-
Granice ochrony znaku towarowego
... jednocześnie nazwą tego przedsiębiorstwa. Taki przypadek miał ostatnio miejsce w Polsce w przypadku dużej firmy z branży energetycznej. W momencie pisania tego artykułu opisywany spór ... znakiem towarowym lub chronioną nazwą handlową. Reklama kontekstowa online Reklama kontekstowa online to reklama dopasowująca przekaz reklamowy do treści ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... szczerze znienawidzona przez internautów reklama masowa. W świecie, w którym wszystko jest uszyte na miarę i dopasowane do konkretnej jednostki, reklama masowa po prostu nie będzie ... internautów, czyli około 38 proc. wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą odsłoną strony internetowej (42 proc). ...
-
Kosmetyki w mediach 2007
... przynosi bogaty zestaw danych o największych i najmniejszych podmiotach rynku kosmetycznego w Polsce, opisuje efekty wykorzystania narzędzi PR w relacjach z mediami ... Oreal i całego koncernu L’Oreal w zakresie obecności na łamach prasy konsumenckiej w Polsce. Czwórka najbardziej aktywnych marketingowo firm kosmetycznych w tych mediach to L’Oreal, ...
-
Dynamiczny remarketing
... buty w e-sklepie, wyświetli się reklama produktów komplementarnych, np. preparatu do konserwacji obuwia czy rajstop. Tak spersonalizowana reklama jest dla użytkownika bardziej dostrzegalna i ... klienta algorytmy, tak jak jest to w przypadku zewnętrznych platform RTB. Choć w Polsce model RTB jest stosunkowo nową technologią, to przewidywany jest szybki ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... jest się o co bić. Reklama szyta na miarę Tradycyjnym modelem zakupu i rozliczania internetowej reklamy typu display advertising („reklama odsłonowa”) jest CPM (Cost Per Mille). ... razu wszedł do powszechnego obiegu – zaczęto go wykorzystywać w wielu kampaniach reklamowych. W Polsce RTB zagościło na początku 2011 roku. Dziś jest to najdynamiczniej ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... wzrosły o 8,8%. W pozostałych mediach odnotowane zostały spadki. Reklama telewizyjna oraz zewnętrzna spadły o 0,5%, reklama radiowa o 3,9%. Wartość reklam sprzedanych w dziennikach oraz ... na pewno zaskakuje aż tak niski wzrost. Sytuacja ekonomiczna w Polsce wydaje się być niezmiennie dobra. W drugim kwartale PKB wzrosło o 3,9%, sprzedaż detaliczna o ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... treści online? Jaki procent wydatków na reklamę alkoholu pochłonie reklama cyfrowa? Doniesienia raportu Zenith dotyczą reklamy wszystkich rodzajów piwa i ... należy m.in. premiumizacją i popularnością specjalności czy piw bezalkoholowych (dane Nielsen). Estymujemy, że w Polsce wydatki reklamowe za 2020 r. (net po rabatach) w kategorii spadły o ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
... internauci?Z raportu wynika, że co drugiemu badanemu podoba się reklama zawierająca elementy humorystyczne, co jednak w mniejszym stopniu doceniane jest przez ... ich skuteczność mierzona popularnymi wskaźnikami. Jaką efektywność osiągają poszczególne formaty reklamy banerowej w Polsce? Okazuje się, że trzy formy kreacji o najwyższej wartości średniego ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... ważną formą promocji internetowej jest płatna reklama w wyszukiwarkach internetowych, której istotą jest zamieszczanie tzw. linków sponsorowanych obok wyników wyszukiwania. IAB Europe szacuje, że w 2010 roku udział reklamy w wyszukiwarkach stanowił 30 proc. ogólnych wydatków na reklamę online w Polsce, co stanowiło wzrost o 4 punkty procentowe ...
-
Promocja produktu nie tylko w Internecie
... w kategorii wyżej wspomnianego piwa, relacje te wyglądają już trochę inaczej. W Polsce często małe lokalne piwo piją albo starsi lokalni mieszkańcy, albo ... przychodzi po bardzo konkretny produkt wybranej marki, ale ostatecznie kupuje zupełnie inny. Reklama zadziałała, ale informacje w alejkach zadziałały bardziej. Wynika to z banalnego prawa ...
-
Darmowy Internet?
... aktywnych użytkowników poczty e-mail Google Gmail było ponad 170 milionów. W Polsce darmową pocztę elektroniczną oferuje wiele portali. Pod względem liczby aktywnych kont ... cechujący się największym entuzjazmem Portale społecznościowe powstały już w momencie, gdy komercyjna reklama zadomowiła się na dobre w Internecie. Właściwie był to już czas, gdy ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... Mleka Wypasionego. Hasłem przewodnim jest: "Mlekovita najbardziej Wypasione mleko w Polsce". Mlekovita zleciła ocenę spotu Mleka Wypasionego i konsumenci ocenili ... reklama tworzy pozytywny wizerunek reklamowanej grupy produktów, nawet jeżeli nie będzie to reklama specyficznej marki lub producenta. Jednocześnie 36,4 proc. respondentów uważa, że reklama ...
