-
Rośnie rynek reklamy online
... twierdzi Michał Dyrda z Agencji Nowych Mediów, warto tutaj zadać pytanie, kiedy reklama online stanie się konkurencją dla reklamy telewizyjnej. – Dopiero ten pojedynek pomiędzy ... dzięki danej reklamie dodatkowych informacji na temat reklamowanych produktów bądź usług (65 proc.). Mimo takich preferencji internautów, specjaliści od reklamy internetowej ...
-
Konkurencja kusi klientów Pekao SA i BPH
... kilkaset tysięcy, niezadowolonych z fuzji klientów. Pomóc ma w tym nie tylko reklama, ale i preferencyjne warunki prowadzenia nowego rachunku. Co również ważne, banki z całą ... poza ceną, należy również zwrócić uwagę na takie kwestie jak dostępność usług, jakość obsługi, szybkość i przyjazność procedur bankowych. Są to rzeczy bardzo indywidualne, ...
-
UOKiK: sprawdź umowę z telewizją kablową
Telewizje kablowe naruszają interesy konsumentów - wynika ze skarg napływających do UOKiK. W umowach zawieranych z abonentami pojawiają się postanowienia, które wcześniej zostały zakwestionowane przez sąd i wpisane do Rejestru klauzul niedozwolonych. Przedsiębiorcy m.in. przyznają sobie uprawnienia do jednostronnej zmiany warunków umowy, ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2008
... pochodziło z przemysłu chemicznego oraz turystyki, hotelarstwa i gastronomii, a także z branży usług prawnych, choć w porównaniu do IV kwartału ubiegłego roku liczba propozycji z tego ... oraz przemysł farmaceutyczny; branża FMCG; przemysł chemiczny, a także marketing, media i reklama. W tych branżach to pracodawcy dyktują warunki zatrudnienia i mogą ...
-
Rynek mediów i reklamy 2008-2012
... Rozwój rynku kształtować będą nowe rodzaje reklamy - np. oferowanie konsumentom darmowych usług w zamian za zgodę na otrzymywanie reklam na telefon komórkowy, czy ... możliwości wyświetlania wielu reklam stanowić będą siłę napędową reklamy zewnętrznej. Reklama zewnętrzna stanie się segmentem rosnącym w tempie 6,2 proc., z poziomu 10,4 mld dol. w 2007 ...
-
Wydatki na podróż klienta to koszty reprezentacji
... potencjalnych klientów do zakupu określonych towarów i usług” Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego pod redakcją prof. S.D (Wydawnictwo Naukowe P..; W 2007). Za reklamę należy więc uznać rozpowszechnianie informacji o danym towarze, w celu zwrócenia na niego uwagi i zachęcenia do zakupu. Reklama polega na rozpowszechnianiu informacji o zaletach ...
-
UOKiK: kara za nieuczciwe reklamy
... , o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają - poinformował UOKiK. Zgodnie z prawem, reklama wprowadza w błąd, gdy na jej podstawie konsument uzyskuje ... Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK stale monitoruje rynek usług telekomunikacyjnych, w tym ze szczególnym uwzględnieniem treści kampanii reklamowych, przy pomocy których ...
-
Produkty inwestycyjne niepopularne
... wobec obietnic banków i inwestycyjnych funduszy są ci, którzy najczęściej korzystają z ich usług – osoby z wyższym wykształceniem, dobrze zarabiające, mieszkańcy największych miast. „Brak zaufania jest wynikiem przesady, którą często posługiwała się reklama” – komentuje Iwona Kubicz z On Board PR. – „Odbudowa wiarygodności jest komunikacyjnym ...
