-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2024 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Którzy przedstawiciele branży handlowej wydali na reklamę najwięcej? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2024 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 11,5 proc. względem analogicznego okresu 2023 r. Aż dwanaście sektorów ...
-
Agencje reklamowe i domy mediowe 2012
... reklamy w Polsce urósł - w zależności od szacunków - o około 2 procent. Na początku roku 2012 ... niedoścignionym liderem, jeśli chodzi o ujęcie kwotowe czytamy w raporcie. Prawie połowa pieniędzy, przeznaczona na reklamę w Polsce trafia właśnie tutaj. Drugi pod względem wartości wydatków internet przyciąga budżety o łącznej wartości dwuipółkrotnie ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... obniżyły budżety reklamowe na wszystkich rynkach. Paradoksalnie, zaburzenia na rynku reklamy w Polsce wywołały też mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012, kiedy wielu reklamodawców, antycypując wzrost cen reklamy w związku z organizacją tego wydarzenia w Polsce, świadomie zaplanowało obniżenie budżetów w tym okresie – mówi Jerzy Kalinowski ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w 2023 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych mediach? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W 2023 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 7% względem 2022 r. W tym czasie jedenaście sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe, a pięć ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... w mediach, a które zdecydowały się na cięcie budżetów? Na który z rodzajów reklamy online wydano najwięcej? Jaki był udział poszczególnych klas mediów w rynku reklamowym SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 2% względem roku poprzedniego. Osiem sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
... na sześciu ogląda ją przez ponad 5 godzin dziennie. W Polsce 52,6% widzów ogląda telewizję przynajmniej 3 godziny dziennie, a 16% - ponad 5 godzin dziennie. 71% widzów w badanym regionie zgadza się z twierdzeniem, że jakość telewizji ucierpiałaby bez reklamy, w Polsce wskaźnik ten wynosi 66%. Trzech na dziesięciu respondentów potwierdza ...
-
Internet wg IAB w 2004
... medium reklamowym w Polsce. Na koniec 2004 roku wartość rynku reklamy w Polsce szacowano na 4,39 mld złotych, oznacza to, że Internet stanowił już 1,98 proc. całości wydatków reklamowych w Polsce. Na podstawie analizy doświadczeń innych krajów europejskich, IAB szacuje że dynamika rozwoju reklamy internetowej w Polsce może znacząco osłabnąć ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... Które kanały komunikacji zanotowały najwyższe wzrosty? Jaki był udział poszczególnych klas mediów w rynku reklamy? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE Po 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 16,2% względem roku poprzedniego i aż o 7% wobec roku 2019. Oznacza to ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... właśnie ta ostatnia branża w całym analizowanym okresie posiadała najwyższy udział w rynku reklamy w Polsce – wyniósł on 15,3%. Największy wolumenowy wzrost wygenerował sektor media, który ... na rynku reklamy w porównaniu z rokiem ubiegłym nie jest więc zaskoczeniem, choć na pewno zaskakuje aż tak niski wzrost. Sytuacja ekonomiczna w Polsce wydaje się ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... turystyki, hotelarstwa i detaliczny handel tradycyjny. Istnieje natomiast potencjalny wzrost handlu elektronicznego i związanej z nim reklamy digital. POLSKA Patrząc na nasz rodzimy rynek, w pierwszym półroczu 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 20,5% względem roku poprzedniego i o 1,7% wobec roku 2019. Oznacza to powrót budżetów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... do wydarzeń gospodarczych SKURCZY SIĘ RYNEK REKLAMY. INTERNET ZANOTUJE WZROST Po zastoju związanym z Euro 2012, rynek reklamy nieznacznie się ożywił. - Moim zdaniem i tak ... Z korzyścią dla reklamy w internecie. - W przyszłym roku internet "wybuchnie" - uważa ekspert ds. mediów. Jedną z przyczyn, że 2012 rok rynek reklamy w Polsce zamknie się ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
... reklamy. W Polsce dopiero powoli się rozkręca, ale w Stanach Zjednoczonych możemy podziwiać prawdziwy wysyp kreacji reklamowych, które swoim przekazem docierają do kobiet, odnosząc się do ich problemów budują w nich poczucie siły i sprawczości. Idea bez wątpienia brzmi szlachetnie, jednak nie zapominajmy, że reklamy ... reklamy można mieć wrażenie ...
-
Co czwarty Polak to Internauta
... się medium reklamowym w Polsce. Na koniec 2004 roku wartość rynku reklamy w Polsce szacowano na 4,39 mld złotych. Oznacza to, że Internet stanowił już 1,98 %. całości wydatków reklamowych w Polsce. Na podstawie analizy doświadczeń innych krajów europejskich, IAB szacuje że dynamika rozwoju reklamy internetowej w Polsce może znacząco osłabnąć ...
-
Seminaria promujące rozwój przedsiębiorczości
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA) rozpoczęło kolejną już społeczną kampanię (po ogólnopolskiej kampanii "Pij mleko! Będziesz wielki") - "Postaw na swoim - przedsiębiorczość", organizowaną w ramach programu " ...
-
Marketing społecznościowy 2010
... agencji marketingu interaktywnego Think Kong realizowany m.in. we współpracy z IAB Polska. Badanie zostało zrealizowane pod patronatem IAA (Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce), Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, Polskiej Rady Centrów Handlowych, oraz magazynów: Think Tank, Brief, OOH Magazine i serwisów Mediarun ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... Polsce, gdzie rynek dostępu do Internetu jest ciągle w powijakach i wciąż olbrzymią liczbę stanowią użytkownicy modemów. Tak wyglądał w skrócie rok 2003 na rynku reklamy ...
Tematy: -
Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
... skuteczność reklamy. Bieżąca edycja badania Netsprint - lidera marketingu technologicznego w Polsce i twórcy polskiego ekosystemu reklamowego - jest już szóstą w historii. Jego autorzy poddali analizie rynek reklamy, uwzględniając w szczególności kontekst i content marketing. W wyniku tych działań powstał raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce ...
-
Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie
... W żadnym spośród pozostałych 62 państw analizowanych w raporcie, reklamy nie są tak często blokowane. W Polsce reklamy internetowe blokuje nawet 7 mln użytkowników. Wbrew pozorom, na ... Wynikało z niej, że reklamę blokuje co trzeci internauta w Polsce. Teraz okazuje się, że przeciwników reklamy online może być zdecydowanie więcej: – Musimy zrozumieć, ...
-
Adblocking: wyzwanie dla afiliacji
... i bezpłatna treść w zamian za odpowiedzialną reklamę, jest częścią tego procesu. Rynek adblockerów w Polsce Badanie przeprowadzone w Polsce w kwietniu 2016 przez MEC Wavemaker pokazuje na jednoznaczne poirytowanie respondentów nadmiarem reklamy w Internecie. Trzy czwarte ankietowanych wskazuje właśnie to jako główny powód instalacji oprogramowania ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... Polsce RTB zagościło na początku 2011 roku. Dziś jest to najdynamiczniej rozwijający się rynek reklamy ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... odnotowaliśmy także w przypadku prasy oraz reklamy zewnętrznej. Udziały dzienników i magazynów spadły odpowiednio o 0,3 pkt proc. i 0,5 pkt proc., zaś udział reklamy OOH o 0,3 pkt proc. Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu: W trzecim kwartale wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła o 8,0%. Łącznie po dziewięciu miesiącach ...
-
Najważniejsze trendy w e-commerce
... reklamy „skierowane do każdego” nie cieszą się uznaniem klientów – irytują nawet 72 proc. konsumentów. Co więcej, rośnie grono internautów, którzy korzystają z programów blokujących reklamy – w Polsce ...
-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... podkreślić, że w inny sposób konstruowane są reklamy poszczególnych ugrupowań politycznych, a w inny – reklamy liderów. Reklamy liderów politycznych ogniskują się na osobie polityka, choć ... W Polsce terminów tych często używa się synonimicznie bądź też konstruuje się błędne kryteria ich dystynkcji. Za takie uznać można choćby rozróżnienie reklamy ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... Polsce możemy się spodziewać tak długo oczekiwanej poprawy? Z gospodarki płyną coraz bardziej optymistyczne sygnały – PKB wzrósł w II kwartale o 0,8%, we wrześniu wzrósł też 0,6 pkt. w ujęciu miesięcznym Wskaźnik Wyprzedzający Koniunktury, jednak ekonomiści są ostrożni – mówią o ożywieniu, podkreślając, że jest powolne, stopniowe. Dla rynku reklamy ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... rok. Wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 1,8 procenta, a nie jak przewidywano w grudniu 1,4 procenta. W bieżącym roku wartość rynku reklamowego ma ... redakcyjnych portali i serwisów tematycznych. Duże wzrosty wydatków dotyczą także reklamy mobilnej i reklamy targetowanej/retargetowanej (Audience on Demand). Na tych płaszczyznach nadal widać ...
