-
Marketing przyszłości - raport TrendScope 2008
Zip Culture, Word of Mouth, Multitasking, User Generated Content i mCommerce - te trendy bedą rządzić polskim konsumentem w 2008 r. - wynika z raportu "TrendScope 2008" przygotowanego przez agencję Tequila\Polska. Identyfikację trendów przygotowano w oparciu o badania instytutu IQS and Quant Group oraz Pentor Research International. Jak wynika z ...
-
Zainwestuj w event marketing
Nie ulega wątpliwości, iż dzisiejszego konsumenta należy zaskoczyć. Natarczywe i bezustanne namawianie go do czegoś czy wciskanie do ręki ulotki czy nawet "nachodzenie" za pośrednictwem skrzynki mailowej doprowadziło do buntu konsumenta, który zaczął mówić NIE. Dlaczego warto inwestować w eventy? Chociażby dlatego, że już od dziecka nauczeni ...
-
Marketing: strategie wzrostu
Gdyby przyjąć za prawdę słowa Petera Druckera: "Rezultaty mogą być osiągnięte dzięki wykorzystaniu okazji, a nie rozwiązywaniu problemów", to wszystkie firmy zorientowane na minimalizującą działalność, restrukturyzację, obniżanie zatrudnienia i kosztów nie miałyby racji bytu. Większość firm albo już jest bliska wykorzystania wszystkich możliwości ...
-
Bankowy marketing telefoniczny
Dzień dobry. Dzwonię z banku z dość ważną informacją. Zanim podam szczegóły proszę o weryfikację. Zadam Pani/Panu kilka pytań - tak najczęściej zaczyna się rozmowa z pracownikiem banku. Banki dzwonią do klientów z wielu powodów i robią to coraz częściej. Proszą o dostarczenie brakujących dokumentów, uregulowanie płatności, wyjaśniają pojawiające ...
-
E-mail marketing: jak nie zostać spamerem?
Newslettery i oferty handlowe to podstawowe narzędzia promocji wykorzystywane przez e-sklepy oraz serwisy internetowe. Niestety, często zdarza się, że w pogoni za dobrymi wynikami, popełniany jest szereg błędów. To natomiast daje podstawy do uznania kampanii za niezgodną z prawem. W efekcie przedsiębiorcom grożą wysokie kary sięgające nawet 10 ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
Jedynie 22 procent konsumentów ma zaufanie do maili wysyłanych przez firmy, a jeszcze mniejsza rzesza ufa reklamom, które pojawiają się na witrynach internetowych - to tylko niektóre z wniosków płynących z najnowszych badań zrealizowanych przez Forrester Research. Z drugiej strony ufność internautów wzbudzają opinie innych. Nadeszły ciężkie czasy ...
-
Marketing internetowy? Zaangażuj klientów
Zaprojektuj sobie Porsche, powiedz jak się bawisz i pracujesz w kultowych dżinsach, stwórz reklamę ulubionych chipsów, namów bank, by Cię promował, oceniaj i opiniuj do woli. Dzisiaj możesz to wszystko. Bo to czas prawdziwych użytkowników. Użytkownicy Internetu nie są już tylko biernymi odbiorcami informacji serwowanych przez media czy producentów ...
-
Marketing social media: wykorzystaj treści z bloga
Czy poświęcasz sporo czasu na pisanie artykułów blogowych i tworzenie treści publikowanych w social media? Czy trudno skoncentrować Ci się na obu tych obszarach jednocześnie? Rozwiązanie jest proste: użyj treści zamieszczonych na blogu, wykorzystując je w zupełnie nowy sposób, dzięki mediom społecznościowym. W tym artykule zapoznasz się z ...
-
Fitness marketing online – zrób to skutecznie
Najnowszy raport opublikowany przez Blink.pl dostarcza informacji o tym, jak skutecznie zaplanować kampanię reklamową online klubów fitness i siłowni. Okazuje się bowiem, że poszczególne frazy, takie jak „zumba”, „crossfit” czy „fitness” różnią się popularnością w poszczególnych województwach. Również miesiące mają wpływ na zainteresowanie tego ...
-
Jaki był marketing mobilny 2018?
Ucinamy sobie pogawędki z chatbotami, a w aplikacjach za prawdziwe pieniądze kupujemy zupełnie wirtualne akcesoria. Przywiązujemy coraz to większą wagę do bezpieczeństwa danych osobowych, w których ochronie idealnie sprawdza się stary, dobry SMS. Ostatnie miesiące minionego roku upłynęły pod znakiem łączenia już wypróbowanych i zupełnie nowych ...
-
Czarny marketing? Jak chronić swoje dobra osobiste w Internecie?
Wraz z rozwojem Internetu i otaczającej go kultury, sposoby na przejmowanie i podszywanie się pod inne osoby czy marki stają się również ewoluują oraz stają się powszechną praktyką internetowych przestępców. Nie oznacza to jednak, że trzeba się obawiać o nasze prawa, bo prawne regulacje nie pozostają w tyle, jeśli chodzi o ochronę i ...
