-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... z czynników kształtujących przewagę konkurencyjną – mówi Natalia Załęcka, Head of Marketing Trasnformation, Deloitte Digital w Europie Środkowej. Jak wskazują eksperci Deloitte, ... badania, na których opiera się druga edycja raportu „Global Marketing Trends”. W „The Global Marketing Trends Consumer Pulse Survey” wzięło udział 2 447 konsumentów ze ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... świadczy o tym, że uznaje się ją za ważnego gracza w rynkowym krajobrazie. Marketing wirusowy Polega on na przygotowaniu np. zabawnych filmów, wygaszaczy ... Nowego Konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów", CeDeWu, Warszawa 2001 Zikmund W.G., d'Amico M.: "Marketing. Creating and Keeping Customers in an e-commerce Worl"d, South - ...
-
Promocja w segmencie B2B
... pobudzania i uaktywniania, jak np. żart, szokowanie czy intelektualna prowokacja (np. paradoks) mogą ośmieszyć naszą ofertę i odnieść efekt odwrotny do zamierzonego. Marketing bezpośredni jest więc doskonałym narzędziem docierania do aktywnych grup motywacyjnych i wsparcia dla grup decydenckich. Doskonałym źródłem dotarcia pozostają ciągle media ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... Marketing jako wiedza jest dzisiaj o wiele bardziej potrzebny niż wielu zarządom się wydaje i – jak pokazują przykłady – nie chodzi o marketing jako narzędzie promocji stricte. Marketing ... sprzecznych ze sobą aktywności każdego z działów. Handlowcy proszą na ogół marketing o foldery, katalogi, ulotki. Marketerzy zazwyczaj te POS-y sami wymyślają i ...
-
Reklamy dla kobiet
... najlepsza przyjaciółka”. Jeśli możliwy jest w ogóle marketing kierowany do kobiet, to musi to być marketing poufny, dyskretny, spersonalizowany. Małe prezenty, małe próbki, zaproszenia na małe spotkanka, jakieś liściki, tajemniczki, z dala od oczu facetów i spojrzeń rywalek. Marketing szeptany, marketing ploteczkowy. Kochanie to, kochanie tamto ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... klienta biznesowego: firmy lub instytucji. Druga grupa kieruje swoją ofertę do szerokiego konsumenta. Zdaniem Dawida Michnika, Partnera firmy doradczej Attention Marketing, podział ten i wynikające z niego tradycyjne narzędzia komunikacyjne i sprzedażowe w coraz mniejszym stopniu przystają do dynamicznie zmieniającego się rynku. - Każdy klient, czy ...
-
Wartość dodana w marketingu, czyli co?
... one decydują o kierunku, w którym zmierzają działania firm. Jak wpływa to na świat szeroko pojętego marketingu? Wykorzystaj potencjał green marketingu Green marketing, nazywany też ekomarketingiem albo marketingiem zielonym, jako właściwie użyte narzędzie może przysłużyć się kreatywności marketingowców. Za spójność marki odpowiadają przede ...
-
5 sposobów na skuteczniejszą strategię marketingową
... - działać, ale mądrze. Wielu marketingowców ma już tego świadomość. Jak podaje raport Ascend2 „Marketing Technology Trends”, osoby odpowiedzialne za marketing w firmach, za najbardziej efektywną technologię uznają obecnie właśnie content marketing (51%). Eksperci wysnuwają nawet hipotezy mówiące, że „content is the new SEO”, gdyż ...
-
Pięć błędów marketingu internetowego
... Internecie nie jest wyjątkiem. Niemal każdy błąd jako możesz popełnić w sieci wywodzi się z podstawowego założenia, że projektowanie i budowanie strony internetowej, marketing Twojego produktu/usługi i mierzenie efektów są osobnymi, oddzielonymi od siebie działaniami. Najlepiej byłoby, gdyby Twoi graficy, projektanci IT, programiści, konsultanci ds ...