-
Branża telekomunikacyjna oczami internautów
... reklamy jest ta zamieszczona w Internecie, kolejno 36% reklama w telewizji, natomiast na trzecim miejscu plasuje się reklama e-mailowa, wybrana przez 26% badanych. Mailingi ... miejscu wspomnieć również o raporcie UKE ,,Analiza cen usług dostępu do stacjonarnego Internetu w Polsce” z marca 2014. Można się w nim przyjrzeć średnim kosztom tej usługi u ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... Jeśli bedziemy mieć do czynienia ze skutecznym odmrażaniem gospodarki, spadek rynku reklamowego w Polsce może się zatrzymać na koniec 2020 na poziomie -7,3%. Natomiast ... stała się pilniejsza niż kiedykolwiek. Ten rok będzie pierwszym rokiem, w którym reklama w kanale digital przyciągnie ponad połowę wszystkich światowych wydatków na reklamę, ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... zł. W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku internet był największym medium w Polsce pod względem przychodów reklamowych. Z analiz Publicis Groupe wynika, że ... telewizji wyniosła 6 punktów procentowych. Najszybciej rosła reklama video – o 20,1%, wolniej w wyszukiwarkach – o 11,4%, a reklama display odnotowała natomiast niewielki spadek dynamiki o ...
-
Branża reklamowa vs. ustawa krajobrazowa, czyli trudna sztuka kompromisu
... powinna być ustalona racjonalnie i uwzględniać również te czynniki. Zagraniczne inspiracje Reklama wielkoformatowa pojawia się wielu zakątkach świata. Jest sytuowana zarówno na ... o konieczności odwzorowywania fragmentów elewacji. Takie założenia mają obowiązywać również w Polsce. Branża reklamowa wskazuje, iż co do zasady słuszne jest rozwiązanie ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... Bardzo ważne jest zatem, aby reklama jak najpełniej oddawała rzeczywistość – mówi ... Polsce. W związku z optymistycznymi prognozami dalszego rozwoju dla tej branży, przybywa coraz więcej graczy. Usługi te proponują m.in.: takie firmy jak Trade Doubler, Afilo, Novem, Online Media Group i AdLeader. Inwestycje.pl podają, iż zdaniem niektórych reklama ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... na odbiorców znajduje się reklama w czasopismach, za nią - internetowa, później marketing w prasie codziennej, na końcu reklama radiowa. „Mimo rosnącego znaczenia ... jest na pierwszym miejscu jako ulubiona rozrywka. To znajduje potwierdzenie także w Polsce, jednak zauważalna jest wyraźna granica pokoleniowa – młoda generacja spędza coraz mniej ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... zanotowały wszystkie klasy mediów z wyjątkiem internetu i kina. Reklama online wygenerowała budżety większe o 7,3%, zaś reklama kinowa o 6,7%. W pozostałych mediach odnotowaliśmy spadki. Radio i telewizja spadły ... roku zabraknie dodatkowego bodźca, w postaci dużego wydarzenia sportowego. Prognozujemy, że rynek reklamy w Polsce zakończy 2019 rok ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,5% względem analogicznego okresu roku 2021. Oznacza to poziom budżetów ... 41% rosły wydatki na reklamę zewnętrzną, która nadal odbudowuje się po pandemii. Reklama online wygenerowała budżet w wysokości ponad 2,3 mld zł i osiągnęła dynamikę na poziomie ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... reklama zewnętrzna. Wolumenowo inwestycje telewizyjne wzrosły o niemal 90 mln zł, outdoorowe o blisko 17 mln zł. W prasie łącznie spadek wyniósł ponad 5 mln zł. W pierwszym półroczu 2023 roku internet był największym medium w Polsce ... procentowych. Najszybciej rosła reklama video – o 20,1%, wolniej w wyszukiwarkach – o 11,4%, w reklama display ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... ciągu dziewięciu miesięcy od stycznia do września 2024 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 9,5% względem analogicznego okresu 2023 r. Aż piętnaście sektorów zwiększyło ... r. wzrosły inwestycje reklamowe we wszystkich mediach z wyjątkiem prasy. Najszybciej rosła reklama zewnętrzna – o niespełna 12% r/r, a także wideo – o nieco ponad 11% oraz kino o ...
-
Bojkot Euro 2012: kto za a kto przeciw?
... mistrzostw dlatego, że nie przyniosą one żadnej korzyści Polsce, są drogie, a poza tym sprawią, że w Polsce rozkwitnie przemysł usług seksualnych. Ku radości ... materiałów zawierających frazy, m.in. „miasto wolne od futbolu”, „ustawa o przejezdności”, „hiszpańska reklama Coca-Coli EURO 2012”, itd. 484 materiały dotyczy promocji miast-gospodarzy ...
-
Jak kantory internetowe walczą o klienta?
