-
Marketing: strategie wzrostu
... . Alternatywą jest zwiększenie sprzedaży u obecnych klientów. Jak powiększyć udziały rynkowe Mamy kilka taktyk, które na pierwszy rzut oka są atrakcyjne: reklama, promocja lub – co najczęstsze – redukcja ceny albo obniżenie jakości celem obniżenia kosztów. Wszystkie mają istotną wadę: są bardzo kosztowne i wcale ...
-
Umowy o sponsoring jako koszty podatkowe?
Reklama dźwignią handlu- to stare powiedzenie w dobie rozwoju nowych gałęzi ... istnienie związku pomiędzy poniesionym kosztem, a uzyskiwaniem (bądź potencjalnym uzyskiwaniem) przychodów przez podmiot finansujący ten koszt. Gdyby zatem wykonanie dla np. fundacji usług miałoby na celu promocję firmy, tworzenie jej pozytywnego wizerunku i budowę ...
-
Lepszy Arbiter Bankowy niż sąd
... kwota minimalna (500 zł), ale prezes sądu może ją obniżyć, jeśli sprawa dotyczy konsumenta, a np. sporu między dwoma bankami. Dodatkowo koszt pomocy Sądu Polubownego jest nieco wyższy niż Arbitra. Opłata za postępowanie mediacyjne wynosi bowiem 250 zł. Kolejne 250 zł kosztuje ...
-
Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar
... na uwadze jednak nie tylko przepisy, ale również renomę przedsiębiorstwa. Czasami lepiej jest przyznać konsumentowi rację i naprawić produkt na własny koszt, zyskując zadowolonego i wiernego klienta, niż narażać się na potyczki w sądzie, gdzie wynik sprawy może być inny od oczekiwanego.
-
Uwaga na kredyty gotówkowe z "haczykami"
... , ponieważ często wiąże się ona z koniecznością otworzenia rachunku w danym banku lub przyjęcia karty kredytowej. Należy być więc uważnym i sprawdzić, czy koszt, który poniesiemy z tytułu dodatkowych produktów nie przekroczy kwoty, którą zaoszczędzimy w promocji – radzi Paweł Majtkowski, Expander i ZFDF. Po kredyt gotówkowy najlepiej ...
-
Koszty i korzyści z Euro 2012
... ten cel wydała Warszawa (30 mln zł), która miała największą strefę kibica w kraju. Sporym wydatkiem okazała się również promocja imprezy i reklama miast. Na ten cel miasta przeznaczyły 51 mln zł. Fundusze na finansowanie stadionów pochodziły zarówno z budżetu centralnego (budżetu państwa), jak ...
-
Ubezpieczenie na wakacje 2013
... spornych to właśnie OWU będzie stanowiło podstawę dochodzenia przez nas roszczeń, nie zaś zapewnienia agenta czy zamieszczona na stronie internetowej reklama. Rynek ofert ubezpieczeniowych jest bardzo bogaty. Oznacza to duże możliwości dopasowania oferty do swoich potrzeb. Przygotowując się do wakacji warto ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... niepublicznej, zgodnie z którymi nie były uważane za koszty uzyskania przychodów koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona była w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Konsekwencją zmiany regulacji dotyczących reprezentacji i reklamy, wprowadzonej od 2007 r., jest ...
-
Zakupy świąteczne: jak nie dać się zaczarować?
... zakupy poznać zaklęcia, za pomocą których chce się nas oczarować. Nie tylko reklama jest dźwignią handlu, ale również święta. Szczególnie te, podczas których obdarowujemy się ... . Gdybyśmy wydawali na co dzień tyle, ile wydajemy od święta, to miesięczny koszt utrzymania przeciętnej rodziny urósłby do 11260 zł. Wprawdzie Polacy od święta wydają ...
-
Sektor bankowy trzeba odzyskać dla polskiej gospodarki
... finansowe w kilku jeszcze istniejących polskich bankach lub/i w spółdzielczych bankach i kasach. Tę zasadę można uzasadnić zyskiem finansowym. Śmieszy mnie ostatnio częsta reklama paru banków zagranicznych, że płacą nawet po 4-4,5 proc. w sześciomiesięcznych rachunkach oszczędnościowych, podczas gdy np. SKOK-i z oddziałami w Warszawie płacą nawet ...
-
Najczęstsze błędy w e-commerce
... jest niższy niż w specyfikacji i na zdjęciach. Mówiąc krótko ― nie polecam! RADA: W przypadku stwierdzenia pomyłki, sklepy najczęściej wymieniają produkt na własny koszt. Ważne jednak, byś wiedział, że masz prawo odstąpić od umowy i zwrócić rzecz kupioną on-line, o ile będzie ona działająca, w niezmienionej formie ...
-
Prezenty o małej wartości: VAT należny i naliczony
... klientom różnego rodzaju gadżetów firmowych, których zadaniem jest przede wszystkim reklama, czy to samej firmy czy też poszczególnych jej produktów. Przykładem mogą ... jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł. Przekazanie ...
