -
Skuteczny link sponsorowany
... - które ograniczają zastosowanie do tylko niektórych rodzajów promocji. Obserwując trendy światowe i wykorzystanie płatnych linków w Polsce można stwierdzić, że są one uwzględniane przede wszystkim w promocjach sprzedażowych. W budowaniu świadomości marki i kampaniach wizerunkowych, właśnie ze względu na ograniczony przekaz, są wykorzystywane ...
-
Nowe oblicze reklamy?
... , więcej - prześlą je również znajomym. Amerykański rynek reklamy, choć ostatnio znów notuje doskonałe wyniki, ma przed sobą nowe problemy. Są one związane głównie z wyłączaniem reklam przez odbiorców – i nie chodzi tu tylko o reklamy internetowe, ale też telewizyjne, które są omijane z użyciem coraz ...
-
Sponsoring a podatki
... o ochronie zdrowia, ustawie o wychowaniu w trzeźwości czy chociażby w ustawie Prawo farmaceutyczne. W przypadku przywoływania tych definicji należy jednak pamiętać, że funkcjonują one jedynie dla celów konkretnych aktów prawnych i nie powinny mieć bezpośredniego przełożenia na grunt podatkowy. Co innego słownikowa definicja sponsoringu – jest ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... proc. respondentów, którzy zauważyli ulotki w oddziale skorzystało z nich. Drugim najbardziej lubianym nośnikiem reklamy są plakaty. Pod względem efektywności działania ustępują one jednak najnowszemu z narzędzi merchandisingu - ekranom LCD. Spośród osób, które zauważyły ekrany w oddziale banku ok. 64 proc. zapoznało się z prezentowanymi na ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... informacji i jest interesująca. Mimo raczej negatywnego stosunku polskich użytkowników sieci do reklam emitowanych w internecie, co trzeci internauta uważa, że są one skuteczne, a 14 proc. przyznaje, że reklamy przekonują ich do zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Opinie internautów na temat reklamy W ocenie ...
-
Starlink: rynek reklamowy I-III 2007
... poziom wzrostu wartości całego rynku. Bez nowo monitorowanych stacji wzrost względem pierwszego kwartału 2006 wyniósł 10,7 proc. (jeśli jednak będą one brane pod uwagę wzrost kształtuje się na poziomie 12,8 proc.). Najwyższą dynamiką, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2006 r., cechowały się reklama internetowa ...
-
Rynek reklamy: spada udział telewizji
... telewizyjnych zwłaszcza w Chinach i krajach sąsiadujących. Po raz kolejny analitycy ZenithOptimedia podnieśli również prognozy dla wydatków reklamowych w Internecie. W tym roku wzrosną one o 29,9 proc. (wg. poprzedniego raportu wzrost miał sięgnąć 28,6 proc.). Na przestrzeni lat 2006-2009 wydatki na reklamę internetową wzrosną o 85 ...
-
Zasady usprawiedliwiania nieobecności pracownika
... o przyczynie i okresie nieobecności pracownika w pracy. W regulaminie możecie jednak określić inne lub szersze zasady w tym zakresie, pamiętając, że nie mogą być one mniej korzystne lub sprzeczne z zasadami prawa pracy. Płace w firmie pomogą ci uniknąć pomyłek w rozliczeniach płacowych dzięki poradom ekspertów, które odpowiadają ...
-
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
... transportowych – mamy prawo reklamacji w przypadku m.in. opóźnienia, czy przedwczesnego przyjazdu środka transportu. Wszelkie skargi należy zgłaszać na piśmie. Powinny one zawierać m.in. uzasadnienie reklamacji, ewentualną kwotę roszczenia, a także oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (np. bilet) oraz kopie innych dokumentów ...
-
Stawka VAT na czasopisma fachowe a ulotki reklamowe
... o tematyce rolniczo ogrodniczej. Czasopisma te są opodatkowane różnymi stawkami podatku VAT w zależności od powierzchni reklam w nich umieszczonych. I tak jeżeli stanowią one mniej niż 33% powierzchni czasopisma, stawka VAT wynosi 0%, gdy reklam jest więcej lecz poniżej 67% powierzchni, stawka ta wynosi 7%. W czasopismach ...
-
Jak ustalić regulamin wynagradzania?
... kosztów użytkowania pojazdów niebędących własnością pracodawcy w celach służbowych w jazdach lokalnych i w czasie podróży służbowej na terenie kraju, a jeśli tak – czy są one wypłacane w wysokości wynikającej z powszechnych przepisów, czy w innej, czy regulamin ma ustalać także zasady wypłaty innych należności przewidzianych przepisami prawa pracy ...
-
Zmiana regulaminu wynagradzania a związki zawodowe
... konieczne o ile (por. art. 251 ustawy z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 854 ze zm.) zrzeszają one co najmniej 10 członków będących: pracownikami lub osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą u pracodawcy objętego działaniem tej organizacji ...
-
Nowelizacja ustawy prawo energetyczne
... ograniczenie dostaw, winę dostawcy i poniesione szkody. Przewidziane w nowelizacji zmiany uwzględniają dotychczasowe doświadczenia związane z funkcjonowaniem sektora energetycznego. Mają one na celu poprawienie bezpieczeństwa dostaw energii oraz bardziej racjonalne rozłożenie kompetencji z tym związanych pomiędzy różnych uczestników sektora ...
-
Google nie naruszył prawa znaków towarowych
... : czy używanie słów kluczowych zbieżnych z zastrzeżonym znakiem towarowym jest uważane za jego używanie? A jeśli tak, to w jakim zakresie mogą być one wykorzystywane bez zgody właściciela. ETS orzekł, że naruszenie prawa ochronnego do znaku towarowego wymaga aby używanie przez osobę trzecią oznaczenia ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... (TVN – X-Factor) oraz informacyjne (TVP1 - Wiadomości). Największy udział w wydatkach telewizyjnych miały sektory: żywność i napoje, farmaceutyki, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja. Utworzyły one łącznie 58% wszystkich wydatków na to medium. Radio Jak podają autorzy raportu, w 2010 roku 91,9% Polaków zadeklarowało słuchanie radia, co ...