-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... jednocześnie równoległą, dalszą reklamą alkoholu” [6]. Zdaniem TK, m. in. przy rozmiarze społecznego problemu jaki stwarza w Polsce alkoholizm uzasadnione jest ograniczenie swobody działalności gospodarczej wprowadzone zakazem reklamy pośredniej. Reklama i promocja piwa oraz piwa bezalkoholowego (jako produktu, którego nazwa, znak towarowy, kształt ...
-
Reklama kontekstowa 2011
... za 8,4 % ogólnych wydatków na reklamę internetową w Polsce. W ujęciu wartościowym szacunek ten oznacza, że rynek reklamy kontekstowej w 2011 roku był wart ponad 160 mln ... a kampanie typu direct response – przez 50% respondentów. Wśród najczęściej wymienianych zalet reklamy kontekstowej znalazły się: Szeroki zasięg (75%) Dobór kontekstowy (60%) ...
-
Fitness marketing online – zrób to skutecznie
... pytanie o koszt reklamy w największych polskich miastach. Zgodnie z danymi Polskiego Związku Pracodawców Fitness, w Polsce działa ok. 4 tys. prywatnych siłowni i fitness klubów. W większości przypadków to małe i średnie obiekty rywalizujące z systematycznie rosnącą liczbą nowoczesnych sieci. Na tak rozdrobnionym rynku wartość reklamy jako sposobu ...
-
Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam
... Polsce (42,%) jest blokowana przez internautów - wynika z raportu OnAudience.com. Ten wynik ... Polska jest światowym liderem blokowania reklam: z oprogramowania blokującego reklamy korzysta u nas około 7 mln internautów. Zatrzymują oni niemal co drugą (42 proc.) odsłonę reklamy internetowej, pozbawiając wydawców ich przychodów. Decyzja Onet.pl o ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... widoczność wzrosła 69 do 74%. Jako najbardziej popularne przyczyny braku widoczności reklamy internetowej raport wskazuje: nieoptymalną pozycję wyświetlania reklamy internetowej, przełączanie się użytkownika do innych zakładek w przeglądarce. Widoczność reklamy internetowej w Polsce odbiega wprawdzie od ideału i na tle innych państw wypada dość ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... , podobne zarzuty otrzymali w tym roku także inni influencerzy (w tym aktorka, prezenter telewizyjny oraz polityk) działający w sieci [3]. Tymczasem zakaz reklamy alkoholu w Polsce obowiązuje od 2001 r. i jest wskazany w artykule 13(1) ustawy alkoholowej [4]. Przypomnijmy, że została w niej dopuszczona wyłącznie – pod licznymi ograniczeniami ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
... . Innymi słowy: prezentowane wartości to zsumowana liczba powierzchni reklamowych w poszczególnych miesiącach. Informacje o badaniu Raport CAM Media o rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce i wszystkie związane z nim analizy zostały sporządzone na podstawie rzeczywistych danych rynkowych gromadzonych od początku stycznia 2010 roku. Umożliwia to ...
-
Media to sfera wrażliwa. Wywiad z prezesem UOKiK
... ich interesy, nazywane racją stanu. Dlaczego tego nie wprowadzić w Polsce? UE dopuszcza, jeśli chodzi o gospodarkę, trzy wyjątki rozszerzonej kontroli koncentracji. Są ... dotyczących koncentracji drukarni, rynku reklamy i tytułów prasowych. Jak wygląda obecnie sytuacja w tym segmencie? Jesteśmy na wczesnym etapie badania rynku reklamy, na razie ...
-
Skuteczny link sponsorowany
... tematyczne, które umożliwiają umieszczenie ich w swoich wewnętrznych wyszukiwarkach. Podobna sytuacja jest w Polsce - właściwie każdy portal ma tę formę reklamy w swojej ofercie, a polscy użytkownicy mają także możliwość zamieszczania linków w dostępnych w Polsce wyszukiwarkach, takich jak Google czy Netsprint. ARGUMENTY "ZA" Przytoczone dane rodzą ...
-
Reklama leków: uregulowania prawne
... znaleźć wśród wielu przepisów prawnych dotyczących reklamy produktu leczniczego te właściwe i pamiętać o wszystkich warunkach takiej reklamy jest bardzo trudno. Z tego względu, niniejsze memorandum poświęcone jest wybranym i najważniejszym uregulowaniom prawnym dotyczącym reklamy produktów leczniczych w Polsce. Na wstępie należałoby objaśnić, co ...
-
Reklama internetowa w Europie Śr.-Wsch. II poł. 2011
... (z wyjątkiem Republiki Czeskiej). Pre-roll jest drugą najczęściej stosowaną formą reklamy w Polsce. W Bułgarii natomiast – w kraju, gdzie generuje on najwięcej kliknięć – nie uzyskał jeszcze tak silnej pozycji. Do innych, najskuteczniejszych formatów reklamy internetowej w badanych przez Gemius krajach Europy Środkowo-Wschodniej zaliczyć można ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
... tej marce miejsce w pierwszej dziesiątce. Po trzech miesiącach nieobecności do rankingu wraca Piotr i Paweł. Reklamy Żabki: taniej, ale częściej Supermarkety, hipermarkety, sklepy convenience oraz dyskonty działające w Polsce najchętniej wybierały reklamy w stacjach TV. Promocja na telewizyjnych ekranach kosztowała sieci handlowe 156 mln zł. Wg ...
