-
Co wpływa na zadowolenie klienta?
... proc. uważa, że inwestycje technologiczne zaczynają się zwracać. – Z naszego badania wynika, że choć wysoka jakość obsługi pozwala zarówno wzmocnić lojalność i zadowolenie klienta obecnego, jak i przyciągnąć nowych kupujących, detaliści nie mogą zapominać o tak podstawowych kwestiach, jak dostępność towarów i łatwość ich wyszukiwania oraz obsługa ...
-
Obsługa klienta - ważny element cyfrowej transformacji
... Tymczasem lojalność i zadowolenie klienta wynika także z jakości obsługi po zakupie. Całą sztuka i wartość w budowaniu relacji z klientem jest możliwość utrzymania komunikacji na poziomie oczekiwań. Usługodawcy powinni robić wszystko, by zniwelować ryzyko wystąpienia efektu dysonansu poznawczego po stronie klienta. Obecnie podstawowym oczekiwaniem ...
-
Obsługa klienta - część 1
... nie zawsze są oczywiste. Istnieją jednak sposoby, aby praca osób obsługujących klientów stała się łatwiejsza, przyjemniejsza i dawała więcej satysfakcji. Na zadowolenie klienta wpływa jakość pracy wszystkich osób zatrudnionych w firmie. Brak należytej staranności - bez względu na to, jakiego zadania dotyczy - wcześniej czy później ...
Tematy: -
Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
... za liczbami? Jaką wartość ma obsługa klienta? O ile zasadniczą miarą poziomu obsługi klienta jest zadowolenie, o tyle firmy reagują na mierniki przekładające się na wymierne koszty. O kosztach tych nieubłaganie przypominają utracone przychody. Badanie pokazuje, iż koszty niskiego poziomu obsługi klienta to poważny problem. Szacuje się ...
-
Do sukcesu w e-commerce potrzebna jest lojalność klienta
... konsumenta warto zareagować i wprowadzić zmiany, jednocześnie informując o tym klienta i dziękując mu za cenną opinię. Odpowiednia reakcja pozwoli nam nie tylko usprawnić proces sprzedaży i user experience, ale pokaże również, że e-sklep dba o klientów i ich zadowolenie. Rekomendację możemy też wykorzystać proponując klientom możliwość łatwego ...
-
Zła jakość obsługi klienta przynosi straty
... Konsumentów poproszono o wskazanie czynników mających największe wpływ na ich zadowolenie. Wyniki badania dowodzą, że zadowolenie konsumentów rośnie, kiedy firmy spełniają ich cztery kluczowe potrzeby: kompetencja; wygoda; inicjatywa w stosunku do klienta; personalizacja. Konsumenci w przeważającej większości oczekują większej inicjatywy. Ponad 86 ...
-
6 zasad skutecznej obsługi klienta
... public relations Commplace: „W obsłudze klienta najważniejsze są emocje. Zadowolenie to jedno, ale to poczucie, że marka troszczy się o klienta, sprawia, że zostaje z nią ... KPI w obsłudze klienta to m.in.: Net Promoter Score (NPS): Mierzy lojalność klientów i ich gotowość do polecenia firmy. Wysoki NPS wskazuje na zadowolenie klientów, a niski ...
-
Lojalny pracownik a lojalność klienta
... zadowolenie pracownika przekłada się na jego lojalność? Niedawne badania wskazują, że satysfakcja pracowników nie przekłada się bezpośrednio na ich produktywność. Zadowolenie z ... i policzalne powiązania między oceną jakości obsługi klienta (satysfakcja i lojalność klienta) a czynnikami dotyczącymi pracowników (satysfakcja, entuzjazm, lojalność, ...
-
Jakość obsługi klienta w 2016 r.
... Wyniki badania nie stanowią dużego zaskoczenia. Podobnie jak poprzednio, największe zadowolenie deklarują klienci branż, które wiążą się z przyjemnościami. Najwyższa jakość obsługi ... Góra, w których ponad 8 na 10 klientów jest zadowolonych z jakości obsługi klienta. Na podium wskoczyły Katowice (77,7%), które w zestawieniu z 2015 r. były na piątej ...