-
E-marketing coraz popularniejszy
... 2010 r. dla rynku reklamy internetowej w przeciwieństwie do reklamy w mediach tradycyjnych są wyjątkowo optymistyczne - uważa firma Artefakt. E-Mail marketing, obecność na serwisach społecznościowych i marketing w wyszukiwarkach to o trzy narzędzia marketingowe, na które postawią marketerzy w przyszłym roku. Jest to ogólnoświatowy trend - 9. na 10 ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... Polacy wypadają mizernie Na tym tle polska reklama, a tym samym marketing, pozbawione są prawdziwości, świeżości, sprytu i rozmachu. Mało któremu z marketerów chce ... to znaczy zaangażować się w nią. Zaangażować całą firmę. W wielu przedsiębiorstwach marketing stanowi nieco hermetyczny dział, gdzie mało mówi się o produkcie, o jego udoskonalaniu ...
-
Promocja firmy: na co postawić w 2015 r.
... , które dobrze prezentują się zarówno na większych, jak i mniejszych ekranach – zdradza Kaźmierczak. Content marketing – metodą małych kroków Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się skądinąd prosty mechanizm: content marketing („marketing treści”) oznacza proces docierania do klienta poprzez dystrybucję interesujących go treści. Konsumenci wykazują ...
-
7 głównych trendów w e-mail marketingu 2016
... mobilnie osiąga już prawie 50% - już z samego tego powodu marketerzy powinni zadbać o to, aby ich wiadomości były w pełni responsywne. 4) Predictive marketing staje się rzeczywistością Wykorzystanie sztucznej inteligencji w e-mail marketingu staje się coraz bardziej realne. Informacje o klientach, pochodzące z różnych źródeł, będą w przyszłości ...
-
4 najlepsze chatboty w marketingu
... w stanie wygenerować nawet 60% współczynnik klikalności. Nic dziwnego, że już dzisiaj zaczynają decydować o sile marketingu w dużych korporacjach i małych firmach. Chatbot i marketing – doskonałe połączenie? Chatbot to w skrócie jedno z nowych narzędzi digital marketingu: pozyskuje leady, zapisuje na wydarzenie, sprzedaje lub bawi klientów. Jest ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... się z twoją marką i korzystają z jej produktów lub usług. Istnieją marki, które wykorzystują marketing masowy (ich oferta jest skierowana do wszystkich), jednak pozwolić na taki ... przez Hubspot wykazały, że w 2020 roku aż 70% marketerów inwestowało w content marketing. Dzieje się tak, ponieważ treści na stronie internetowej funkcjonują obecnie jako ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... talentów, danych i doświadczenia klienta, aby sprostać nowym oczekiwaniom rynku – mówi Natalia Załęcka, lider doradztwa CMO, Head of Marketing Transformation, Deloitte. Raport Global Marketing Trends 2022 wyróżnia siedem rozwijających się trendów marketingowych, które wskazują, w jaki sposób prężnie działające firmy z różnych branż zapewniają ...
-
Jak sklepy wykorzystują zmysły, by wpłynąć na Twoje decyzje zakupowe?
... , co uważamy o markach, produktach czy usługach. Marketerzy i sprzedawcy bardzo chętnie wykorzystują marketing sensoryczny i wiedzę o zmysłach w działaniach reklamowych. W jaki sposób? Sprawdźmy! Na początek wyjaśnijmy, czym jest marketing sensoryczny Marketing sensoryczny to sposób na wywołanie emocjonalnych reakcji na markę. Pięć zmysłów - dotyk ...
-
Współpraca z influencerem a rozliczenia podatkowe - co musi wiedzieć przedsiębiorca?
... (do 10 tys. obserwatorów), mikro-influencerzy (do 100 tys. obserwatorów), makro-influencerzy (powyżej 100 tys. obserwatorów) oraz mega-influencerzy (ponad 1 milion obserwujących). Influencer marketing to nie tylko narzędzie promocyjne, ale także most łączący marki z konsumentami w sposób, który wydaje się bardziej autentyczny i zbliżony do relacji ...