-
Skuteczna reklama online czyli jaka?
... reklamy internetowej, co daje Polsce 2. wynik w Europie, wynika z najnowszych badań. Nie jest to dobra wiadomość dla e-wydawców, dla których ... części strony w stosunku do tych mieszczących się w dolnej części serwisu? – Reklamy na górze strony, czyli inaczej reklamy na pierwszym ekranie – ATF, zwykle mają średnio o 20-30 proc. więcej odsłon, ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
... officer w Cloud Technologies, firmie specjalizującej się w big data marketingu i personalizacji reklamy internetowej. W Polsce reklamę blokuje 38 proc., czyli ok. 7 mln internautów. Na ... wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach. W ten sposób umożliwi wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy. Firma chce jednak promować reklamy nieinwazyjne, ...
-
110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
... reklamy internetowej w Polsce. Z szacunków przygotowanych przez ... Polsce rozwija się ona od niedawna, jednak z szacunków IAB Polska wynika, że stanowi już około 30 % rynku reklamy SEM. „Wszystko wskazuje na to, ze Polska powoli dołącza do krajów Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach stanowi jeden z głównych motorów rozwoju reklamy ...
-
Reklama pop-up bez krzyżyka najskuteczniejsza
... Polsce. W 2006 roku, według danych IAB, w Polsce średni czas spędzony w sieci to 28 godzin i 23 minuty miesięcznie. Do tego należy dodać, że w tym samym roku dynamika wzrostu wydatków na reklamę w sieci wyniosła 59,3 proc., a ogólną wartość reklamy ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
... , Orange, Grupa Żywiec, LPP, Kulczyk Tradex oraz BZ WBK. Rynek reklamy wielkoformatowej-wymiar geograficzny W III kwartale 2012 r. zostały utrzymane najważniejsze zmiany ... m2; duża – powyżej 500 m2. Informacje o badaniu Raport CAM Media o rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce i wszystkie związane z nim analizy zostały sporządzone na podstawie ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... w Polsce spadną o 5,5% w stosunku do poprzedniego roku. Oznacza to redukcję wcześniejszych estymacji, mówiących o spadku ... roku spodziewamy się obniżenia wydatków na reklamę w dziennikach o 20,1%. Obniżenie prognoz dotyczy także reklamy zewnętrznej. W 2012 roku wydatki na reklamę OOH będą niższe od ubiegłorocznych o 7,1% (zmiana z -5,6%). Spadek ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... rynku Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę w Polsce w 2013 roku spadną o 5,2% w stosunku do poprzedniego roku, a wartość rynku reklamowego ... prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,9%, a światowy rynek reklamy osiągnie na koniec roku wartość 518 miliardów dolarów. Oznacza to obniżenie prognozy z ...
-
Blokowanie reklam: Polacy dobrze wiedzą, jak to robić
... , że karierę zaczęły robić programy unieszkodliwiające wszędobylskie reklamy w przeglądarce. „Oglądalność” czy „widzialność” reklamy jest dla reklamodawców niezwykle istotna. Statystyczny internauta ... mogą uzyskać np. z zewnętrznych hurtowni danych. Jak szacuje firma Intel w Polsce z takich rozwiązań korzysta obecnie tylko 18 proc. firm. Wojna ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... w Polsce 56,6 mln biletów, co było kolejnym rocznym rekordem pod względem frekwencji. Dobra sprzedaż biletów miała pozytywne przełożenie na rynek reklamy kinowej. Dziesięć ... proc. (77,8 proc. w poprzednim roku). Udział reklamy telewizyjnej spadł o 0,4 pkt proc. z 47,6 proc. do 47,2 proc., zaś udział reklamy online wzrósł o 1,7 pkt proc. z 30,2 ...
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
... można zaobserwować nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Przewiduje się, że do 2021 roku będą one wzrastać regularnie o 10,1%. Kreatywna reklama bliżej odbiorcy Reklamodawcy coraz częściej dostrzegają zalety cyfrowej reklamy zewnętrznej. Według danych opublikowanych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej (OAAA), cyfrowe tablice ...