-
Budowanie strategii firmy - pomocne pytania
... komputerowych, na rynku informatycznym, na rynku rozrywki, na rynku produktów i usług służących zagospodarowaniu czasu wolnego, a może na reklamowym rynku product placement? ... się, że problemem była zbyt wysoka cena oraz niedopasowana kulturowo reklama kładąca nacisk na uproszczenie opieki nad dzieckiem. Wywoływało to poczucie dyskomfortu u ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... w średnim okresie: wspólna marka, wspólny marketing (pozyskiwanie nowych klientów, rynków, reklama), wspólne projekty, nowe możliwości biznesowe, zmiana nastawienia władz publicznych - ... działalność statutową w pełnym zakresie, włącznie z udostępnianiem powierzchni i usług wspierających dla firm, "B" - ośrodki zaawansowane organizacyjnie, zdolne w ...
-
Rosyjski Internet z potencjałem
... swoje usługi i/lub towary w grupie docelowej - mieszkańcy Moskwy i regionu moskiewskiego w wieku 24 - 44 lata. Reklama kontekstowa w Runecie Z analizy Bluerank wynika, że najdroższe są kliki w sferze ‘usług finansowych’ (0,58 $), najtaniej można reklamować się w kategorii ‘wypoczynek’ (0,08 $) i ‘rozrywka’ (0,09 $). Aktywniej od pozostałych ...
-
Rozliczenie reklamy: jaki model wybrać?
... wiarygodnych danych, ale również bez większych rozmyśleń pomaga zadecydować czy reklama jest efektywna czy nie. Tu nie tylko płaci się za ... nie dając oczekiwanych efektów. Model CPA to najczęściej wykorzystywana metoda rozliczeń w przypadku usług pozycjonerskich i najbardziej skuteczna w przypadku sklepów internetowych. Ze względu na czasochłonne ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... Unii Europejskiej. Pytania dotyczyły m.in. jakości i cen produktów, jakości usług oraz konkurencji na rynku handlu detalicznego. Europejscy konsumenci są usatysfakcjonowani z ... , punktualności i prawidłowości realizacji dostaw oraz ochrony interesów konsumentów (reklama, ochrona prywatności oraz jasne i uczciwe warunki umowne). Jednocześnie ok. ...
-
Sektor MSP: ocena kryzysu
... . Wskazujący na silnie negatywne skutki reprezentowali głównie sektor handlu i usług, w nieco mniejszym stopniu producentów. Negatywne skutki podnoszono szczególnie w firmach poligraficznych, odzieżowych, spedycyjnych, w firmach eksportowych oraz wielu usługodawców (reklama, audyt, szkolenia). Zaledwie 2 proc. badanych stwierdziło, że kryzys ma ...
-
Kreowanie marki w polskich realiach
... aby dotrzeć do właściwych, pożądanych konsumentów z właściwą, przekonującą informacją (reklamą). Proszę wybaczyć trywialność porównania, ale czy wychodząc w góry ... , ale też bardzo skrupulatnie buduje swój prestiż przez wysoką jakość świadczonych usług. „Wyższa kultura bankowości” to w tym przypadku nie pusty slogan ...
-
Niskie zaufanie do banków i rządu w Polsce
... przejrzystość budują reputację firmy. W Polsce, liderzy opinii najwyżej ocenili, jakość produktów i usług (71%), na drugim i trzecim miejscu znalazły się przejrzystość (67%) i ... punktów, do 46%) i spadkiem w Rosji (o 10 punktów, do 38%). W 20 krajach reklama zarówno korporacyjna jak i produktowa pozostaje najmniej wiarygodnym źródłem informacji ...
-
Nowe oferty pracy II 2010
... handlowcy/sprzedawcy mogli w lutym liczyć na niemal 9 tys. stanowisk. Sprzedawcy – czy to usług czy towarów – w okresie spowolnienia są szczególnie cenni, gdyż to właśnie ... 25 proc.), urzędników administracji publicznej (o 20 proc.) oraz specjalistów z zakresu marketingu, reklama i PR (o 19 proc.). - Czas nieco gorszej koniunktury pokazuje jak cenni ...
-
Jak zachować prywatność w sieci?
