-
Reklamacja wczasów i wycieczki
... to dokument opracowany na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech i coraz częściej stosowany zarówno przez samych organizatorów turystyki, jak i sądy w Polsce. Polskie sądy mogą to czynić z uwagi na treść art. 322 Kodeksu postępowania cywilnego (Dz. U. z 1964 r. nr 43, poz. 296 ze ...
-
Paragon fiskalny a złożenie reklamacji
... prawną można uzyskać dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707. Porad udziela także Federacja Konsumentów w swoich oddziałach w całej Polsce, a w Warszawie Centrum Porad Konsumenckich SKP.
-
Euro 2012 a praca w hotelarstwie i turystyce
... Mistrzostwami Euro 2012, w Polsce powstanie 400-500 nowych hoteli, w których zatrudnienie znajdą tysiące nowych pracowników z branży hotelarsko-turystycznej i ... aktywną politykę pozyskiwania klientów. Nie wystarczy już strona internetowa czy reklama w przewodnikach turystycznych. Stąd rośnie zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się budowaniem ...
-
Grupa międzynarodowa: spotkanie a koszty podatkowe
... Polsce funkcjonuje wiele spółek, które są częścią międzynarodowej grupy. Wiąże się to ... ITPB3/423-124a/10/PS), który wskazał iż „gdy głównym celem organizacji spotkania General Seels Meeting jest między innymi reklama produktów oferowanych przez Wnioskodawcę (w stosunku do menadżerów głównych klientów międzynarodowych), czy też umożliwienie podjęcia ...
-
Strategia zarządzania marką: co-branding i licencjonowanie
... liczących się w Polsce zakładów przetwórstwa mięsnego. Na ofertę firmy składają się także produkty dedykowane dzieciom. Licencja ... . Koncept strategii marki Henryk Kania Auta 2 łączył zdrowe posiłki dla dzieci z przyjemnością i zabawą. Reklama produktów polegała między innymi na emisji spotów w popularnych kanałach dziecięcych Disney Channel i Disney ...
-
Social media: specjaliści poszukiwani
... roku, nastąpił znaczący bo aż 35% wzrost liczby ofert pracy w branży marketing, media i reklama. Z pewnością coraz większy popyt na pracowników w tym sektorze generuje rozwój ... interaktywnej faceADDICTED: - Wykształcenie nie jest aż tak istotne, tym bardziej, że w Polsce nie ma zbyt wielu kierunków studiów, które kształciłyby idealnych community ...
-
Kupno samochodu z Niemiec: uwaga na umowy
... umowy między rzeczonym polskim konsumentem a niemieckim przedsiębiorcą. Niestety, zbyt późno konsument zlecił przetłumaczenie umowy, bo dopiero w momencie rejestracji auta w Polsce. W myśl orzeczenia Niemieckiego Sądu Federalnego konsument, który w celu otrzymania profitów (rabat/upust) przy zawieraniu umowy sprzedaży podaje się za przedsiębiorcę ...
-
Malware wakacyjny już atakuje
... w Polsce informuje, że w branży turystycznej mocno rozpoczęło się promowanie oferty letniej; oszuści również podążają za tym ... cenach. Komunikaty te są sporządzane w różnych językach, aby dopasować się do lokalizacji gdzie trafia reklama. Używane są również pakiety wycieczkowe, oferty ubezpieczenia turystycznego oraz kredyty wakacyjne, które mają ...
-
Zagubiony bagaż, opóźniony lot czyli powakacyjne kłopoty
... % ceny, złe sprzątanie – 10% do 40% ceny). Na potwierdzenie swoich roszczeń warto zrobić zdjęcia, nagrać film aparatem czy telefonem komórkowym. W Polsce konsument ma na złożenie reklamacji 30 dni od dnia zakończenia wycieczki, a biuro jest zobowiązane udzielić odpowiedzi w ciągu miesiąca. Jeżeli zagraniczne ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... Branch Brothers (Upright Group), na zlecenie której przeprowadzono pierwsze w Polsce kompleksowe badanie dotyczące Shopping EXperience (SEX*). Czym jest shopping experience? ... z nich służy czemu innemu i jest potrzebny do prowadzenia efektywnego biznesu. Reklama ma na celu wzbudzenie zainteresowania, efektem dobrego Shopping EXperience jest budowanie ...
-
Jakość obsługi to nie wszystko
... w opinii o danej firmie. A zatem, dokładnie w ten punkt powinno się inwestować. Tylko nieliczne firmy kładą na ten czynnik nacisk. Zatem firmy w Polsce mają ogromne pole do popisu w kontekście budowania swojej przewagi poprzez dostarczanie pozytywnych doświadczeń klientom” – komentuje Janusz Kamieński z executive-conversation. Informacje o badaniu ...
