-
Zarobki w PR i marketingu w 2016 roku
... wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2016. Z danych OBW wynika, że kierownik w dziale marketingu i PR przeciętnie zarabiał w 2016 roku 7 000 PLN brutto miesięcznie, podczas gdy ... IT, energetyce, budownictwie i handlu. Z analizy wybranych stanowisk w działach marketingu i PR wynika, że najwyższe wynagrodzenia otrzymywali brand menedżerowie – ...
-
Branża PR w mediach VII 2007
... z wydaniami regionalnymi). Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 75 wiadomości zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe – w ogólnopolskich. W lipcu media najwięcej uwagi poświęciły zagadnieniom z branży PR. Dominowały publikacje dotyczące korzystnej sytuacji PR-owców na rynku pracy, co podyktowane jest coraz wyższą rangą ...
-
Zarobki w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR w 2011r.
... i PR ukształtowała się w 2011 roku na poziomie 4 200 PLN brutto - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń (OBW) ... Przyjrzyjmy się wynagrodzeniom na charakterystycznych dla branży stanowiskach. Zarobki zatrudnionych jako „account manager” i „media planner” kształtowały się na poziomie 5 200 PLN. Specjaliści ds. reklamy otrzymywali 2 800 PLN. ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
... się podczas wirtualnej dyskusji, eliminując działania zagrażające istnieniu społeczności. Społeczność taka ma znaczenie i siłę oddziaływania dużo większą niż dział PR czy marketingu firmy - i jej sile stanowią osobiste zaangażowanie uczestników, obiektywizm i bezinteresowność. W tym przypadku społeczność sama tworzy wizerunek firmy - najprawdziwszy ...
-
Praca w branży PR 2007
... ciągu roku. Najwięcej ogłoszeń spośród agencji zamieściły kolejno Ciszewski PR (25), Ad rem (17), On Board (16), Core PR (15), 180º PR oraz Euro RSCG (po 14). Do najpopularniejszych ... tym względzie. Informacje o badaniu Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Do analizy wybierane są ...
-
Praca w branży PR 2009
... Najwięcej ogłoszeń w 2008 spośród agencji zamieściły zaś kolejno On Board (28), Ciszewski PR (20), Multi Communications (18), 180° PR (17), ComPress (17) oraz Headlines Porter Novelli (17 ... ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez ...
-
Branża PR w mediach XI 2007
... . Z analizy 210 publikacji wynika, że większość (156) listopadowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 21 materiałów było pozytywnych, a 33 publikacje miały ... 9 razy. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji zwyciężyła firma Eskadra PR, która była wzmiankowana cztery razy i wyprzedziła Event Factory, Liberty ...
-
Branża PR w mediach XII 2009
... zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość grudniowych przekazów (225) o branży PR miała wydźwięk neutralny, ale aż 29 materiałów było nacechowanych negatywnie, ... PR polityczny, o którym pisano 75 razy. Media chętnie zajmowały się również tematem lobbingu (48) i PR-u Polski (56). Rzadziej natomiast poruszano temat branży PR ...
-
Konkurs "Klejnoty PR 2004"
... . W ten sposób konkurs przypomina o najważniejszych akcjach marketingowych - klejnotach PR 2004 roku. Koniec roku sprzyja ogłaszaniu rankingów i podsumowań. Epr.pl proponuje ... szanse w konkursie mają więc bystrzy obserwatorzy rynku i branży PR. - Konkurs "Klejnoty PR 2004" to nasze podsumowanie 2004 roku. Pod hasłami krzyżówki ukryliśmy najciekawsze ...
-
Praca w branży PR 2010
... do wzrostu liczby wszystkich ofert. Z kolei w regionach, gdzie branża PR dopiero wzrasta, odnotowano mniej ofert. Z raportu wynika, że kolejny rok z ... Informacje o badaniu Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z: tytułów aktualnie monitorowanych przez ...
-
Linie lotnicze: słaba komunikacja PR
... , a także ogólne informacje dotyczące kondycji biznesowej danego przewoźnika. Z badania Ciszewski PR wynika, że w przypadku siatki połączeń, audytowanych dziennikarzy interesowały wszelkie zmiany ... udział 14 dziennikarzy reprezentujących prasę ogólnopolską i regionalną oraz media internetowe. Spośród tytułów prasowych 85% ma zasięg ogólnopolski – są ...
-
Branża IT analizuje social media
... aktywność na Facebooku - mówi Michał Sobiło, Client Service Director w Imago PR. “Oczywiście mogą odpowiednio ustawić poziom dostępu do swoich profili, jednak wpisy w ... sposób bardziej zaawansowanych niż użycie „Google alert”. “Pierwszym etapem wdrożenia kampanii w social media powinna być analiza tego co mówi się na temat twojej firmy i jej produktów ...
-
PKP Intercity na ustach internautów. Co social media mówią o kolei?
... pojazdy szynowe oznaczając dokładnie kierunek jazdy oraz przewoźnika, a następnie dzielą się zdjęciami w social media. Na Facebooku istnieje wiele grup zrzeszających fanów kolei: zarówno regionalnie, jak i na obszarze ... Wielkopolskie”, „Warszawska Kolej Dojazdowa”, „Łódzka Kolej Aglomeracyjna”, „Arriva RP”, „Koleje Małopolskie UBB”. Monika Tomsia, PR ...
