-
Umowy o sponsoring jako koszty podatkowe?
Reklama dźwignią handlu- to stare powiedzenie w dobie rozwoju nowych gałęzi gospodarki i ... uzyskiwaniem (bądź potencjalnym uzyskiwaniem) przychodów przez podmiot finansujący ten koszt. Gdyby zatem wykonanie dla np. fundacji usług miałoby na celu promocję firmy, tworzenie jej pozytywnego wizerunku i budowę zaufania konsumentów ( a z reguły tak jest), ...
-
Reklamacja wczasów i wycieczki
... należy zwlekać. Jeszcze rok temu polskie przepisy regulujące umowy o świadczenie usług turystycznych, czyli popularne rezerwacje zorganizowanych wczasów i wycieczek, nie stanowiły, ... osób należy czuwanie, w imieniu organizatora turystyki, nad sposobem świadczenia usług na rzecz klientów, przyjmowanie od nich zgłoszeń dotyczących związanych z tym ...
-
Usługi reklamy: sprzedaż zagranicę a rozliczenie VAT
... Jak powinniśmy rozliczyć podatek VAT z tego tytułu? Miejscem świadczenia usług w przypadku ich świadczenia na rzecz podatnika jest miejsce, w ... jest miejsce, gdzie znajduje się siedziba działalności gospodarczej usługobiorcy. Zatem w sytuacji, gdy reklama umieszczana jest w czasopiśmie na zlecenie zagranicznego podatnika, usługa będzie opodatkowana ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona była w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny ... administracyjnych uznające wydatki na poczęstunki, zakup żywności i napojów, korzystanie z usług gastronomicznych za niestanowiące kosztów reprezentacji w przypadku poniesienia na zwyczajowo podawane posiłki ...
-
Wakacje 2014: co warto wiedzieć przed?
... przed rokiem (50,8 proc.). Zgodnie z prawem, każda umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać m.in. miejsce pobytu, termin rozpoczęcia i zakończenia ... to lista postanowień, które nie powinny znaleźć się w umowie o świadczenie usług turystycznych. Rok wcześniej prawidłowej odpowiedzi udzieliła blisko jedna trzecia konsumentów (30 ...
-
Smsy premium - trwa postępowanie UOKiK
... Push Premium”. Często serwisy rozrywkowe i informacyjne świadczone są przez zewnętrznych dostawców usług, a nie przez firmę Polkomtel Sp. z o.o. Zatem wszelkie uwagi ... art. 64 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego. Operator nie jest też autorem regulaminów świadczenia usług podmiotów trzecich, ani umów zawieranych pomiędzy firmami zewnętrznymi i ich ...
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich. 4 najpopularniejsze błędy
... mu o możliwości pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, a zatem konsument nie może z nich skorzystać” Powyższe twierdzenie jest błędne, a szybka analiza regulaminów różnorodnych usług, a także treści oświadczeń o odrzuceniu reklamacji pozwala ocenić, że wielu przedsiębiorców w Polsce nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że brak wyraźnego ...
-
Czym zajmuje się rzecznik praw konsumenta?
... trudności z odstąpieniem od umowy, nieprawidłowo naliczane opłaty, nakładanie kar umownych, oferowanie umów wiązanych (np. na dostawę energii w pakiecie ze świadczeniem usług medycznych). Wiele było także skarg na kredyty i skomplikowane produkty finansowe, takie jak ubezpieczenia z funduszem kapitałowym, a także na brak rzetelnej informacji ...
-
Traffic pumping szkodzi biznesowi
... ekspertka SMSAPI. Wyklikiwanie reklam i terminów, fałszywe rejestracje Rozwój usług online powoduje, że pojawiają się również nowe sposoby oszustw z nimi związanych. W reklamie internetowej pojawił się np. proceder “wyklikiwania” reklam. W ten sposób, choć teoretycznie reklama dotarła do wielu odbiorców, w rzeczywistości jej zasięg był ograniczony ...
