zarządzanie przez kompetencje - wiadomości i porady tematyczne
-
Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
08:36 21.12.2015
... Król po przytoczeniu kilku poglądów innych autorów w książce Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s.81 - 83. Antoni Ludwiczyński w tej samej publikacji mówi, że najprostsza definicja „…pozwala rozumieć przez kompetencje ogół dyspozycji w zakresie wiedzy, umiejętności, cech i postaw, które ...
Tematy: kompetencje w zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi, kompetencje, zarządzanie przez kompetencje -
Profil kompetencyjny
16:50 01.12.2014
... (w odróżnieniu od modelu kompetencji, który opisuje, jakie kompetencje i zachowania są wymagane). Przykładowo – model koncepcyjny zakłada, że sprzedawca powinien wyróżniać się uprzejmością i umiejętnością budowania relacji. Następnie cechom tym przypisuje się oczekiwany stopień opanowania ich przez pracownika (np. na skali 1-5), tworząc w ten ...
Tematy: profil kompetencyjny, model kompetencji, kompetencje, kompetencje pracownika -
Kompetencje specyficzne dla roli
14:34 26.11.2014
Tzw. hierarchiczne, wymagane od pracowników w związku z pełnionymi przez nich rolami (lider, strateg, pracownik szeregowy itp.). Na ich podstawie możliwe jest porównywanie pracowników na tych samych szczeblach hierarchii oraz planowanie ich ścieżek rozwoju.
Tematy: kompetencje specyficzne dla roli, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika -
Kompetencje specyficzne dla funkcji
13:59 26.11.2014
Kompetencje wymagane w pracy na określonym stanowisku lub w konkretnym zawodzie. Na ich podstawie można dokonać porównań między pracownikami danej komórki organizacyjnej, a także zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego pracowników.
Tematy: kompetencje specyficzne dla funkcji, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika -
Kompetencje
13:57 26.11.2014
... zakresu, umiejętności postawy (chęci do praktycznego wykorzystania posiadanej wiedzy). Jako jedna ze składowych kompetencji wymieniane są również cechy osobowościowe. Kompetencje nabywane są przez całe życie, a ich oceny dokonuje się głównie poprzez obserwacje zachowań. Za G. Filipowiczem wyróżnić można pięć poziomów kompetencji: Brak przyswojenia ...
Tematy: kompetencje, umiejętności, poziomy kompetencji, kompetencje pracownika -
Psychologia zarządzania: jak dbać o psychikę podwładnych?
12:54 10.05.2011
... zarządzania została wypędzona z całej klasycznej czwórki zarządzania i zamknięta jedynie w motywowaniu. Przez to pracownicy mają poczucie przedmiotowości, wykorzystania i nie mają ochoty ... zwolnionym tempie polecają menedżerowie niekonwencjonalni. Klimat organizacyjny, obszary rozwoju, zarządzanie emocjami – te trzy zadania menedżerskie rzadko można ...
Tematy: psychologia zarządzania, rozwój pracowników, zarządzanie zespołem, zarządzanie przez kompetencje -
Coaching a oszczędzanie
12:10 14.12.2009
... w trzech różnych branżach i pomimo tego, że w każdym zakładzie zgoła odmienne było nastawienie na pracownika zawsze starałem się traktować ludzi przez pryzmat empatii. Oczywiście zarządzanie zasobami ludzkimi jest sytuacyjne i ten sam problem należy rozwiązywać w odmienny sposób (adekwatny do cech człowieka, którego problem dotyczy ...
Tematy: coaching, zarządzanie personelem, zarządzanie przez kompetencje, rozwój pracowników -
Budowanie modelu kompetencji
02:20 29.11.2009
... , jej kultury i wartości, profilu idealnego menedżera a także specyfiki reprezentowanego przez siebie działu. Dla zidentyfikowania kompetencji kluczowych, wspólnych dla wszystkich pracowników ... umożliwia również zarządzanie wiedzą, m.in. poprzez rozwój kompetencji związanych z transferem wiedzy. W zależności od tego, które kompetencje znajdą się w ...
Tematy: zarządzanie przez kompetencje, ocena kompetencji, efektywne modele kompetencji, model kompetencji -
Czym jest coaching?
13:51 16.11.2009
... Pan Coaching istotnie ma czarodziejską moc? Jak zwykle najlepiej przekonać się osobiście. Każda relacja„z drugiej ręki” będzie jak dotknięcie czegoś przez szybę. Pamiętaj jednak, że wśród czarowników są ci prawdziwie czarujący i ci, którzy tylko słyszeli, jak czarować. Wybierz roztropnie swojego coacha ...
Tematy: coaching, rozwój pracowników, zarządzanie personelem, zarządzanie przez kompetencje -
Coaching a strategia firmy
14:12 10.06.2009
... komórek), podwładni, a także osoby spoza firmy – klienci, dostawcy, inwestorzy. Ogólnie – są to wszystkie osoby, które wpływają na sposób realizacji zadań przez menedżera. Ich reakcje, potrzeby i oczekiwania bezpośrednio kształtują realizowaną strategię. Pytania coachingowe, które należy sformułować w odniesieniu do tego obszaru problematyki to ...
Tematy: coaching, rozwój pracowników, budowa strategii, zarządzanie personelem
Podobne tematy:
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- motywowanie pracowników
- podnoszenie kwalifikacji
- kompetencje pracownika
- zarządzanie personelem
- wydajność pracy
- zarządzanie zespołem
- szkolenia pracowników
- coaching
- rozwój pracowników
- wydajność pracowników
- kompetencje
- umiejętności
- ocena kompetencji
- rozwój osobisty
- budowa strategii
- model kompetencji
- kompetencje w zarządzaniu
- profil kompetencyjny
- efektywność firmy