-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
... innych dóbr konsumpcyjnych z 27 krajów. To dostateczna próba, aby móc zrozumieć podstawowe oczekiwania konsumentów. Badanie dowodzi m.in., że niemal 1/3 (32 ... wykorzystanie technik takich jak analiza predykcyjna (o 59%), analiza tzw. ścieżki klienta (o 54%) i sztuczna inteligencja (o 43%). Wśród pozostałych technologii analitycznych, których wzrost ...
-
Insight czyli wyczucie klienta
... inspiracją, a czasami pozwalają lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje rynek, czy też, jak będzie ... klienta jest więc źródłem możliwości biznesowych. Pozwala wejść w świat klienta, zrozumieć uwarunkowania jego funkcjonowania, potrzeby i problemy, jakie się z tym wiążą. Kluczowym czynnikiem sukcesu tego działania jest zdolność spojrzenia na problem klienta ...
-
5 etapów obsługi klienta
... zrozumieć, co ewentualna zmiana może spowodować w sytuacji klienta i na jakie zamieszanie oraz kłopoty może go narazić. Nie warto się w tej fazie spieszyć, tylko trzeba dobrze zrozumieć sytuację swojego klienta ...
-
10 kluczowych trendów w obsłudze klienta firm produkcyjnych
... zrozumieć klientów. Aby to zmienić, zespoły obsługi klienta chcą koncentrować się na: tworzeniu głębszych relacji z klientami – 71%; zapewnieniu spójnego doświadczenia w każdym kanale kontaktu – 71%; personalizowaniu interakcji z działem obsługi – 63%; wykorzystaniu pełnej historii klienta – 63%. 3. Internet Rzeczy a przewidywanie potrzeb klienta ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... czerpane przez nich z korzystania z Internetu. Znajomość tych przyczyn może pomóc zrozumieć sposoby przyciągania go i budowania trwałych relacji. Konsumenci, którzy używają Internetu ... techniczne, trudności w nawigacji czy też złą obsługę klienta. Trudno potem odzyskać utraconego klienta. Aby witryna nie straciła swojego wykreowanego wizerunku, ...
-
Obsługa klienta w opinii zarządu
... pierwsze miejsce zajmuje Wielka Brytania, gdzie 50% firm dokonuje procesu wirtualizacji. Firma Genesys zleciła badanie, aby lepiej zrozumieć wyzwania płynące ze strony strategicznego dostosowywania obsługi klienta do celów biznesowych firmy. Uczestnikami badania byli przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej z różnych branż, wliczając w to sektor ...
-
Nowoczesne strategie orientacji na klienta
... klienta jest bardzo dobra znajomość procesów, w których uczestniczy klient. Organizacja musi umieć postawić się na jego miejscu i zrozumieć jego cele. Na tej podstawie może ona opracować strategię, która zagwarantuje dostosowanie przebiegu procesów do potrzeb klienta ...
-
Obsługa trudnego klienta - kamizelki ratunkowe
... zrozumieć ukryty, trudny do wyrażenia wprost, interes klienta. Uprzedzanie krytyki Jeżeli sami wiemy, że popełniliśmy błąd czy zaniedbanie, spróbujmy wyjaśnić sytuację, nie czekając na reakcję po drugiej stronie. Czekanie na odbicie piłeczki przez klienta ...
-
Przejrzyj klienta, czyli jak być dobrym sprzedawcą
... , sąsiadów czy partnera. Warto obserwować, zadawać pytania i na podstawie uzyskiwanych informacji zwrotnych, korygować swoje zachowania i wypowiedzi. Działaj etycznie Podejście do klienta, zgodnie z którym sprzedawca dostosowuje przekaz do cech danej osoby, chcąc skuteczniej na nią wpływać, może się niektórym kojarzyć z manipulacją. Mniej ...
