-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... reklama precyzyjna oraz reklama efektywnościowa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak będą kształtować się wydatki na ... Reklama produktów medycznych dostępnych bez recepty rosła przez cały okres pandemii, ponieważ przekazy dotyczące zdrowia stały się bardziej istotne dla konsumentów. Podczas, gdy cały rynek reklamowy skurczył się o 3,5%, wydatki ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2023 roku? Jak zmieniała się ... ubiegłym rokiem. Reklama telewizyjna również zanotowała wzrost o 4 proc., pomimo spadającej oglądalności. Reklama radiowa zwiększyła się o 8,2 proc., reklama zewnętrzna o 5,6 proc., natomiast reklama prasowa zmniejszyła się ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... komentuje wyniki Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska. W pierwszym półroczu 2016 roku reklama cyfrowa utrzymała dwucyfrowy wzrost, dzięki czemu jej wartość osiągnęła ponad 1,7 ... wydatków na social media. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
... , jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. W badaniu uwzględniono przychody: Aegis Media, Agora, Cormedia, CS Group (częściowo szacowane), Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... wydatki reklamowe marek kosmetycznych mają utrzymywać stabilny wzrost. Do 2021 roku za 50% wszystkich wydatków na reklamę w tym sektorze ma odpowiadać internet. Zresztą już dziś reklama ... branży kosmetycznej w skali globalnej. Ogólnie rzecz biorąc, światowe wydatki na reklamę w kategorii Beauty wzrosły między 2014 a 2018 rokiem o zaledwie 0,9% w 2016 ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... . Przewiduje się, że reklama zewnętrzna w kategorii FMCG będzie rosła o 9% rocznie w latach 2020-2023, a jej udział w rynku wzrośnie z 6,1% do 7,0%, nieznacznie wyprzedzając udział sprzed pandemii, który w 2019 r. wynosił 6,8%. Wydatki na reklamę w branży FMCG podążą za wzrostem całego rynku, wychodząc z 11% spadku w 2020 r. Wydatki w branży FMCG ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... , jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. W badaniu uwzględniono przychody: Aegis Media, Agora, Cormedia, CS Group (częściowo szacowane), Cyfrowy Polsat, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... zanotowała wzrost o 20%. Swoje pozycje umocniły także: reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost o 35%), reklama w social media (+21%) oraz wideo online (+17%). ... oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... zł, dynamika 48,1%), zaś na trzecim miejscu znalazł się sektor pozostałe – ze wzrostem o 5,7 mln zł (dynamika 13,0%, głównie wzrosły wydatki fundacji, stowarzyszeń i instytucji politycznych i reklama społeczna). W pierwszym półroczu 2023 r. inwestycje reklamowe na reklamę zewnętrzną były o 6,5% wyższe niż przed rokiem i podobnie jak w pierwszym ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... analogicznym okresie z ubiegłego roku. Reklama wideo także rośnie w siłę, podobnie jak wydatki na reklamę ... wydatki na reklamę wideo, która zanotowała indeks wzrostu na poziomie 66% rok do roku. Ponadto, udział nakładów na reklamę behawioralną wynosi niecały 1%, zaś reklama efektywnościowa (model CPA) ma nadal około 9% udziału w rynku. Wydatki ...
-
Rynek reklamy - prognozy
... reklama mobilna aż o 818 procent oraz internetowa o 77 procent. Wszystko to kosztem reklamy w mediach tradycyjnych, a zwłaszcza rynku reklamy prasowej. Podobna sytuacja przewidywana jest w Polsce, gdzie wydatki ... . Zyska za to reklama wideo, która już teraz jest szeroko wykorzystywana. Z badań wynika, że przeznaczane na nią wydatki wynoszą już teraz ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... skuteczne są te media, które pozwalają markom na prezentowanie szeregu opcji i szczegółów dotyczących cen. Wydatki na reklamę turystyczną w prasie maleją w związku z dalszym spadkiem nakładu, ale według prognoz, reklama zewnętrzna wyjdzie z zapaści po 2020 r. i będzie rosła w średnim tempie 6% rocznie w latach 2019-2023. Marki szukają ...
