-
Kredyty konsumenckie pod lupą UOKiK
... - to efekty działań Prezes UOKiK w związku z nieprzestrzeganiem przepisów m.in. ustawy o kredycie konsumenckim. Zbadano wzorce umowne oraz reklamy pożyczek. Kontrola została przeprowadzona od marca do listopada 2012 roku. Została podzielona na dwa etapy – pierwszy dotyczył analizy wzorców umownych, a drugi reklam w prasie oraz na ...
-
Debiut EXAMOBILE SA na NewConnect
... 2012 roku, do grona emitentów alternatywnego parkietu warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych dołączyła ... aplikacje dedykowane dla klientów biznesowych. Pozostałe obszary działalności Emitenta to: usługi z zakresu IT i reklamy on-line, kompleksowe rozwiązania bazujące na technologiach IT, w tym w szczególności mobilnych, dystrybucja sprzętu IT ...
-
Spam w I 2013 r.
... pocztowym wynosi niecałe 60%. W styczniowym spamie dominowały walentynki, chińskie reklamy oraz fałszywe powiadomienia o rezerwacjach biletów lotniczych. Pierwsza trójka ... najczęściej rozprzestrzenianego szkodliwego programu za pośrednictwem poczty e-mail. Przez większość 2012 roku pozostawał liderem rankingu, jednak we wrześniu odsetek ...
-
Polskie kobiety a pielęgnacja urody wiosną
... Polki o ich wiosenne preferencje zakupowe, wydatki na produkty upiększające, opinie i reklamy, którym ufają oraz ideał kobiecości. Partnerami badania zostały marki: Bell, Lirene ... wiosnę z badaniem Czego pragną kobiety? przeprowadzonym przez Prekursorki.pl w czerwcu 2012 r. zaufanie do portali i forów internetowych wśród kobiet wzrosło – mówi ...
-
Nine West naruszała prawa konsumentów
... wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożona kara wyniosła 29 009 zł. Przedsiębiorca zaprzestał wykorzystywania zakwestionowanej reklamy. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.
-
Media społecznościowe u progu hossy?
... w 2012 r., akcje Facebooka znalazły się w głębokiej defensywie, schodząc z blisko 40 USD do poniżej 20 USD. Inny ... Można to jednak traktować także jako czynnik ryzyka. Facebook ma problem z dywersyfikacją źródeł przychodów – reklamy, głównie na urządzenia mobilne stanowią coraz większą część przychodów kosztem płatności od użytkowników. Trzeba ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... rynku reklamy jest pierwszą od czerwca 2012 roku, która nie została obniżona. Dynamika wzrostu globalnego rynku utrzymała się na tym samym poziomie co w 2012 roku ... , a w 2015 przekroczy całkowitą wartość reklamy prasowej. Internet przynosi także najwięcej nowych wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2012–2015 Internet zapewni 66% ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... wartość wydatków reklamowych w Internecie przewyższy wydatki na reklamę w dziennikach, a w 2015 przekroczy całkowitą wartość reklamy prasowej. Internet przynosi także najwięcej nowych wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2012–2015 Internet zapewni 59% wzrostu wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się telewizja, która ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... wartość wydatków reklamowych w Internecie przewyższy wydatki na reklamę w dziennikach, a w 2015 przekroczy całkowitą wartość reklamy prasowej. Internet przynosi także najwięcej nowych wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2012–2015 Internet zapewni 68% wzrostu wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się telewizja, która ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... do dobrych. Firma spodziewa się zaledwie 1% wzrostu sprzedaży w porównaniu z 4 % w 2012 r. Średni