-
Wakacje 2014: co warto wiedzieć przed?
... . O letniej edycji akcji Bezpieczna Woda oraz o tym Jak korzystać z Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych? – Ministerstwo Sportu i Turystyki O kąpieliskach w Polsce – Główny Inspektorat Sanitarny. O tym jak sprawdzić czy autobus, którym podróżujemy jest sprawny technicznie -Komenda Główna Policji Jak młodzi mają ...
-
Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz
... jego kopię lub np. zdjęcie zrobione np. telefonem komórkowym, smartfonem, a nawet tabletem. Nowe technologie dają wiele nowych możliwości. Coraz popularniejsze w Polsce są aplikacje na urządzenia mobilne, które przechowują i archiwizują potwierdzenia zakupów. Dowody pochodzące z takich aplikacji również są wystarczające do dokonania reklamacji ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... Be The Music jako przykłady do analizy tego, coraz bardziej popularnego w Polsce, zjawiska. Informacje, które użytkownicy co najmniej dwóch ekranów jednocześnie ... bieżącym może stanowić dla programów oraz dla reklamujących się w nich firm (reklama czy lokowanie produktu) sposobność do nawiązania odpowiedniej komunikacji z użytkownikiem i ...
-
Zakupy online za granicą: jak rozwiązać spór?
... brak dokładnego zrozumienia danego zagadnienia – tłumaczy Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl. Tworzeniu platformy ODR towarzyszy ujednolicanie przepisów o mediacjach w całej UE. W Polsce UOKiK przygotowuje ustawę o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, a jej projekt powinien trafić do Sejmu pod koniec marca 2015 roku. Nowe przepisy ...
-
Rekrutacja i promocja w jednym. 4 sposoby jak robić to dobrze
... Polsce działalność rozpoczęło ponad 300 tysięcy nowych firm. Tylko niektóre z nich odniosą sukces i utrzymają się na ... . Ogłoszenie o pracę zawierające logo, nazwę, stronę www czy adres firmy to nic innego, jak jej reklama, która codziennie trafia do wielu odbiorców – tych, którzy zaaplikują na opublikowaną ofertę i tych, którzy jedynie przeglądają ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
... Polsce sieci handlowe wydały na promocję prawie 284 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów ... kwartały 2014 r., Biedronka i Lidl prześcigały się w wydatkach na reklamy, wydając niebagatelne kwoty. Tym razem najdroższa reklama I kwartału 2015 nie należała jednak do żadnej z tych sieci handlowych. Gdy dwóch się biło, tam skorzystało ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
... reklama, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje członków polskiego rządu, warta ... , że minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. Dyskusja rozgorzała. "Jaka jest szacowana ...
-
Last minute a prawa konsumenta
... – do 50 proc. niższej ceny. Tabela frankfurcka nie jest jednak dokumentem oficjalnym, ale jedynie pomocnym konsumentowi w oszacowaniu odszkodowania. Trzy gwiazdki w Polsce nie oznaczają takiego samego standardu hotelu np. w Egipcie czy Tunezji. Jeżeli umawialiśmy się, że będziemy nocować w hotelu trzygwiazdkowym, a na miejscu ...
-
3 kroki do efektywnej kampanii w mobile
... reklamę mobilną wyniosą 51 proc. całości nakładów na e-reklamę w USA. W Polsce mobile stanowi jeden z najszybciej rozwijających się obszarów rynku reklamy cyfrowej – ... ” lub „Materiał reklamowy”. W odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych Rich Media i reklama natywna w zdecydowanie większym stopniu angażują uwagę użytkownika, co czyni je znacznie ...
-
Suplementy diety nie leczą - przypomina UOKiK
... ” pojawia się zaledwie przez chwilę i bywa napisane tak drobną czcionką, że właściwie nie sposób jej dostrzec. Czytaj także: - Rynek OTC w Polsce: stabilnie do góry - Nielegalne leki mogą zabijać. Jak sprawdzić aptekę internetową? Urząd wszczął postępowania przeciwko: Aflofarm Farmacja Polska (Magmisie) oraz ...
-
Czy to już moda na suplementy diety?
... tego typu preparatów podejmuje samodzielnie. Z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że to, co mamy obecnie w Polsce, z powodzeniem można nazwać modą na suplementy diety. Okazuje się, że do ich zażywania przyznaje się już 7 na 10 Polaków, z czego ...
-
Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam
Niemal co druga reklama w Polsce (42,%) jest blokowana przez internautów - wynika z raportu OnAudience.com. Ten wynik plasuje internautów znad Wisły na pozycji światowego lidera. Niemal ...