-
Promocje sprzedażowe a podatki
... reklama publiczna, czy też raczej należałoby uznać, że jest ona niepubliczna. Znaczenie tej kwalifikacji wynika z faktu, że o ile wydatki ...
-
Przewodnik wydawcy po reklamie wideo
... Reklama na urządzenia mobilne: konsumpcja wideo w mobile’u już w znacznym stopniu przewyższyła urządzenia desktopowe, dlatego wydatki na nią będą stale wzrastać. Szacuje się, że wydatki na reklamę mobile w 2020 roku wzrosną do 13 miliardów dolarów. Reklama ... w przeciwieństwie do tradycyjnych formatów. Reklama oparta na lokalizacji: dzięki możliwości ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... rośnie w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem wzrostu w Polsce jest obecnie reklama graficzna, która zwiększyła swą wartość o ponad jedną ósmą względem ... średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... tym roku o 25%, podczas gdy sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadnie o 5%. Marki zwiększyły swoje wydatki na media cyfrowe w celu promowania i napędzania ruchu na własnych stronach ... digital. Zenith przewiduje, że do 2023 roku reklama cyfrowa będzie stanowić 58% światowych wydatków na reklamę. Reklama na urządzeniach typu Smart TV rekompensuje ...
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
... Reklama w radiu pochłonęła 19,4 mln zł, a przekazy prasowe kosztowały 4,8 mln zł. Budżety reklamowe lokowano głównie w poniedziałki i niedziele - reklama emitowana w te właśnie dni kosztowała 43 mln zł. Najniższe wydatki ...
-
Świąteczne prezenty dla klientów a podatki
... zatem występowanie w imieniu firmy wiążące się z „okazałością”, mające na celu wywołanie dobrego wrażenia czy utrwalenie właściwego wizerunku firmy. Reklama jest kosztem podatkowym, a reprezentacja nie Wydatki o charakterze reklamowym mogą stanowić koszt podatkowy. Ustawodawca nie wprowadza tu żadnych limitów. Cały wydatek poniesiony przez firmę ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... reklama zewnętrzna (461 mln) oraz kino (92 mln zł). Większe wydatki ...
-
Nadchodzą nowe formy reklamy online
... kanałów dystrybucji - informuje Sociomantic Labs. Według najnowszych badań tegoroczne wydatki na zautomatyzowaną reklamę osobistą (ang. programmatic) będą stanowiły 34 procent całego ... skupienia większej uwagi reklamodawców na mierzalności efektów. W Polsce reklama osobista jest jeszcze nowością, jednak zainteresowanie tym rozwiązaniem stopniowo ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... który napędza sprzedaż w sklepach internetowych jest oczywiście reklama. W tej kategorii również przoduje Wielka Brytania, gdzie wydatki na promocję w sieci sięgają 8,5 mld ... proc. Na znaczeniu zyskuje również reklama osobista (ang. programmatic), której treść dostosowywana jest do preferencji poszczególnych klientów. Wydatki na ten rodzaj promocji, ...
-
Piłka nożna sportem zmniejszającym podatek dochodowy od firmy
... M. Szymczaka (Warszawa 1994, tom III), reklama to: „rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś przez prasę, radio, telewizję, środki (np. plakaty, napisy, ogłoszenia itp.) służące temu celowi”. Wydatki poniesione na reklamę, w pełnej wysokości podlegają ...
-
Świąteczne "prezenty" w kosztach podatkowych firmy
... reklama nie musi być ściśle związana z towarem lub usługą. Może bowiem dotyczyć również firmy i jej znaku. Najczęściej spotykaną formą świątecznej gratyfikacji partnerów biznesowych jest przekazywanie im gadżetów z firmowym logo. Z uwagi na wskazane definicje, wydatki ... przesłanki do uznania ich za wydatki reklamowe podlegające zaliczeniu do kosztów ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2015
... na tempo rozwojowe tego formatu ma wideo online z dynamiką na poziomie 24% oraz reklama w social media, której wartość wzrosła o 94%. Pozostałe formaty także zanotowały ... danych PwC oraz IHS. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników ...