-
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
... W ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość mamy obowiązek zwrócić towar do sprzedawcy na swój koszt, niezależnie od tego, czy sam sprzedawca lub wynajęta przez niego firma wcześniej ten towar dostarczyła, a także niezależnie od specyfiki danego ...
-
Telemarketer - zawód znienawidzony
... to chęć minimalizacji kosztów na zbyt konkurencyjnym rynku. Dlatego firmy zlecają telesprzedaż usługowym call centers rozliczając się za efekt, więc koszt i ryzyko przenoszone jest na innych. Zlecają praktycznie każdemu, kto godzi się na ich warunki finansowe. Najgorzej, jak sprzedaży podejmie się ...
-
Last minute a prawa konsumenta
... , umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać m.in. miejsce pobytu, termin rozpoczęcia i zakończenia wycieczki, standard hotelu, posiłków oraz rodzaj środka transportu. Koszt imprezy po podpisaniu umowy nie może ulec zmianie. Wyjątek stanowi jedynie sytuacja, kiedy kontrakt wyraźnie to przewiduje i to w ściśle określonych ...
-
Biura podróży: kiedy reklamacje?
... jej uszkodzenie, brak basenu, zanieczyszczona plaża wyceniane są na 10-20 proc. ceny, strata czasu przez wymuszoną przeprowadzkę w ramach obiektu to koszt ½ dnia pobytu. O największe zwroty można się ubiegać w przypadku braku wyżywienia (50 proc.), hałasu w nocy czy też robactwa w pokoju (40/50 proc ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 52/2016
... usługą. Przykładowo, jeżeli był zaplanowany catering, ale firma cateringowa, z którą współpracuje organizator, nie przyjechała i musimy zamówić jedzenie na własny koszt, wtedy trzeba koniecznie poprosić o rachunek, który można przedłożyć w ramach reklamacji i zażądać zwrotu kosztów – mówi Katarzyna Chwesiuk. Prawniczka Federacji Konsumentów ...
-
Jak to będzie z leasingiem samochodu w PIT i CIT w 2019 r.?
... zalicza tylko odsetkową część rat. Część kapitałowa stanowi spłatę wartości początkowej przedmiotu leasingu, w związku z czym nie może być kwalifikowana jako koszt podatkowy. Kosztem tym są jednak naliczane odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej leasingowanego samochodu (tutaj odpisów amortyzacyjnych dokonuje korzystający). Nowe limity ...
-
Wyprzedaż rocznika 2018 pełna haczyków. Na co uważać?
... nam sprzedawca. W ten właśnie sposób zminimalizujemy ryzyko późniejszych kłopotów związanych np. ze sprzedażą nietypowo wyposażonego auta. 1. Rabat, o którym informuje nas reklama, to najczęściej rabat maksymalny dotyczący wybranej wersji silnikowej i wyposażenia. Sprawdź dokładnie rabaty na wersję, która Cię interesuje. Przykład: Skoda Karoq ...
-
Poradnik PIT-39: Rozliczamy dochód ze sprzedaży mieszkania
... w pola 29 oraz 34 formularza PIT-39). W formularzu PIT-39 znalazło się też miejsce na przekazanie 1 proc. podatku wybranej organizacji pożytku publicznego. REKLAMA Przekaż 1,5% podatku Fundacji Dr Clown i spraw, by mali pacjenci znów poczuli radość! Pobyt w szpitalu to bardzo trudne doświadczenie dla dziecka ...
-
Co warto wiedzieć o invalid traffic?
... do swoich emisji, chociażby za pomocą paska narzędzi wydawcy. Kilkukrotne sprawdzenie implementacji – każdy wydawca powinien przed publikacją sprawdzić czy jego reklama nie zawiera żadnych błędów programowych. Warto przetestować ją na różnych przeglądarkach i platformach aby mieć stuprocentową pewność, że wszystko działa poprawnie ...
-
Rozliczanie strat w towarach w kosztach podatkowych
Podatnicy w toku prowadzonej działalności dokonują różnego rodzaju zakupów towarów czy usług. Zdarza się jednak, że po zakupie następuje zmiana planów podatnika lub po prostu towary są słabej jakości czy niezgodne z zamówieniem. Wtedy przedsiębiorcy mają kilka możliwości - sprzedaż, zgłoszenie reklamacji czy utylizacja. Klasyfikacja takich towarów ...