... obrót w tym roku szacowany jest na około 20 mld zł. Reklama Jak od dawna wiadomo reklama jest dźwignią handlu. Teraz, kiedy kantory urosły w ostatnich 3 latach ... koncertu Pet Shop Boys w gdańskiej Ergo Areanie oraz na mecz FC Barcelony w Polsce. Partnerstwo z serwisami walutowymi Cinkciarz jest także niekwestionowanym liderem pod względem ilości ...
-
Najważniejsze trendy w e-commerce
... Polsce aż 89 proc. reklamodawców korzysta już z modelu programmatic w e-reklamie. 48 proc. z nich uważa je za skuteczniejsze narzędzie niż tradycyjna kampania w internecie. Programmatic to nie tylko reklama ... , zwłaszcza w kanałach social media najlepiej sprawdza się reklama natywna, stanowiąca przekaz reklamowy dopasowujący się do przestrzeni, ...
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
... w pierwszym kwartale 2007 roku szacowana wartość rynku reklamowego w Polsce wyniosła 1 miliard 300 milionów złotych co oznacza wzrost o 10,7% w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku. Najwyższą dynamiką wzrostu osiągnęła reklama internetowa (+54,4%), reklama telewizyjna (+13,4%) oraz reklama kinowa (+12,4%) Wg danych CR Media Consulting ...
-
Rynek reklamy online 2009: będą cięcia
... Polsce są czymś oczywistym. Niestety branża marketingowa wraz z reklamową już odczuwają jego skutki. Wydaje się, że w najmniejszym stopniu obecny kryzys negatywnie wpłynie na budżety telewizyjne i internetowe. Jak podaje zanox, reklama online do tej pory rozwijała się najszybciej, zarówno na świecie, jak i w naszym kraju. W Polsce w ...
-
5 rzeczy, których nie wiedziałeś o programmatic buying
... na e-reklamę, w Polsce 10 proc. Także na największym rynku internetowym świata – w Chinach – radzi sobie coraz lepiej, zwłaszcza w wersji mobilnej. Spersonalizowana reklama, pojęcie o ... każdym rokiem zyskuje na znaczeniu, a marketerzy poświęcają wiele uwagi reklamie mobilnej. Jeżeli reklama programmatic ma być skuteczna, to warto, aby była ...
-
Jak wyglądają działania marketingowe deweloperów?
... Mamy na swoim koncie ponad 34 tys. mieszkań zrealizowanych w całej Polsce. Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska Nasze działania marketingowe koncentrujemy ... interaktywne makiety nieruchomości, po tradycyjne narzędzia marketingu, takie jak reklama w prasie, reklama outdoorowa, czy materiały drukowane. Pozwala to maksymalnie poszerzyć grupę ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... rośnie w tempie 10% rocznie. Zdaniem Tomasza Kąkola z Ad Fusion, już co piąta złotówka wydana w Polsce na reklamę online była wykorzystana właśnie na poczet działań programatycznych. Reklama programatyczna ewoluuje w kierunku, który określają regulacje prawne, dostępna technologia i zachowania konsumentów. Bez wątpienia jednym z największych ...
-
Markowe wydarzenia
... większych obszarach. Należą do nich np. same produkty, usługi, projekty, zarządzanie, reklama, PR etc. Osobowość musi być komunikowana przez wszelkie możliwe środki - zarówno personel ... branża piwna. Rysunek 1 obrazuje, jak kształtowała się lojalność wobec marek piw w Polsce w roku 1999. Nawet jego pobieżna analiza dobitnie wskazuje, że warto ...
Tematy: -
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... mówi się o niej odważniej, w szczególności w mediach i podejmowanych tam działaniach reklamowych. Reklama nie boi się starości, stąd też zintensyfikowane wysiłki marketerów ... idea TeleOpieki. Mimo, że personalny i domowy monitoring osób starszych jest w Polsce ciągle nowością, to jego potencjał leży w zachodzących zmianach w społeczeństwie, takich ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... 76,1 proc. z nich ma w domu stałe łącze. Tuż za nimi są Niemcy. W Polsce dostęp do sieci posiada 64,9 proc. mieszkańców, to o prawie 1 proc. więcej niż we ... mobilną. W ubiegłym roku wzrosły one o 105 proc. Na znaczeniu zyskuje również reklama osobista (ang. programmatic), której treść dostosowywana jest do preferencji poszczególnych klientów. Wydatki ...
-
Fitness marketing online – zrób to skutecznie
... kliknięć/mc). W Gdańsku warto promować „nordic-walking”, którego reklama może być wyświetlona 825 osobom i kliknięta przez 342 potencjalnych klientów. Reklama doprecyzowana geograficznie Na ... radzi dr inż. Artur Pajkert, ekspert z Blink.pl. Rozwój branży fitness w Polsce jest nieunikniony. Szczególnie rynek dużych miast będzie nasycał się, ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
... w Cloud Technologies, firmie specjalizującej się w big data marketingu i personalizacji reklamy internetowej. W Polsce reklamę blokuje 38 proc., czyli ok. 7 mln internautów. Na ... . Eksperci podkreślają, że kliknięcia w takie banery są zwykle przypadkowe. Taka reklama nie jest więc tylko nieskuteczna, ale nawet odstraszająca potencjalnych klientów. ...