-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
... innowacjom, czyli zastosowaniu nowej wiedzy w praktyce gospodarczej. A polska gospodarka i polskie przedsiębiorstwa nie są innowacyjne. GUS ostatnio przedstawił dane, które wyraźnie ... finansowania inwestycji w innowacje. Wtedy będziemy mieć szanse na dynamiczny rozwój w okresie ożywienia gospodarczego. Bez tego będziemy musieli zadowolić się ...
-
5 trendów, za którymi powinien podążyć współczesny PR
... rozwój nowych technologii ... nie ma sensu mówić o zastąpieniu jednej przez drugą. Z badania Content Marketing Trends 2016 wynika, że do największych priorytetów stojących przed ... . Z tego względu coraz więcej z nich oferuje usługi związane z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstwa poprzez osobę lidera. To on ma firmować swoją twarzą rozmaite kampanie i ...
-
Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres
... pandemia COVID-19, a następnie niestabilna sytuacja gospodarcza i inflacja. To także skokowy rozwój open AI - generatywnej sztucznej inteligencji, która może tworzyć tekst, ... w którym sposób wykonywania zadań zmieniłby się tak znacząco w ostatnich latach. Po pierwsze, marketing i PR to obszary, w których praca zdalna stała się codziennością – 67,5% ...
-
Sektor spożywczy a systemy BI
... przedsiębiorstwa, w których są one realizowane w sposób wydajny, mogą nie tylko liczyć na utrzymanie się na rynku w czasie spowolnienia gospodarczego, lecz także na rozwój ... obszary: zaopatrzenie, łańcuch dostaw oraz działalność bieżącą. Agnieszka Zarzycka, audience marketing manager Microsoft Dynamics z firmy Microsoft, uważa, że duża presja na ...
-
Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują
... Rozwój w obliczu Przemysłu 5.0” wynika, że polskie firmy najchętniej sięgające po cyfrowe technologie to duże podmioty, zatrudniające ponad 5000 pracowników. Na drugim miejscu pod tym względem uplasowały się organizacje liczące od 500 do 999 zatrudnionych, a na trzecim – co interesujące – najmniejsze badane przedsiębiorstwa ... a także marketing oraz ...
-
Działanie 6.1: Paszport do eksportu
... pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, przyczyniają się do zwiększenia udziału sprzedaży na rynki zagraniczne w ogólnej sprzedaży przedsiębiorstwa. Kto, gdzie, ile ... ubiegający się o wsparcie w ramach działania 6.1 prowadził lub finansował badania i rozwój produktów, które będą stanowiły przedmiot eksportu. Dodatkowe punkty ...
-
Firmy rodzinne potrzebują zmian w stylu zarządzania
... . Sukcesorzy zauważają, że ich przedsiębiorstwa nie nadążają za zmianami. Chcą aktywnie szukać nowych modeli biznesowych i nowych źródeł dochodu. 63% badanych wskazało, że to obecnie najważniejsze krótkoterminowe wyzwanie, jakie stoi przed ich firmą. Młodsze pokolenie chce również inwestować w rozwój komunikacji i marketingu (58%). Dla ...
-
Rynek pracy specjalistów 2015
... marketing, media, reklama ... przedsiębiorstwa opublikowały w 2015 roku 121 725 ofert pracy (co stanowi 28% udziału w ogólnej liczbie ogłoszeń), o 19,2% więcej niż w 2014. Może to oznaczać, że utrzymuje się pozytywna tendencja na rynku pozwalająca średnim przedsiębiorcom na rozwój i idące za tym zwiększanie zatrudnienia. Także pozostałe przedsiębiorstwa ...
-
Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?
... Do tego niemal 9 na 10 z nich spodziewa się w tym czasie rozwoju przedsiębiorstwa, a 96% jest przekonanych o wzroście zatrudnienia. Nie obędzie się jednak bez poważnych ... klientów (19%), implementację przełomowych technologii (18%), rozwój lub zarządzanie pracownikami (18%), a także skuteczniejszy marketing, branding i komunikację (17%). Pomimo, że ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... są one aż tak ważne, jak starania o rozwój potencjału drzemiącego zasobach ludzkich. To właśnie one ... zapewnienie przepływu informacji od działów rynkowych firmy (sprzedaż, marketing, obsługa klienta) do działów odpowiadających za produkcję ... informatyczny nie wpłynie znacząco na poprawę rezultatów przedsiębiorstwa. Firmy powinny sięgać po nowoczesne ...
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
... ponoszone na szkolenia świadczą o wysokości inwestycji ponoszonych przez organizację na rozwój kapitału ludzkiego. Koszty pracy są definiowane jako suma wynagrodzeń brutto ... podejmowanych inwestycjach czy ich efektach są wynikiem np. fuzji, podziału przedsiębiorstwa czy realizacji programu restrukturyzacyjnego. Tego typu informacje powinny ...
-
Sybase inwestuje w Wi-Fi
... odpowiedniej wiedzy na temat ich zastosowania. Przedsiębiorstwa dostrzegają potencjalne korzyści wynikające z wykorzystania tej technologii, rynek jednak reaguje dosyć wolno, odkładając decyzję o inwestycji w technologię Wi-Fi. Obawy budzi bezpieczeństwo przesyłu danych, niepewny rozwój środowiska aplikacji czy stabilność oprogramowania. Tymczasem ...
-
Google Plus goni Facebooka
... nowe rozwiązania i inwestuje pokaźne środki w jego rozwój. Inżynierowie Google przyznają, że prace rozwojowe związane ... prawie wszystko (A. Małkowska – Szozda, Prawo monopolisty, Media & Marketing Polska, Nr 07-08/2011, s. 61-63.). Niedawno ... ostrożności w prowadzeniu wszelkiego rodzaju działań promocyjnych. Przedsiębiorstwa, jeśli już się na takie ...
-
Wynagrodzenia 2013/2014 wg branż
... Wynagrodzeń w obszarach: instytucje finansowe, sprzedaż i marketing, produkcja i łańcuch dostaw, ... poszczególnych działów na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa” – zauważa Yannick Coulange, Dyrektor ... , podążając za potrzebami swoich Klientów, decyduje się na rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży. Zatrudnianie menedżerów ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
... tej branży, osiągnięty dzięki stosowaniu technologii informacyjnych, przełoży się na szybszy rozwój całej gospodarki – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, ... społecznością internetową swoją opinią na temat wybranych produktów. Przedsiębiorstwa handlu detalicznego muszą lepiej rozumieć zmieniające się zachowania i ...
-
Rekrutacja pracowników: w 2016 r. postaw na employer branding
... kierunek rozwoju silnie determinują uwarunkowania rynkowe, rozwój technologii i zmieniające się przyzwyczajenia i oczekiwania ... sięgania po pasywnych kandydatów sprawi, że marketing rekrutacji nabierze szczególnego znaczenia. Rekruterzy będą ... , kto najlepiej odnajdzie się w strukturach przedsiębiorstwa. Dla potencjalnego kandydata taki pracownik jest ...
-
Sztuczna inteligencja zarobi dla firm przeszło 1 bln USD
... rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, obsługę klienta i marketing przełoży się na zintensyfikowanie rozwoju ... (265 mld USD). Najbardziej pożądane przez przedsiębiorstwa technologie AI to przede wszystkim: zaawansowana analiza ... maszyny i oprogramowanie są niesłuszne. Według analityków, rozwój sztucznej inteligencji będzie mieć pozytywny wpływ ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... , które w tej walce przeznaczają coraz więcej pieniędzy na marketing w internecie. Tylko w pierwszej połowie 2023 roku polskie przedsiębiorstwa wydały na samą reklamą internetową blisko 3,6 ... efektywności w tym zakresie jest wykorzystanie potencjału automatyzacji procesów. Rozwój AI przyniósł wiele nowych możliwości w zakresie automatyzacji działań ...
-
Praca w marketingu i PR: jakie wynagrodzenia dla specjalistów?
... w Poznaniu do 16 000 zł. Natomiast oferty dla e-commerce managerów, odpowiedzialnych za rozwój sprzedaży internetowej, mieszczą się w przedziale od 14 000 do 22 000 ... wzrost wyniósł nieco mniej - 2,1%, natomiast na stanowiskach takich jak digital marketing manager czy content manager dynamika była znacznie niższa – po 0,5%. Oferty wynagrodzeń ...
-
Jak banki detaliczne mogą pozyskać sektor MSP?
... przez Capgemini, UniCredit i Efma (European financial marketing association), aby sprostać temu zadaniu, banki detaliczne ... ma strategiczne znaczenie dla banków detalicznych. Małe przedsiębiorstwa stanowią 99% wszystkich firm (w Europie, Japonii i ... , która stanowi sedno nakładów na rozwój bankowości detalicznej na rynku małych przedsiębiorstw. ...
-
Sektor MSP w Polsce. W porównaniu z Europą to mikroświat
... wynika z raportu „Małe i średnie firmy w Polsce – bariery i rozwój”, opracowania zrealizowanego przez PI Research dla ... 3,1. Jeżeli natomiast przyjrzeć się przychodom generowanym przez wszystkie przedsiębiorstwa, to okazuje się, że 36 proc. z nich generuje ... wszystkie obszary biznesu, w tym księgowość, prawo, marketing i wsparcie sprzedaży, HR czy ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
... przedsiębiorstwa na rynku. A w jaki sposób uzyskać konkurencyjność? Dzięki ... innowacyjnym rozwiązaniom będzie chętniej wybierany przez klientów. Rozwój telefonii komórkowej do wypromowania nowej kategorii aparatów ... pobieranie aplikacji z Internetu. Słowem – kieszonkowy komputer. Dodatkowo, świetny marketing przyczynił się do zapewnienia iPhone’owi ...
-
Praca w banku dla artystów i humanistów?
... przestają być inżynierowie produktu, będącego podstawą dochodu przedsiębiorstwa, a coraz większy nacisk kładziony jest na specjalistów od sprzedaży, marketingu, PR-u. Outsourcing przestaje być wygodny; powstają działy administracyjne, prawne, HR etc. Banki nie są tu wyjątkiem, sam rozwój produktów finansowych nie jest wystarczający i największy ...
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
... na nowy rynek, wobec trwającej w kraju wojny, stało się sposobem na dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Mam świadomość, że pół roku obecności na polskim rynku, to zbyt krótki ... I zazwyczaj na jednym zakupie przygoda klientów z Shopee się kończyła. Ogromne wydatki na marketing i słaba sprzedaż – w 2022 r. przychody wyniosły 40,74 mln zł, koszty ponad 400 ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... rozwój sektora odnawialnych źródeł energii (OZE) przyczyni się do tworzenia nowych miejsc pracy w Polsce. Firmy inwestujące w fotowoltaikę będą poszukiwać doradców techniczno-handlowych oraz inżynierów elektryków. Przedsiębiorstwa ... dotyczące konkretnego kandydata. MARKETING I SPRZEDAŻ - OFFLINE I ONLINE GRAJĄ DO JEDNEJ BRAMKI MARKETING W MODELU ...
-
9 trendów e-commerce na 2022
... stworzyć procesy, które będą rozwiązywać wspólne problemy różnych interesariuszy. 5. Marketing konwersacyjny Klienci, gdy kontaktują się z firmą, nie chcą ... przedsiębiorstwa: E – Środowisko (z ang. environmental), S – Społeczna odpowiedzialność (z ang. social responsibility) i G – Ład korporacyjny (z ang. corporate governance). Zrównoważony rozwój ...