-
Co kupić na Święta? Przedświąteczna gorączka w social media
... popytać! Polscy internauci przymierzali się do wyboru świątecznych prezentów już od października. W listopadzie w social media zawrzało od próśb o wsparcie zakupowe. Łącznie do końca pierwszego tygodnia grudnia pojawiło się ponad 13 ... nie będą Świętami bez filmu „Kevin sam w domu”, reklamy Coca-Coli i piosenki „Last Christmas”. Monika Tomsia – PR ...
-
Spółki notowane na GPW a działania PR
... w listopadzie 2008 r. przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych). Podejmowane przez spółkę działania z zakresu PR polegają głównie na aktualizacji strony www, takie działania podejmuje aż 99% ankietowanych. Niewiele mniej – 90% zwraca uwagę na media relations. Dużą rolę w podejmowanych przez spółkę działaniach odgrywa także ład korporacyjny ...
-
Praca w branży PR 2011
... pochodziło z branży medialno-marketingowej, do której zaliczyliśmy również agencje PR. Z zestawienia 10 branż najczęściej poszukujących PR-owców w 2011 roku ... mediach, ani w oczach opinii publicznej. A tak niestety wyglądała sytuacja branży PR w roku ubiegłym, w którym w public relations poszukiwano przede wszystkim praktykantów i stażystów. Można ...
-
Czy organizacje pozarządowe potrzebują PR?
... Organizacje oraz postaci z pierwszych stron gazet i portali już dawno poznały siłę PR. Często jednak zapomina się, że również organizacje pożytku publicznego powinny świadomie ... wizerunkowym odbijającym się echem w mediach tradycyjnych oraz jeszcze bardziej zauważalnym w social media, chyba nikt nie wspomniał, że LPP nigdy nie zaprzeczała temu, ...
-
Zadania menedżera ds. social media
... najważniejsze opinie użytkowników, wiedzieć jakim zmianom ulegają poszczególne kanały social media i być w stanie zareagować na to wszystko we właściwy sposób. Oprócz tego, menedżer ds. social media może stanowić swego rodzaju łącznik z działem PR i nawiązywać bezpośrednie kontakty z dziennikarzami i reporterami. Może to doprowadzić do zwiększenia ...
-
Co czeka social media w 2014 r.?
... Krzysztof Kwacz z Get More Social. Co czeka social media w 2014 r.? Rok 2014 to czas większej integracji social media z innymi elementami marketingowego mixu. – Widzę ... przynieść także weryfikację skuteczności działań z blogerami i odróżnienie tych, którzy mają mocny PR od tych, którzy mają dobrą i lojalną społeczność – podsumowuje Anna Robotycka z ...
-
Boom na social media trwa
... media widzą nie tylko średnie przedsiębiorstwa oraz mało rozpoznawane marki ale również prawdziwi giganci z dziedziny marketingu i PR jak chociażby McDonald's, Pepsi, Ford, Toyota czy Dell. Oczywiście to, że firmy prowadzą działania reklamowe w społecznościówkach nie jest nową tendencją. Okazuje się, że już wkrótce stanowisko social media ...
-
Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011
... o prezesach branży ubezpieczeniowej w social media. Z badania wynikam że ... media. Jednocześnie w rankingu prezesów najczęściej opisywanych na portalach internetowych znalazł się aż na trzecim miejscu (zobacz szczegóły badania). Być może internauci narzekają na branżę, ale oszczędzają prezesów. Innym wyjaśnieniem może być wytężona praca działów PR ...
-
Social media: specjaliści poszukiwani
... Wojtaś - Jakubowska, Social Business Consultant, właściciel firmy doradczej {thinkBIG}: - Strateg social media to osoba z multidyscyplinarną wiedzą, świetnie znająca się na Internecie, rozumiejąca mechanizmy komunikacji i zagadnienia PR, zaznajomiona z zagadnieniami socjologicznymi. Rekrutacja na stanowiska strategów trwa najdłużej, nawet do kilku ...
-
Od czego zacząć pracę w branży PR?
... PR-owca?”. 2/3 ankietowanych wskazało, że najlepiej od stażu w agencji lub dziale PR. „Nie dziwi to, jeśli spojrzymy na praktykę rynkową. Z jednej strony agencje ... do końca odzwierciedla rzeczywistość. Staż w redakcji pozwala zrozumieć jak działają media, z którymi potem będziemy współpracować. Daje możliwość rozwinięcia warsztatu pisarskiego, a ten ...
-
Najczęściej cytowane media III 2007
... media w Polsce", opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził dotychczasowych liderów - Rzeczpospolitą i Gazetę Wyborczą. Tym samym Dziennik drugi raz w historii rankingu IMM-u zajął pierwsze miejsce. Co ciekawe, w pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR ... czwartą lokatę trzeci miesiąc z rzędu. Inne media cytowały Wprost ...