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich. 4 najpopularniejsze błędy
... skorzystać” Powyższe twierdzenie jest błędne, a szybka analiza regulaminów różnorodnych usług, a także treści oświadczeń o odrzuceniu reklamacji pozwala ocenić, że wielu przedsiębiorców w Polsce nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że brak wyraźnego oświadczenia o braku zgody na rozwiązanie sporu z konsumentem oznacza zgodę na udział ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
... o 8% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największe budżety pochłonęła reklama w Internecie, która pozostaje ulubionym medium reklamodawców z tego sektora. Najhojniejszy ... (właściciel m.in. sklepu internetowego Militaria.pl). Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” Polacy bardzo chętnie kupują w ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2014-2016
... znajdziemy w najnowszej publikacji Głównego Urzędu Statystycznego poświęconej działalności innowacyjnej w Polsce. W latach 2014-2016 aktywnością w zakresie innowacji charakteryzowało się 20,3% przedsiębiorstw ... w zakresie architektury i inżynierii; badania i analizy techniczne, dział 72 – Badania naukowe i prace rozwojowe, dział 73 – Reklama ...
-
Transakcje nieautoryzowane. UOKiK postawił zarzuty 5 bankom
... . Autorytatywnie uznał, że winę za zaistniałą sytuację ponosi emerytka, która znalazła się w trudnej dla niej sytuacji finansowej. Podobnych historii są w Polsce tysiące. Różnią się kwoty i metody działania oszustów. Co je łączy? Kradzież pieniędzy z kont nieświadomych konsumentów i zazwyczaj negatywna reakcja banków w odpowiedzi ...
-
Rynek reklamy wideo wzrósł w I kwartale 2024 r. o 13,3%
... mld 552,1 mln - wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy Publicis Groupe. Nowa kategoria - reklama wideo - obejmuje telewizję i wideo online. Publicis Groupe wprowadza nową ... najnowszej edycji badania założycielskiego Nielsen wynika, że 4,5% gospodarstw domowych w Polsce posiada wyłącznie WebTV, tj. smart TV lub inne urządzenie połączone ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... produkowanego w Polsce ... reklama, a w szczególności: reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka; np. reklama leków sprzedawanych na receptę skierowana do pacjentów, reklama alkoholu z udziałem małoletnich, reklama nadmiernie epatująca seksualnością, reklama eksponująca ludzkie cierpienie, reklama ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
... Łacińskiej. Klasyczne ogłoszenia drobne oraz reklama graficzna będą segmentami, które najbardziej ucierpią z powodu kryzysu, podczas gdy reklama video i w wyszukiwarkach nie ... portfolio kanałów tematycznych spowoduje, że wartość reklamy w kanałach tematycznych w Polsce będzie w dalszym ciągu rosnąć (poza niewielkim spadkiem w 2009) na poziomie 9,8 ...
-
Wypić reklamowane piwo
... też młodocianych aktorów angażować do gry w spotach. Reklama nie powinna operować żargonem młodzieżowym. Zabroniona jest reklama piwa na okładkach prasowych, w prasie młodzieżowej, ... limitowanych, jak np. mała smukła puszka o pojemności 0,25 l. Karmi promowała też w Polsce znana piosenkarka In-Grid, której płytę Karmi sponsorowało. Po Karmi zaczęły ...
-
Kampanie reklamowe: shock advertising
... próbujących wedrzeć się w każdy nawet najmniejszy zakamarek życia, „zwykła” reklama ma coraz mniejszą siłę oddziaływania. Dlatego co odważniejsi przystępuja ... i dostępność internetu ma duży wpływ na rozpowszechnianie i odbieranie szokujących przekazów. W Polsce wciąż do rzadkości należy emitowanie drastycznych treści w kampaniach ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... wzrost przychodów zapewniło sobie również kino – wolumenowo o 7,3 mln zł, a także reklama zewnętrzna – wolumenowo o więcej o 6,1 mln zł. W prasie spadek wyniósł blisko 4,8 mln zł. W pierwszym kwartale 2023 roku internet był ponownie największym medium w Polsce pod względem przychodów reklamowych. Z naszych analiz wynika, że pierwszym kwartale ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... reklama internetowa, która wygenerowała o 14,1% wyższe budżety. Wzrosty zanotowały także: telewizja (+8,0%), radio (+7,7%), reklama kinowa (+6,7%) oraz reklama ... proc. Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu: W trzecim kwartale wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła o 8,0%. Łącznie po dziewięciu miesiącach reklamodawcy wydali o 547 ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... Patrząc na nasz rodzimy rynek, w pierwszym półroczu 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 20,5% względem roku poprzedniego i o 1,7% wobec roku 2019 ... przewiduje 9% wzrostu wydatków i 10% w 2024 roku. Reklama z jeszcze większym wkładem w gospodarkę światową Ta zmiana strukturalna w gospodarce oznacza, że reklama odgrywa większą rolę w ...