-
Banki łamią prawa konsumentów
... przez Internet. Niestety konsumenci spotykają się z licznymi problemami na rynku usług finansowych. W ciągu ostatnich miesięcy Prezes UOKiK prowadził 61 postępowań, w ... w BIK. Prezes UOKiK kwestionuje również praktyki wprowadzające konsumentów w błąd. Przykładem może być reklama jednego z banków – masz dowód w kieszeni? odbierz swój kredyt! Tak ...
-
Dostawcy Internetu naruszają prawo?
... będzie do wnoszenia opłat w pełnej wysokości. Tym samym przedsiębiorca może, wedle własnego uznania ograniczać słabszym uczestnikom rynku możliwość korzystania z części usług, do świadczenia których jest zobowiązany na mocy wiążącej strony umowy. Ponadto przedsiębiorcy nie informują w umowach konsumentów o warunkach składania reklamacji. Zgodnie ...
-
Zgoda na przesyłanie informacji handlowej pocztą elektroniczną
... usług czy innej działalności pocztą elektroniczną do osób, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie w ten sposób informacji handlowych. Najpierw trzeba więc poprosić o zgodę. Można to zrobić pocztą elektroniczną. Najpierw zgoda, potem reklama ... prawna: Ustawa z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
Reklama online, pomimo dekoniunktury gospodarczej odnotowuje co kwartał dwucyfrowe wzrosty przychodów w ... to estymowaną liczbę około 5 milionów internautów, którzy mają istotny wpływ na wybór produktów i usług. W przypadku najbardziej zindywidualizowanego sektora usług, jakim jest telefonia komórkowa, daje to już liczbę powyżej 10 milionów. Co ...
-
Telecom Media, PTC i P4 naruszali prawa konsumentów
Reklama wprowadzająca w błąd, niepełne informacje w loteriach smsowych i bezprawne wysyłanie wiadomości zachęcających do wzięcia udziału w konkursie - to praktyki Telecom Media, P4 i PTC zakwestionowane przez Prezes UOKiK. Co czwarta osoba korzystająca z usług smsowych o podwyższonej opłacie tzw. Premium Rate robi to przynajmniej raz w tygodniu, a ...
-
Geolokalizacja w usługach bankowych
... dodatkowymi rabatami czy darmowymi gadżetami. Ci następnie rekomendują lokal swoim znajomym, zachęcając ich do jego odwiedzenia - swoista reklama szeptana. Możliwości zastosowania usług geolokalizacyjnych są praktycznie nieograniczone. To, że mądrze wykorzystana geolokalizacja przekłada się na wymierne efekty biznesowe, udowadnia największy serwis ...
-
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
... last minute, gdyż przepisy nie różnicują uprawnień konsumenckich dotyczących reklamacji usług turystycznych od momentu zakupu wycieczki. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych ... . szkodę niemajątkową), gdyż gorsza jakość lub niezgodne z planem zmiany usług wpływają także na nasze samopoczucie – czy nie czujemy się rozczarowani, ...
-
Kompendium wiedzy na wakacje 2016
... . badanych (poprzednio w obu przypadkach po 10 proc. odpowiedzi). Warto wiedzieć: wycieczka z touroperatorem oznacza, że kupujemy co najmniej dwie, a zwykle kilka usług turystycznych (np. transport, hotel, wyżywienie) połączonych w jeden program. Za całość odpowiada organizator imprezy i do niego kierujemy ewentualne reklamacje. Przeczytaj umowę ...