-
5 rzeczy, których nie wiedziałeś o programmatic buying
... konwersji i lepiej spożytkować budżet reklamowy. Co każdy marketer powinien wiedzieć o programmatic? Programmatic buying zdobywa rynek reklamy internetowej w zawrotnym tempie. W USA stanowi już 25 proc. wydatków na e-reklamę, w Polsce 10 proc. Także na największym rynku internetowym świata – w Chinach – radzi sobie coraz lepiej, zwłaszcza ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... tego i tak wielu reklamodawców nadal decyduje się sięgać po reklamy skierowane do wszystkich. Baner to pierwsza historyczna forma reklamy. Ma już ponad 22 lata. Na kartach historii ... 7 mln internautów, czyli około 38 proc. wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą odsłoną strony internetowej (42 proc ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... dla "kosmetycznych" reklamodawców. Polski rynek reklamy kosmetyków - prognozy W ostatnich dwóch latach pieniędzy na reklamy kosmetyków nieco szczędzono. Odnotowana w latach ... kanału sprzedaży. Niemniej jednak telewizja i czasopisma pozostają ważne w sektorze Beauty i w Polsce wciąż stanowią znacznie większy udział w reklamach kosmetyków niż w ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
... reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy. Średnia widoczność wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display’owymi, ale warto pamiętać, że „diabeł tkwi w szczegółach”. Różnice w jakości i efektywności reklamy ...
-
Wypić reklamowane piwo
... , szukaj", "Szukaj, przynieś, podaj". ODRĘBNOŚĆ SPRAWY KOBIET Reklamy skierowane do kobiet to głównie reklamy piwa słodkiego, z owocowym posmakiem, pozbawionego goryczki. Pierwszym piwem ... 0,25 l. Karmi promowała też w Polsce znana piosenkarka In-Grid, której płytę Karmi sponsorowało. Po Karmi zaczęły pojawiać się reklamy innych piw, skierowane ...
-
Reklama kontekstowa 2010
... Engine Marketing i 8,5% całego rynku reklamy online - wynika z raportu przeprowadzonego przez sieć reklamy kontekstowej Adkontekst. Jak czytamy w raporcie, udział wydatków na ... czytamy w raporcie, największe sieci kontekstowe docierają do ponad 90% internautów w Polsce, co czyni z nich atrakcyjne medium reklamowe i uzasadnia celowe wykorzystanie ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... użytkowników. Dalszy rozwój technologii programmatic Sztuczna inteligencja będzie napędzać także rynek reklamy programatycznej, który obecnie rośnie w tempie 10% rocznie. Zdaniem Tomasza Kąkola z Ad Fusion, już co piąta złotówka wydana w Polsce na reklamę online była wykorzystana właśnie na poczet działań programatycznych. Reklama programatyczna ...
-
Jaki jest polski konsument
... reklamy? Czy uważamy, że jest jej za dużo? I czy mamy do niej zaufanie? Jakie towary powinno się reklamować, a jakich nie? Między innymi na te pytania odpowiada pierwsze w Polsce ... stanowiły trzy kryteria: stosunek do hipermarketów, postawy wobec reklamy oraz zwyczaje związane z robieniem zakupów. Uzyskane wyniki pozwoliły wyodrębnić 5 grup ...
-
Reklama na dużym ekranie
... finansowymi, a co ważniejsze, przychylną postawą wobec rynkowych nowości. W Polsce w roku 2004 odbyło się ponad 890 tysięcy seansów, obejrzało je ... Reklamy kinowe bywają dzięki temu postrzegane jako swego rodzaju ciekawostka – jako nieznane dotąd rozwinięcie reklamy telewizyjnej. NIE TYLKO NA EKRANIE Na kategorię reklam kinowych, oprócz reklamy ...
-
Jak zostać mistrzem marketingu
... 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W księgarniach można znaleźć bogaty wybór książek: podręczników i ... reklamy napisany w pierwszej osobie jest postrzegany przez klientów jako egocentryczny i nieobiektywny; i na odwrót, tekst reklamy napisany w trzeciej osobie jest postrzegany jako bardziej obiektywny. Jeśli umieścisz słowo "my" w nagłówku reklamy ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... - wcale nie musimy wyjeżdżać za ocean, żeby się rozwijać. W Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w ... strategii reklamowych jest uwzględnianie tylko lub głównie reklamy w telewizji, radiu czy prasie drukowanej. Niestety koszty reklamy tzw. tradycyjnej nierzadko liczone są w milionach, ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... reklamy wielkoformatowej w Polsce w I kwartale 2012 roku wyniosła 20,64 mln zł. W porównywalnym ... brak aktywności reklamowej firmy T-Mobile, która do niedawna należała do największych reklamodawców na rynku reklamy wielkoformatowej; Podróże i turystyka – głównym czynnikiem wzrostu znaczenia sektora jest pojawienie się nowego gracza – OLT Express ...