-
Marketing - troska o klienta
... się zepsujesz” – pisał Jan Kochanowski. Podobnie jest z troską o klienta. Czym jest troska o klienta? Troska o klienta to utrzymywanie i poprawianie relacji z klientem, co wpływa ... szybki i skuteczny. Tempo działania w takich wypadkach ma decydujący wpływ na zadowolenie klientów. Feedback, czyli informacja zwrotna Licz się z opinią klientów. ...
-
Obsługa klienta 2015
... To jest rodzaj presji, której warto się poddawać, jeśli chce się zabiegać o zadowolenie klientów i utrzymywać dobre relacje z rynkiem. Dla firm jednak to ... oznacza koszty, dodatkowe działania i ciągłą reorganizację procesów. Dlatego w modelowaniu obsługi klienta kluczowym elementem są technologie. Rozwiązania po prostu muszą podążać za zmianami, ...
-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
... rekrutacjami, ani kandydatów przed szukaniem pracy. Serwis Pracuj.pl w ostatnich dwóch miesiącach ponownie odnotował większą aktywność rekruterów. Liczba ofert w obsłudze klienta wzrosła w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku o 62%, a w sprzedaży - o 41%. Aż blisko czterokrotny wzrost widoczny był w hotelarstwie i gastronomii - co wiąże ...
-
Praca w obsłudze klienta. Co mówią pracownicy?
... . Zapewnienie pracownikom odpowiednich dla ich stanowiska szkoleń i warsztatów z pewnością pozytywnie wpływa na komfort wykonywanej przez nich pracy, jak i jakość obsługi klienta - komentuje Justyna Barczyk-Zielińska, ekspertka ds. Szkoleń i Rozwoju Talentów w Grupie Pracuj. Warto zauważyć, że we wszystkich omówionych niżej aspektach można zauważyć ...
-
Jakość obsługi klienta w branży finansowej
... połowa (51%) klientów jest zadowolona z poziomu obsługi w instytucjach finansowych. Innego zdania jest 17% respondentów, którzy deklarują niezadowolenie z dotychczasowej obsługi. Obsługa klienta w sektorze finansowym w naszym kraju odbywa się na dużo wyższym poziomie niż w przypadku urzędów, gdzie mamy do czynienia z odwrotnymi proporcjami: jedynie ...
-
Obsługa klienta: jak uniknąć wypalenia zwodowego?
... z Twoją firmą, pisane trzynastozgłoskowcem. Narysuj papierową kartkę urodzinową dla najstarszego klienta. Zadzwoń do kogoś, z kim widziałeś się w zeszłym tygodniu i spytaj, czy ... - będziesz dokładniej przyglądał się kolejnym wyzwaniom. Szukaj do skutku! Jak widzisz, zadowolenie z pracy zależy przede wszystkim od Ciebie i Twoich wyborów. Jeśli czujesz, ...
-
Jakość obsługi klienta w 2014 r.
... r. istotnie zwiększyły swoje wskaźniki. Średnio o 9 punktów procentowych zwiększyło się zadowolenie klientów w województwie warmińsko-mazurskim, podlaskim i lubelskim. W porównaniu ... radzący sobie Lublin wskoczył do pierwszej trójki rankingu najprzyjaźniejszych dla klienta miast. Obok Lublina niezmiennie najlepszymi miastami są Kraków i Szczecin. ...
-
Biura podróży: jakość obsługi klienta
... do jedzenia. Biuro bardziej przypominało prywatny pokój, niż miejsce obsługi klienta i źle wpływało na moją ocenę profesjonalizmu i wiarygodności placówki. Zdarzało ... pracowników. Dużo lepiej oceniona została prezentacja ofert, która wzbudziła zadowolenie u 91,1 proc. klientów. Dobrze przedstawiały się również wystawiane w oknach oferty „last minute ...
-
Dostawcy Internetu: jakość obsługi klienta
... , a także kompetencje i wiedza pracownika o sprzedawanych usługach. Pozytywna atmosfera Badający wyrazili zadowolenie z aury rozmowy, jaką udało się stworzyć sprzedającym, co widać po ... kategoria dotyczyła budowania lokalności klienta. W różnych branżach wykorzystywane są liczne praktyki, których celem jest przywiązanie klienta do marki. Istnieję ...
