-
Zakupy online bez ograniczeń w UE?
... , to konsument może odebrać towar osobiście lub uzgodnić indywidualnie z przedsiębiorcą sposób i miejsce dostawy w kraju przedsiębiorcy. Wyjątki Rozporządzenie nie obejmuje m.in. usług telekomunikacyjnych, transportowych, finansowych, towarów i usług objętych prawem autorskim w tym usług audiowizualnych. Do ECK Polska zgłosił się polski konsument ...
-
Marki zaangażowane w cele społeczne są silniejsze
... marki – dodaje. Zaufanie stymuluje wzrost Aż 65% konsumentów ze świata i 63% z Polski uważa, że słowa, wartości i działania liderów firm nie pozostają bez wpływu ... z zanieczyszczeniem środowiska, a także transparentność w zakresie pozyskiwania surowców i materiałów. Co szósty konsument nie wraca Spadek zaufania konsumentów może mieć poważny wpływ na ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
... PSD2 – dyrektywa UE o usługach płatniczych, wchodząca w życie 14 września br. Płacąc za zakupy online kartą, konsument (w zależności od tego, co zaproponuje bank-wydawca karty) będzie potwierdzał swoją tożsamość z wykorzystaniem 2 z 3 elementów: tego ... internetowych, na grupie ubankowionych mieszkańców miast w wieku 20-50 lat. Próba dla Polski ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
... czyli najczęstsze triki nieuczciwych przedsiębiorców w 2016 r.: Do ECK Polska zgłosił się konsument, który podpisał umowę z holenderską firmą energetyczną. Umowa sporządzona w języku ... przedsiębiorcą. A co za tym idzie zrzeka się swoich uprawnień jako konsument. Dlatego ECK przestrzega przed podpisywaniem umów w języku, którym się sprawnie nie ...
-
Naruszenia interesów konsumentów przez zagraniczne firmy: co może UOKiK?
... i z dobrym skutkiem kierują ofertę do konsumentów z innych krajów, bez formalnej obecności w nich. Trend ten bez wątpienia od dawna dotyczy również Polski. Konsumenci szczególnie chętnie zamawiają towary lub usługi z innych państw UE, m.in. z uwagi na szybkość dostawy, czy brak ryzyka ponoszenia dodatkowych ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... czy sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych (57%). Polski konsument jest także coraz bardziej wrażliwy na potrzeby i ochronę ... niesienie realnej pomoc społeczności lokalnej, a nie na zysk. Współczesny konsument, świadomy, korzystający z nowoczesnych technologii, poszukujący i przyswajający informacje szybko zorientuje ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
... , Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile, RPA oraz Polski. Odpowiedzi udzielone przez respondentów wyraźnie wskazują na znaczny wzrost obaw - w przypadku Polski, Chile i Hiszpanii indeks niepokoju plasuje się na poziomie 4 proc. To oznacza, że w Polsce od ostatniego ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... połowa Polaków. Osoby, które nie korzystają z oferty sprzedawców spoza Polski, argumentują to możliwością zakupu wszystkich potrzebnych produktów i usług u przedsiębiorców z kraju. ... (26%), uroda i kosmetyki (25%) oraz biżuteria i zegarki (20%). Co dziesiąty konsument, korzystający z oferty zagranicznych sklepów, nabywa w ten sposób gry online i video ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
... i płatność kartą - to najpopularniejsze metody płatności za zakupy internetowe - wynika z badania Tpay. Raport "Jak Polacy kupują online 2023. Roz_ważny konsument w niepewnych czasach" pokazuje także, że rośnie liczba polskich e-konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupów sprawdzają metody płatności dostępne w sklepie internetowym. Z tego ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... element tych działań - Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. E-weź odpowiedzialność Konsument chce. Chce być społecznie odpowiedzialny, dokonywać pozytywnych, ale i rozsądnych ... bo generuje mniejszy ślad węglowy. Polacy kupują produkty sezonowe. Co 5. konsument kupuje je czasami, 14% robi to zawsze jak są dostępne, a ...
-
Prawa konsumenta w UE
... w dochodzeniu ich praw, zmianę postawy konsumentów z biernej na aktywną, promocję organizacji konsumenckich, stymulację zachowań biznesowych przyjaznych konsumentom". W związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej konsumenci zyskali nowe prawa zarówno w kraju, jak również w innych państwach członkowskich UE. Badania dowodzą jednak, że ...