-
Dynamiczny remarketing
... Polsce na razie ok. 3 proc., jednak, jak wskazują badania AdEx, wydatki na reklamę internetową w modelu RTB wzrosną z 4 do 138 milionów w 2014 r. Wszystko wskazuje na to, że branża e-commerce w najbliższych latach nadal będzie się dynamicznie rozwijać. Postępująca specjalizacja reklamy ...
-
Reklama telewizyjna wciąż na topie
... reklamy telewizyjne nadal będą stanowić ponad połowę wartości rynku.” – mówi Maciej Klimek, Starszy Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte. Opinie wyrażane przez wielu komentatorów, wskazujące na zmierzch telewizji jako głównego medium reklamowego wydają się nie mieć potwierdzenia w danych. Tym bardziej, że w Polsce ...
-
ABC programmatic buying. Sprawdź, czego jeszcze nie wiesz
... reklamy musi wyświetlić się na ekranie monitora użytkownika co najmniej przez 1 sekundę, aby została uznana za obejrzaną. Na zakupie reklam w modelu programmatic zyskują wszystkie strony zaangażowane w proces zakupowy. Według IAB w Polsce ...
-
Suplementy diety nie leczą - przypomina UOKiK
... , że właściwie nie sposób jej dostrzec. Czytaj także: - Rynek OTC w Polsce: stabilnie do góry - Nielegalne leki mogą zabijać. Jak sprawdzić aptekę ... że konsumenci są wprowadzani w błąd, Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło prace nad rozwiązaniami prawnymi w zakresie reklamy suplementów diety, wyrobów medycznych i produktów leczniczych. Nowe prawo ma ...
-
Reklama wideo. Jakie trendy w Europie Wschodniej?
... Jednym z kluczowych wskaźników skuteczności reklamy wideo jest wskaźnik oglądalności, czyli tzw. VTR. Dostarcza on informacji o procesie wyświetlania danej reklamy. Z analizy danych w ... wynosi on 27%. Z kolei w segmencie reklamy Smart TV liderem jest branża motoryzacyjna z wynikiem 14%. Tak jak w Polsce, również w Europie Wschodniej, reklama ...
-
MSP: reklama w wyszukiwarkach nie doceniana
... również jak niewiele polscy przedsiębiorcy wiedzą na temat reklamy wyszukiwarkowej, szczególnie w kwestii linków sponsorowanych. W efekcie bardzo często nie ma rozróżnienia w definiowaniu pozycjonowania i linków sponsorowanych, co jest bardzo dużym błędem. Adseo.pl podaje, iż obecnie w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie nowy trend. Dokładnie ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... pierwszym miejscu jako ulubiona rozrywka. To znajduje potwierdzenie także w Polsce, jednak zauważalna jest wyraźna granica pokoleniowa – młoda generacja spędza coraz mniej czasu oglądając telewizję na rzecz Internetu i w związku z tym zauważalna jest mniejsza skuteczność reklamy telewizyjnej w przypadku adresowania jej do nastolatków. Generalnie we ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... odegra stanowisko rządu w sprawie zmiany przepisów podatkowych i VAT w stosunku do aut służbowych – wszak 56% nowych samochodów w Polsce kupowane jest przez firmy. Informacje o badaniu Analiza reklamy branży motoryzacyjnej w okresie I – IX 2012 i 2013. Materiał stanowi opracowanie ekspertów Equinox Polska na podstawie analiz własnych oraz ...
-
Branża spożywcza rządzi reklamą oline
... rynku reklamy online. Taki wynik w dużej mierze jest następstwem dość sporej ilości reklamowanych produktów. Które branże mają największy udział w rynku reklamy online w Polsce? ... aktywności reklamowych – komentuje Michał Wiśniewski, ekspert firmy Gemius od reklamy w sieci. – W dużej mierze wynika to z relatywnie dużej liczby reklamowanych produktów, ...
-
Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy
... Urzędu Statystycznego, takie narzędzia wykorzystuje już 20 proc. firm działających w Polsce. – Poprzez brak analizy własnych danych sklepy tracą szansę na zgromadzenie ... smartfonów i tabletów, to kolejny „grzech” polskich e-sprzedawców. Nie tylko w kwestii reklamy mobilnej, ale również w kwestii dostosowywania swoich stron do ich potrzeb ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
... Polsce sieci handlowe wydały na promocję prawie 284 mln zł – wynika z raportu Instytutu ... . W kontekście Świąt najczęściej wymieniano Lidla, a nie jak się spodziewano Biedronkę, która zainwestowała sporo pieniędzy w reklamy poświęcone bezpośrednio Świętom. Głównym miejscem dyskusji był tradycyjnie Facebook oraz Twitter,a także wiele forów kobiecych, ...