-
Obsługa mailowa klienta ma duże znaczenie
... zawierają pożądane przez nich treści. Spośród osób, które zadeklarowały zwykłe zadowolenie z zawartości maila z odpowiedzią od firm, najwięcej (prawie 72%) spodziewało ... konkretnym pracownikiem vs. kontakt z Biurem Obsługi Klienta Kontakt z konkretną osobą, a nie z anonimowym pracownikiem Biura Obsługi Klienta jest ważny (raczej ważny i bardzo ważny) ...
-
Badanie satysfakcji klienta
... wpłynąć na konkurencyjność firmy na rynku. Klienci wiedząc, że przedsiębiorstwo monitoruje ich zadowolenie oraz dąży do pogłębiania ich satysfakcji, będą czuli się ... (tajemniczy klient). Polegają one na przybraniu przez badacza roli zwykłego klienta, który wykonując określone czynności, kontroluje jakość otrzymywanych usług. Takie działania ...
-
Techniki sprzedaży: jaka oferta dla klienta odnoszącego sukcesy?
... dobrej oferty, cierpliwości i kilku rabatów cenowych, by zdobyć i utrzymać takiego klienta. Trzeba przedstawić ofertę, pokazać zastosowanie i konkretne oszczędności, najlepiej w czasie i ... Stanowi ono, że im większa konsumpcja jakiegoś dobra, tym mniejsze zadowolenie lub efekty z jego używania odczuwają użytkownicy. W efekcie decyzja „nie kupujemy ...
-
Nadchodzi spersonalizowana obsługa klienta
... danych biznesowych do aplikacji branżowych i rozwiązań w zakresie obsługi klienta. Ponadto 81% ankietowanych zauważa istotną korelację pomiędzy rozwiązaniami ... klientów i zmniejszyć rotację pracowników. Przedsiębiorstwa są zdania, że mogłyby zwiększyć zadowolenie pracowników nawet o 94%, gdyby zaoferowały im spersonalizowaną obsługę oraz bardziej ...
-
Marki samochodowe nie mogą liczyć na lojalność klienta?
... tych, które przeszły głęboki kryzys finansowy (Meksyk, Brazylia, RPA, Włochy, Hiszpania, Portugalia) Najważniejszymi czynnikami wyboru aut są: zaufanie do marki/modelu, zadowolenie z usług dealera samochodowego, cena i atrakcyjna oferta handlowa. Choć Polacy deklarują, że atrakcyjna oferta cenowa nie jest najważniejsza – jak się okazuje ...
-
Faktoring: zadowolenie z wyników mąci 400 mln zł opóźnionych płatności
... bez odpowiedniego zaplecza, doświadczenia i umiejętności oceny ryzyka, nie da się osiągnąć sukcesu. – Obawiam się, że wielu graczy będzie chciało pozyskać klienta za wszelką cenę, nie weryfikując dostatecznie jego kondycji finansowej. To błąd nowicjusza, który obserwujemy od lat. Rynek szybko weryfikuje takie ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... wymagania i oczekiwania nabywcy. Zadowolenie klienta CSAT (Customer Satisfaction Score – CSAT) staje się dla działów sprzedaży jedną z podstawowych miar sukcesu. CSAT jako wartościowy miernik nie ma jednak na tyle jasno określonych kryteriów, by mierzyć wpływ zespołu sprzedaży na dostarczanie odpowiedniego doświadczenia klienta (customer experience ...
-
Lojalność e-klienta
... jest także czynnik czasowy, który odgrywa bardzo istotną rolę. Kształtowanie i wdrażanie strategii marketingowych powinno mieć na uwadze przede wszystkim dobro klienta. Zadowolenie klienta wynikające z zaspokajania jego potrzeb kreuje właściwą drogę do zdobycia jego lojalności.