-
Wyroby alkoholowe i Polacy
... sięgają także po Heinekena i Carslberga, a klientela Lodowej – po Dębowe Mocne, Karmi i Warkę Strong. Klientela whisky wykazuje dużo większe niż przeciętny polski konsument zainteresowanie sportem, książkami, muzyką i spędzaniem czasu poza domem. Tylko 22% z nich nie wyjeżdża na wakacje, podczas gdy reszta podróżuje po ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
... konsumentów oraz odbudowy ich przywiązania do marki detalicznej, utraconego w trakcie wzmożonej rywalizacji na ceny i promocje. To niezwykle poważne wyzwanie, bo polski konsument w ostatnich latach był przede wszystkim smart shopperem, czyli łowcą okazji, wrażliwym na cenę i promocję – mówi Piotr Grauer, dyrektor w dziale doradztwa ...
-
Czy e-payment to już norma?
... tak jednak aż w połowie (53%) zbadanych przez idealo sklepów. W 20% przypadków konsument może wybierać wśród dwóch oferentów szybkich płatności, zaś odsetek sprzedawców ... nad Wisłą jest bowiem aktualnie bardzo szeroka. Najpopularniejsi operatorzy e-payment Polski rynek cechuje bardzo szeroka i różnorodna oferta wielu operatorów e-payment. Wśród nich ...
-
Przedświąteczne zachowania konsumentów, czyli jak kupujemy w grudniu?
... Polacy kupują poprzez kanał mobilny głównie z powodu swobody wyboru kanału zakupu (52%) i wygody (44%). Według raportu PwC „Klient w świecie cyfrowym", polski konsument przed zakupem wykorzystuje dostępne kanały pozyskiwania informacji w sposób komplementarny. Obserwuje się dwa przeciwstawne zjawiska: testowania produktów w tradycyjnym sklepie (tzw ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... ponownie przyjrzano się opiniom tysiąca respondentów reprezentujących każde z 18 przebadanych państw. Autorzy badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z 18 krajów. Oprócz Polski były to: Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Irlandia, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Korea Południowa, Hiszpania, Wielka Brytania, Stany ...
-
Nastroje konsumentów wyraźnie lepsze w maju
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Polacy i usługi bankowe
... , posiada karty bankomatowo-płatnicze. Właścicieli kart kredytowych jest już znacznie mniej – 28%, a korzystających z pożyczek gotówkowych – 24%. Co trzeci konsument deklaruje natomiast posiadanie indywidualnego ubezpieczenia na życie. Jeśli chodzi o korzystanie z instrumentów związanych z oszczędzaniem, najpopularniejsze są lokaty terminowe (14 ...
-
Programy lojalnościowe w stagnacji
... nie są głównym minusem programów lojalnościowych dostępnych na rynku, ale długa droga, jaką trzeba przebyć, by je zdobyć. Co więcej, konsument na tej drodze do nagrody często pozostaje sam. Tymczasem w ideę programów lojalnościowych mocno wpisana jest relacja i „towarzyszenie” klientowi, poprzez efektywną ...
-
Co zmieni ustawa o kredycie konsumenckim
... konsumentom z różnych państw członkowskich porównywania ofert kredytowych. Dotyczy to także informacji, jakie będą musiały się znaleźć w reklamie kredytu konsumenckiego. Konsument będzie musiał być informowany także o współpracy pośrednika z danym kredytodawcą oraz o wynagrodzeniu tego pośrednika. Projekt wprowadza także dwie drobne, ale bardzo ...
-
Co czwarty Polak robi zakupy przez Internet
... Polacy nie chcę kupować w sieci to leki. Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami. „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polski konsument jest ogólnie wymagający i bardzo świadomy. Jednak, jeżeli przyjrzymy się bliżej, obraz jest bardziej zróżnicowany” – komentuje Marcin Drzewiecki i dodaje: „Polskie społeczeństwo ...
-
Cechy dobrego sprzedawcy
... ). Znacząco rzadziej wskazują na „wyniki finansowe sprzedaży (36%), czy „znajomość zasad negocjacji” (20%). – komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown. - Polski konsument jest coraz bardziej dojrzały, świadomy swych potrzeb oraz praw. Aby sprostać jego oczekiwaniom, a także osiągnąć wyniki finansowe, sprzedawca musi wykazać ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
... sprzedawcy, którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży, pokazuje, że konsumenci postawili wysoką poprzeczkę sprzedawcom. - Polski konsument jest coraz bardziej dojrzały, świadomy swych potrzeb oraz praw. Aby sprostać jego oczekiwaniom, a także osiągnąć wyniki finansowe, sprzedawca musi wykazać ...
-
Upadłość konsumencka 2015: kto skorzysta?
... dla wszystkich Można prognozować, że złagodzenie przepisów wpłynie na wzrost zainteresowania tą praktyką. – Jak dotąd do postępowania upadłościowego mógł przystąpić konsument, którego niewypłacalność była efektem wystąpienia wyjątkowych okoliczności, np. poważnej choroby czy utraty pracy nie z winy pracownika – wyjaśnia Jarosław Sadowski, ekspert ...
