-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
... . 44 proc. zrobi zakupy w sklepach internetowych. Decydując się na zakupy w sieci, najczęściej wybieramy platformy typu marketplace i e-sklepy znanych marek. Elektronikę i zabawki kupujemy online Badanie Deloitte pokazuje, że 56 proc. Polaków, myśląc o bożonarodzeniowym szaleństwie zakupowym, preferuje raczej sklepy stacjonarne, a 44 proc. woli ...
-
Customer experience: banki i ubezpieczyciele zasługują na uznanie
... w raporcie wnioski na temat poszczególnych marek i ich działania na polskim rynku w zakresie zarządzania doświadczeniami klientów zostały opracowane wyłącznie na podstawie wyników badania konsumenckiego zrealizowanego przez zewnętrzną agencję badawczą oraz publicznie dostępnych informacji. Badanie miało na celu zebranie indywidualnych opinii ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... mogą generować lepsze marże oraz przywiązywać konsumentów do marek dostępnych tylko u nich. Z kolei producenci lokalnych marek znajdują się pod coraz większą presją, ... marca 2021 roku na grupie 1001 osób w wieku 18-65 lat. Swoim zasięgiem badanie objęło cały kraj i wszystkie grupy społeczne. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące obecnych ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... osobowych. Wreszcie, aż 57 proc. ankietowanych wykazuje większe przywiązanie do marek, które w swej działalności dostrzegają problem nierówności społecznych. W kontekście zyskującego na ... biznesu, wartości DEI (diversity, equity, inclusion) są ważne, ale badanie Deloitte pokazuje, że kluczowe jest powiązanie ich z autentycznością działań podejmowanych ...
-
Konsumenci wierzą w zrównoważony rozwój, ale są bariery
... - 13% Właściciele marek powinni skoncentrować wysiłki na ograniczeniu ilości odpadów i wskazywaniu drogi ku zmniejszeniu emisji CO2 Badanie, pokazuje, że konsumenci dostrzegają inne problemy społeczne i środowiskowe w różnych sektorach gospodarki i oczekują, że firmy się nimi zajmą. Na szczycie listy priorytetów dla marek na całym świecie ...
-
Sytuacja mieszkaniowa wpływa na decyzję o posiadaniu dziecka
... a jednym z najważniejszych jest brak stabilności mieszkaniowej – mówi Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl. Tezę tę potwierdza badanie przeprowadzone przez Habitat for Humanity Poland. ... pierwsze lub kolejne dziecko. Problem w tym, że – jak pokazało badanie – kwestia mieszkaniowa wciąż jest jednym z najbardziej palących wyzwań stojących ...
Tematy: rynek mieszkaniowy, sytuacja mieszkaniowa, współczynnik dzietności, sytuacja demograficzna, przyrost naturalny, dzieci, dzieci w Polsce, polityka prorodzinna, wyprowadzka od rodziców, zakup mieszkania, kupno mieszkania, Mieszkanie dla Młodych, "Mieszkanie bez wkładu własnego", Program Pierwsze Mieszkanie, Mieszkanie Plus -
10 trendów w marketingu na 2024 rok
... coraz ważniejsze stanie się badanie skuteczności jej działania. Kultura na pierwszym miejscu – Konsumenci coraz dobitniej wyrażają swoje oczekiwania wobec marek. Około 80 ... w planowaniu działań marketingowych firmy będą musiały zadbać o zsynchronizowanie przekazu marek z szeroko pojętymi zmianami kulturowymi. Kontrola przekazu a cancel culture – ...
-
Chińskie samochody elektryczne wypierają europejskie modele
... być odwrotne od zamierzonych. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Która z marek jest liderem sprzedaży aut elektrycznych w Unii Europejskiej? Jakie kroki podjęła Unia ... również stymuluje chińskie firmy do wchodzenia do Europy – mówi Jacek Opala. Badanie „MotoBarometr 2024. Nastroje w automotive w Europie” zostało przeprowadzone przez firmę Exact x ...