-
Bazy danych wzajemnie udostępniane
... danych jest ciągle rynkiem młodym. Relatywnie niewiele firm oferuje dane teleadresowe jako produkt komercyjny. Firmy działające bardzo intensywnie poprzez direct marketing bardzo często wykorzystały już z różnym skutkiem komercyjne bazy danych i ciągle poszukują nowych źródeł informacji o potencjalnych klientach. Istotną cechą pozyskanych danych ...
Tematy: -
Skuteczna kampania reklamowa
... w samolotach. A przecież to tylko kolejne mutacje (megaprecyzyjnego) outdooru, który jest często dodatkowo uzupełniany o działania ambientowe, marketing bezpośredni, event marketing, sponsoring, produkt placement, POS marketing czy PR. Jak w tym gąszczu, nadmiarze (a może niedomiarze?) danych i kanałów komunikacji zaplanować skuteczną kampanię? Jak ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... zyski hurtownik pojedzie na wymarzone wakacje - wystarczy. Bo trzeba pamiętać, że marketing dzisiaj musi być zintegrowany ze sprzedażą. Reklama sproilowana Jeśli oferujemy ... , i to nie tylko z zarządem czy najważniejszymi działami firmy, jak marketing, sprzedaż czy kadry. Doświadczenie nauczyło mnie, że bezpośrednia rozmowa z obsługą klienta w ...
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
... w Polsce, firmy zachowują się bardziej tajemniczo. Udziałowcy i inwestorzy wciąż nie mają dostatecznie dużo informacji o wartości marek. Z drugiej strony wydatki na marketing i budowanie marek stanowią dużą część budżetu każdego przedsiębiorstwa, przez co wszyscy zainteresowani zadają sobie pytania dotyczące przełożenia tych kosztów powodzenie ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010
... jakości własnych produktów (Lidl mądry wybór). Na wysokie dziewiąte miejsce awansowała w rankingu Kondej Marketing sieć Żabka (70,51 pkt.), która w sposób niemal perfekcyjny potwierdza, że ... sieci franczyzowe: Zielony Market (48,70 pkt.) i Koniczynka (47,75 pkt.). Kondej Marketing będzie śledzić ich dalsze notowania w konkurencji, która obejmuje już ...
-
Jest praca w marketingu
... na dotąd zamrożone projekty, ale oferują także nowe wakaty. Marketing Internetowy w usługach i FMCG Według HAYS, ożywienie dotyczy zarówno marketingu produktowego i ... społecznościowymi, na które organizacje ochoczo wydają pieniądze. „Firmy, które najchętniej inwestują w marketing związany z social media, to organizacje z sektora usług oraz dóbr ...
-
Organizacja eventów na dobrym poziomie
... Millward Brown. Już od 15 lat Millward Brown we współpracy z Media & Marketing Polska realizuje badanie, którego celem jest ocena jakości relacji, jakie ... temat rynku eventów z BTL w Polsce. Generalnie klienci bardziej cenią w swoim marketing’u mix, event marketing. Co ważne dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz ...
-
Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać
... , British Council, EuroCash, Energa, za10groszy.pl, Totolotek, CzasNaButy.pl czy Aviva. Podobne polskie narzędzia marketingu: smsapi, promosms, mProfi 5. EmailLabs – e-mail marketing EmailLabs to serwer SMTP w chmurze, który powstał z myślą o podmiotach posiadających już system generujący wysyłkę e-mail (np. system sklepowy, bilingowy, księgowy ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
... e-commerce? Jakie znaczenie dla budowania lojalności klienta mają personalizacja produktu i marketing sensoryczny? Wprawdzie nie jest to uczucie, jakim można obdarzyć drugiego ... zakupowe mogą wpływać bodźce, z których istnienia bardzo często nie zdajemy sobie sprawy. Marketing sensoryczny to działania, które wspierają proces zakupowy, wpływając na ...