Tematy: -
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... w wartość biznesową. Specjaliści ds. marketingu coraz częściej śledzą miary takie jak zadowolenie klienta, interakcje cyfrowe i wartość klienta w czasie, aby uzyskać całościowy obraz tego, co się sprawdza, a co nie podczas obsługi klienta. Specjaliści ds. marketingu B2B odgrywają wyjątkowo istotną rolę w rozwoju biznesu dzięki ukierunkowanemu ...
-
Najlepsze infolinie mają Eurobank, PZU i Plus
... efektywnych procesów wpisujących się w naszą filozofię ciągłego doskonalenia. Każda odpowiedź dla klienta jest kompleksowo przygotowywana przez naszych konsultantów, na których w głównej mierze spoczywa odpowiedzialność za wysoki poziom obsługi i zadowolenie klienta. Dla jego komfortu oferujemy mu swobodę wyboru sposobu kontaktu z naszym bankiem ...
-
Sektor MŚP i leasing. Czy to już przyjaźń?
... sprzedaży, jak i w okresie posprzedażowym. Widać zatem, że firmy leasingowe doskonale rozumieją, że tej ostatniej nie można zaniedbywać, ponieważ to właśnie zadowolenie klienta jest czynnikiem przesądzającym o ponownym wybraniu danej firmy. Leasing na 6? - Wniosek płynący z tych danych jest jeden – branża leasingowa nie ustaje w staraniach ...
-
Customer experience zmienia reguły rynku. Jak powinien reagować biznes?
... . Nie produkt. Nie charakter usługi. Dzisiaj organizacje i ich zyski definiuje zadowolenie klienta z zaoferowanego mu poziomu interakcji z firmą i produktem. Brzmi prosto, ale dla ... do domu klienta może być znacznie szybszy.. Jak rozwiniemy przy tym technologie autonomicznych dostaw przy użycia drona to zadowolenie klienta będzie jeszcze większe, ...
-
Tajemniczy Przedsiębiorca w banku. Poziom satysfakcji
... przy oferowaniu produktów kredytowych. Generalnie badania satysfakcji klienta w 13 bankach uczestniczących w konkursie „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, w 120 ich oddziałach, okazały się być bardzo korzystne i potwierdziły, że współpraca banków z przedsiębiorcami układa się dość dobrze. Ogólne zadowolenie klientów jest wyższe niż zdolność do ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... zadowolenie klienta. Atrakcyjna cena produktu to jeszcze nie wszystko, pomimo tego, że aż ponad 60% badanych wskazało na nią jako na kluczowy czynnik przy wyborze sklepu przez klienta. Warto pamiętać, że bez dbałości o bezpieczeństwo i dobrą jakość obsługi klienta ... miejsce to sklep Zadowolenie.pl oferujący również telewizory, sprzęt fotograficzny ...
-
Kablówki i telekomy. Wysoka jakość obsługi albo śmierć?
... - nie ufają operatorom usług kablowych, twierdząc, że troska o klienta i jego zadowolenie nie jest priorytetem operatorów (tak twierdzi 13% badanych). Ponad połowa wszystkich abonentów kablowych (56%) oraz 40% abonentów mobilnych uważa, że uzyskują najlepszą obsługę klienta, dopiero wówczas, gdy zagrożą zmianą dostawcy. Proces „odcinania ...
-
Zbyt rzadko przyglądamy się pracodawcy
... (w skali 1-5 oceniła stwierdzenie „czy lubisz swoją pracę” na 1 i 2). O zadowolenie z pracy łatwiej niż o zadowolenie z pensji – wynika z badań. usatysfakcjonowanych swoimi zarobkami ... oraz w biurze. Co ciekawe drugą pozycję zajął handel wraz z obsługą klienta (7proc.), tyle samo otrzymała branża informatyczna i nowe technologie. Polacy chcą też ...
-
Klienci narzekają na jakość obsługi i wysokie ceny
... (40 proc.), która zostawia w tyle wybór produktów (31 proc.). A jak wygląda zadowolenie z wizyty w zależności od kategorii, w której działa odwiedzany sklep? Okazuje się, ... , że nie wszystkie aspekty wizyty w sklepie wpływają w tym samym stopniu na zadowolenie klienta – mówi Tomasz Rakowski, dyrektor zarządzający CXstream. – Sam klient też nie jest ...