... – komentuje Tomasz Zamarlik z G Data Software, znanej firmy zajmującej się bezpieczeństwem sieciowym. Reklama to nie SPAM Jak podają firmy e-mail marketingowe, przeciętna ... stał się przestępcą i nie podlegał karze grzywny na mocy prawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, obowiązującego od 2002 roku. Cyberprzestępcy oczywiście nie płacą za ...
-
Płatność kartą a upadłość biura podróży
Aby uchronić się przed utratą pieniędzy wpłaconych na poczet przyszłej wycieczki, najlepiej zapłacić kartą płatniczą. W przypadku upadłości biura podróży i odwołania imprezy można złożyć reklamację w banku i powołać się na nieotrzymanie opłaconej usługi. W ten sposób odzyskamy swoje pieniądze, co może nie być takie proste jeśli zapłacimy gotówką. ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
... ruchliwej ulicy, by reklamował nasz produkt, zostanie zdjęty po upływie kampanii. Reklama zamieszczona w prasie czy telewizji emitowana będzie dokładnie w wybranych przez nas godzinach ... miejscem pozyskiwania informacji typu numer telefonu do firmy, lista oferowanych usług na stronie, dla bardziej zainteresowanych również miejscem do przeczytania ...
-
Niebezpieczeństwa w Internecie
... zasobów: e-mail, komunikatory internetowe, portale społecznościowe, wyszukiwarki, reklama – szkodliwe odsyłacze można znaleźć wszędzie. Czasami cyberprzestępcy nie ... zwalczać mechanizmy bezpieczeństwa. Pakiety exploitów tworzą niszę na rynku usług cyberprzestępczych. Obecnie na czarnym rynku można znaleźć wiele pakietów exploitów; różnią ...
-
Kreowanie marki - maturalizm
... migrujące do dużych miast, w naturalny sposób przyswajają i interesują się bogactwem produktów, usług, różnorakich sposobów i stylów życia. Na początku je obserwują, później tolerują, ... m.in. za bagaż czy przekąski na pokładzie. Przejrzystość była niemal dosłowna. Reklama ukazywała pracowników linii lotniczych nagich, mających na sobie jedynie ...
-
Polski konsument 2009
... odbiorców, zarówno pod względem treści, jak i formy. W porównaniu z 2007 rokiem rośnie odsetek osób uważających, że reklama może być pomocna przy dokonywaniu wyboru spośród innych towarów i usług dostępnych na rynku (48 proc. obecnie i 40 proc w 2007roku). Na pytanie czy lubimy zakupy, twierdząco odpowiedziała ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany V 2011
... , które jest szersze niż reklama i obejmuje np. telesprzedaż; zdefiniowano pojęcie „lokowania produktu” oraz wprowadzono zakaz lokowania produktu, od którego przewidziano jednocześnie pewne wyjątki; zdefiniowano pojęcie „lokowania tematu” i wprowadzono bezwzględny zakaz lokowania tematu; wprowadzono ułatwienia w odbiorze usług audiowizualnych dla ...
-
Sektor kreatywny szansą polskiej gospodarki
... Branże sektora można podzielić na trzy grupy: wolnorynkowe (m.in. reklama, design, architektura), wspierane przez instytucje publiczne (większość instytucji kulturalnych ... proporcjonalnie większy przychód niż Polska. Co ciekawe, bardzo duża część wytwarzanych dóbr i usług w polskim sektorze kreatywnym trafia za granicę. Jak wynika z tego samego ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany VIII 2011
... usług internetowych np. właścicieli platform aukcyjnych) za naruszenie praw do znaków towarowych, popełniane przez użytkowników (sprawa C-324/09). ETS stwierdził, że właściciel znaku towarowego jest uprawniony zakazać operatorowi rynku elektronicznego online prowadzenia bez jego zgody reklamy oznaczonych tym znakiem towarów, jeżeli taka reklama ...