-
Impreza sportowa jako koszty podatkowe firmy?
... tego podmiotu gospodarczego. Reklama to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś przez prasę, radio, telewizję itp. Wydatki poniesione na reklamę w pełnej wysokości podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem że wydatki te pozostają ...
-
Finanse i emocje - przejmij kontrolę nad swoimi zakupami
... możesz zakupić dany produkt w obniżonej cenie. Opuszczasz tę stronę, a reklama produktu zaczyna Ci się pojawiać w wielu kolejnych miejscach. To ... wydatki? I kiedy zakupy przestają być wyborem, a stają się nawykiem? Odpowiedzi między innymi na te pytanie znajdziesz w raporcie Walutomatu. Żyjemy w czasach, w których z każdej strony otacza nas reklama ...
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... dzięki czemu w tym roku Amazon jest najpopularniejszą platformą reklamową wśród konsumentów. Reklama w Amazon jest również najbardziej preferowana lokalnie na czterech rynkach: w Niemczech, we Włoszech, ... W Polsce preferowaną platformą jest Allegro. Planowane wydatki na reklamę Według przewidywań wydatki na media cyfrowe w 2023 roku będą nadal rosły. ...
-
Kultura i sztuka uzdrowią gospodarkę UE?
... znajduje 7 milionów pracowników. Najaktywniejszymi przedstawicielami tego sektora są sztuki wizualne, reklama oraz telewizja, które w 2012 roku odpowiadały za ponad połowę ... odczuły kryzys gospodarczy, a zwłaszcza wstrzymanie państwowych dotacji. W latach 2003 - 2008 wydatki budżetowe na kulturę i sztukę w całej Unii rosły 5% rocznie. W latach 2008 ...
-
Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
... bieżącym roku wydatki na reklamę w sieciach content marketingowych mają wzrosnąć o ponad 41% - szacuje Netsprint. Reklama w sieciach kontekstowych ma zanotować z kolei ponad 10-procentowy wzrost. Coraz ważniejszą rolę w kampaniach online odgrywać będą również dane o użytkownikach - już przeszło ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczył nakłady, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja. Wydatki reklamowe w podziale na media Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (w przypadku finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów). Widać również, że handel ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... Po dwunastu miesiącach 2020 r. spadki zanotowały wszystkie media z wyjątkiem internetu. Reklama online wygenerowała wpływy większe o 4,6%. Telewizja i radio straciły odpowiednio 10,1% oraz 9,5%, zaś dzienniki i magazyny 29,6% i 37,4%. Najsilniejszą ujemną dynamikę zanotowały kina – wydatki reklamowe niższe o 79,2%, to efekt decyzji rządu o czasowym ...
-
Klient złapany w sieć
... tego co się będzie działo w sieci na całym świecie, w 2003 roku wydatki na kampanie reklamowe oparte o targetowanie behawioralne stanowiły zaledwie 3,8% (275 milionów ... Nic w tym nowego? No tak, nie zapominajmy jednak o tym, że nasza reklama pojawia się nie w momencie odwiedzania przez rzeczonego wędkarza strony z opisem skutecznego połowu ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... , a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ... o promocji na bukiety róż, goździków i frezji, oraz związana z Dniem Dziecka reklama obniżki cen bananów („W Dzień Dziecka róbcie z nami muffinki z bananami”). Tesco oraz ...
-
Mecz piłki nożnej jako koszty uzyskania przychodu firmy?
... W prawie podatkowym brak jest legalnej definicji reklamy. Wg słownikowego znaczenia reklama to działanie mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu ... , wszelkiego rodzaju nagrody, premie i diety oraz wydatki związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników. Mogą również obejmować wydatki ponoszone na rzecz pracowników w ...
-
Umowy o sponsoring jako koszty podatkowe?
Reklama dźwignią handlu- to stare powiedzenie w dobie rozwoju nowych gałęzi gospodarki i wzrostu konkurencyjności firm coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Wydatki na reklamę i działania marketingowe są więc coraz powszechniejsze. Warto pamiętać, iż obok klasycznej reklamy swoich produktów- np. w mediach czy prasie, ...