-
Polscy konsumenci z uśmiechem na twarzy
... wakacje, ulepszenie domu oraz nowe ubrania. Najczęściej wskazywanym przez respondentów przeznaczeniem wolnych środków są oszczędności – odkłada na nie co trzeci polski konsument. Warto również zauważyć, że spada odsetek Polaków, którzy nie posiadają dodatkowych środków. W stosunku do poprzedniego kwartału odsetek respondentów wskazujących tę ...
-
Zawyżone ceny paliw w Polsce. To da się zmienić
... , jak i ciągłych badań, które w wielu przypadkach opierają się o sztuczną inteligencję pozwalającą praktycznie bezbłędnie dopasować optymalną dla maksymalizacji przychodu cenę detaliczną. Konsument z kolei nie ma praktycznie żadnej informacji o rynku. Nie wie, czy oferowane przez sprzedawcę paliwo jest w cenie uwzględniającej normalną marżę, czy ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
Accenture, we współpracy z FashionBiznes.pl oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przyjrzało się aktualnej wiedzy i potrzebom polskich konsumentów w zakresie zrównoważonej mody. Pod lupę wzięto również zachowania zakupowe oraz sposoby, w jakie zwykliśmy używać odzież i obuwie. Efektem analizy jest opracowanie „Czy ekologia jest w modzie? Raport o ...
-
Inwestowanie w tokeny NFT. Jak Dyrektywa 770 ochroni polskich konsumentów?
... obietnice złożone np. w mediach społecznościowych. Jeśli token nie da dostępu do zamkniętej grupy nabywców albo zamiast trzech grafik dostaniemy jedną, konsument może nawet rozwiązać umowę i ubiegać się o zwrot całości ceny. Może też żądać doprowadzenia treści cyfrowej do stanu zgodnego z tymi zapewnieniami ...
-
ECK ujawnia na co najczęściej skarżą się konsumenci
... za pomocą reklamacji? Raport za 2022 W 2022 r. ECK Polska (działające przy UOKiK) otrzymało 6857 zgłoszeń. 62% spraw stanowiły skargi transgraniczne (polski konsument, przedsiębiorca z innego kraju UE, Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii). 38% spraw stanowiły zapytania (m.in. sprawy krajowe, pytania od przedsiębiorców, skargi na ...
-
Media społecznościowe a decyzje finansowe
... w porę, a możliwości dalszego wspierania popytu krajowego wyczerpały się, więc dołek w naszym cyklu koniunkturalnym przypada dopiero teraz. Badanie pokazało, że polski konsument jest bardzo ostrożny i zdyscyplinowany. Dość, że o wiele rzadziej kupuje impulsywnie niż większość z mieszkańców dwunastu krajów uczestniczących w badaniu, to jeszcze ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków
... segmentacji postaw konsumenckich, z której wynika m.in., że co trzeci polski konsument (34%) to poszukiwacz niskich cen, a co piąty (19%) to ... Polski (ocena 4.4). W przypadku zaś stacji benzynowych, zwycięski Orlen najlepiej ocenili mieszkańcy północno-wschodniej i środkowej (woj. łódzkie) Polski (4.3), ale co ciekawe ci, sami mieszkańcy Polski ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Polacy mają do dyspozycji 230 polskojęzycznych stacji telewizyjnych Polski konsument ma obecnie szeroki wybór – na rynku działa ponad 230 polskojęzycznych stacji telewizyjnych. Wynikiem cyfryzacji naziemnej telewizji cyfrowej jest ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... przebadanych państw. Autorzy badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z 18 krajów. Oprócz Polski były to: Australia,, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Irlandia, Włochy, Japonia, ... cenę są gotowi kupić rzecz, której kupna nie planowali. W przypadku Polski liczba tzw. łowców okazji spadła od początku sierpnia o 9 pp., kiedy ponad połowa ...
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
... globalnego eCommerce znalazło się na wyprzedaży. Poziom rabatów był umiarkowany, średnia globalna to 33%, ustalił raport DataFeedWatch firmy Cart.com. Polski eCommerce osiągnął najwyższy wskaźnik produktów przecenionych w stosunku do wszystkich produktów w sklepach online, zgodnie ze stanem z początku listopada 2022 r. Z dostępnością na ...
-
Płatności kartą Visa w Europie 2012
... sieci akceptacji w połączeniu z rosnącym wydawnictwem zbliżeniowych kart Visa, których liczba przekroczyła już 8 mln (prawie 40% wszystkich kart Visa) uczynił z Polski największy „zbliżeniowy” rynek Visa w Europie, gdzie realizowanych jest najwięcej płatności zbliżeniowych, zarówno pod względem ich ilości, jak i wartości. „Jesteśmy niezmiernie ...