-
Banki muszą zrozumieć pokolenie Y
... zatrudniania - obecnie rezygnuje się powoli z zatrudniania osób do bezpośredniej obsługi klienta na rzecz inwestowania w pracowników wsparcia. Liderzy sektora stali się ... a rekrutacją pracowników z szerszego grona i utrzymaniem ich. Pokolenie Y Banki muszą zrozumieć oczekiwania nowego pokolenia pracowników. Do 2025 roku aż 72% pracowników ...
-
Rachunek za prąd – jak go zrozumieć?
... jak z rachunkami za gaz, tutaj także wystarczy poświęcić chwilę, aby zrozumieć, czy zużywamy więcej prądu w porównaniu z poprzednim okresem rozliczeniowym. Co więc ... kWh na rok. Opłata abonamentowa, czyli koszt obsługi klienta. Odpowiada kosztom ponoszonym w związku z obsługą klienta, a więc dostarczania korespondencji oraz zatrudnieniem osoby, która ...
-
Operatorzy komórkowi a obsługa klienta
... w zakresie jakości obsługi klientów usług telefonii komórkowej. Aby lepiej zrozumieć perspektywę użytkownika, badanie przeprowadzono przy użyciu techniki tajemniczego klienta. W wyniku prowadzonych działań odbyto prawie tysiąc wizyt w placówkach handlowych oraz wykonano kilkaset doładowań i połączeń z biurem obsługi klienta w okresie Q12013.
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... i pozyskania jego lojalności. Każda firma powinna mieć swoją strategię i zaplanowane działania w krótkim okresie i w horyzoncie długoterminowym. Powinna wiedzieć, co dla jej klienta jest najważniejsze: cena, produkt, cała organizacja, z którą klient ma kontakt, a może aktualnie panująca moda. LITERATURA: 1. Gerald Zaltman, „Jak myślą klienci ...
-
Jakość obsługi klienta ważniejsza od ceny
... innych sektorów, dlatego też znacznie lepiej radzą sobie z obsługą klienta niż dostawcy usług finansowych czy przedsiębiorstwa użyteczności publicznej. Firmy muszą zacząć ... kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Trudno wręcz zrozumieć, dlaczego tak wiele firm, w szczególności dostawców usług finansowych i ...
-
Klucz do sukcesu w handlu? Zrozumieć pokolenie Y
... jest duża przestrzeń do budowania lojalności młodszego pokolenia klientów. Kluczem do sukcesu jest umiejętne zarządzanie komunikacją we wszystkich kanałach kontaktu klienta ze sklepem oraz wchodzenie w indywidualne interakcje 1 na 1 jeszcze przed zakupem. Działania takie klientom dają satysfakcję, a sklepom pozwalają osiągnąć znaczną przewagę ...
-
Customer experience podnosi przychody
... motywatorów zachowań konsumentów różnych generacji, lecz także stworzenie spójnego i cyfrowego doświadczenia klienta, które odpowiadać będzie wartościom i światopoglądom starszych i młodszych konsumentów. Choć większość marek pragnie dogłębnie zrozumieć klienta i jego potrzeby, liderzy CX zdają sobie sprawę, że tradycyjne metody badawcze ...
-
Analityka danych w retail to już konieczność?
... Sales Manager w SAS Polska. Walka o uwagę klienta Chcąc zrozumieć rolę narzędzi analitycznych w branży retail, najlepiej prześledzić przykładową ścieżkę zakupową klienta. Poniższy przykład pokazuje, jak wiele wysiłku wymaga sfinalizowanie zakupu i jak dużo czynników może odciągnąć czy rozproszyć klienta. Krok 1 - E-mail ze spersonalizowaną ofertą ...
-
Chatboty, voiceboty, AI dla firm. 5 kluczowych trendów 2020
... z nich należy wymienić: Niezrozumienie zapytań klientów – chatboty często błędnie interpretują żądania użytkowników, ponieważ nie są w stanie zrozumieć właściwych intencji klienta. Niezrozumienie szczegółów dialogu – chatboty często nie potrafią zinterpretować szczegółów w dialogu, co prowadzi do nieporozumień. Wykonywanie niedokładnych poleceń ...