-
Strategie biznesowe firm do zmiany
... nawet zwiększyć wydatki na marketing i szkolenia pracowników. Dodatkowo, angielskie „TOP” przedsiębiorstwa dość śmiało ogłaszały nowe strategie inwestycyjne, które mają wyprowadzić ich firmy z finansowego dołka. Powiększały tym samym nakłady inwestycyjne i tylko 5% z nich przyznało, że zamierza ciąć wydatki na rozwój nowych produktów. – Pozwala to ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce
... cięcia wydatków na marketing i tym samym ... przedsiębiorstwa poligraficznego są koszty papieru (23% wszystkich kosztów). Drugą grupę kosztów (17%) stanowią koszty „pozostałe” tzw. koszty ściśle zależne od specjalizacji. Wynagrodzenia pracowników stanowią 11% wszystkich kosztów przedsiębiorstw poligraficznych. Za podstawowe bariery hamujące rozwój ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... Przekłada się także bezpośrednio na zachowanie się przedsiębiorstwa na rynku, które nie tylko rywalizuje, ... nowe miejsce spotkań, w średnim okresie: wspólna marka, wspólny marketing (pozyskiwanie nowych klientów, rynków, reklama), wspólne ... badawczo-rozwojowymi, przedsiębiorstwami i rynkami. Ułatwia tworzenie i rozwój przedsiębiorstw opartych na wiedzy ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2015 i prognoza II kw. 2015
... nawet w marketing i reklamę) mają aktualnie odczyty niższe, niż w pierwszym kwartale tego roku. Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa ... , osoba na stanowisku dyrektora lub inne osoby wskazane, jako odpowiedzialne za rozwój, zakupy, inwestycje. Jeden respondent - reprezentował jedną firmę. Technika: ...
-
Sektor MŚP zarzuca inwestycje. 1/3 firm bez planów inwestycyjnych
... przedsiębiorstwa odpowiadają za zaledwie połowę wszystkich inwestycji, z czego około 3/4 to nakłady inwestycyjne ponoszone przez rynkowych gigantów. Za resztę, a więc za zaledwie 25 proc. inwestycji, odpowiedzialne są mikro i małe przedsiębiorstwa ...
-
Jak stworzyć biznesplan - część 1
... i wystawach. System biznesowy i organizacja pracy Na każde działanie podejmowane w ramach przedsiębiorstwa składa kilka mniejszych działań. Całość wszystkich działań firmy tworzy model binesowy. Można go przedstawić na schemacie: badania, rozwój - produkcja - marketing - sprzedaż - obsługa klienta. Jest to punkt wyjścia dla tworzenia własnego ...
Tematy: -
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... , przy czym sektor B2C co roku przeznacza na marketing w placówkach stacjonarnych aż 200 mld USD. ... Dziś praktycznie wszystkie firmy (99%) inwestują w rozwój kanałów sprzedaży bezpośredniej (Direct to Customer ... %) w firmie przyjaznej środowisku. Branża uważa, że ich przedsiębiorstwa są w większości całkowicie przejrzyste w zakresie praktyk biznesowych ...
-
Branża IT w 2014 r. - prognozy
... Marketing Manager, Xerox Polska. Eksperci z branży nowych technologii zalecają jednak, by firmy dokładniej określały wymagania w stosunku do sprzętu będącego własnością ich pracowników. Model BYOD może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa danych, dlatego przedsiębiorstwa ... Xerox Polska. - Branża poligraficzna szykuje się na rozwój technologii 3D i ...
-
CSR jako strategia konkurencyjna
... rozwój; Inne działania o charakterze prospołecznym, które nie wiążą się konkretnymi zyskami. Eksperci IPO.pl podkreślają jednak, że mimo iż działalność odpowiedzialna społecznie przyczynia się do poprawy odbioru firmy, to zmiana wizerunku przedsiębiorstwa ... w wielu innych obszarach jej aktywności: Marketing (budowanie znajomości i reputacji marki, ...