-
Za nadużywanie alkoholu płacą niepijący
... godzinach (zarówno w lokalu, jak i w sklepie). Nie ma ograniczeń co do zagęszczenia punktów sprzedaży alkoholu. W internecie oraz w mediach społecznościowych dopuszczona jest reklama piwa, nie ma także problemu ze sprzedażą alkoholu w celach promocyjnych poniżej kosztu jego wytworzenia czy sponsorowania wydarzeń sportowych (również tych ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... krok do optymalizacji tego procesu. Efekty przyjętej przez sprzedawców polityki zwrotów widać w innej części badania. W niemal wszystkich dużych sklepach średni koszt obsługi jednego zwróconego zamówienia zamyka się w 3 zł, podczas gdy u większości małych sprzedawców to kwota od 3 zł wzwyż. Warto mieć na ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... się okazać, że świadczy ją wyłącznie na terenie Niemiec. Buty kupione w hiszpańskim e-sklepie są za małe – sprzedawca nie zawsze pokryje koszt zwrotu. Kupując online w UE (również w Polsce) – to konsument ponosi koszty odesłania produktu, gdy się rozmyśli. Niektórzy sprzedawcy w ramach dobrej praktyki ...
-
Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?
... umowy w ciągu 14 dni. Nie musisz podawać powodu, wystarczy, że wyślesz stosowne oświadczenie. W ciągu kolejnych 14 dni musisz na własny koszt odesłać towar. Zwracany produkt nie powinien mieć śladów użytkowania, inaczej sprzedawca może potrącić koszty doprowadzenia rzeczy do stanu pierwotnego, czyli ...
Tematy: wyprawka szkolna, szkolna wyprawka, prawa kupującego, porady dla konsumentów, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, produkty dla dzieci, zakupy przez Internet, zakupy w internecie, artykuły szkolne, książki, podręczniki szkolne, przybory szkolne, tornistry, podręczniki, piórniki, tornister dla dziecka, podręczniki używane, reklamacja, prawo do reklamacji -
Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
... , a tym, co są w stanie zaakceptować odbiorcy. Jeśli product placement okaże się anachroniczny, rażący lub nie na miejscu, bazująca na nim reklama może osiągnąć niezamierzony negatywny skutek. Z tego względu należy zapewnić ścisły monitoring w procesie dostosowywania treści do odbiorców. Firmy z branży mediów muszą ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... do pacjentów, reklama alkoholu z udziałem małoletnich, reklama nadmiernie epatująca seksualnością, reklama eksponująca ludzkie cierpienie, reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi; np. reklama pomijająca całkowity koszt pożyczki, reklama pomijająca wskazanie terminowości ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... przewiduje 9% wzrostu wydatków i 10% w 2024 roku. Reklama z jeszcze większym wkładem w gospodarkę światową Ta zmiana strukturalna w gospodarce oznacza, że reklama odgrywa większą rolę w ... nie będzie już odwoływań do 2020 r. Zenith prognozuje, że koszt reklamy telewizyjnej wzrośnie o 11% w 2022 roku, w porównaniu do 4% dla reklamy zewnętrznej, 3% ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... bo jest się o co bić. Reklama szyta na miarę Tradycyjnym modelem zakupu i rozliczania internetowej reklamy typu display advertising („reklama odsłonowa”) jest CPM (Cost Per Mille). ... z powierzchnią reklamową. Akcent kładzie się tu na wartość reklamy, a nie na jej koszt. Polska zagłębiem big data dla zachodnich firm Giełdy reklamowe w modelu RTB po ...
-
Polski Internet a wybór ZUS czy OFE
... 14 stycznia do 31 lipca 2014 r. zabroniona jest reklama zawierająca informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do funduszy. Zakaz ten ma na ... w pasmach reklamowych TVP Info, gdzie wyemitowano je ponad 950 razy, lecz ich łączny koszt według cenników netto był niższy, niż w przypadku czołowych reklamobiorców i wyniósł niespełna ...
-
Usługi reklamowe w podatkach i księgach rachunkowych
... pośrednie są potrącalne w dacie ich poniesienia, czyli w dniu, na który koszt ujęto w księgach rachunkowych (zaksięgowano), na podstawie faktury, rachunku, a w razie ich braku ... naszym zdaniem, data wystawienia faktury za zakup reklamy, mimo że sama reklama będzie się ukazywała w późniejszych miesiącach. Już bowiem w dacie wystawienia faktury spółka ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
... reklama sieci Żabka promująca kupony rabatowe. Animowany spot (rozpoczynający się od słów „Tu śledczy świerszcz...”) ukazał się ponad 4,8 tys. razy, a cennikowy koszt jego emisji przekroczył 8 mln zł. Trzykrotnie rzadziej, ale w droższych pasmach reklamowych, emitowano spot Biedronki promujący winogrona. Przełożyło się to na koszt ...
-
Spam 2012
... reklama może być znacznie tańsza niż reklama za pośrednictwem spamu. Na podstawie wyników badań kilku firm obliczyliśmy, że przy średniej cenie 150 dolarów za 1 milion wysłanych wiadomości spamowych, ostateczny CPC (koszt ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
... za nimi uplasował się Pudelek.pl. 7% budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, a jej koszt w 2014 roku to ponad 13 milionów złotych. W tym przypadku widać niewielki spadek (3%). Po 2% firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety i radio, a 3% kosztowała reklama kinowa. Obserwowany duży udział luksusowych magazynów kobiecych w torcie reklamowym ...