-
Sprzedaż, marketing, technologie i cyfrowa transformacja - trendy 2023
Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. To dobra okazja do tego, aby zastanowić się, co czeka firmy w Nowym Roku. Rosnące koszty pracy, wysoka inflacja, lawinowo rosnące koszty nośników energii zmuszą firmy w 2023 do wielu zmian. Z pewnością jednym z głównych kierunków roku 2023 będzie rosnąca rola automatyzacji i większe tempo cyfrowej ...
-
7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
... całego procesu zakupowego konsumentów - od zapoznania się z marką, poprzez konwersję, aż do budowania długoterminowej lojalności. #2: Usprawnienie procesu email marketing Email marketing jest jedną z najbardziej sprawdzonych i popularnych taktyk marketingowych. Jednak sposób, w jaki użytkownicy konsumują treści otrzymywane przez email, zmienił się ...
-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... częściej w porównaniu z grupą Moderate performers i 3-krotnie częściej w porównaniu z Underperformers. 77% ogółu firm przyznaje, że inwestycje w marketing mobilny dają zwrot (ROI). W 2015 r. odsetek ten wynosił tylko 31%. Marketing mobilny to obszar, w którym w ostatnim roku firmy odnotowały największy wzrost wydatków – od 98% na aplikację ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... pracy tych pionów, a ocena ma charakter uznaniowy – podkreśla Adam Sanocki z Attention Marketing. Marketing na ślepo Badanie wykazało również, że jedynie 35 proc. firm ... najważniejszych w najbliższej przyszłości wymieniają między innymi reklamę behawioralną (52 proc.), content marketing (46 proc.), reklamę natywną (39 proc.) oraz brand journalism ...
-
Niekonwencjonalne formy promocji przyszłością marketingu
... korzystnie na pozycję firmy na rynku – mówi Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Poland & Baltics. Dziś coraz większą popularność zyskuje marketing niekonwencjonalny, a więc tzw. ambient marketing. Jest on realizowany przeważnie na zamówienie i skrojony na miarę określonego produktu, usługi czy też docelowej grupy konsumentów. Z jakich ...
-
Pracy w e-marketingu nie powinno zabraknąć
... chatbox w e-commerce czy w końcu video wizytówki, to tylko nieliczne narzędzia wspierające działania sprzedażowe i ciężko byłoby wyobrazić sobie bez nich współczesny marketing. Co za tym idzie, do najbardziej pożądanych należą kandydaci o doświadczeniu w e-marketingu, czyli ci z praktyczną znajomością narzędzi internetowych. Kluczową rolę ogrywają ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... możliwości Internetu przyniosą rozwój projektów np. z obszaru wirtualnej rzeczywistości, co stanie się elementem strategii customer experience. Marketing przejmuje strategiczne funkcje w firmach Światowy marketing coraz mocniej angażuje się w zarządzanie zaangażowaniem klientów w czasie rzeczywistym. Z jednej strony klienci domagają się od firm ...
-
Cele i wartość marketingu
... Marketing and the CEO: Why CEOs are fed up with Marketing Rzeczywiście, jak wynika z badania ANA/Booz Allen Hamilton, zatytułowanego Marketing Department Priorities Often Differ from CEOs’ Agenda (Priorytety działu marketingu często są różne od celów prezesa), marketing ... P&G, ANA Marketing Accountability Summit, 9 września 2004 Nawet jeśli marketing ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... nauczyć się nowych narzędzi i zrozumieć, że marketing internetowy nie jest odpowiednikiem tradycyjnego marketingu, tyle że w Internecie. Reklama "pay per click", reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie to tylko niektóre z jego ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
... Adrian Payne "Marketing usług" F.G.Crane: Professional services marketing "Professional Marketing", Feb. 2002 Jim Pollard: Measuring marketing, "Chwila prawdy - badania satysfakcji klientów" (tekst własny) "Modern marketing" sierpień 2002 PRZYPISY: 1 Model luki opracował A. Parasuraman i jego współpracownicy. 2 Adrian Payne "Marketing usług" s. 265 ...
Tematy: -
Markowe wydarzenia
... Dni Nokii". EVENT A RESZTA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH Jak każde inne działanie marketingowe, event marketing nie może pozostać bez związku z innymi. Zgodnie z zasadami marketingu ... s.12 4 Fahy, John and Alan Smithee, Strategic Marketing and the Resource Based View of the Firm, Academy of Marketing Science Review [Online] 1999 (10) 5 McEnally, ...
Tematy: -
Zarobki w marketingu i sprzedaży
... wspólnych bez wątpienia ma wpływ na niewielką liczbę kandydatów z kompetencjami językowymi zainteresowanych pracą w Obsłudze Klienta. Wybrane miesięczne wynagrodzenia brutto: Marketing B2B Online Marketing Specialist – min.: 5 000 zł, najczęściej oferowane: 6500 zł, max.: 8000 zł Product Manager – min.: 10000 zł, najczęściej oferowane: 12000 ...
