-
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Małopolsce: 18-24 XI 2024 r. Weź udział bezpłatnie.
... Noa Tech Sp. z o.o.; tytuł wystąpienia: „Jak sztuczna inteligencja może wspierać rozwój biznesu” Adrian Gamoń – właściciel, adriangamon.com - strateg marki i trener ... • prelekcja „Marketing sportowy - jak budować markę klubu?”, • prelekcja „Czy zrównoważona zatrudnialność ma znaczenie w nowej rzeczywistości? Perspektywa jednostki i przedsiębiorstwa”, ...
Tematy: -
Sektor MŚP: ocena I kw. 2012 i prognoza II kw. 2012
... proc. przedsiębiorstw. Firmy zamierzają zwiększyć wydatki na marketing i reklamę 21,5 proc. (w poprzednim kw. 18,2 proc.), ... uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych ... osoby pozostałe wskazane, jako odpowiedzialne za rozwój firmy, zakupy, inwestycje. Jeden respondent ...
-
Polska - centrum SSC/BPO
... potrzebują wykwalifikowanych specjalistów na miejscu. Co więcej, przedsiębiorstwa inwestują w rozwój swoich pracowników, umożliwiając im ciągłe doskonalenie umiejętności i ... na konferencji HR w Centrach Usług Biznesowych i IT – mówi Anna Rodo, Marketing and Administration Manager w firmie Advisory Group TEST Human Resources, organizującej konferencję ...
-
Sztuczna inteligencja w polskich firmach. Ciągle niewykorzystany potencjał?
... Obecnie wiodącymi obszarami biznesowymi w adopcji AI są marketing i produkcja. Niemniej jednak w najbliższych latach możemy ... nieznanymi jeszcze przedsiębiorcom. Ich działanie i wpływ na rozwój konkurencyjności na rynku nie są ... drugim miejscu uplasował się system ERP do planowania zasobów przedsiębiorstwa. Został on wskazany jako wdrożony w połowie ...
Tematy: nowe technologie, sztuczna inteligencja, chmura, blockchain, metawersum, rozwój firmy, ChatGPT, CRM, ERP -
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... Marketing badania „Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów”, z którego wynika, że blisko połowa firm z branży handlowej i marketingowej nadal aktywnie poszukuje pracowników średniego i wyższego szczebla, a przedsiębiorstwa ...
-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
... i produktów zdecydowanie rośnie. To wszystko przekłada się bezpośrednio na rozwój całego przedsiębiorstwa i sprawia, że klienci chętniej sięgają po to, co ... informacyjne są kluczem do skutecznego prowadzenia i rozwoju przedsiębiorstwa. Dają one niezliczone korzyści poprzez marketing, księgowość, komunikację, przewagę nad konkurencją oraz ...
-
Wizerunek firmy a budowanie przewagi konkurencyjnej
... rozwój. W nadmiarze docierających do nas komunikatów jakość przekazywanych informacji generowanych przez firmę może zaważyć o sukcesie lub porażce niejednego przedsięwzięcia. Otoczenie czyli odbiorcy komunikatów firmy coraz bardziej krytycznie i świadomie odbierają informacje, jakie chcą im przekazać przedsiębiorstwa ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2014 i prognoza I kw. 2015
... IV KWARTAŁ UB.R. Spadł odsetek firm, które skłonne są pozytywnie ocenić rozwój wydarzeń w krajowej gospodarce. W tym kwartale optymistów było zaledwie 11,8%. To ... ponosić wydatki na marketing, wsparcie sprzedaży, remonty, technologie, maszyny i oprogramowanie. Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2015 i prognoza I kw. 2016
... w nadchodzących trzech miesiącach upatrują polepszenia sytuacji ekonomicznej swojego przedsiębiorstwa. Optymistyczny rozwój wydarzeń zakłada 19,2 proc. reprezentantów sektora MŚP. W relacji ... na marketing i reklamę (spadek z minus 51,2 pkt. do minus 77,4 pkt.). Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, ...