-
Konsumenci przyszłości: pokolenie XD
... sprawę, że nawet trzylatki wykazują już przywiązanie do marek. Dzieci nie żyją, jak my przed laty, w świecie klocków, ... marek ważne jako konsumenci przyszłości. To jednak tylko jeden z aspektów wartych poruszenia. Pokolenie XD jest bardzo istotne z punktu widzenia marketingu aż w trzech obszarach. Prześledźmy je po kolei. Aktualni konsumenci Badanie ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... Badanie INTERNATIONAL SERVICE CHECK odbyło się pomiędzy 3 a 16 czerwca 2013 roku. W tym czasie wyselekcjonowani przez firmę tajemniczy klienci odwiedzili 33 centra handlowe w 20 miastach na terenie Polski, dokonując oceny 54 marek ... w indywidualnych raportach z wizyt). Co niepokojące, aż cztery z badanych marek zawsze plasowały się na ostatnim miejscu ...
-
Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie
... oraz newsy (469). Informacje o badaniu Badanie dotyczy aktywności wybranych firm pożyczkowych udzielających mikropożyczek online. W celu stworzenia raportu przetworzono 4514 wątków, które ukazały się między 1 listopada a 31 grudnia 2013 roku. W badaniu podjęto analizę 15 wiodących marek z rynku zobowiązań krótkoterminowych. Na liście znalazły ...
-
Jak zostać królem customer experience?
... najlepiej ocenionych przez konsumentów marek w obszarze zarządzania doświadczeniami klientów znalazło się stosunkowo dużo marek o polskich korzeniach. Aż połowa ... Badanie zostało zrealizowane wg tej samej metodologii KPMG Nunwood, która jest wykorzystywana do badań na innych rynkach. W raporcie KPMG znalazło się również zestawienie stu marek ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... byli dr Robert Sobiech (Collegium Civitas) i prof. Marek Góra (Szkoła Główna Handlowa), a jego celem było poznanie społecznych postaw wobec wprowadzenia euro w Polsce. Badanie ujawniło niektóre obawy związane z pomysłami wprowadzenia wspólnej waluty. Długi proces wprowadzenia euro Marek Tatała, CEO Fundacji Wolności Gospodarczej, zwraca uwagę ...
-
Euro w Polsce: zapomniany temat?
... części wynika z ogólnych sympatii politycznych, a w znacznie mniejszym determinowane jest wiekiem, wykształceniem czy miejscem zamieszkania – tłumaczą Marek Góra i Robert Sobiech, autorzy koncepcji badania. Rzeczywiście - badanie ujawnia, że wyborcy partii aktualnej koalicji rządzącej są raczej pozytywnie nastawieni do euro, jednak przedstawiciele ...
-
Elektronika użytkowa: sklep online vs. tradycyjny market
... unikalnych użytkowników określonej przez Megapanel PBI/Gemius oraz zgodności asortymentu z kategoriami ujętymi w badaniu. Badanie zrealizowano 20 października. Przedmiotem jednodniowego badania było 400 produktów najpopularniejszych marek, które na potrzeby analizy podzielono na następujące kategorie: aparaty fotograficzne; urządzenia drukujące ...
-
Optymalizacja kosztów - trendy w Polsce
... czy funkcje. Największego potencjału do optymalizacji kosztów firmy upatrują w zmianach w obszarach IT oraz administracji” – mówi Marek Chlebus, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte. Przeprowadzone badanie wskazuje także największe bariery dla efektywnego wdrażania programów optymalizujących. Najczęściej wskazywanym elementem był brak wsparcia ze ...
-
Cebra 2011: znane osobistości + marki
... Orlen, Mercedes, Tissot Andrzejowi Wajdzie – Tissot, BPH, Mercedes, Nissan Informacje o badaniu Badanie CEBRA zostało zainicjowane w 2010 roku z myślą o zaoferowaniu informacji i analiz medialnych spółkom z branży medialnej (rozpoznanie i wykorzystanie marek mediów), agencjom (wsparcie silnych strategii ukierunkowanych na konkretne kanały medialne ...