-
E-mail marketing: newslettery są skuteczne
... myślicie. Nawet wtedy, kiedy wskaźnik otwarć jest niższy od waszych oczekiwań. A klienta pełnego wątpliwości udało mi się przekonać do wprowadzenia efektywnych działań z zakresu e-mail marketingu. Jak? – Przeczytajcie! Zrozumieć odbiorcę Żeby zrozumieć koncepcję długiego ogona newsletterów, postaw się na chwilę na miejscu odbiorcy takich ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
... sprzedawcy tradycyjni. I to będzie się zmieniać. Sprzedawcy stacjonarni powinni zrozumieć, że lojalności klientów nie zdobywa się dzięki promocjom czy obniżkom, a relacja z ... handlu stacjonarnym zaczyna odgrywać doświadczenie klienta oraz zaangażowanie marki. Sprzedawcy tradycyjni powinni uświadomić sobie, że kontakt klienta z marką nie zaczyna ani ...
-
Chatboty opanowują rynek?
... inteligencją. – W tej chwili zasilany sztuczną inteligencją chatbot jest w stanie zrozumieć kontekst i poprawnie odpowiedzieć już na ponad 98% pytań zadawanych przez ... inwestycji w chatboty (43%) są dziś rozwiązania tworzone z myślą o działach obsługi klienta. Za nim sklasyfikowane zostały media społecznościowe, systemy do przetwarzania składanych ...
-
Kontakty międzyludzkie a sztuka słuchania
... wzrokowy z osobą mówiącą. Jednak może myśleć o niebieskich migdałach zamiast próbować zrozumieć perspektywę rozmówcy. Przykład sytuacji: żona/mąż próbuje coś ci powiedzieć, ale w ... pozmywa naczynia po obiedzie, opowiadasz szefowi historię zupełnie innego klienta, bardzo zadowolonego z kontaktu z waszą firmą. błąd 7 — reagowanie obronne Reagowanie ...
-
Dlaczego sprzedaż spada?
... otwartych pytań pomaga zrozumieć jego oczekiwania, potrzeby, styl życia, zainteresowania, wcześniejsze doświadczenia, wiedzę o produkcie. Dzięki tej wiedzy łatwiej nam wyobrazić sobie czego klient oczekuje. Zrozumienie potrzeb klienta pomaga nam wybrać stosowny produkt lub usługę. 2. Komunikacja niezgodna ze stylem komunikacji klienta. To długi ...
Tematy: -
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... sprzedaży na dostarczanie odpowiedniego doświadczenia klienta (customer experience). Bardziej miarodajne dane o satysfakcji klienta daje współczynnik rekomendacji NPS (Net Promoter ... . Jednak w AI nie jest wdrażana, by ograniczyć koszty pracy, ale by lepiej zrozumieć potrzeby klientów, móc szybko na nie reagować i jednocześnie odciążyć pracowników z ...
-
Jak bank ocenia wiarygodność kredytową?
... wniosku przez klienta. Dodatkowym narzędziem dostarczanym przez BIK, które pomaga ocenić sytuację klienta jest tzw ... zrozumieć decyzję banku lub SKOK-u odnośnie przyznania lub odmowy kredytu. Aby otrzymać raport z BIK zawierający ocenę punktową (Raport PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej), wystarczy złożyć wypełniony wniosek w Biurze Obsługi Klienta ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... technologia informacyjna i bazy danych. Wymaga to zorganizowanego podejścia do zarządzania wartością klienta dla firmy, a nie działań przypadkowych. Badania wykazują, że firmy, zacieśniające ... dokładnie chcą, uwzględniając osobiste preferencje odbiorców. Aby dokładnie zrozumieć potrzeby konsumenta zastosowanie tradycyjnych narzędzi marketingu-mix już ...
-
Po co bankowości transformacja cyfrowa?
... konsumentów w mediach społecznościowych. Wszystko po to, aby lepiej zrozumieć potrzeby klientów i proponować im dokładnie to, czego oczekują. Rozwiązania jutra Według Macieja Korzeniowskiego to właśnie AI (sztuczna inteligencja) zdecyduje o poprawie jakości obsługi klienta bankowego w Polsce – dzięki wyeliminowaniu nieproduktywnych i nużących zadań ...
-
Co motywuje klientów do dokonania zakupu?
... kontaktujesz się z klientem, musisz wczuć się w jego położenie i spróbować zrozumieć, co go interesuje i co sprawi, że będzie zadowolony. Generalnie ... . Zdobądź podstawowe informacje Każdą prezentację produktu spróbuj dopasować do indywidualnych potrzeb klienta. Musisz się do tego rzetelnie przygotować. Przede wszystkim zbierz informacje dotyczące ...
-
Usługi bankowe. Czego chcą smart klienci?
... klientów nieustannie ewoluują. Żeby im sprostać, należy je przede wszystkim zdefiniować i zrozumieć, że to właśnie one kreują rynek i wyznaczają usługom zupełnie nowe ... wyjaśnia Tomasz Głodowski. Przyjęcie optyki klienta Dla spełnienia powyższych wymagań konsumentów, istotny jest warunek przyjęcia optyki klienta, co pozwoli na lepsze dostosowywanie ...
-
M-commerce przyszłością handlu detalicznego
... jest to łatwe. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, pozyskanie pozytywnego doświadczenia klienta związanego z zakupem ma krytyczne znaczenie i detaliści muszą zapewnić bezproblemową obsługę klienta od pierwszego kontaktu aż do zapłaty. Co więcej, detaliści muszą zrozumieć swoich klientów i ich historię zakupów, aby byli w stanie spersonalizować swoje ...
-
5 obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing
... marketingu. 1) Zrozumieć klienta Jednym z najtrudniejszych zadań jakie stoją przed każdą firmą jest zrozumienie sposobu w jaki myślą i funkcjonują jej klienci. Taka wiedza pozwala nie tylko dopasować ofertę do ich realnych potrzeb, lecz także pomaga w utrzymywaniu relacji konsumenckich. Poznanie szczegółowego profilu klienta pomaga w opracowaniu ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... zamówienia. Istotna jest również długość (obecna i przewidywana) relacji klienta ze sklepem oraz koszt pozyskania klienta, czyli wartość środków, które twoja firma musiała zainwestować, ... rynkowej są podstawą budowania przewagi konkurencyjnej. Pomagają one lepiej zrozumieć klientów, a w efekcie zaprojektowania dla nich lepszych ofert, komunikacji i ...
-
5 błędów, które mogą pogrążyć twój artykuł natywny
... forma kontaktu z odbiorcą. Pozwala on dotrzeć do potencjalnego klienta w chwili, gdy to on poszukuje informacji związanych z naszą branżą i ofertą. ... czy w pozycjach „wyszukiwania podobne” znajdujących się pod wynikami). Taki research pomoże lepiej zrozumieć naszych odbiorców, a dodatkowo może podsunie nam pomysł na niejeden ciekawy artykuł ;) ...
-
5 trendów w e-commerce w 2022 roku
... mobilne i analitykę aplikacji, aby przyciągnąć, zatrzymać i intuicyjnie zrozumieć zachowania zakupowe dotychczasowych i nowych użytkowników. Co ciekawe, m-commerce już w ... że pojawienie się na różnych platformach, zwiększa szansę na skuteczne dotarcie do klienta. Jednym z kanałów, które pojawiają się w strategiach omnichannelowych są platformy ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... i niezawodność, obecnie firma, chcąc zachować te wartości, bezpośrednio zwraca się do klienta, podkreślając pracę wyłącznie dla jego dobra i korzyści. Jednocześnie na pierwszym ... styl życia i angażują uwagę, ale wymagają czasu i dużego procesu interpretacyjnego, by je w pełni zrozumieć, lecz są łatwe do naśladowania. Ta forma tożsamości jest z coraz ...