-
Dlaczego ekologia dyktuje warunki i działania dużych firm?
... . Wraz z upływem czasu powyższe strategie zaczęto określać jako zielony marketing lub eco marketing. Jak podkreślają eksperci spojrzenie wstecz i analiza dotychczasowych ... ekologii przedsiębiorstwa jest bardzo często poruszany oraz brany pod uwagę przy codziennych wyborach konsumentów. Dlatego to najwyższy czas, by zadbać o zrównoważony rozwój. ...
Tematy: ekologia -
Agencje reklamowe w kłopotach. Długi rosną, zamówień brak
... i marketing pierwsze do ... przedsiębiorstwa z branży handlowej, które nie rozliczyły się z 30,4 mln zł oraz budowlanej, gdzie uzbierało się 24,1 mln niezapłaconych zobowiązań, a także firmy przemysłowe z niebagatelną sumą 12,6 mln zł. Nieuregulowane faktury to zamrożone pieniądze, które utrudniają bieżące funkcjonowanie firm i wstrzymują ich rozwój ...
-
Techniki sprzedaży - strategia sprzedaży
... sprzedajesz luksusowe samochody, powinieneś skierować sprzedaż i marketing do zamożnych klientów. Najpierw zdecyduj ... klientów ze względu na osobowość i styl życia. Przedsiębiorstwa kierują wówczas sprzedaż do klientów, którzy np ... zaplanować własną strategię sprzedaży. Powinieneś kontrolować rozwój produktów konkurencji, ich plany inwestycyjne, mocne i ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
... specjalnie do tego celu. „Rozwój mediów społecznościowych wymaga opracowania strategii ... przedsiębiorstwa niweluje korzyści wynikające z wykorzystania nowych kanałów komunikacji, podnosi koszty komunikacji i zwiększa ryzyko błędów. Obszary funkcjonowania firmy, które wymagają strategicznego zaplanowania działań w nowych mediach, to m.in. marketing ...
-
Kapitał obrotowy 2013
... : marketing (20%), IT (18%), badania i rozwój (18%), a także obsługę klienta (10%), logistykę (10%) oraz wynagrodzenia (10%). Informacje o raporcie Raport KPMG w Polsce „Kapitał obrotowy” przedstawia wyniki przeprowadzonego w 2013 roku badania, mającego na celu poznanie zakresu i charakteru inicjatyw podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie ...
-
Instynkt, intuicja i emocje. Tak podejmuje decyzje CFO
... że niedobór dostatecznych informacji finansowych ma negatywny wpływ na rentowność przedsiębiorstwa. Jeśli podejmowane decyzje opierają się na sprawdzonych i rzetelnych informacjach ... środki nie zostaną zainwestowane w obsługę klienta, sprzedaż, marketing i wprowadzanie innowacji takich jak m.in. rozwój nowych produktów czy partnerstw. Z drugiej strony ...
-
Usługi pośrednictwa w sprzedaży niekiedy bez podatku u źródła
... czuwanie nad prawidłowym przebiegiem czegoś, wpływ na rozwój wydarzeń. Według organu interpretacyjnego, pojęcie ... przytoczyć definicję pojęcia „marketing”. „Mały słownik języka polskiego” definiuje marketing jako działalność ... zlecenie (agent) zobowiązuje się, w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, do stałego pośredniczenia, za wynagrodzeniem, ...
-
Cyberbezpieczeństwo nieznane, czyli jak brakuje nam wiedzy o cyberatakach
... rozwój świadomości nt. cyfrowych zagrożeń w jej obrębie; doskonalenie technicznych umiejętności personelu IT i cyberbezpieczeństwa oraz inwestycje w zaawansowane rozwiązania ochrony sieci. Szkolenia stanowią podstawę do stworzenia kultury cyberbezpieczeństwa w obrębie całego przedsiębiorstwa ... John Maddison, Chief Marketing Officer, Fortinet: ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP I kw. 2015
... (55,1 pkt.). Badane przedsiębiorstwa z branży HORECA ... rozwój kompetencji swoich pracowników. Dodatkowo badanie ujawniło, że więcej przedsiębiorców zamierza też dokonywać wydatków na marketing, wsparcie sprzedaży, remonty, technologie, maszyny i oprogramowanie. Co prognozują ekonomiści Zdaniem Marcina Nieplowicza, głównego ekonomisty EFL, rozwój ...