-
Promocja miasta a media online
... i wynika z niego, że media były dość krytyczne w związku z PR miast oraz ruchem turystycznym. Ze względu na nowy rok, media dokonywały - nierzadko krytycznych - ... również opisywane przez media w kontekście innych obsługiwanych przez tę agencję miast, jak np. Olsztyn czy Toruń. Kolejnym interesującym media tematem jest rywalizacja polskich miast ...
-
Jak social media wpływają na rynek nieruchomości?
... Facebook. Jak wykorzystać tę wiedzę? Social media, oprócz tego że przejęły rolę forów dyskusyjnych i służą do rozwiązywania problemów, są także nieograniczoną studnią cyfrowych śladów, z których każda marka powinna nieustannie czerpać - zauważa Michał Dziermański, specjalista ds. PR i mediów społecznościowych we Freedom Nieruchomości. Dzięki ...
-
Co mówiły social media o 72. rocznicy Powstania Warszawskiego
... skali wszystkich zabarwionych emocjonalnie wzmianek. Szacunek powstańcom Polacy wyrażają także poprzez komentarze w social media. „Powstanie Warszawskie to jedno z najważniejszych i najbardziej tragicznych doświadczeń stolicy. Jesteśmy dumni z pamięci o ... IMM. Raport został przeprowadzony na zlecenie Radia Kolor. Konrad Wróbel, Asystent ds. PR ...
-
Czytelnictwo ma się dobrze? Tak twierdzą social media
... tacy właśnie otwarci czytelnicy przyjdą na nasze targi na spotkania z ulubionymi autorami.” Metodologia Monitoring social media w IMM, 01.01.2016 – 27.09.2016. Słowa kluczowe: „czytam książkę”, „przeczytałem książkę” i pokrewne oraz analiza kontekstu. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM. Monika Tomsia – PR Manager,
-
Prezesi banków: co piszą media online?
... , nazwiska prezesów banków występują w kontekście komunikacji prowadzonej przez działy PR – wskazuje na to duża liczba powtarzających się tekstów o identycznej strukturze ... zatwierdzanych. Prezesi wypowiadali się także w kontekście rynku pracy dla finansistów – media odnotowały zarówno transfery wybitnych menadżerów jak i specjalistów, ale również ...
-
Patriotyzm gospodarczy w social media, czyli burza wokół Poli
... Narodowa konsumpcja Wiele kontrowersji i ożywioną dyskusję w social media wywołał wyemitowany przez niemiecki program telewizyjny materiał ... media blisko 10 tys. komentarzy. Fakro, Drutex, Inglot, CCC, CD projekt, PESA - to tylko niektóre wymieniane w ich treści firmy, podawane za przykład międzynarodowego sukcesu. Małgorzata Kilian, Asystent ds. PR ...
-
Biura podróży w social media
... Polacy także w sieci deklarują spędzenie tam swoich urlopów. Taniej z biurem podróży? Oprócz bezpieczeństwa, Polacy w social media pytają także o finanse i wakacyjne wydatki. Z analizy opublikowanej w serwisie travelplanet.pl wynika, że wykupując samemu przelot, ... , Sun&Fun, Net Holiday, Almatur, Logos Tour. Autor: Małgorzata Kilian, Asystent ds. PR ...
-
Karmienie piersią w miejscach publicznych - social media dyskutują
... współczesnych mediów: „Nie wiedziałem, że to napiszę, ale ta dyskusja jest żywym dowodem na to, że nowoczesne media w postaci portali społecznościowych takich jak Facebook jednak robią szkody w ludzkiej psychice. Skoro komuś przeszkadza to, że ... czy innych pudelkach itp., ludzie za bardzo się interesują” – czytamy w jego komentarzu. Monika Tomsia, PR ...
-
Modne buty, czyli gorący temat social media
... „Ja zawsze kupuję osobno ładne, osobno wygodne etc.” – pisała o swoich doświadczeniach jedna z użytkowniczek Facebooka. Chociaż social media donoszą, że cuda też się zdarzają. Poinformowała o tym na Instagramie jedna z internautek. Na jednym z forów ... . Może to wskazówka, co powinno znaleźć się pod choinką? Karolina Masalska – Specjalista ds. PR ...
Tematy: buty, obuwie, moda, social media, zachowania konsumentów, blogerki modowe, monitoring mediów -
Jak wykorzystać media społecznościowe w rekrutacji?
... media podczas rekrutacji pracowników? Istotny jest jasny przekaz Social media pomagają w poszukiwaniu pracowników z różnych branż. Ważne jest, by w odpowiedni sposób kreować ogłoszenia. Jak to robić dobrze? O tym Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR ... efekcie wziął udział w naszej rekrutacji. Social media pomagają znaleźć dobrych pracowników i ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
... w niepamięć. Obecnie przed dokonaniem zakupu konsumenci przeczesują internet, a rolę sprzedawcy w domu handlowym przejmują social media: to tutaj pytamy o opinie na temat interesujących nas produktów, to stąd czerpiemy inspirację i wynosimy ... ”. Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów, Anna Bartosiewicz, młodszy specjalista ds. PR ...