-
Debiut Yellow Hat SA na NewConnect
... działalności Yellow Hat S.A. są usługi marketingowe dostarczane na telefony komórkowe i smartfony. Główne obszary usług Yellow Hat S.A. to: Aplikacje na smartfony, tablety i telefony komórkowe Reklama mobilna MOBILE2SCREEN - zintegrowane kampanie outdoorowo mobilne M-KUPONY - wsparcie sprzedaży z wykorzystaniem telefonów komórkowych. Emitent ...
-
Ochrona własności intelektualnej a EURO 2012
... konkurencji są działania sprzeczne z dobrymi obyczajami zagrażające lub naruszające interes innego przedsiębiorcy, w tym reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub wprowadzająca klienta w błąd oraz wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług. Co ważne, to osoba, której zarzuca się czyn nieuczciwej konkurencji związany z wprowadzeniem w błąd ...
-
Dodatkowe koszty przerzucane na kontrahentów
... przedsiębiorcy za towar lub usługę. W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług (art. 3 ust. 1 ustawy o cenach - Dz. U. z 2001 r. nr 97, poz. 1050 ze ... Sąd zakwalifikował jako praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów i czyn nieuczciwej konkurencji jako reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję ...
-
Internetowa Rewolucja w sektorze MSP
... działania poza granicami kraju, firmy dostrzegają korzyści z reklamy, handlu i usług online. Polski handel elektroniczny rośnie najszybciej w Europie, a polskie firmy rozwijają ... , zwiększa się świadomość możliwości wykorzystania Internetu przez przedsiębiorców. Reklama internetowa jest najpopularniejszą, świadomie przywołaną formą promocji firmy, ...
-
Skuteczny e-mail marketing
... zdecyduje się otworzyć, przeczytać i podjąć wezwanie do działania, czyli skorzystać z naszych usług? Jest kilka podstawowych czynników, które się na to składają, oraz kilka ... i praktycznie gwarantują uznanie maila za spam. Temat – to esencja naszej wiadomości, swoista reklama reklamy. Musi być na tyle intrygujący, by zachęcić do odczytania maila, ...
-
Grupa międzynarodowa: spotkanie a koszty podatkowe
... iż „gdy głównym celem organizacji spotkania General Seels Meeting jest między innymi reklama produktów oferowanych przez Wnioskodawcę (w stosunku do menadżerów głównych klientów międzynarodowych), ... i nie było związane z zachęceniem innych podmiotów z grupy do korzystania z usług spółki, a więc nie miało cech reprezentacji. Jednakże tu należy ...
-
Podatek dochodowy: upominki z logo firmy
... ustawach podatkowych nie ma definicji reklamy i reprezentacji. Jednak z orzecznictwa i piśmiennictwa wynika, że reklama to zachowania polegające na zachęceniu potencjalnych klientów do zakupu określonych towarów lub usług. Rozpowszechnianie informacji o firmie poprzez utrwalanie jej marki wśród potencjalnych klientów ma również charakter reklamowy ...
-
Szkolenie kontrahentów jako koszty podatkowe firmy
... wrażenia. W pierwszym przypadku, to znaczy kiedy głównym celem organizowanych konferencji szkoleniowych jest zwiększanie świadomości odbiorców czy wręcz sama reklama oferowanych towarów lub usług, wydatki na organizację tych wyjazdów można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. W drugim przypadku, gdy głównym zamierzeniem wyjazdu zagranicznego ...
-
Zmiany w VAT: bezpłatne próbki i prezenty
... jedna z form promocji nowych produktów. Może być skuteczniejsza niż tradycyjna reklama i nierzadko stanowi jeden z głównych elementów strategii marketingowej. Próbki ... pracuje obecnie nad wprowadzeniem zmian do ustawy o podatku od towarów i usług, które obejmują między innymi zmianę w zakresie definiowania próbki. Próbką byłby egzemplarz okazowy ...