-
Polski konsument lubi zakupy
... Badanie pokazuje także, że aż dla trzech na czterech Polaków ważna jest marka produktu, po który sięga. Dodatkowo, aż co trzeciego konsumenta w ogóle nie interesuje oferta marek ... 43%). W Czechach konsumentów oszczędnych jest aż 41%. Henkel – orientacja na klienta Badanie pokazuje, że mimo podobieństw, w poszczególnych krajach istnieją też znaczne ...
-
Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
... media mają dużą siłę medialnego rażenia. Wyprzedzają popularnością wiele znanych medialnych marek: Komentarz do badania, Magdalena Grabarczyk-Tokaj, Kierownik ds. Rozwoju Badań, Instytut ... YouTube oraz innych serwisów tego typu m.in. wykop.pl, instagram.com itp. Badanie z okresu 1.08 – 31.07.2014 wykonano co miesiąc na bazie tych samych ...
-
Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu
... Leasing, VB Leasing, Volkswagen Leasing oraz wspomniany wcześniej Związek Polskiego Leasingu. Badanie komunikacji firm leasingowych w Internecie objęło okres od 1.01. ... materiałów – 74% (1897 wpisów) – miała wydźwięk neutralny. Dla wszystkich marek w social media udział negatywnych komentarzy wyniósł 17% (437 wpisów) , a pozytywnych – 9% (233 wpisy) ...
-
Kobieca rozrzutność to tylko stereotyp
... , niezależności i wolności. Inne do oszczędzania motywuje konkretny cel - mówi Marek Przybylski, prezes Aviva Investors TFI. Ponad połowa badanych Polek (55 ... Dominika Maison, założycielka Domu Badawczego Maison, który zrealizował badanie na zlecenie Aviva Investors TFI. Informacje o badaniu Badanie Domu Badawczego Maison dla Aviva Investors ...
-
Tajemniczy klienci odwiedzili salony samochodowe. Który najlepszy?
... to sprawdzić firma badawcza INTERNATIONAL SERVICE CHECK. Przeprowadzone badanie mystery shopping pozwoliło wyłonić najlepsze salony samochodowe w Polsce, a jednocześnie obnażyło największe błędy, które popełniają zatrudnieni w tej branży pracownicy. 1 miesiąc. 21 marek. 63 badania Tajemniczy klienci odwiedzili salony samochodowe w październiku ...
-
Centrum Medyczne św. Franciszka ukarane przez UOKiK. Ma zapłacić ponad 1 mln zł
... Marek Niechciał, prezes UOKiK. Urząd dostał liczne skargi na CMSE od konsumentów z Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Szczecina, Poznania i Śląska. Piszą w nich m.in.: Dowiedziałam się, że mam bardzo chore serce i musi być wykonane badanie ... UOKiK, który wcielił się w „tajemniczego klienta”, przeszedł badanie pulsoksymetrem. Na tej podstawie wicedyrektor „ ...
-
Rynek pracy CEE: bezrobocie poniżej średniej i presja płacowa
... cennymi kwalifikacjami i tworzą strategie HR oferujące atrakcyjne wynagrodzenia oraz możliwości rozwoju. Badanie wykazało, że zdaniem pracodawców obecnych na polskim rynku, poza wynagrodzeniem (97 ... i perspektywiczny zarówno dla deweloperów, jak i inwestorów – mówi Marek Wojnar, Partner zarządzający współkierujący praktyką nieruchomości w act ...
-
Allegro, Nike i Adidas na szczycie rankingu detalistów 2023
... a odbudowa pozytywnej percepcji w tej kwestii będzie wymagać dużego wysiłku dla marek lekceważących te aspekty. W najbliższej przyszłości ci, którzy znajdą się po ... zyskały takie marki jak: Vinted, Zalando czy Allegro. Jak wykazało tegoroczne badanie OC&C Retail Proposition Index, coraz więcej konsumentów wybiera hybrydowe podejście w swojej ścieżce ...
-
5 kroków do zredukowania szarej strefy
... , wzmacniają pozytywne normy społeczne oraz zaufanie do instytucji państwa – mówi Marek Rozkrut, Partner EY, szef Zespołu Analiz Ekonomicznych, Główny Ekonomista EY na ... zaangażowanych w szarą strefę jest kluczowe dla skutecznej walki z tym zjawiskiem. Nasze badanie wskazuje, że istotna jest pogłębiona analiza dostępnych danych oraz kompleksowe ...