-
Polkomtel, Orange Polska oraz T-Mobile Polska pod lupą UOKiK
... infolinia czy telefoniczne centrum obsługi. Podczas rozmowy z konsultantem, można uzyskać informacje na temat świadczonych usług oraz dokonać zmiany obowiązującej lub ustalić warunki nowej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Rozmowy z infolinią są zazwyczaj nagrywane, o czym konsumenci są informowani przez operatorów. Z informacji, które ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 8/2017
... ZE WZGLĘDU NA WYSOKĄ JAKOŚĆ USŁUG I PRZYSTĘPNE CENY. Mamy w tym dobrą markę! Klienci z zagranicy chętnie korzystają z usług polskich pracowni krawieckich, ... Zbucki. W pozyskaniu zagranicznych klientów pomóc mogą obecność na międzynarodowych tragach, dobra reklama, a także pozytywne rekomendacje dotychczasowych klientów. – Coraz częstsze są tzw. trunk ...
-
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
... jest przede wszystkim dostosowanie przepisów chroniących konsumentów do dynamicznie rozwijającego się świata cyfrowego. Coraz częściej robimy zakupy on-line, korzystamy z treści i usług cyfrowych, zawieramy przez internet umowy, za które płacimy naszymi danymi. We wszystkich tych sytuacjach konieczne jest zapewnienie konsumentom wysokiego poziomu ...
-
Neostrada i SDI pod lupą
... Telekomunikację Polską S.A. W celu dalszego monitorowania jakości świadczonych usług Witold Graboś Prezes URTiP, zwrócił się do TP S.A. o przedkładanie comiesięcznych informacji dotyczących ... że do 4 marca 2003 r. TP S.A. otrzymała 1.729 reklamacji powyższych usług, w tym 338 dotyczyło SDI, 394 - Neostrady, a 997 - Neostrady Plus. Pozytywnie zostało ...
-
Polski handel elektroniczny
... Ochrony konkurencji i Konsumentów przeprowadził w sierpniu 2004 roku badanie witryn internetowych pod kątem ich przystosowania do wymagań przepisów regulujących świadczenie usług na odległość. Kontrolą objęto łącznie 186 stron www oferujących m.in: sprzęt elektroniczny, elektryczny i komputerowy, książki, płyty kompaktowe, oprogramowanie, odzież ...
-
Kontrola firm remontowo-budowlanych
... interesy konsumentów. Nieprawidłowości dotyczyły między innymi niewłaściwej jakości świadczonych usług oraz nieterminowego rozpatrywania reklamacji. Ze względu na ... Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w celu wyegzekwowania praw konsumentów na rynku usług remontowo-budowlanych. We wrześniu bieżącego roku Urząd zbadał wzorce umowne stosowane przez ...
-
Poczta Polska: reklamacje pocztowe
... rozpatrywania reklamacji. Co jednakże nie oznacza, że w każdym przypadku jego postępowanie, mimo iż jest zgodne z przepisami, nie narusza interesów konsumentów usług pocztowych. Badanie trybu i sposobu rozpatrywania reklamacji zostało przeprowadzone przez pracowników każdej z 16 delegatur UKE w jednym wybranym urzędzie na terenie każdego ...
-
Warsztaty samochodowe łamią prawa konsumentów
... . Nieprawidłowości dotyczyły między innymi braku informacji o cenach usług oraz problemów z rozpatrywaniem reklamacji. Kontrolę przeprowadziła Inspekcja ... Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w celu wyegzekwowania praw konsumentów na rynku usług naprawy samochodów. Ponadto Urząd na bieżąco monitoruje bezpieczeństwo znajdujących się na rynku ...
-
UOKiK: uwaga na nieuczciwe reklamy
... prowadził kampanię pod hasłem „Bliskość tworzy święta”. Jedną z dostępnych, w jej ramach, usług była „Oferta promocyjna – Wybrane 3 numery”, w której – pomimo wyraźnego odniesienia do okresu ... usługi rozliczane są według stawek określonych w cenniku. W ocenie UOKiK reklama spółki nie informowała rzetelnie i mogła wprowadzać konsumentów w błąd, co do ...