koszt reklamy przypadający na 1 hl to 1 063 zł. Sezonowość kategorii ... producentów piwa w porach Prime Time-u i Late Night. Chociaż marketerzy chętnie korzystają również z reklamy zewnętrznej (10% udziałów w wydatkach) i kinowej, która może pochwalić się ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... portali i serwisów tematycznych. Duże wzrosty wydatków dotyczą także reklamy mobilnej i reklamy targetowanej/retargetowanej (Audience on Demand). Na tych płaszczyznach nadal widać ... wydatków reklamowych w podziale na regiony Już w prognozach opublikowanych w grudniu 2012 analitycy ZenithOptimedia zastosowali nowy podział na regiony. Stosowany ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... przekazu lub publicznie w inny sposób. Konsekwencją zmiany regulacji dotyczących reprezentacji i reklamy, wprowadzonej od 2007 r., jest uznanie wszystkich wydatków na reklamę (prowadzoną ... „wystawność”, „okazałość”, „wytworność” (por. wyrok z dnia 25 stycznia 2012 r. sygn. akt II FSK 1445/10 i z dnia 29 czerwca 2012 r., sygn. akt II FSK 2571/10 i ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... liczby filmów. Wysoka frekwencja w kinach nie przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów z reklamy w tym medium, tworzy jednak wokół niego pozytywny klimat, zwracając uwagę reklamodawców. ... − od zaledwie 12% udziału w 2012 roku. Wartość wydatków na zakup powierzchni reklamowej w programmatic wzrosła od 5 mld USD w 2012 roku do 38 mld USD w 2015, ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... żywności i żywienia. Nowelizacja będzie regulowała również problematykę zasad sprzedaży, reklamy i promocji środków spożywczych, wymagań w zakresie żywienia dzieci i młodzieży w ... na ubezpieczenie zdrowotne rolników za lata 2012 – 2014. Prawodawca ustawą z dnia 13 stycznia 2012 r. o składkach na ubezpieczenie zdrowotne rolników za 2012 r. przyjął ...
-
Marketing cyfrowy nie trafia w potrzeby klientów
... % banery na stronach WWW nie spełniają swojej roli. Ponadto respondenci najchętniej oglądają reklamy w swoich ulubionych czasopismach drukowanych (45%) lub w trakcie programów telewizyjnych (23%), podczas gdy zaledwie 3% wskazało ... 250 specjalistów ds. marketingu. Wywiady miały miejsce w okresie od 8 do 16 października 2012 r. Granica błędu wynosi + ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... skuteczniejsza niż pozostałe formy reklamy produktów i usług. Wspomniany raport Nielsena wskazuje, że reklamy SMS, banery on-line’owe czy reklamy displayowe w sieci przekonują ... podstawie opinii, są młodzi rodzice, a konkretnie matki. W badaniach Streetcomu z 2012 r. 93% kobiet zadeklarowało, iż przed zakupem pierwszych kosmetyków dla dziecka spytało ...
-
Mecz piłki nożnej jako koszty uzyskania przychodu firmy?
... na odbiorców. Pewnych wskazówek w zakresie tego co należy rozumieć pod pojęciem reklamy dostarcza dotychczasowe orzecznictwo sądów administracyjnych (np. wyrok WSA w Gliwicach z dnia 1 lutego 2012 r., sygn. I SA/Gl 673/11), zgodnie z którym: „Pojęcie „reklamy” należy rozumieć w sposób funkcjonalny, tzn. jako wszelkie celowe działania podatnika ...
-
Spam w I kw. 2013 r.
... znajdują się na szarym tle i są oddzielone od głównego tekstu reklamy wieloma przerwami. Oszuści oczekują, że oparte na zawartości filtry spamowe ... bezpieczne pod względem cyberprzestępczości, a ilość pochodzącego z nich spamu wynosi 1% lub mniej. Podsumowanie W 2012 roku poziom spamu charakteryzował się stałym spadkiem. W pierwszym kwartale 2013 ...
-
Reklama w internecie: przychody z najmu czy umowy zlecenie?