-
Spółki giełdowe a własność intelektualna
... medialne, co wskazywałoby na gotowość do rozszerzania marek i ofert. Wzory przemysłowe Badanie zgłoszeń wzorów przemysłowych potwierdza przypuszczenia, że dokonują tego wyjątkowo nieliczne firmy. Aż 85 proc. z nich nie chroni ani jednego wzoru. Inaczej niż w przypadku marek, zgłaszanie wzorów przemysłowych nie jest niezbędne w przypadku ...
-
Sieci handlowe doceniają polski rynek
... powierzchni handlowych). Już po raz czwarty firma CBRE przeprowadziła coroczne badanie aktywności sieci handlowych na całym świecie. W tym roku zbadała plany ... ograniczona podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wpłynęła znacząco na ograniczenie ekspansji nowych marek. Zyskał na tym Kraków, gdzie w zeszłym roku otworzono 8 sklepów nowych sieci ...
-
Globalne sieci handlowe w 2011 roku
... opublikowanego właśnie przez CBRE, wiodącą firmę doradczą w sektorze nieruchomości. Coroczne badanie CBRE, przeprowadzone już po raz piąty, analizuje obecność 326 wiodących ... , Wielka Brytania utrzymuje pozycję lidera Polska, w której obecnych jest 34% wszystkich marek uczestniczących w badaniu, awansowała z miejsca 22. w 2011 roku na pozycję 19. w ...
-
Najcenniejsze marki świata 2012 - telekomunikacja
... 100 to jedyne badanie wartości marek na świecie, w którym uwzględnia się opinie klientów na temat kupowanych marek, w połączeniu z rygorystyczną analizą danych finansowych, wycen rynkowych, raportów analitycznych oraz profili ryzyka. Raport z badania, dostępny w Internecie, zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach ...
-
Multiscreen - antidotum na nudny program TV
... , smartfony są dobrym narzędziem do budowania poczucia istotności i wyróżnialności marek, a także tworzenia trendów. W skali globalnej smartfony zapewniają jedynie umiarkowany ... Filipinach. Jeżeli chodzi o możliwości oddziaływań marketingowych w trybie „multiscreen”, badanie AdReaction wskazuje, że konsumenci wykazują najwyższy poziom gotowości do ...
-
Marka globalna czy lokalna? Kraj pochodzenia produktu ma znaczenie
... jedyny czynnik, którego wpływ na zakup globalnych i lokalnych marek różni się znacząco. Nie jest to ... marek globalnych szukamy innowacyjności. Potwierdza to fakt, że kupując takie produkty jak elektronika czy kosmetyki sięgamy po markę globalną. Marka lokalna zaś wiedzie prym wśród produktów świeżych, nabiału oraz napojów. O badaniu Badanie ...
-
Pomysły na prezenty świąteczne znajdziesz w mediach
... sieci szukamy prezentów? Jakie są najpopularniejsze hashtagi? Które posty marek i digital influenerów angażują najbardziej? Które marki wydają najwięcej na ... produktowe to: klocki, zabawki interaktywne, gry planszowe, pistolety, figurki. O badaniu: Badanie wykonano na podstawie danych z monitoringu IMM Internetu i mediów społecznościowych w ...
-
Customer experience podnosi przychody
... Personalizacja obok wiarygodności jest czynnikiem, który okazał się mieć najistotniejszy wpływ na ocenę marek. Konsumenci przykładają dużą wagę do dopasowania oferty czy obsługi do własnych specyficznych potrzeb ... , Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Badanie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 47/2018
... zajęło dopiero 29. miejsce. Badanie "Consumer Reports" zostało przeprowadzone na samochodach dostępnych na amerykańskim rynku. W raporcie zabrakło niektórych marek dobrze znanych w Europie, a mniej popularnych w Ameryce takich jak Fiat, Jaguar czy Mitsubishi. Ten ranking potwierdził też słabość amerykańskich marek Najwyższe, ale dopiero 18. miejsce ...