-
Sponsoring jako element komunikacji marki
... wrażliwa na materialne i duchowe potrzeby społeczeństwa oraz dbająca o rozwój jego świadomości kulturowej”. Decyzja banków i innych instytucji finansowych, a także ... ”. W tym miejscu warto zadać pytanie o to, jakimi sponsorami są przedsiębiorstwa polskie lub działające na polskim rynku, czy podejmują odważne decyzje ... prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
CIO o najważniejszych trendach technologicznych w biznesie
... firmy z otoczeniem i źródeł danych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa ciągle rośnie. Wg raportu „MuleSoft ... stale rośnie. Dlatego aż 44% respondentów wskazuje rozwój technologii mobilnych za wysoki priorytet. Zwłaszcza ... działy zorientowane na klienta: obsługa klienta, sprzedaż i marketing. Ponad jedna trzecia (36%) ankietowanych firm używa już ...
-
Branża spożywcza a systemy ERP
... przedsiębiorstwa, plany rozwojowe, rozszerzenie działalności, wejście w nowe kanały dystrybucji to momenty, kiedy należy poważnie zastanowić się nad wdrożeniem systemu ERP. - Rozwój ... procesów biznesowych klienta i konfiguracji systemu - informuje Marcin Sokołowski, senior marketing manager, CEE, Epicor Software Poland. - Przykłady naszych klientów ...
-
Wirtualizacja: tak czy nie?
... marketing firm wdrażających rozwiązania wirtualizacyjne mówi o konsolidacji serwerów w stosunku nawet 6:1, zwracając w ten sposób uwagę na duże oszczędności. Do tego dochodzi transformacja i dynamiczny rozwój ... wybór odpowiedniego dostawcy rozwiązania jest kwestią indywidualną każdego przedsiębiorstwa. Nie ma możliwości wskazać, który dostawca jest ...
-
Rebranding - czy Twoja marka go potrzebuje?
... hamuje rozwój biznesu na innych rynkach. Wielu klientów ma negatywne skojarzenia z brandem. Marka zostanie przejęta lub połączy się z innym podmiotem. Marketing w firmie uległ ... do zastanowienia się nad tym, jaka jest wizja przedsiębiorstwa na najbliższe 5 lat. Czy planowany jest rozwój na rynki krajowe lub międzynarodowe? Jakie produkty planują ...
-
Polskie MŚP bardziej optymistyczne niż reszta?
... o lokalną gospodarkę oraz rozwój biznesu w nadchodzących 12 ... marketing, IT i szkolenia pracowników. Polska perspektywa Polskie MŚP na tym tle prezentują się jako znaczący optymiści: aż 39 proc. uważa, że globalna gospodarka radzi sobie dobrze i aż 43 proc. postrzega pozytywnie sytuację w kraju. W ciągu ostatnich 12 miesięcy badane przedsiębiorstwa ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... Przedsiębiorstwa, które zaadaptowały się w ten sposób, zrobiły to głównie, by poprawić w swojej organizacji następujące funkcje: sprzedaż (45 proc. z nich), marketing ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... pokaźny zbiór firm, docelowo obejmujący wszystkie duże przedsiębiorstwa, giełdowe MŚP oraz firmy z państw trzecich spełniające kryteria ... (po 58%). Na odleglejszych miejscach są z kolei rozwój floty zasilanej alternatywnymi źródłami ... TSL. Greenwashing na celowniku UE Greenwashing, czyli pseudoekologiczny marketing, stanowi tak poważne zagrożenie dla ...
-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
... . Spowodowane jest to zarówno przez szybki rozwój technologii cyfrowych, jak i przez Internet, który stał ... strona internetowa, która stanowi wirtualną wizytówkę każdego przedsiębiorstwa. Dobry i krótki adres domenowy zawierający nazwę firmy ... sponsorowane. Coraz popularniejszy staje się także tzw. marketing wirusowy, czyli forma promocji polegająca ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2012 i prognoza III kw. 2012
... badanych. Firmy MŚP będą wydatkować na marketing i reklamę 25,5 proc. (w poprzednim kw. 21,5 proc.). Przedsiębiorcy ... Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień ... dyrektora, osoby pozostałe wskazane, jako odpowiedzialne za rozwój firmy, zakupy, inwestycje. Jeden respondent - ...
-
Polski rynek kapitałowy. Najwyższa pora na strategię
... około 70 proc. potrzebnego im kapitału. W Unii Europejskiej przedsiębiorstwa finansują poprzez giełdę około 30 proc. swoich ... w skali regionu, a może i Europy – jeśli chodzi o rozwój nowych produktów finansowych. – Paryska giełda niedawno stworzyła ... do sukcesu brokerów może się okazać marketing oraz długoterminowa edukacja klientów, która pozwoli ...
-
Trendy HR 2018: po pierwsze społeczna odpowiedzialność
... społecznej oraz wpływ zmian technologicznych na zrównoważony rozwój. Nie pozostają one bez związku ze ... Dodatkowym celem prowadzonych działań w Polsce jest budowanie wizerunku, marketing i wsparcie sprzedaży (27 proc.). W analizie ... Lider zespołu ds. prawa pracy w kancelarii Deloitte Legal. Przedsiębiorstwa zbliżyły się do punktu krytycznego i muszą ...
-
Transformacja cyfrowa: nie ma odwrotu, ale brakuje pieniędzy
... przedsiębiorstwa a nie jedynie punktowe i jednorazowe działania – mówi Michał Kopyt. Jeśli już firmy decydują się na przeprowadzenie cyfrowej transformacji, najbardziej dynamiczną przemianę przechodzą działy księgowości, sprzedaży i obsługi klienta - obszary charakteryzujące się najniższym poziomem automatyzacji, z drugiej – generującej rozwój ...
-
Jak zadbać o dobrostan pracowników?
... aspekt psychiczny, który z kolei odbija się na stronie finansowej przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy coraz częściej wskazują na problem, jakim jest ... jednostce poczucie sensu i znaczenia jej działań. Wzmacnia produktywność i kreatywność. Rozwój osobisty jest następnym obszarem, jaki musi być spełniony, aby ... , ekspertka i menedżerka kierunku marketing ...
-
Wynagrodzenia menedżerów w Polsce I poł. 2011
... przez przedsiębiorstwa. „Na ... rozwój na przestrzeni kolejnych 2-3 lat. Firmy farmaceutyczne, z powodu krótszych terminów rejestracji sprzętu niż leków, zaczynają inwestować w działy sprzedaży sprzętu medycznego. Specjaliści oprócz wysokich podstaw mogą liczyć na spore bonusy, w sumie zarabiając czasem więcej niż szefowie firm. Sprzedaż i Marketing ...
-
Wartość dodana marki nie tylko materialna
... latach wzrastała w postępie geometrycznym. Zarówno międzynarodowe korporacje, jak i lokalne przedsiębiorstwa rozwinęły sztukę budowania marki w kontekście tworzenia nowych ... krajów o niższych kosztach wytwarzania – to też zjawisko wpływające na rozwój wartości dodanej. Niejednokrotnie cena markowego produktu utrzymywała się, bo ... Marketing ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
... dobry specjalista bądź menedżer może stanowić ogromną wartość dodaną dla przedsiębiorstwa, umożliwiając jego szybszy rozwój, szerszy portfel usług, a także ekspansję na inne rynki ... nich zaliczają się sektory: Energia – ropa i gaz, Reklama, media i marketing, Produkcja przemysłowa oraz Elektronika, a także branża TSL. Konsultanci Antal zwracają uwagę ...