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
... specjaliści od marketingu przechodzą na wielokanałowy marketing cyfrowy, który ułatwia dotarcie do docelowych odbiorców” — powiedział David Karnstedt, wiceprezes ds. rozwiązań dla mediów i reklamy, dział Digital Marketing Bussiness w firmie Adobe. — „Reklamodawcy powinni być świadomi, że marketing cyfrowy nowej generacji umożliwia lepsze mierzenie ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... sprawdza, a co nie podczas obsługi klienta. Specjaliści ds. marketingu B2B odgrywają wyjątkowo istotną rolę w rozwoju biznesu dzięki ukierunkowanemu marketingowi (account-based marketing — ABM). W Polsce 41% specjalistów ds. marketingu śledzi wartość klienta w czasie (lifetime value — LTV), aby mierzyć skuteczność swoich działań. Na potrzeby ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... najbardziej osobiste narzędzie komunikacji. Dlatego wysyłając reklamy marketingowcy muszą przestrzegać pewnych zasad, aby nie być postrzeganym jako intruzi. Aby marketing mobilny służył firmie, należy w szczególny sposób przestrzegać zasad marketingu relacji i marketingu przyzwolenia. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest skupienie swych działań ...
Tematy: -
Działania marketingowe w sklepie
... Zwłaszcza w całym tym kryzysowym marazmie. Podejmując ryzyko działań w sklepie, marketing musi pamiętać o dramatycznej przemianie psychologicznej, której podlegamy, gdy ... kupowania dobrobyt to posiadanie sprzętu i nieustające nabywanie nowych produktów. Uprawiając marketing w sklepie, musimy złapać w nasze sidła tego sklepowego szaleńca i wrzucić mu ...
-
Wyzwania CMO 2014
... i zwiększania efektywności kampanii. Ponadto z perspektywy dyrektorów marketingu znaczenia nabierze zarządzanie innowacją (64%), content marketing (66%) oraz wielokanałowość (62%). Na znaczeniu stracą eventy (30%), marketing bezpośredni (20%) oraz programy lojalnościowe (14%). „W branży doradztwa biznesowego stosujemy tradycyjne i sprawdzone ...
-
Aplikacje mobilne i CRM - filary marketingu
... przebadani na potrzeby badania firmy SalesForce nie pozostawiają wątpliwości, że są to inwestycje w media społecznościowe, marketing mobilny oraz e-mail marketing. Bieżąca edycja raportu Salesforce „State of Marketing 2015” powstała w oparciu o opinie i przewidywania ponad 5000 marketerów. Odpowiedzi formułowane przez respondentów wyraźnie wskazuje ...
-
Jak prawo telekomunikacyjne paraliżuje telemarketing
... handlowa jest pojęciem szerszym. Oznacza to, że wyrażając zgodę na otrzymywanie informacji handlowej konsument zgadza się także na marketing bezpośredni. Wymaganie odrębnej zgody na marketing byłoby więc nieuzasadnione. 4. Działania niebędące marketingiem bezpośrednim. Należy podkreślić, że wiele uzasadnionych i często oczekiwanych przez klientów ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... do mierzenia swojej efektywności. Ułuda budowania wielkich strategii firm w oparciu o marketing trwa zatem w najlepsze. To kluczowe wnioski, jakie nasuwa trzecia już ... czwarta ankietowana firma (24%) w sposób zdecydowany zgadzała się ze stwierdzeniem, że marketing i PR współtworzą strategię sprzedażową, a kolejne 35% badanych raczej się z nim ...
-
BIT EVIL S.A. debiutuje na NewConnect
... aktywności Spółki jest świadczenie kompleksowych usług marketingu internetowego (content marketing), obejmującego takie usługi jak: pozycjonowanie, kampanie linków sponsorowanych Google AdWords, social media marketing, influencer marketing, projektowanie serwisów internetowych oraz tworzenie nowatorskich rozwiązań informatycznych, wykorzystywanych ...
-
Praca w marketingu: wymagania rosną
... kreatywność. Wdrożenie projektów wymaga z kolei, co zaznaczają w ofertach pracodawcy, zdolności analitycznego myślenia i zorientowania na realizację założonych celów. Marketing 2.0 Marketing to szeroka specjalizacja, która nieustannie wzbogaca się o nowe narzędzia. Jedną z jego odmian jest e-marketing, o którego powstaniu zadecydował rozwój ...
-
Skąd czerpiemy wiadomości z kraju i ze świata?
... blogi. Konsumpcja wiadomości z kraju i ze świata po nowemu Przed nami rezultaty najnowszego raportu Attention Marketing Research - organizacji będącej połączeniem wiedzy i doświadczenia PMR Consulting & Research oraz Attention Marketing. Opracowanie dowodzi istotnej zmiany w sposobie konsumowania informacji. Okazuje się bowiem, że już 54% badanych ...
-
Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
... . Zaniedbywanie komunikacji z klientami może przynosić długofalowe negatywne konsekwencje. Patronat nad tegorocznym Badaniem objęli: Online Marketing Polska, IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, Koncept, Marketer+, Mam Startup, Nowy Marketing, Tygrysy Biznesu, JU, Fundacja Force, Dobre Softy, Szef Sprzedaży, Nowoczesna firma, IMM, Agencja ...