... ukształtowało jednolitą linię rozstrzygnięć w tym zakresie (wyrok NSA z dnia 9 marca 2012 r. sygn. akt II FSK 1548/10, utrzymujący w mocy wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 marca 2010 ... opodatkowania, wynagrodzenie z tytułu udostępniania przez Wnioskodawcę innym podmiotom miejsca na reklamy na własnych stronach internetowych, o ile nie jest uzyskiwane w ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
... ale Polska wciąż w ogonie krajów regionu - wynika z badania Gemiusa dotyczącego działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej. Sprawdzono udział reklamy mobilnej w rynku reklamy online w 2012 roku. Okazało się, że w czwartym kwartale na ekranach urządzeń przenośnych zostało wyświetlonych średnio 3 proc. emisji reklam internetowych ...
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
... wiedzę i nowe technologie. Jako pierwsi na szeroką skalę wprowadziliśmy na rynek w 2012 roku wirtualne spacery a rok później usługę pośrednictwa “Znajdziemy dla Ciebie”. ... niż samo ogłoszenie. Możemy wybrać dużo więcej opcji targetowania i wyświetlać reklamy osobom które weszły w interakcję z naszą firmą albo nawet konkurencją. W dzisiejszych ...
-
Zagrożenia internetowe I kw. 2013
... których udział wynosił 18,51% (o 1,8 punktu procentowego więcej niż w czwartym kwartale 2012 r.). Technologie oparte na chmurze stosowane są wtedy, gdy nadal nie istnieją ... moduł ten zmienia ustawienia wyszukiwania użytkownika, stronę domową i okresowo wyświetla różne reklamy w okienkach wyskakujących. Państwa, w których użytkownicy są najbardziej ...
-
Stawki VAT 2011: stawka 8 proc.
... których nie mniej niż 67 % powierzchni jest przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe 74 ex 58.14.1 Czasopisma i pozostałe periodyki drukowane lub na nośnikach ... , reklamy lub teksty reklamowe 75 59.20.31.0 Nuty w formie drukowanej 76 . uchylony z dniem 01.01.2012 77 . uchylony z dniem 01.01.2012 ...
-
Seniorzy w Internecie a działania marketingowe
... wzrostu. W ciągu dwóch lat, porównując dane z marca 2010 r. do marca 2012 r., liczba wszystkich internautów zwiększyła się o 9 proc., natomiast grupa 60+ o ponad ... postaci banera lub mailingu. Również większość portali społecznościowych pozwala na kierowanie reklamy tylko do określonej grupy wiekowej. Bardzo ważne jest poznawanie zachowań naszej ...
-
Stadiony: finansowanie w Polsce i na świecie
... największy udział w przychodach klubów Ekstraklasy w sezonie 2011/12 posiadały wpływy ze sponsoringu i reklamy. Łączne przychody z tego tytułu wyniosły 156 mln PLN, co ... do nazw obiektów sportowych znajduje się w początkowej fazie rozwoju. Według danych z czerwca 2012 roku, w Polsce zawarto osiem dużych umów sprzedaży nazw obiektów sportowych. ...
-
Reklama na stronie internetowej: jaki podatek dochodowy?
... i odrzuciło również orzeczenie sądu administracyjnego (np. NSA: z 9 marca 2012 r., sygn. akt. II FSK 1548/10; z 19 czerwca 2012 r sygn. akt. II FSK 2485/10; z 27 lutego 2013 r., ... zawsze zakładają, że ich działalność będzie w pewnym stopniu nastawiona na czerpanie zysków z reklamy. Propozycje współpracy, a co za tym idzie zysku, są traktowane jako ...
-
8 zastosowań Big Data, które cię zaskoczą
... 64 proc. posiadaczy smartfonów dokonało zakupu właśnie pod wpływem wyświetlenia spersonalizowanej reklamy mobilnej. eMarketer prognozuje, że do końca 2017 roku w USA ... przez sztab Baracka Obamy, podczas wyścigu o fotel prezydenta Stanów Zjednoczonych w 2012 roku. Kampania prezydencka w USA to jedna z największych, najbardziej emocjonujących oraz ...
-
Ryczałt od przychodów z najmu gdy reklama na blogu?
... którym sąd przyznał rację podatnikowi i jednoznacznie potwierdził możliwość opodatkowania zapłaty za udostępnienia, w celu publikacji reklamy, fragmentu strony internetowej, ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Wynika to bezpośrednio z charakteru umowy, ... stron takich umów jest zatem analogiczny jak w umowie dzierżawy.” – ww. wyrok z 29.06.2012 ...
-
Jest nowa ustawa o kredycie hipotecznym. Sprawdź, co zmienia
... może zwiększyć raty. Mam tu na myśli niskie stopy procentowe. W 2012 r. główna stopa referencyjna wynosiła 4,75 proc., obecnie – 1,5 proc. Z naszej analizy ... widocznie, czytelnie i słyszalnie jak inne informacje dotyczące kosztów kredytu. Pozostałe reklamy kredytu konsumenckiego będą natomiast musiały zawierać informację o wysokości RRSO również ...
-
Szkodliwe programy mobilne 2011
... coraz bardziej rozpowszechnione i szeroko wykorzystywane np. w różnych formach reklamy w celu zapewnienia szybkiego, łatwego dostępu do konkretnych informacji. Dlatego ... zasadniczo zautomatyzowali produkcję oraz rozprzestrzenianie mobilnych zagrożeń. Co czeka nas w 2012 roku? W skrócie, spodziewamy się następujących trendów: Zainteresowanie systemem ...
-
Polskie media a gotowanie w domu
... pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. W lipcu 2012 ruszyła kampania reklamowa Lidla, ciekawie pomyślana jako walka – na dania i ... znacznie wcześniej. ~widzę, że poszli w ślady tesco, które "zatrudniło" do reklamy Makłowicza, a kartki z przepisami były przy wejściu ~mimo iż uwielbiam Makłowicza, ...
-
Polskie media a WOŚP
... . Najmniej publikacji prasowych było w roku 2012 – 5,3 tys. Najwięcej w 2010 - 6,4 tys. Najwyższy wynik dla internetu – z roku 2012 – wyniósł prawie 50, 5 tys. materiałów. To ponad 8 tys ... (w cm2) co artykuł poświęcony danemu zagadnieniu, w określonym typie prasy (koszt reklamy różni się w zależności od tytułu prasowego i jest wyliczany na ...
-
Rynek lotniczy 2014
... wzrost popytu w wyniku dumpingowych cen i agresywnej reklamy. Szacuje się, że koszty 4-miesięcznej działalności OLT Express przewyższały wpływy o ok. 300 mln PLN. W segmencie zagranicznych przewozów czarterowych sezon 2013 r. układał się niekorzystnie; liczba pasażerów zmniejszyła się o 7,4% (wobec 2012 r.) i był to drugi rok z rzędu spadku ...
-
Technologie mobilne: giganci IT w opałach
... Stanach Zjednoczonych i podpisze z Yahoo umowę o współpracy w zakresie reklamy internetowej, jednak firmie Google się to nie udało. Biorąc pod uwagę obecną konsolidację w branży reklamy online, Frost & Sullivan przewiduje nabycie przez Google wielu spółek ... drugiej połowie 2010 r., a pozytywny wzrost uzyskają pod koniec 2011 r. lub na początku 2012 ...
-
Kredyty konsumenckie w Internecie pod lupą
... dalszego dochodzenia. Stwierdzono następujące zasadnicze problemy: Braki w zakresie informacji w reklamach kredytu konsumenckiego: reklamy na 258 stronach internetowych (46% stron poddanych kontroli) nie zawierają wszystkich standardowych ... organy egzekwowania prawa powinny złożyć Komisji Europejskiej sprawozdanie z podjętych działań do jesieni 2012 ...