-
Nierzetelni fachowcy karani przez UOKiK
... obowiązek posługiwać się ceną brutto, a więc zawierającą podatek od towarów i usług. Zaniedbań w tym zakresie dopuściła się spółka Stolbud Włoszczowa oferująca konsumentom okna i ... ale rezultat – np. zamontowanie okna czy szafek kuchennych. W przypadku reklamacji tych usług nie ma specjalnych przepisów chroniących zamawiających. Na podstawie kodeksu ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... konsumując nie szkodzić innym konsumentom i środowisku naturalnemu. Kupowanie rzeczy niepotrzebnej tylko dlatego, że jest w promocji albo zachęca nas do tego reklama – to strata nie tylko dla Twojej kieszeni. Warto czytać etykiety, porównywać różne oferty i przemyśleć każdy zakup.
-
Płatności kartą: chargeback
... , pozwalają zapłacić z kilkutygodniowym opóźnieniem, dają możliwości korzystania z dodatkowych usług, takich jak zniżki w punktach handlowych i usługowych, ubezpieczenia, czy serwisy ... . Chargeback może się również okazać wybawieniem dla klientów, którzy skorzystali z usług firmy, która zbankrutowała. Taka sytuacja zdarzyła się w Polsce w 2004 ...
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
... Każdy właściciel portalu internetowego ma obowiązek sporządzić regulamin świadczenia usług elektronicznych. Pamiętajmy, że jesteśmy związani postanowieniami regulaminu tylko wtedy, gdy ... i ponoszenia dodatkowych opłat. Mamy też dwuletnie prawo do reklamacji. Reklama Z reklamą e-usług spotykamy się na każdym kroku, na portalach informacyjnych ...
-
Prezenty o małej wartości: VAT należny i naliczony
... reklama, czy to samej firmy czy też poszczególnych jej produktów. Przykładem mogą być tutaj długopisy, smycze, kalendarze, i inne towary opatrzone logo firmy. W podatku od towarów i usług ... . 1 ustawy o VAT, podatnicy mają prawo do odliczenia VAT-u od zakupu towarów i usług w takim zakresie, w jakim te zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności ...
-
Jak zwiększyć lojalność klienta w 2017 roku?
... że o wiele częściej wskazuje on daną markę jako tą, z której usług zamierza skorzystać w przyszłości. Walka o lojalność klienta trwa od dawna. Najpopularniejszą ... w ostateczności nie kupił) zapewnia mu poczucie, że jest traktowany w wyjątkowy sposób. Taka personalizowana reklama, według danych Sociomantic Labs, jest dwa razy skuteczniejsza od „ ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jakie prawa konsumentów?
... . Opinie innych klientów – sprawdź informacje o danym sprzedawcy na forach internetowych lub w mediach społecznościowych. Produkty z Chin – upewnij się, czy nie korzystasz z usług pośrednika. Istnieje wiele e-sklepów, które oferują produkty z Azji (głównie sprzęt elektroniczny) po niższych cenach, jednocześnie tłumaczą, że nie są sprzedawcą ...
-
Content marketing - co to jest i od czego zacząć?
... , opisuje zjawisko lub rozwiązanie problemu bez odnoszenia się do konkretnych marek, produktów czy usług. W tym przypadku nie mamy możliwości prezentowania naszej oferty. Podstawowym kryterium zakwalifikowania tekstu jako artykuł ... Pomożemy w przygotowaniu artykułów do publikacji. Biuro reklamy eGospodarka.pl Telefon: (22) 621 07 85 E-mail: reklama ...
-
Prywatność w sieci, czyli jak oszukać trackery
... skrywane pragnienia. Z drugiej strony sami, wiedzeni obietnicami otrzymania produktów i usług doskonale przystosowanych do naszych potrzeb, nie wahamy się udostępniać tych danych ... ci się kiedyś, że szukałeś w Internecie butów, a w kolejnych dniach ich reklama prześladowała Cię na wszystkich odwiedzanych stronach? Tak działają trackery reklamowe. ...