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
... już blisko dwie trzecie (62%) klientów oczekuje, że firmy będą przewidywać ich potrzeby. Ponieważ ciągle przybywa form kontaktu klientów z firmami, marketing zmuszony jest sięgać po nowoczesne technologie, zdolne do szybkiej analizy wieloźródłowych danych i generowania zbiorczej informacji o poszczególnych klientach. Zdolność odpowiadania na ...
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
... stacjonarną oraz internetową, a wystąpienia prelegentów są transmitowane w czasie rzeczywistym. 4) Content Marketing może stanowić dowód na to, że firma lub marka ma „coś ... biznesowym, że jesteśmy ekspertami w danym obszarze, a jednocześnie przyciągamy uwagę. Marketing treści pozwala wzbudzić zaufanie, edukować klientów, budować relacje z ...
-
Najnowszy "Digital Now! Magazine" nr 8 już na półkach! Ekspercki zasób wiedzy dla małych i średnich biznesów
... Strategy Expert w Dominika Bucholc Consulting. „Marketing w małej firmie: in-house czy outsourcing?” autorka: Aleksandra Wielec - Owner w CX Factory. „Jak wdrożyć e-mail marketing w małej i średniej firmie?” autor: Irek Klimczak - Konsultant i trener e-mail marketingu Content & Community Lead w Open Loyalty. „SMS marketing w małej firmie. Czy to ma ...
Tematy: Digital Now! Magazine -
4 najbardziej popularne mity o SEO i content marketingu
... wpływać na pracę wielu osób – od specjalistów SEO, przez copywriterów, aż po marketing managerów, którzy czuwają nad realizacją strategii. W związku z częstymi zmianami wprowadzanymi ... o ogólnej tematyce nie będzie wartościowy dla odbiorców. To ważna wskazówka dla marketing managerów, którzy zlecając tworzenie contentu na zewnątrz, często określają ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
... m.in. dlatego, że obejmują wymogi prawne dla działań marketingowych (tj. e-mail marketing, czy reklama internetowa wykorzystująca pliki cookies) oraz procesów zdalnej ... zgodami na komunikację marketingową. Co istotne, nowe przepisy obejmują również marketing w relacjach B2B,” — wyjaśnia Beata Zalewska, Inspektorka Ochrony Danych Osobowych w ...
-
5 trendów marketingowych na 2025 rok
... – ważne jest tworzeni angażujących treści, które budują trwałe więzi z odbiorcami. Marketing skierowany na wymiar uwagi będzie trendem w 2025 roku z dwóch powodów: mediowej ... bardzo mocno promuje tworzenie grup kosztem stron marek i osób. Co ważne marketing społecznościowy nie ogranicza się tylko do Facebooka – społeczności na innych platformach też ...
-
Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS. Nowy raport Elephate
... dużej liczby firm – osiąga relatywnie mniejszy udział w całkowitym ruchu. Branże takie jak marketing, sprzedaż czy e-learning przyciągają najwięcej odwiedzin, co pokazuje, jak duży ... optymalizacja działań – udział w raporcie komentuje Justyna Dzikowska - Head of Marketing w Brand24. Opinie i porady czołowych ekspertów Ranking powstał dzięki owocnej ...
-
Dlaczego własna nisza jest tak ważna?
... nagle "przestał działać". Jednak wśród tego chaosu wyłonił inny trend... tzw. skupiony marketing (ang. focus marketing). Nadeszła więc era małych e-biznesów, które w czasach, gdy najwięksi ledwo ... określiłeś na etapie trzecim. ETAP 6. Przyszedł czas na sprzedaż. To już czysty marketing... więc przyda Ci się głębsza wiedza na ten temat. ETAP 7. Po ...
Tematy: